načítám data...

Plechcupový speciál je doma.

16. března 2018, 09:28 13 komentářů TheKubajs

Včerejšek se nesl ve znamení roadtripu do Chomutova, odkud jsme dovezli do Prahy Mazdu 323, o které jsem psal v minulém článku.

zobrazit celou galeriiJakub  Pospíšil: Plechcupový speciál je doma.

Čtvrteční den jsme měli dokonale naplánovaný. V devět ráno sedneme do poměrně nudného BMW řady 1, před jedenáctou vyzvedneme mazdu 323 a lehce po obědě budeme zpátky v Praze. Jenže vzhledem k dopravní situaci na Praze 3 a v okolí (ano, taková ta věc se zpovykanými pražáky) se situace trochu zkomplikovala. A navíc se udělalo docela hezky. Takže úderem půl jedenácté jsme vyjížděli z Prahy s větrem ve vlasech stylově v Miatě. Protože proč si neudělat radost, když to jde, že…

Cesta ubíhala bez komplikací a po poledni jsme si převzali čerstvě přepsanou 323 od fajn bývalého majitele. Nádavkem nám přihodil hromadu dílů a spoustu dobrých rad. Kdyby takhle probíhaly všechny obchody kolem aut, byl by svět hned krásnější místo. Cesta domů probíhala klidně, 323 jela naprosto bez problémů. Snad jen hlasitější výfuk byl v rychlostech nad 100km/h trochu otravný. Cestou došlo i na výměnu vozů, takže jsme mohli tyto japonské sourozence pořádně porovnat. V přímce na celé čáře vítězí 323, v zatáčkách samozřejmě Miata. Velmi mile mě překvapilo, že i 323 je vybavena “nejdůležitějším tlačítkem” – otevíráním mrkaček.

Do Prahy jsme, díky pár zajížďkám po zakroucených silnicích, dojeli kolem čtvrté hodiny a dali se práce. 323 jsme osadili epesní rozpěrou zadních tlumičů, zbavili se povrchové rzi na prazích, zprovoznili šíbr (sice z něj trochu padá rez, ale to snad časem přejde) a sloupli samolepku Zen na zadním okně.

Teď trochu k autu samotnému. Jedná se o Mazdu 323 F (F znamená prý familiare, jakože rodinné auto) z roku 1993 původně osazenou motorem 1,6 16V o výkonu 64kW, který byl ovšem nahrazen motorem 1,8 BP o výkonu 96kW, který s tunovým autem dokáže docela zacvičit. Pro zkrocení tohoto výkonu je Mazda osazena většími brzdami (252mm). Upravené je i sání a vzhledem k zastavění převodovky z verze 1,6 auto zrychluje opravdu pěkně. Na druhou stranu – dlouhé cesty ve vyšších rychlostech jsou kvůli “krátké” převodovce celkem otrava. Ze vzhledových vychytávek zmíním bodykit Zender a lakování černou matnou “Montanou”. Auto je technicky v pořádku, rzi je minimum. Samozřejmě – svoje chybky má, ale funguje překvapivě dobře.

A protože naše “závodění” bereme fakt vážně, došlo i na název našeho rejsingtýmu a dokonce i polepy.  Zvolený název タートルレーシング (Tātorurēshingu) znamená něco jako “turtle racing” a nenápadnou metaforou upozorňuje na to, že naše rychlosti na trati nebudou zrovna vysoké. Protože jak jsme se včera shodli – jeden z nás neumí jezdit rychle a druhý neumí řídit stará auta. Ale zas na druhou stranu – už teď nás to fakt baví. A to jde v tomhle srandazávodění asi nejvíc.

S vidinou Mazdy 323 “závodící” v Mýtě dnešní blogpost ukončím slovy klasika: “No to zas bude průser…”

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Beny
16. března 2018, 11:05
0

Gratulace a ať vydrží technika co nejdýl!

reagovat
ToMyx
16. března 2018, 11:06
0

Gratuluju! Mrkačka vypadá k světu, je to takové to hobby auto, ale pokud není rez, pak je napůl vyhráno!
Snad nebude víkendová návštěva Mýta tou poslední a budu moci lesk mrkačky shlédnout příště!

reagovat
krab
16. března 2018, 11:41
0

Kubajzi, ty jsi z toho odstranil tu nejcenější věc, co na autě byla : samolepku "ZEN" :-D

Ne, dělám si srandu a jsem na to zvědav a očekávám další a tentokrát dobrodružnější vyprávění o životě s ...

reagovat
Jakub Pospíšil
16. března 2018, 11:43
0

Na Zen jsem asi moc konzervativní a Mára celou cestu nadával, že přes to nevidí dozadu. A navíc ta velká plocha zadního skla bez jakýchkoli samolepek a tak má prostě něco do sebe. Mimochodem, s čím dorazíš na trackday?
-
Komentář upraven 16. 3. 2018, 11:44:05

krab
16. března 2018, 11:49
0

si dělám srandu, že ... no rád bych se na vás podíval, ale nevim jak mi to o víkend vyjde. Hlavně to počasí asi bude spíš ve znamení zimních gum a to na ničem vlastně teď ani doma obuto nemám. Ono teď prší, ale má se ochladit a jestli bude ráno mrznout a do toho trochu nasněží, tak zas nasolej a bude po jarní idylce :(

Jakub Pospíšil
16. března 2018, 11:54
3

Takže až uvidím na okruhu yaris, který trefuje bezchybné apexy, tak vím, kdo je za volantem. Dobré vědět.
Na Mazdě jsou naštěstí zimáky, takže nás počasí snad nezastaví.

Marek Brunner
16. března 2018, 12:26
1

Ono je stejně vidět kulový dozadu (hlavně v noci) přes tu ATESTOVANOU (fakt, přísahám, že tam ta samolepka je) folii, ale jinak je to fajn. Až mě udivuje, proč mám utrácet za nové auto tolik peněz, když můžu mít tohleto.

beastar
16. března 2018, 14:14
1

Dozadu skrz sklo vidět nemusíš proto ten atest:) Od toho jsou zrcátka to chce někdy zkusit dodávku.

Ka
Karda
17. března 2018, 10:34
0

Dozadu se nekouká. To chce použít italský styl jízdy.

kuc_t
16. března 2018, 12:55
0

Slušná ghetto kára :D ať ti to jezdí a pomahači tě moc nestaví :)

reagovat
beastar
16. března 2018, 14:15
0

Jinak kuci povedená taškařice. Bude na trati ve speciálu Gopro?:)

reagovat
Marek Brunner
16. března 2018, 15:53
0

Když ho dodáš, tak jo.:D

beastar
16. března 2018, 17:35
0

GoPro půjčovna ,)