načítám data...

Superb druhý, řečený šestiválcový

23. května 2017, 17:18 24 komentářů Franz Kafka

Je to král všech škodovek? Nebo jen levnější a nudná alternativa k prémiové klasice.

zobrazit celou galeriiFranz Miláček davů: Superb druhý, řečený šestiválcový

O tom jaká je dnešní nejoblíbenější volba českých motoristů už i tady bylo napsáno hodně. Jde o auto, které není třeba jmenovat a malý roadster od Mazdy to bohužel není.  Já ho přesto pojmenuji jen pro pořádek. Jedná se o výtvor jménem Škoda Octavia.

Její starší bratr se jmenuje Superb. A o tomhle největším voze stejného výrobce se toho tady zatím moc neobjevilo. Škoda Superb je dnes také velmi oblíbeným modelem ve všech svých dosavadních generacích. Ne náhodou ale tak trochu ve skupině zcela jiných řidičů než se nachází mezi čtenáři zdejšího webu. První generaci této největší škodovky ponechám stranou, protože s ní mám jen mizivou a ne příliš zajímavou zkušenost. Na poslední reinkarnaci jsem zvědav a zatím se mohu pouze domnívat jaká je. 

S druhou generací této limuzíny jsem najezdil něco přes 2,000 kilometrů během jednoho týdne cestou, necestou. Dokonce i polem a na nezpevněných cestách jsme se také svezli poměrně často. Jednalo se o verzi vrcholovou, kde cena nového vozu atakovala pověstný milion korun českých.  Bylo to hodně drahé auto, které až opovážlivě šlapalo na paty prémii v podobě Audi A6. O vnějším designu Superbu druhé generace si myslím, že se moc nepovedl. Přijde mi, že na oddělení designu tak dlouho přemýšleli, jak to bude dostatečně osobité ale zase ne příliš že to celé překombinovali. Mám neblahý pocit, že výrobky domácí automobilky doplácí často na to, že se po nich chce, aby se zamlouvali všem. Někdo by měl vedení asi povědět jak nemožná představa to je.

Přední partie neurazí ale záď a vzhled zejména koncových světel mě odpuzuje. Pokud se podíváme na auto z bočního pohledu tak tam je vše v nejlepším pořádku. Pryč jsou noční můry o jezevčících z první generace tohoto vozu. Jako celek auto působí docela vkusně a dnes po pár letech s novou generací na trhu už nechává asi všechny chladnými. O nějaké nadčasovosti vzhledu asi nemůže být řeč. Myslím ale, že o nějakou nadčasovost nebo jinou přidanou hodnotu zde ani nikdy nikomu nešlo. Pod kapotou zmíněného vozu se nacházel šestiválec 3,6 FSI s výkonem 191 kW v kombinaci s pohonem všech kol a dvouspojkovou převodovkou DSG. Šlo tedy o královskou variantu, i co se týká specifikace celého automobilu.

Po usednutí za volant mě praštil do očí jeho ošklivý střed. Tento typ kulaté lopaty je, mám pocit sdílen i s dalšími auty té doby od škodovky. Působí opravdu nemístně. Rozepisovat se tady o kvalitách vnitřních prostor nemá valného významu. Je to celé poskládané kvalitně a vypadá to tak jak by to mělo vypadat v limuzíně. Vše za asistence kvalitních materiálů. Je to lepší než v Audi A6? Nikoliv. I v plné výbavě, která zahrnuje kožená sedadla, chromované lišty a falešné cenné kovy vůkol vidíte, že zde byl stanoven limit. Musí to být dobré, ale nesmí to být příliš dobré nedej bože lepší než Passat či snad zmiňovaná A6. Ok je tady opravdu hodně místa a to ve všech směrech. Zadní sedadla, na kterých jsem neměl tu čest usednout, doslova vybízí k cestování. Zavazadlový prostor je tak objemný že jsem ho celou dobu ani jednou pořádně nevyužil. Ano je to jedna z věcí, kterou nechápu. Kdo sakra potřebuje u auta tohoto typu tak velký zavazadlový prostor? Ta díra pojme minimálně celou sadu kufrů od Louise Vuittona a ještě tam pravděpodobně zbude něco málo na lyže a futrál na kontrabas. Varianta kombi podle mě může nahradit směle dodávku.   

Jaký manažer vozí u sebe tolik věcí? Dobře na dovolenou s rodinou nepotřebuje přece prostor na tři rakve podélně uložené. Řekněme, že prostoru je prostě a jednoduše opravdu dost. Možná by se do onoho zavazadlového prostoru naskládal i celý Caterham. Zkoušet to raději nebudeme. Co si chválím u každého výplodu koncernu VW je přehlednost všech tlačítek, páček a dalších nezbytností. Usednete a hned máte jasno, není třeba sto stránkový manuál jak na to. Majitelé některých vozidel jistě znají jak otravné je hledat za jízdy spínač mlhových světel na sloupku volantu. To v Superbu nehrozí. Co mě osobně trochu vadí, je hnusně vypadající ovládání ventilace a klimatizace. Nejen že nejde najít optimální teplotu tak aby v autě nebylo moc teplo či zima. Ty dvě archaická kolečka si vážně u auta za meloun mohli odpustit. Když už mám limuzínu, měla by být dokonalá. To co můžete, mávnutím ruky přejít u Golfu pro manželku nemůže být standardem u vás v pojízdné kanceláři. Interiér je celkově kvalitně slícovaný a prostě dobrý nicméně obligátně nudný. Ovšem zrovna u Superbu se to tak nějak čeká. Přece jen ředitelé firem a vyšší management obecně jsou většinou pánové, co mají svůj věk. Nikdo je nechce atakovat přílišnou invencí a designovými výstřelky studia Novague. Nakonec to ve vedení mnoha firem i tak vypadá.

Jak jezdí téměř dvě tuny vážící limuzína je trochu těžké popisovat. Natož nějak zajímavě. Pokud máte zkušenost s podobnými auty, už teď je vám jasné že svéhlavě. Nemůžete očekávat příliv adrenalinu ani žádnou radost z projíždění okresek. Superb se nejlépe cítí na dálnici, kdy dosáhne při běžné dálniční rychlosti na optimální otáčky, spotřeba paliva se ustálí někde na 9 litrech benzínu a vy? Vy sedíte a jakoby z dálky slyšíte tichý šepot motoru. Ne určitě bych lhal, pokud bych napsal, že bezmála čtyřlitrový šestiválec nemá zajímavý zvuk. Jen je od vás v tomhle autě prostě hodně daleko. Cílem prostě není dělat rámus.  Jestli je něco na tomhle autě opravdu dobré tak je to motor a jeho projev. S vozem nemá sebemenší problém, a pokud se vezete rovně, zažíváte báječné zrychlování kdykoliv. Vlastně by se mi tenhle motor docela líbil třeba v něčem mnohem menším a agilnějším.

Podvozek je především komfortní. Jasně je to skoro svatokrádež psát to zrovna zde. Já byl ale opravdu rád. Jezdím hodně a po pár dnech strávených za volantem mučírny jménem Octavia s dieselem jsem se těšil na změnu. Tedy alespoň v ní doufal. Naštěstí přišla. Nejen že komfortní sedadla Superbu jsou pro záda jistě příjemnější než lavička v oktávce, ale celkově je auto nastavené tak že dokáže tlumit nerovnosti. Tady odpružení a podvozek skutečně plní svůj původní účel. Dělat cestování příjemnějším. Pryč jsou metrové odskoky na zvlněném asfaltu a při průjezdu výmolu nemáte pocit jako by v něm zůstalo celé kolo i s tlumičem. Skoro k neuvěření že podvozek je kříženec mezi okinou a prasetem. Je to jedním slovem komfortní a nonšalantní svezení.

Řízení jde zlehka a to samozřejmě až moc na poměry sportovněji  laděných vozidel. Vzhledem k tomu, že se ale jedná o vyšší střední, je vše v pořádku. Zpětnou vazbu nečekejte, řidič je tu od toho aby určoval směr plavby a příliš se nestresoval. Jakmile se cvičně pokusíte projet svou oblíbenou sérii zatáček, ještě k tomu do kopce auto vám vysvětlí, že tohle ne. Zamíříte si to rovnou přímkou krásně k lesu. Ještě že brzdy jsou účinné. I když při blbnutí právě na silničkách mi přišlo, že vadnou docela rychle. Může to být ale způsobeno nedostatečným stavem brzdových komponent právě na daném kusu auta. Každopádně jako sportovní limuzína se dvojka Superb označovat nemůže. Nejbližší konkurent Audi A6 zvládá disciplínu pobavit nebo se o to alespoň zasnažit o level lépe.

Někdo tady kdysi napsal, že výhoda mnoha SUV je jen v tom, že jsou prostě vyšší.  Respektive že nedřou na polní cestě břichem o zem. Musím říci, že částečně měl pravdu.

Pokud se tedy budeme bavit o SUV s pohonem kol 4x4. To co běžně projíždím Dusterem nebo Mercedesem ML jde projet Superbem s Haldexem také. Jasně sem tam se ozve rána to, jak šutr zasáhne podlahu nebo někde zavadíte plastem, ale pořád jedete. Skutečný problém představoval, až nájezdový úhel do kopce kde logicky limuzína končí. Vtipnou situaci představovala groteska, kdy Superb zachraňoval na mokré louce uvízlou chloubu Rumunského hospodářství. Nevíme, jak k tomu došlo, ale s mokrým travnatým svahem pod kterým hučí potůček, si nemohla dachna poradit. Přišla na řadu tedy scéna jako vystřižená ze závodu Silk Way Rally. Superb dostal lano a jel na pomoc. Vše dopadlo dobře. Statečný obchodník vytáhl zdatnou svazačku z nesnází, jen k polibku naštěstí nedošlo.

Víte, ono je hrozně jednoduché napsat. Dvojkový Superb je úmorně nudné auto. Je to vlastně jen prostor a dobře sestavená skládačka. Ono tomu tak je. Jen bych k tomu dopsal, že každé auto je tak zábavné jak si ho sami uděláte. V tom na co ten vůz má sloužit, navzdory kritikům funguje skvěle. Nemůže být tak dobrý jako Audi A6 a za ty peníze dosahovat kvalit třeba Lexe GS. To věděli podle mě už v době plánování i lidé ve škodovce a tak si myslím, že vzhledem k omezením dopadlo vše dobře. Dnes se jedná o dostupný vůz za relativně lidovou cenu. Ano není zábavný, ale to ani nikdy být nemohl a neměl. Pro koho to auto tedy může být?

Já bych řekl, že jednoznačně ne pro nadšeného řidiče. Není to auto na víkendy ani na machrování a objíždění srazů. Určitě dokáže ale skvěle plnit pozici rodinného vozu. Jeho konvenční a konzervativní vzhled ocení třeba začínající podnikatelé, nebo šéfové menších provozů. Kdo nechce budit vášně mezi obchodními partnery a sousedy měl by dvojku supa s šestkou na hlínách do svého výběru zařadit

.           

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Raspby
23. května 2017, 19:38
1

Superb je přesně jedno z těch aut, které bych si sám nikdy nekoupil, ale naprosto ho respektuju. Dokonce se mi na něm i líbí, jak je za svojí cenu udělaný. V pár jsem měl možnost jet jako spolujezdec (včetně dvojky L&K) a musím říct že, svou úlohu dělá víc než dobře. Jel jsem vzadu, takže mých 186cm nemělo nejmenší problém v žádném směru a cítil jsem se opravdu pohodlně. Sice mi nesedí ty typicky německé tvrdé sedačky, ale to vem čert. A věřím že s tím motorem 3,6l to pojede velmi zajímavě. Je asi jasné že tohle auto nějakou velkou řidičskou zábavu nemá v popisu práce. Ale jako přepravník a pohodlný expres určitě slouží dobře :)

reagovat
VK
VK
23. května 2017, 20:45
0

Cesta SII ve mně zanechala celkem dva výrazné dojmy. Je tam opravdu hodně místa - a je cítit doslova každý hrbol cesty.

reagovat
M P
23. května 2017, 21:22
0

Souhlas. Hlavně velká kola vyšších úrovni výbav dává pohodlí velmi na prdel, co do hluku i otřesů. Navíc jdoucí léta odhalí taky vrzající interiér. Teprve když se člověk sveze s nějakou dvojkou, dokáže plně docenit pohodlí, které poskytuje adaptivní podvozek trojky. Ale ani jedno z těch aut mě nějak nenadchlo.

Franz Kafka
24. května 2017, 00:08
0

Taky nesrším nadšením. Nicméně snad kromě éčka mi řekni, kdo ti dá víc pohodlí za ty peníze:) Jak píše evlo taky to konkrétní auto musí mít podvozek. Octavii v naftě na vás nevděčníci:)

VK
VK
24. května 2017, 09:17
0

Víc pohodlí za tu cenu? Božínku, skoro cokoli. Mondeo, Citroën C5 - ten naprosto bezkonkurenčně, s 3.0 HDi to pojede i srovnatelně dynamicky a sežere k osmi litrům - Avensis, ani ta V60 nemlátí tolik, o větších Volvech ani nehovře. I ta 508 v jiné recenzi asi nakonec taky, tady už nemám přímou zkušenost.

Franz Kafka
24. května 2017, 15:35
0

Mondeo budiž. Trochu zapomínáš na to, že tady šlo o 3.6 šestiválec. Kde Mondeo má trochu problém. Jestli je u Superbu rozdíl v nastaveních podvozku pro různé verze nevím. C5 bude dobrá možná v pohodlí a to je vše. Jako ojetina je to šílená vražda navíc v dieselu. Není vše jen o odpružení. 508 nevím dělalo se to s šestiválcem a ve čtyřkolce? Smyslem mého psaní nebylo vychvalovat Supa II sám mám a využívám asi o moc lepší auta. Šlo o to říct, že i Škodovka jde koupit v docela zajímavé variantě pro Čecha v6 plus čtyřkolka a hromada místa. Zjistit také to, že na A6 to auto nemá ani v top specs. A tady mám já přímé srovnání. Takže přestože c5 i Volva jsou možná pohodlnější na trhu dnešních ojetin připadá v úvahu z toho, co jmenuješ reálně jen Mondeo nejspíš bez 4x4 a 6 válců. A u tohohle Superba asi nikdo nízkou spotřebu hledat nebude jezdit se s tím kolem 9 takže 8 nafty na třílitrovém HDI bych viděl spíš jako negativum. Projev motoru nesrovnatelně horší. To už bychom, ale zacházeli jinam.

Takže ano možná je tvrdší než ostatní, ale taková hrůza to není. Hodnotil jsem jeden kus tzn. 3.6, dsg, haldex. Zbytek jako tdi a tak dále nevím jak to má.

hh
hh
25. května 2017, 06:24
0

Do C5 obou C5 se daval 3l V6 (u prvni i s manualem, u druhe si nejsem jisty). Mondeo na dynamicky srovnatelny R5 2,5T od Volva.

krab
23. května 2017, 21:30
0

Přesně takovej mají rodiče. Ještě v "Laurinovi&klementovi" :) Akorát diesel..
Prý to v zimě vážně dobře všechno vyjede, s tátou jsem s tím přivezl na obrovským vleku z Anglie veterána a zatím jim funguje bezchybně. Myslim teda ten Sup :) Co se k němu dá říct. Je lepší než jedinčkovej Sup, kterýho jsem koupil v minulosti čistě jako výhodný odkup služebáku, není to ale auto co se dá srovnat s vyšší střední třídou. Kromě místa vzadu a místa v kufru. Rodiče tam často vozí psa, má to tam jak obývák, když se sklopí sedačky. Pro mě je na dvojkovým Supovi vidět taková bizarní kombinace snahy být "lepším" autem a oproti tý Oktávce se mu to vážně daří, ale pak tam prdnou tu a tam nějaký interiérový díl jak vyšitý ze staršího pětkovýho Golfa. Prostě to asi Němci z Wolfsburgu Němcům z Boleslavi chtěli záměrně trošku ošidit :)
Rodiče to koupili jako roční auto s nájezdem ani ne 40t. km za cenu jako za nevybavenou novou Oktávku, to si myslim, že byl docela kauf.

Zajímavá otázka je, diesel nebo šestiválec. Tak to víte, mě by se libil šestiválec. Dodá tomu autu lepší charakter. O tom vůbec nepochybuju. Ale, když vezete občas přívěs asi si to pak pápne moc. To bych snad možná toho dehtožrouta bral radši a šetřil benzín ku spálení v 911 například. Dieslovej Sup 4x4 125kw si řekne okolo 6litrů, s přívěsem i 10.

reagovat
Franz Kafka
24. května 2017, 01:13
0

Ohledně spotřeby jsem optimista. Ml si vezme bez přívěsu 14 a s ním 22 litrů N98. Takže jasně v tomhle je nafta jedničková. Ten motor benzín,šestivál je docela fajn i v tom Superbu. Jinak souhlasím A6 to není a nebude. V nepohodlí se to směle může rovnat s ostatními. Oni Bmw 5 taky nebyla kdovíjaká komfortnost a měkkost:) U toho Superba je důležité s čím a proč porovnáváš no. Je to taková jejich cesta. Každopádně to auto je ve všem lepší jak Oc a ve všem horší jak třeba ta A6. To je asi to co jsem měl na mysli. Jo a určitě bych di toho šel raději, než do P508 v rádoby úpravě pro chataře:)

SEMRY
24. května 2017, 15:31
0

Tak s tou károu na fotce budeš mít odpor jako kráva a na 10l můžeš zapomenout, jednou jsem jel ještě z větší a W124 si vzala 17l! na 100....

Franz Kafka
24. května 2017, 15:40
0

Taky mi to přišlo málo:) Jezdím s tím za 20 a mám pocit, že i naftový Jeep GCh s tím bral 15 litrů a zapotil se. To by potom investice do Superba v dieselu nebyla marná.

krab
24. května 2017, 15:54
0

tam byl vážně pánové odpor jako kráva. Ten čtyřvál si s tím ale docela poradil, myslim výkonově, i ta DSG převodovka. Asi 1200 kiláků jedna cesta. Spotřeba byla fakt ca. 10 , no řekněmě 11 ať nekecám. Ale jako víc jak kilčo , kilo deset se nejelo. Spíš v takovým tom náklaďákovým, lehce rychlejším než náklaďákovým tempíčku

Polar Bear
24. května 2017, 14:56
0

Za mě, líbí se mi interiér (kromě obligátních sedaček-ty však škodovka prostě na moje záda nedělá). Ve střední třídě už jsem viděl pár fakt jebnutých interiérů a tak u Supa dokážu ocenit konzervativnost :)
Volba dvojitého otevírání kufru mi přijde jodně dobrá. Bohužel si myslím, že to dost přispívá k pocitu měkkosti celé karoserie a tím k největšímu negativu - podvozku. Takhle nejistý podvozek jsem ve střední třídě ještě u ničeho jiného nepotkal.
Když už jsme u toho, Superb je střední třída jako Passat, ne? Na vyšší střední typu Phaetonu mu trochu chybí, řekl bych... Octavia je nižší střední.. Ale chápu, že tohle rozdělování asi nebude mít pevná pravidla..

reagovat
Franz Kafka
24. května 2017, 15:22
0

Tak určitě je přímé srovnání versus Octavia nefér to jsem bral obrazně vyloženě optikou domácího trhu. A teď u těch Superbu je důležité oč jde. Tohle byla top verze ve své době v podstatě dražší, než Passat v nějaké nižší specifikaci. Proto to přemítání spíše o A6, nebo 5er. Je to nakonec jak popisuje Krab velikostně to je limuzína vyšší střední a to je asi vše.

Já ten podvozek nehodnotim tak negativně jako většina z vás. Jistý moc není to bez pochyb. Tvrdý nějak nesnesitelně také ne. Trochu mám pocit jestli stejně jako u Oc III či Golfa není rozdíl v nastavení tuhosti atp. Pro verze 3.6 a třeba tu naftu, nebo 1.4 v které podle mě jela většina lidí. V třídě do které vlastně Sup už nedosáhne mi přišli komfortem zajímavé jen Mercedesy a rs6 na vzduchu:)

Polar Bear
25. května 2017, 08:46
0

Tak jsem to nemyslel. Podvozek pohodlný je, o tom žádná. Já spíše myslel jízdní vlastnosti podvozku, když se volantem a plynem dělá něco nehodného této kategorie. Zatímco ostatní auta této třídy drží stopu, Superbu jakoby plaval zadek. Je to dost nepříjemné, protože toto bych čekal u aut jiných cenových kategorií. Dám příklad podobného auta. Mondeo stéjného modelového staří (arrow design, nevím kolikátka to je) do zatáčky potopí vnější přední roh čumáku, ale ze stopy neuhne. Zadek kopíruje pocitově předek na milimetr. A kdo si zvykne na to potápění, tak si dovolí s tou krávou ledacos. U Supa ne. Tam jsem naopak zvolňoval během doby co jsem s tím jezdil až do rychlostí, kde mi to přestalo být nepříjemné. Na druhou stranu, interiér toho Mondea mě tak sr.., že jsem s ním nechtěl jezdit přes den abych se na to nemusel dívat. V tomhle Superb o dva levely výše.

Franz Kafka
25. května 2017, 14:54
0

To máš bohužel pravdu. Je faktem, že většina i nepřímych konkurentů snáší divočejší manévry lépe. Něco podobného jsem tam psal. V zatáčkách je to auto vyloženě špatné, když chceš jet rychleji. Tam je jeden z bodů kdy je vidět, že se projevilo aby to zase nebylo moc dobré.

Mondeo to co mysliš taky nevím řadu je i Vzhledově z venku fajn. Vnitřek je horší to je pravda. Každopádně Su2 sráží trochu použití některých laciných prvků jak jsem psal já i Krab v komentáři. Ostatně bez toho v6 pod kapotou a haldexu bych to auto ani zdaleka takto nehodnotil. Ať je to jak chce takhle to alespoň jelo a mělo zvuk:)

Ne
Neo
30. května 2017, 15:04
0

Takovýho supa už sháním asi 2 měsíce. Nevím proč, ale pokud najdu auto, který nevypadá špatně, tak má olakovaný alespoň půlku auta, nebo 300+ na hrbu, nebo nejasnou zahraniční historii. Chtěl jsem to vyměnit za svou Insignii 2.8 V6, protože automat a twindoor, ale pomalu to vzdávám a asi zůstanu u svojí "zlomené větvičky" se stejným výkonem i zhruba výbavou, chjo...

reagovat
Franz Kafka
01. června 2017, 16:07
0

Je jich málo a těch pěkných ještě méně. Ideálně hledat po celé Evropě a doufat, že se objeví něco slušného po nějakém manažerovy.

AnGeor
02. června 2017, 10:35
0

Kolega si tohle pred nedavno koupil. Pohodlne to tedy moc neni na tech 18" a DSG neni muj salek kavy. Za me, lespi temer ve vsech smerech, krom designu interieru. A nove v te dobe za skoro stejne penize

reagovat
Franz Kafka
02. června 2017, 15:15
0

Tak jasně v porovnání s leckterou konkurencí najednou pohodlí Škodovky bledne. Jsou jistě lepší auta mě šlo o to, že symbolem správné škodovky je u nás pořád Octavia v dieselu přitom oni umí i benzín co docela jede. Mohlo a mělo by to být pohodlnější v kategorii limuzín. Nicméně ona to vlastně tak docela high class není. Mě ale Superb před pár dny zachránil život měl jsem menší neplánováný test bezpečnosti čelní srážky. Jet v Mx5 nebo sporťáčku možná jsem už v zinku. Bezpečnost je dobrá:))

Jindřich
21. června 2017, 08:32
0

Šlape na paty A6? A které? Možná tak C4....
Se supem 2 Gen. TDi 125 KW jsem najezdil za dva a půl roku lehce přes 100tkm, dneska mám 3.Gen 2.0 TSI 206 KW L&K a ani ten se svojí prémiovostí, kvalitou zpracování a tím celkovým pocitem luxusu a festovnosti nevyrovná ani 11let staré C6, se kterou jsem několikrát jezdil.
To auto je super, obzvlášť 2. Gen je jednoduchá, poctivá, dobře postavená a spolehlivá kára na kterou nedám dopustit ale srovnávat to s A6 to vážně nejde,

reagovat
Franz Kafka
18. srpna 2017, 14:13
0

Hmm nevadí já měl taky A6 mimochodem i tu C4 2.3. Když máš A6 v normální běžné výbavě tak z toho tedy za mě žádná prémiovost nekouká. C6 Avant 3.0 TDI jsem nedávno prodával. Já říkám, že Superb II. je v dnešní době v šestiválci, benzínu dobrá volba. A s C7 snad srovnávat nebudeme, že. V rámci koncernu bych šel teď raději taky do Superba (III.) než znovu do Audi v segmentu vyšší střední by mi už Audi nedávala smysl.

Jindřich
18. srpna 2017, 19:07
0

Mě ta třetí generace nějak neoslovila, ani nedokážu moc popsat proč. Druhá generace po fl se šestiválcem jednou bude cenný artikl. Mě ta trojka přijde taková zvláštně papírová. Ve všem lepší, výbava v mém případě neporovnatelně jinde, s tím 206 KW TSI sice odtažitě ale přesto pekelně rychlá ale ta dvojka byla komunikativnější a u mě vede. Popsal bych to tak, ze ač je to auto spotřebák, měl jsem k němu vztah, který jsem si ke trojce nenašel. Možná to ale dělá jen automat, jelikož k téhle věci jsem si cestu nanašel vůbec.

Franz Kafka
18. srpna 2017, 19:26
0

Tak s tím, ale souhlasím zrovna tak. Objektivně je prostě trojka ve všem lepší a to sem měl možnost si zkusit jen automat v kombinaci s dieselem dvoulitr a 140 kW. Ač auto spotřební tak dvojka měla jakýsi zvláštní "limo" feeling. Možná to dělal i ten vlastně různorodě vnímaný výlušný design karoserie. To u třetí generace prostě postrádám a taky mi asi trochu vadí, že už je v duchu dnešních tradic moc podobný Octavii. Tohle překousneš u BMW, nebo Mercedesu že menší řada je podobná větší u škodovek to může být problém.