načítám data...

Trackday Vysoké Mýto - podruhé

18. července 2017, 19:45 22 komentářů Goldies

Vydali jsme se i s paní Goldiesovou na tradičně úžasný trackday ve Vysokém Mýtě, který pořádá redakce Autíčkáře. O tom jak jsme si to všchni tři užili si přečtěte zde.

zobrazit celou galeriiDavid Zlatohlávek: Trackday Vysoké Mýto - podruhé

Je neděle 5:30 ráno. Naděje, že se nám podaří vstát v 5:00 vzala rychle za své a já vzpomínám, co jsem všechno včera s paní Goldiesovou zvládl. Auto má doplněný olej v převodovce, vyměnil se olej v motoru za úžasný Mobil 5W50 Peak Life a rovnou jsem vyměnil všechny filtry. Také poučen z minula, jsem upravil plastový kryt pod přední kapotou, aby se dalo pohodlně dostat na nastavení tuhosti i předních tlumičů. Paní Goldiesová zatím zvládla dovézt děti na hlídání k babičce a rovnou přistavila na výměnu oleje i svou Hondu Civic 8G 1,8 V-tec. Večer jsem ještě zvládl naleštit auto a vypucovat interiér, a hlavně stáhnout aplikaci Harry’s Lap Timer (ta je jen tak mimochodem naprosto úžasná a její nákup vřele doporučuju!).

Paní Goldiesová s Honzou při coachingu

No nic, na sraz v Lipůvce to nemáme šanci stihnout, ale naštěstí mi Matěj s redakční Alfou píše, že taky nestíhá. Naštěstí! Vyrážíme na cestu a Waze ukazuje příjezd do Mýta v 8:03, takže vlastně přesně na čas. Cesta na místo probíhala vlastně naprosto pohodově a už kousek za Lipůvkou jsme dojeli dvojici mě známých aut. Redakční Alfa a Matějovo osobní vozidlo Toyota Yaris, kterou dle mého prvního dojmu řídila slečna Matějová (promiň Františku :-D). Hned jak jsme kluky dojeli, zařadil jsem poklidný režim a na místo dorazili včas a bez sebemenšího zaváhání.

My dva a čas!

A je to tady! Jdeme se i s paní Goldiesovou registrovat a už se hrneme do auta. „Budu řídit první a ukážu ti co a jak“ říkám hned ze startu, aby nebylo pochyb, kdo pojede první! Rychle jsem nastavil Harryho, dal jsem tlumiče na maximální tuhost a rozsvítil světla (aktivuje se mi tím ShiftLightdigitální budík na teplotu a tlak oleje). Blížíme se ke startovní čáře a zjišťujeme, že budeme na trati první a chvíli asi i sami! Řadím za jedna a vyrážím, motor je ještě zahřátý po cestě a má krásných 85 stupňů, takže můžu hned do liftu a užít si nádherný zvuk. Po první zahřívacím kole to rozjíždím naplno a užívám si každou zatáčku. Chvilku poté, co se mě žena zeptá, co má dělat, když se auto roztočí se to v zatáčce pod mostem stane. Nemám rád tuhle zatáčku :-D, ale aspoň sem paní Goldiesové ukázal, že se není čeho bát. První stint byl za námi, dali jsme si chladící kolečko a přijeli do „depa“ kde už čekal Honza a jeho modrá MR2.

Tady je mrška ještě v pořádku

Blížil se čas prvního stintu paní Goldiesové. Napětí by se dalo krájet a nervozita rostla. Ach, jak strašně jsem se ve své ženě spletl. Svůj první stint v životě zvládla na výbornou a jen drobně jsem ji korigoval – „Tady plnej, neboj se!“ „Brzdíš moc brzo, ona to zvládne, neboj!“ „Plnej, plnej! Neubírej!“ No prostě sousta láskyplných slov! Po stintu jsme se vrátili a probrali s Honzou strategii. Plán byl jasný, já se musím dostat po 57 vteřin a paní Goldiesová pod minutu – nekompromisně a bez výmluv! S Honzou jsme se domluvili na coachingu tak, že jednou pojede s každým z nás jako spolujezdec a jednou se paní Goldiesová sveze v modré MR2 jako spolujezdec i s podrobným výkladem tratě. Tady musím složit poklonu Honzovi za jeho perfektní rady, časy byly stint od stintu lepší a přerušil nás jen Plechcup. Nevadí, dáme si první hambáč (ten byl opravdu excelentní) a i s NA pivem si sedneme na deku do stínu a budeme pozorovat trať. Opět jsme probírali celou trasu a Honza mi trpělivě vysvětluje, že musím být trpělivý a nemám spěchat. Jen tak mezi řečí si posteskne: „To je hrozný, jak ty gumy fungujou, ty do tý zatáčky vlítneš o hodně rychleji jak já, brzdíš později a stejně ji v pohodě dáš“. Honzo! Chce to Advany a vanu s přepážkama!

V podstatě dvě největší škody

Po Plechcupu jdeme na to. Nejdříve já, pak žena. Oba dva se už blížíme vysněnému času, ale pořád to není ono. Pak to přišlo, poslední stinty (což jsme nevěděli že jsou poslední) a já se rozjíždím poprvé sám a bez spolujezdce. Přede mnou je ST Mondeo a BMW (odhaduji na 328 coupe) za mnou předposlední M3 v červené barvě (teda aspoň myslím, že to je M3). Během prvních dvou kol se dostávám před obě auta a začínám timeattack. Při průjezdu cíle 4. Kola si všimnu magických čísel 56 na časomíře! Je to tady, opojný pocit vydrží ještě jedno kolo a pak si nadšení vybere svou daň. Za šikanou pod mostem je v cestě pneumatika a já zazmatkuju, ťuknu do brzdy a je to tady, hodiny a já se řítím proti bariéře z pneumatik. Narážím předkem a pravým bokem. Nejdříve ani nemám odvahu vylézt z auta. Hrozný pocit po celém těle, ale nic naplat, musím z tratě. Zařadím zpátečku a za ošklivých zvuků a varovného pípání budíku odjíždím od bariéry a jdu se podívat co se stalo. Zázrak! Jen utržený a prasklý nárazník a nalomené světlo! Trochu odřenin na boku překvapivě zachraňuje keramická ochrana a já v klidu odjíždím do depa.

Prej to žere i trávu kolem silnice

Opravili jsme škody, jak to jen šlo a zkontroloval jsem Harryho – 0:56:48! Mám to! Byl čas na paní Goldiesovou. Uklidnil jsem ji, že nic horšího už se nestane a ať si to užije sama bez spolujezdce. Už z věže u poslední šikany bylo vidět, že jede krásně čistě a kdyby ji nezdržovala cupová Felicie s řidičkou za volantem, mohlo to být ještě lepší. Po posledním stintu nám Harry ukázal neuvěřitelný čas 0:59:59! Oba cíle splněny a my mohli uspokojeni vyrazit k domovu (byť neplánovaně brzo). Na cestu jsme si ještě koupili posledního hambáče (sorryjako ale ten vepřovej už prostě nebyl tak dobrej) a plní dojmů a zážitků vyrazili k domovu. Já usnul snad během 10 minut, naštěstí už né za volantem. Ještě večer doma v posteli mi paní Goldiesová říká: „já ji pořád slyším, i když je tady takový ticho!“ ANO, i paní Goldiesová je lapená do spárů naší krásné holky, Toyoty MR2.

Výstup z Harryho - při brždění se dostávám na 1G

Byl to nádherný den, plný slunce, zážitků, adrenalinu a posléze endorfinu. Tohle prostě zažijete jen u toho, co vás opravdu baví a my s ženou už plánujeme další Trackdaye, ať už v září v Mýtě, nebo v srpnu v Písku. Na závěr bych moc rád poděkoval všem, kdo se na této akci podíleli za úžasný den! Díky pánové a dámy!


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Raspby
18. července 2017, 20:14
1

Gratulace... :). Potenciál toho auta spolu s těma pneu je opravdu obrovský. Jak si sám už zmiňoval, nájezdové rychlosti i brzdné body jsou o level jinde než na obyčejných (i když už skoro mrtvých) pneu. Až se vychytá stopa, myslím že může konkurovat autům, které by s tímto nikdy nikdo nesrovnával... :)

reagovat
Matěj Podhorský
18. července 2017, 21:02
0

V Yarisu opravdu jela paní Matějová :D prý František... šmarja

reagovat
Goldies
18. července 2017, 21:05
0

Tak já nevím :-D paní Goldiesová zase na trati viděla červenou miatu a vykřikla: To řídí holka! A já říkám,: Jo, holka! František!
Tak to se fakt omlouvám, a čím teda František dojel?

Matěj Podhorský
18. července 2017, 21:11
0

:D zelenou fabií kombi první generace s nosičem na lyže :D

Sa
Safa
18. července 2017, 21:40
0

Barva je každopádně stylová. Nosič na lyže v červenci samozřejmě taky... :o)

Tomáš Vavrečka
18. července 2017, 21:50
2

Paní Goldiesové to fakt šlo. Myslím že nejeden chlap v jiném autě musel pustit sanici dolů, když ho předjížděla :-)

reagovat
Goldies
19. července 2017, 07:19
0

Paní Goldiesová děkuje za pochvalu, prý se do příště ještě zlepší!

Kr
Krocan
18. července 2017, 21:51
0

Golidies, asi jsem to tu někde propásl, ale zajímalo by mne, jaké rozměry máš obuty, kolik to stálo, a jak odhaduješ životnost těch gum při Tvém způsobu používání? Dikx za odpověď.

reagovat
Goldies
18. července 2017, 21:54
0

nepropásl, nikde jsem to nepsal :-)
rozměry mám originál - předek 195/55/R15 zadek 205/50/R15 Yokohama Advan AD08R
Co se ceny týče, tak zadky stojí cca 2800,- jedna a předek cca 2600,- jedna
Výdrž je složitá, zatím máme dva trackdaye v Mýtě a cca 7tis kilometrů po okreskách a roadtripech... No zadky mají před sebou tak 2000 a předky jsou tak v polovině životnosti :-)

Raspby
18. července 2017, 22:19
0

Vepředu jsou 185 :)

Rien
18. července 2017, 22:20
0

Ja mel advany vzadu na rx7 a vzhledem k tomu, ze se uplne nesetrily , tak vydrzely fakt hodne

Goldies
18. července 2017, 22:20
0

debil, no :-D

CZmisak
18. července 2017, 22:00
2

Momentka z instruktáže :)
Další fotky tu https://www.zonerama.com/czmisak/Album/3379373

reagovat
Goldies
18. července 2017, 22:04
0

Jo! Ta je paradni! náhodou tu fotku jak jsem v pneu máš?

CZmisak
18. července 2017, 22:25
0

To jsem asi zrovna dráždil motokáry... Že jsi byl v pneu jsem se dočetl až tady, ale ráfek od trávy jsem viděl :D

Tomáš Vavrečka
18. července 2017, 23:05
0

Fotku v pneu má kamarád. Řeknu mu :-)

Goldies
19. července 2017, 07:20
0

Vavris: předem díky! My byli v takovým laufu, že jsme ani fotit nestihli :-D

krab
18. července 2017, 22:57
0

Super. Kvůli tomu mám tenhle web vážně rád! Že se tu zkrátka sejdou příběhy od lidí co se znají. My to se Saagem nedali, už tu neděli, ale povíme vám něco taky brzo o tom jak se líbilo nám na Ringu.
Úplně mě zamrazilo u odstavce s výletem do gum, ale pak si říkám, že tak dramatický to zas nebylo. Tak snad to bude OK a na tom dalším trackdayi se určitě uvidíme :)

reagovat
Goldies
19. července 2017, 07:22
0

Diky Krabe! Však na váš report z Pekla se moc teším! Výlet do pneu byl hodně na srdíčko, hroznej pocit. Ale zpětně to za to stálo!

zimbic
19. července 2017, 14:00
0

Ten digitální budík na teplotu a tlak oleje je skvělej! Docela přemýšlím že bych si ho pořídil do Majdy. Jinak poklona před paní Goldiesovou. Docela jsem rád, že jsme nejeli spolu na trati, protože bych s ní asi nestačil držet krok :D

reagovat
Raspby
19. července 2017, 15:02
0

tady máš odkaz...zlaté české ručičky a nejen já ho myslím mohu maximálně doporučit..hlavně super cena a jednání :) http://www.jfperformance.cz/mereni-indikace-xg.html

Goldies
20. července 2017, 16:52
0

Opravdu jen maly tukanecek :-)

reagovat