načítám data...

Od strachu z řízení k lásce k autům - volba

11. dubna 2020, 23:00 8 komentářů Augi

Jak jsem se rozhodoval, jaké auto pro zábavu sobě pořídit. Kdo se dostal do finále? A co nakonec rozhodlo?

zobrazit celou galeriiMichal Augustýn: Od strachu z řízení k lásce k autům - volba

Jak se mohli ti otrlejší z vás dočíst v mém předchozím blogu, v roce 2016 měl nastat ten zlom a konečně jsem měl sobě zakoupit auto čistě pro zábavu. Rozpočet byl cca 250k a protože jsem se předtím o auta nijak zvlášť nezajímal, byl jsem dost ovlivněn svým okolím, kteréžto se skládalo především z fanoušků značky Subaru, ale našel se taky fanoušek BMW a dokonce jeden kadeřník. Tedy majitel Miaty, ne TTčka, abysme si rozumněli.

Konkrétně jsem se rozhodoval mezi trojkovým kupé E46, Miatou a Subaru. Takhle vágně definováno, bez určení generace atd. U BMW jsem záhy zjistil, že abych dozadu dostal samosvor, tak by se toho muselo měnit víc, a já chtěl jezdit, ne řešit nějaký přestavby. Pokud si klepete na čelo, proč někdo, kdo nikdy nevlastnil sportovní auto, nutně potřebuje samosvor, činíte správně. Ale když člověk nic neví, tak se chytá každé rady a když někdo zkušenější řekne “potřebuješ samosvor”… Jako jediné rozumné řešení mi tak připadalo koupit hotové auto, tj. BMW M3 E46 – a tehdy se jedna krásná skutečně prodávala, za 450k.

Miata. Kolega jednu vlastní a dokonce byl tak hodný, že mi ji půjčil. Zážitek to byl pěkný, ale pamatuju si z něj jen to, že mi foukalo za krk, že jsem cítil hnůj z pole, a že mi to auto bylo nějaké malé. Ale o pár let později jsem si ho půjčil ještě jednou, takže to nějaký dojem na mě zanechalo (abych uklidnil místní sebranku).

Subaru. Kamarád vlastnil velmi potuněného STI hatche, jakože interiér prakticky pryč, zadní sedačky pryč, skořepiny s pětibodovými pásy, hydra atd. Svezl mě v Sosnové a přišlo mi to skvělý. Pak jsem si ještě k narozkám poručil poukaz na projíždku v STI, a to se mi taky dost líbilo.

Takže BMW nebo STI? Podle čeho se rozhodnout? Uvědomil jsem si, že si auto nechci pořídit jen kvůli autu samotnému, ale kvůli zážitkům, které mi zprostředkuje. A to dokáže dost zintenzivnit setkávání s podobnýma pacientama. Nebylo tak nic jednoduššího než se na Facebooku přidat do pár skupin z obou táborů a udělat si obrázek o tom, jaká komunita mi bude vyhovovat víc. Za pár dní bylo jasné, vliv měli i mí Subaru pozitivní kamarádi, že mou volbou bude Subaru.

Nabídka byla už tehdy, v roce 2016, docela omezená. Často WRX s hromadou komponent z STI, ale i pár skutečných STI. WRX mi bylo rozmluveno s tím, že by mi brzo přestalo stačit a stavět z WRX postupně STI je finanční nesmysl. S kamarádem jsme se proto jeli podívat na jedno STI za cca 300k a přišlo nám docela OK, ale následná prohlídka v servisu odhalila, že je to strašlivej slepenec s pravděpodobně přeraženým VINem. Ale žádné jiné STI, které by splňovalo mé požadavky se ne a ne objevit. A tak jsem začal uvažovat, se pojedu kouknout na jiné STI, inzerované delší dobu za cenu o kousek nižší než výše uvedená M3. Což bylo dost přes můj původní rozpočet. Na prohlídku jsem se vydal kamsi za Prahu, do nějakého průmyslového areálu, ale jaké bylo mé překvapení, když velká hala byla plná závodních aut! Prodávajícím byl majitel jedno závodního týmu, který si koupil nové STI, a na tohle už neměl čas. Auto tak dostávalo prvotřídní servis od týmových mechaniků a zároveň v něm byl proinvestován nesmysl za funkční úpravy.

Pro jistotu následovala prohlídka na zvedáku s mým mechanikem a projížďka, ale auto bylo absolutně bez závad, takže nebylo co řešit. Sice mě to stálo skoro dvakrát více, než jsem plánoval, ale i teď, s odstupem času, to vnímám jako životní kauf.
A že jsem vybral dobře jsem poznal už při první cestě domů, kdy jsem se smál nahlas jak idiot :D

A cože to přesně je? Subaru Impreza WRX STi, r.v. 2004, dvoulitr, 195 kW v sérii, AWD atd., tady asi nemusím představovat. V tomhle stavu to auto vyloženě přitahovalo pozornost – když jel někdo proti mně, tak zíral takovým způsobem, že podvědomě jel přímo na mě. To přestalo, až když jsem po pár týdnech sundal rychlé pruhy.

Tak to byl jeden ze dvou zlomových okamžiků, v roce 2016, v mé autíčkářské kariéře. Měl totiž přijít ještě jeden!

Disclaimer ohledně nevolby BMW: BMW jsou skvělá auta, a jak se možná dočtete v některým z příštích blogů, nakonec jsem v nich najel více ostrých kilometrů než v Subaru. To, že mi komunita okolo BMW nevyhovuje, je jen můj problém – každý máme nějaký styl, každému vyhovuje něco jiného. To neznamená, že ta druhá strana je špatná. A už vůbec to neznamená, že bych z mého vnímání BMW komunity jako celku odvozoval, že je takový i každý jednotlivý majitel/fanoušek BMW.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Mrkef
12. dubna 2020, 09:22
2

A já se těšil na OPC :´(

Ať Subo pěkně slouží :)

reagovat
krab
12. dubna 2020, 09:49
1

Pěkný, konečně už vidím jaký STi máš. Já se svezl jednou tím posledním STi na pár dní a pak ještě tou jednou z prvních verzí. Jo a má to svoje. Krásnej zvuk ( to starý teda) a je to zážitek řídit.

A trochu se v duchu směju jak jsi šel na ten výběr takhle vědecky a zkoumal i ty auto moto komunity :)

reagovat
Augi
12. dubna 2020, 10:15
0

Přesně, to starý je fakt zážitek řídit, a oproti novému se začínáš bavit v o dost nižších rychlostech.

Nepsal jsi někde srovnání? Docela by měl zajímalo, jak to vnímáš.

krab
12. dubna 2020, 11:42
1

Na garáži to najdeš, zadej tam STI type RA... pro mě jednoznačně to starý daleko silnější zážitek. Ale to nový by se dalo skvěle používat jako denní auto na všechno.

Franz Kafka
12. dubna 2020, 17:30
0

Tuhle Imprezu. Jak tedy píšete asi starou. Tu jsem měl jako novou. Wrx Sti. Potom taky Lancera IX. Abych to nakonec prodal koupil S4 2.7 biturbo udělal na ní 400ps a tuning funkční za moc:) Abych s ní nakonec najel 3000 km ročně, koupil jsem si 911 Carrera 996. A to je konečně super auto na vše. Jenže na okruhu to byla dost nuda. To auto to absolutně nedalo. Takže už zase přemýšlím o 911 Turbo 997 anebo Wrx Sti to poslední. Teď je krize jen mě se pořád daří. Jen půlku zaměstnanců už zase tvoří Češi a ne přátelé z UA. Takový je život se sportovními auty ... never win the win.

Augi
12. dubna 2020, 20:54
0

Nový STI je na delší cesty v pohodě, jen poskakovat s tím po městě nechceš :)

Franz Kafka: Nechceš o tom napsat blog? ;-)

beastar
12. dubna 2020, 23:30
1

Franz je vidlák nechceš od něj blog věř mi:)) Zdravím do Mostu. Pobavilo. Citace F.K.: Teď je krize. Jen mě se pořád daří. Jak to říkal ten Franta? Před revolucí měli prachy jen veksláci a kovaný komouši a Franta. Po revoluci měli fakt prachy jen bejvalý stbáci a komanči a Franta. Jedenáctý Září měli prachy zase jenom bejvalý komouši, tuneláři a Franta. Rok 2020 všichni se bojí korony, prachy maj zase bejvalý stbáci a Franta. Sakra jak to ten kluk dělá?

Utrácet prachy za vidlácký čtyřkolky to by vám šlo holomci. Porsche to už začíná bejt mezi lidma kolem aut mainstream. Jak to začne být takhle "cool" tak to přestává být pro mě.

eDiT.: Krabs je koukám docela aktivní na Garage. Spousta věcí mi proklouzla mezi prsty jak WRX STi vlásenkou.
-
Komentář upraven 12. 4. 2020, 23:31:17
-
Komentář upraven 12. 4. 2020, 23:32:38