načítám data...

Na roadtripu jako John "Hannibal" Smith

16. července 2019, 19:37 15 komentářů Slower

Tříměsíční roadtrip po dvanácti státech USA. K tomu navíc tři, které se jen projeli a dva bonusové v Kanadě. A to vše v rozhrkané dodávce, která se mohla rozbít každou míli a osazenstvu čítající dva dospělé a po jednom kojenci a psovi.

zobrazit celou galeriiMichal Trnka: Na roadtripu jako John "Hannibal" Smith

Roadtrip po USA byl jedním z mých dlouholetých přání. Tudíž jsem vzal šanci za pačesy a po oficiálním skončení mého působení v Texasu jsem se rozhodl nevracet ihned zpět do ČR, ale pobyt v Americe si ještě prodloužit, a to s celou rodinou. Menší komplikací bylo, že na začátku cesty bylo dceři 7 měsíců, ale žena se neodvážila moc odporovat a s cestou souhlasila.

 

Na první část cesty se chtěli přidat moji rodiče a na jiný úsek zase kamarád s přítelkyní. Bylo očividné, že  Dodge Magnum by byl trochu těsný pro 4 dospělé, dítě, psa, kočárek a další haraburdí na čtvrt roku života. O alternativě jsem nemusel vůbec přemýšlet – zkusit si cestu v nějakém conversion vanu mě lákala už velmi dlouho. Nicméně s výběrem vozidla to bylo horší, vzhledem k tomu, jak dlouho trval prodej Dodge, jsem na to měl jen dva týdny. A za tu dobu se v Texasu od Dallasu přes San Antonio az po Houston neobjevila žádný vyloženě vhodná dodávka. Tím myslím taková, která by nestála ranec a zároveň nebyla už od pohledu vrak.

Skončilo to tak, že jsme si jeden vrak stejně koupili. Chevrolet G20 z roku 1995. S osmiválcem. A karburátorem.  A převodovkou s overdrive. A to nejlepší – byla černá ! Stálo to $3200, tekly z ní proudem všechny myslitelné provozní kapaliny a převodovka mezi prvním a druhým stupněm řadila hůr, než žák autoškoly na první jízdě. Vevnitř smrděla a měla nejaký flek. Vyčištění interiéru za $200 to značně vylepšilo. Další $1000 jsem dal za přetěsnění olejové vany a výměnu brzdových destiček a kotoučů. I tak se pod autem  stále tvořila mastná červená skvrna od oleje z posilovače řízení. U toho jsme usoudili, že je ekonomičtější koupit lahev za $20 a každý den tam trochu dolít. Jediná skvělá věc na dodávce byla absolutní absense koroze (a osmiválec). Kdyby to auto bylo veterán, tak bych si ho dost možná i nechal poslat do ČR.

Auto samo o sobě bylo celkem fajn – překvapivě svižné do nějakých 100km/h, uspořádání 2+2+3 bylo královské a první dvě řady měla křesla jako v obýváku. Zadní lavice šla rozložit na postel a za třetí řadou byl kufr hluboký asi 80cm, široký téměř 2 m a vysoký 1.5 m – nakonec se tam vešlo všechny v pohodě a i nějaké místo zbylo. Spotřeba byla nižší než jsem čekal – v průměru 15.5l/100km. Navíc to bylo jediné auto, co jsem měl možnost řídit, kde šlo ručičku tachometru položit na konec (byl do 85mph).

S takovým vozidlem byla radost cestovat. Teda, třikrát jsme cestou museli opravovat klimatizaci. Jednou už v Texasu v Amarillu, podruhé v Arizoně u Lake Powel a potřetí v Las Vegas. Doteď nechápu, proč mi neprošlo dojet to bez ní. Nicméně to auto vypadalo z venku nádherně. U většiny lidí mělo status né vraku, ale spíše něčeho jako youngtimer. Několik českých turistů nám ji závidělo. A bez bublavého zvuku při parkování v americké divočině by to prostě nebylo ono.

Některé pasáže roadtripu bychraději projel v Dodgy (nebo ideálně Camaru), ale i tak to byl nezapomenutelný zážitek. Kdyby jste někdo z vás chtěl tip na super místa na roadtrip v USA, kde se skvěle svezete a není tam moc lidí, tak jeďte třeba do Colorada (dá se tam i legálně offroadovat po horách, jako na spoustě míst v USA), severní Californie nebo do Montany a Wyomingu. Ve všech těhle státech mají rozumné rychlostní limity – 70-75mph (i mimo dálnice), nejsou tak nabité turisty jako jih Californie a navíc tam mají skvělé horské silnice.

A kde všude jsme vlastně byli? Texas, Nové Mexiko, Colorado, Utah, Arizona, Nevada, Californie, Oregon, Washington, Britská Kolumbie, Alberta, Wyoming a Jižní Dakota. A k tomu jsme projeli Montanu, Nebrasku, Kansas a Oklahomu. Projeli jsme části Route 66, úplně celou Pacific Coast Highway (známá též jako California 1), Icefields Pkwy v Kanadě, projeil jsem stromem, spali snad všude = na útesu moře, na divokém Kandském severu, v poušti, v horách u ledovce nebo s výhledem na Devil’s Tower rovnou z dodávky.

A nakonec pamatujte – i s dětmi si můžete plnit své sny :)

 

PS. Omlouvám se za předčasné uveřejnění rozpracovaného blogu.


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

Irwinek
17. července 2019, 13:22
0

A písmenka nebudou :-(

reagovat
Tomino
17. července 2019, 13:42
0

Taky bych chtěl písmenka, protože podle fotek to vypadá na moc zajímavý výlet. Pokud ovšem zkratka WiP znamená work in progress a text časem bude, tak se budu těšit :-)

reagovat
Ronoath
18. července 2019, 10:37
0

Paráda! nechceš se ještě trochu rozepsat?

reagovat
Slower
18. července 2019, 21:18
0

Me prijde, ze na cestopisne blogy jsou jine weby :) Ale muzes si precist blog od zeny: http://bramboranacestach.cz/ . Casem chci pridat svoji anabazy s nakupem Camara a jeho prepravou do Cech.

BubaaCZek
18. července 2019, 13:17
0

Suprovka :)

reagovat
JakubHQV
18. července 2019, 18:48
0

Tohle vypadá na zajímavý čtení až to bude celý ;-)

reagovat
liška
18. července 2019, 20:30
0

Spica, podobnej roadtrip sem kdysi absolvoval tez a ze zazitku zijeme s ucastnikama doted:) Mas nekde mapku jak ste jeli? Btw uplne stejnou fotku z tunel logu mam taky :)

reagovat
Slower
18. července 2019, 21:16
0

Mapku jsem ted vytvoril, ale zkratil jsem ji o trochu, treba druhou navstevu Sekvoji a Yosemite. https://mapy.cz/s/3vOds

Slower
18. července 2019, 21:19
0

A nedivim se ti, ze na to doted vzpominate. Tohle bylo moc super, i kdyz tri mesice uz byly fakt dost, priste nechci cestovat dele nez dva, ten posledni jsme si vubec neuzili.

Slower
18. července 2019, 23:31
0

To je super :) Na vychodni pobrezi bych casem chtel taky, ale asi az budu mit starsi deti, at z toho neco maji.

Nimrod
18. července 2019, 21:22
0

jak se jezdí s takovýmhle vanem? jak moc je to pohodlný a příjemný ježdění na cestování? co hluk (hlavně aerodynamický)?

reagovat
Slower
18. července 2019, 21:52
0

Ja nevim jak fundovane muzu odpovedet. Ja nikdy nejezdil s nejakym opravdu pohodlnym autem a tak nejak nejsem schopny dobreho porovnani. Me se s tim jezdilo pohodlne, ta kresla byla super. Prijemny to bylo v tom smyslu, ze to cele auto bylo pruchozi, vesla se kam kopa veci a na vsech sedackach bylo neuveritelne mista, takze se tam nikdo nemusel mackat. A to ani na lavici vzadu. Ten van je na zaklade pickupu, takze vzadu listovy pera a hlavne na zadnich sedackach byly hrboly dobrodruzne. Na druhou stranu mel velkou svetlou vysku a nebali jsme se s trochu offroadovat. Celkove to bylo spis na rozvazne cestovani, po rovine to sice jelo slusne, ale do kopce se tomu moc nechtelo. Jediny, co jsme zvladli predjet byl plne nalozeny kamiony a VW transportery (T1-T3).

S tim hlukem to je zabavna story - moc jsem neslysel jak rve dite na sedacce za mnou. To je asi vyhoda. Nedokazu rozlisit co z ramusu byl aerodynamicky hluk a co hluk od pneumatik, protoze mezi ridicem a spolujezdcem byl motor a ten nebyl uplne nejtizsi.

Nimrod
19. července 2019, 05:54
0

děkuju :-)

Máří
23. července 2019, 16:30
1

Chci víc. No a co že jsou cestopisné weby, klidně to sem naper na 3 díly :)

reagovat