načítám data...

Ne všechno jde napoprvé

11. dubna 2018, 11:27 16 komentářů Chase

Jak jsem nechal dělat výfuk na Céčko vyhlášeným profesionálem.

zobrazit celou galeriiMatěj Vozdek: Ne všechno jde napoprvé

C70 ožila pravě ve chvilce, kdy letoční počasí konečně začíná přát už veskrze letním radovánkám. Nově zastavěná T5 zatím ještě stále nefunguje naprosto ideálně, ale postupně dolaďuji co se dá. Auto dostalo na letošní sezónu konečně nová kola, jejichž nákup mi ještě dlouho někteří nebudou moct zapomenout (ono ještě aby jo, když jsem je vyfouknul X zájemcům za měně něž poloviční obvyklou tržní cenu :D ). Švěd tak hrdě sedlá orginální dvoudílná BBS Nebula s průměrem osmnácti palců.   

Jedním z restů minulé sezóny byl nedodělaný výfuk. Ten se začal řešit už pře více jak rokem a půl, kdy originální downpipe, nahradila zakázková nerez s průměrem 3 palce a absencí katalyzátoru. Bohužel tuto rouru od kamen na auto nasazoval a upravoval jistý tvor z okolí Brna, jehož pověst na Volvoklubu aktuálně dosahuje pověsti lorda Voldemorta… tehdy ji však měl (bohužel pro mě) ještě velmi dobrou.

Příběh začíná tím, že jsem se za zajímavé peníze dostal již k hotové a slušně vypadající downpipe, z S70 T5. Ta ovšem měla rovnou přírubu na turbo, kdežto na C70 už byla úhlová. Vydal jsem se tedy v dobré víře za kým jiným, než přímo za jejím tvůrcem. Člověk působil relativně rozumně a tak jsme se domluvili, že downpipe upraví na moje auto a zatím napojí někde v polovině délky vozu na originální výfuk. To jsem ještě netušil, co mě čeká.

Sundání výfuku bylo ještě v pohodě. První pochyby dorazily v momentě, kdy tento tvor vytahl COčko s hasičákem místo plynové bomby u kterého mu v pravidelných intervalech zamrzal ventil. Bohužel v ten okamžik už byl původní výfuk rozřezaný na kusy a nebylo jak uniknout. Profesionální tvorba pokračovala a já se pořad vnitřně uklidňoval, že ten člověk přece ví, co dělá. “Vždyť to není jeho první výfuk na Volvo”…nebyl, ovšem zájmu všech okolo pevně doufám, že byl jeden z posledních. Pokračoval ve tvorbě “svárů” za které by se nemusela stydět ani zfetovaná vlaštovka lepící své hnízdo a já začal litovat, že jsem se do této akce vůbec pouštěl. Když mu těsně před pokusem přestěhovat pozici lambda sondy tak, aby na ni dosáhla originální kabeláž, došel drát ve svářečce, vytušil jsem svou šanci na utěk (nahradní drát neměl a na to, nechat u něj stát auto další tři dny jsem už neměl koule). Výfuk byl vlastně “kompletní”, toto měl být poslední úkon. V záchvatu holého šílenství jsem dokonce zaplatil požadovanou sumu a i s autem ujel do tmy.

Už druhý den jsem začal postupně zjišťovat, že krom zajímavějšího nástupu plynu díky absenci katalyzátoru, má auto ještě jeden zajímavý bonus, a to vlastní palubní plynovou komoru. Z netěsnící downpipe, respektive ze špatně navařeného a při instalaci nejspíše i zlomeného vlnovce, šla část spalin přimo do ventilačního systému. Krom toho, zvuk pod autem naznačoval, že ani zde nebude vše uplně v pořádku. Inspekce na heveru v servisu ukázala plnou krásu výtvoru, který se mi pod podvozkem smál do obličeje. Původně docela hezká downpipe byla aktuálně složená z několika různých průměrů trubek a svařená takovým způsobem, že i relativně otrlé žaludky místních mechaniků, žačaly přemýšlet o vyložení právě naskladněného oběda expres na podlahu servisu.

Vzhledem ke kvalitě práce a nereagování tvůrce na moje volání i SMS, jsem nakonec raději zavrhl reklamaci na stejném místě a vydal se jinou cestou. Tentokrát na jistotu ke člověku, který mi kdysi dělal zakázkový výfuk v dávných dobách na Renault 19.

Tentokrát již vše dopadlo podstatně lépe, nová downpipe byla sice z “černého kovu” avšak kompletně ošetřena šopovaním hliníkem. Tehdy jsme se domluvili, že se zatím pouze nahradí onen nerezový zmetek vedoucí do poloviny vozu a “někdy v zimě” se výfuk dodělá až do konce. Ono někdy v zimě se neplánovaně poněkud protáhlo tím, že auto stálo skoro 8 měsíců v servisu čekajíc tam na díly z USA, takže finální okamžik nastal až teď na jaře.

Výfuk v průměru 75mm, což je průměr výstupu z turba, jde ve stejné šíři až dozadu. Spaliny opouštějící motor prochází po roztočení turba jedním větším průchozím absorbčním tlumičem a následně za docela hlasitého představení opoušejí potrubí skrz oválnou koncovku s rozměry 120x80mm.

Představení je to opravdu hlasité a doprovázené velmi často “střebou”, takže pokud teď uvidíte někde v okolí Brna modrou C70 s “plešatým puberťákem” za volantem, co má usměv od ucha k uchu, vezte, že jsem to nejspíš já. Teď jen doufám, že brzo dochytám těch pár drobností na motoru, co však vím určitě, že v blízké době bude na výfuku ještě jeden tlumič navíc, usměvu to neubere a já si nebudu snad připadat jako přestárlý puboš :)

(Pár fotek původní i nové downpipe níže, myslím, že rozdíl je jasně patrný)

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Perníček
11. dubna 2018, 20:04
3

Když člověk jde za někým, kdo se tváří, že to umí a je vyhlášený ve svém okolí a ve finále člověk zjistí, že to je matlák, tak to je horší, než když jde za někým už s vědomím, že to matlák je. To mi připomíná, když jsem si nechvával dávat laděný výfuk na jedno auto a ono to bylo udělané tak, že my potrubí mlátilo o zadní nápravu.
Btw. ty kola jsou nádherný, tomu autu sednou jak prdel na hrnec. :-)

reagovat
Chase
11. dubna 2018, 21:41
0

Jak říkáš, nejvtipnější je, že okamžiku, kdy jsem s tím šel ven (tohle si pro sebe fakt nenechám, zvlášť když ve stejným termínu sprasil ještě jedno auto z mého okolí), tak se postupně ozývají další a další s podobnou zkušeností :) Takže kdybys chtěl dělat výfuk na cabrio a slyšel pojem "Mekky", vem nohy na ramena ;)

Jinak za kola díky, lovil jsem je opravdu dlouho, ale nakonec se poštěstilo :)

tomyks
12. dubna 2018, 07:10
0

Úplně přesně jsem dopadl se svým prvním lad'ákem na své první Hondě. Díry ve svarech, trubky všelijak spasované a kravál takový, že se s autem prakticky nedalo jezdit, protože jsem se nechal ukecat na odstranění katu. Nakonec jsem já ukecal tvůrce ať mi tam vrátí originál a domů jsem si odvezl haldu nerezového šrotu za cenu skoro jedné výplaty tenkrát. Nevím kde se stala chyba. Viděl jsem práci onoho výfukáře před tím a vypadalo to jinak, no.

reagovat
Jakub Pospíšil
12. dubna 2018, 10:24
0

Tyjo, tak to je hodně punkovej vejfuk. To vypadá snad ještě hůř, než když jsem si na Favorita vařil vejfuk z opelu Kadett (a to vařit fakt neumím).

reagovat
Chase
14. dubna 2018, 17:30
0

Naštěstí je to už minulost :D

ToMyx
12. dubna 2018, 10:46
0

Taková krásná kára a ty kola, parádní!
Než jsem šel do nerezu já, pár týdnů jsem hledal reference po všech známých a ty jsem si nechal ještě potvrdit. Nakonec jsem do toho šlápl kousek od Prahy (Klecany) a nelituju. Jedna návštěva na kukačku, pak termín ve čtvrtek přistavit auto a v pátek večer hotovo.
V minulosti jsem se setkal s podobným materiálem jako ty a bohužel platilo pravidlo, čím větší matlák, tím větší arogant....

reagovat
Irwinek
13. dubna 2018, 13:01
0

No hezký :-D
kola super , ale až by se Ti naskytla chvilinka, podívej se na pravopis :-D kat je tvrdej , a myslím, že se to v Brně moc neliší :-D

reagovat
Chase
13. dubna 2018, 23:06
0

No fuj... Jsem čuně a jdu se stydět do kouta :) Opraveno a díky ;)

Irwinek
13. dubna 2018, 23:44
0

NZ :-D taky občas rychlejc píšu, než myslím :-D

Irwinek
13. dubna 2018, 23:48
1

Ale kára fakt super, z tohohle pohledu připomíná Bentley

Bavoraczech
16. dubna 2018, 13:56
0

Co je to teď na tom výfuku za barvu?

reagovat
Chase
16. dubna 2018, 15:17
0

Nejedná se o barvu, ale o šopování (žárovou metalizaci) hliníkem. Funguje jako antikorozní úprava odolavající vysokým teplotám.

Inženýr
16. dubna 2018, 15:30
0

Myslím, že jsem chválil i minule, ale přesto - máš krásné C70 a fotky jakbysmet!

reagovat
Chase
16. dubna 2018, 16:12
0

Díky, fotky lecos schovají, takže aktuálně je C70 vizuálně spíš taková Popelka. Až našetřím na celolak, tak to teprve bude krasavice :) (Bohužel lakošovi který auto stříkal ještě za původního majitele, se práce docela dost nepovedla a z auta leze téměř všude transparentní vrstva laku)

Inženýr
16. dubna 2018, 19:03
0

Jasně, nejlepší je to nalakovat plošně (a pořádně) ať je klid.

Chase
16. dubna 2018, 22:52
0

Souhlas. Po dílech by tento odstín stejně už přesně nikdo netrefil (vyzkoušeno na části dveří) a byl by z toho totální multicolor, což vážně nechci. To raději ještě sezónu nebo dvě jako drban... :)