načítám data...

Mercedes-Benz E 350 Cabrio

12. května 2019, 13:20 11 komentářů Boris

...aneb "daily car" trochu jinak.

zobrazit celou galeriiBoris Boris: Mercedes-Benz E 350 Cabrio

Když skončí všemi milované zimní období plné bílých „sr…k“, škrabání oken a posolených aut, má každý autíčkář důvod k radosti. Začneme tahat z garáží naše letní leštěnky a těšíme se na každý kilometr. Také mě to bere, i když znáte to. Ptáci řvou, kytky smrděj, mouchy lítaj tak, že mám hřbitov na čelním skle a na naše miláčky se lepí ta hnusná, smradlavá, žlutá a nechutná řepka (děkujeme pane Babiš). I přes to všechno nakonec auto nachystám a vyrazím vstříc letním projížďkám. Pravdou je, že k podobným radovánkám volím nejčastěji nějakého veterána, ale před pár lety jsem s Volvem C70 objevil něco jiného. Ano, kabriolet. Polovina z Vás má společně s redakcí za jediné opravdové „cabro“ Miatu. To bych ale nebyl já, kdybych nevybral na testování něco jiného. Navíc myšlenka na oblékání se do Miaty s mou tělesnou konstitucí je utopie. Volím tedy pohodlný, prémiový, úžasný…no jasně, zase Mercedes. :-D Zkusím dnes objektivně shrnout výhody a nevýhody cestování s vozem bez střechy, dám pár „cool“ tipů nováčkům. No dobře, nemocná hlava Borisova je vždy subjektivní. :-D 

Výhoda první aneb celkové opálení. Ano, dříve mě velice trápil tzv. „řidičský loket“. Mít opálenou jednu ruku je vskutku nevkusné a pokud nemáte v garáži i vůz dovezený z Anglie (rozuměj ze země, kde je to špatně), rovnoměrného bronzu téměř nelze docílit. To se ovšem s vozem bez střechy konečně mění. Nejen že budete mít opálené ruce stejně, ale při správné volbě „outfitu“ i zbytek těla. Výhoda druhá aneb vítr ve vlasech. Pokud vlasy vlastníte, je to nepopsatelný pocit. Pokud ne, hezky to lechtá na pleši. :-D V druhém případě neopomeňte již při první jízdě opalovací krém i když „vím co dělám, na jaře to ještě nepálí ne“? Já to vždy podcením a s prvním stažením střechy automaticky zčervenám. Tip číslo jedna: noste vlasy, nebo mějte opalovací krém součástí povinné výbavy. Vedlejším a velice žádoucím efektem toho všeho je Vaše atraktivita u něžného pohlaví. I když buďme k sobě upřímní, to auto je pro ně atraktivní, ne my. :-D 

A jak se vlastně s takovým autem žije? S trochou kompromisů se dá jezdit celý rok, a proto jsem si vybral pro test právě tento Mercedes. Je to dle mého názoru totiž jeden z mála kabrioletů, se kterým můžete celý rok zvládnout i v našich končinách, a to i když se jedná o vůz s plátěnou střechou. Němci si dali na tomto modelu záležet a celoroční užívání bylo jistě nejednou tématem na všemožných poradách. Odhlučnění střechy a její těsnost je totiž příkladná. Při vysokých rychlostech je akustický komfort na vysoké úrovni, a dokonce ani návštěva mycí linky není problém. K tomu všemu přidává Mercedes jednu zajímavou položku výbavy, která Vám zajistí mnohem delší sezonu se staženou střechou. Ano, zasvěcení již vědí, jedná se tzv. ofuk krku teplým vzduchem, což ve Stuttgartu honosně nazývají „Air scarf“. Tím u mě tento model vítězí, protože když vytáhnete okna nahoru, zapnete vyhřívání sedadel, topení a tuto „fíčuru“, můžete bez střechy jezdit i v zimě, když jsou teploty kolem nuly. Samozřejmostí je i malý a velký „větrolam“, který zamezí průvanu ve voze a elektricky výsuvná lišta na rámu čelního okna, která posílá většinu vzduchu za vůz (viz. foto). To celé je tak dokonale vymyšlené, že máte nutkání autem jezdit celý rok. Samozřejmě život s cabriem má i své temné stránky. Tepelný komfort v zimních měsících Vám dá velice rychle najevo, že střecha je pouze plátěná. Za jízdy to samozřejmě nepoznáte, ale po odstavení interiér rychleji chladne, což může po čase uživatele notně otravovat. Další kompromis je zavazadlový prostor. Pokud máte střechu nahoře, není to tak zlé a běžnému ježdění a vyřizování dostačuje. Problém začne ve chvíli, kdy si chcete vychutnat nebe nad hlavou a zároveň vézt nějakou bagáž. Jelikož je vůz čtyřmístný a na zadních sedadlech se dá zvládnout cesta více než pár kilometrů, evokuje ve Vás auto dokonalého společníka na letní dovolenou s kamarády. Realita je ovšem taková, že když stáhnete střechu, na zavazadla místa moc nezbývá a Vy musíte buď kufr, nebo golfový bag strčit pod větrolam na zadní sedadla. Najednou jste rádi, že odvezete kufry pro dva a další spolujezdce vezmete tak maximálně na crusing po městě. Ta možnost tu ale stále je, na rozdíl od roadsteru.

Tento konkrétní kousek má pod kapotou benzinový šestiválec, spojený s automatickou převodovkou, který dává vozu dostatečnou dynamiku. To je podle mě pro kabriolet takového ražení jediná přijatelná varianta, i když verze s naftovým motorem bývá volbou rozumu, sem dle mého názoru nepatří. Vůz dále zdobí krásná AMG kola, sportovní sedadla s dofukem a tříramenný sportovní volant. Nenechte se ovšem zmást, ke sportování Vás auto rozhodně pobízet nebude. Více mu sedne klidnější tempo než lámání rychlostních limitů a řezání zatáček. Vůz má sice tvrdší tlumiče než standartní Ečko, ale díky otevřené karoserii a pouze dostatečnému výkonu to žádný závodník není. Nakonec zvukový projev vozu je spíš nenápadný. To že máte pod kapotou šestiválec poznáte až při větším sešlápnutí plynu, do té doby se jeví spíš kultivovaně a nikterak Vás neruší. Ovládání elektrické střechy je koncert, který podle mého ale trvá moc dlouho. Lze ji sice ovládat i v nízkých rychlostech, což je ale v běžném provozu nedostatečné. Je tedy na Vás, zda to zatáhnete při prvním mráčku na nebi, nebo budete riskovat zmoknutí, protože ve chvíli, kdy začne pršet zrovna není kde zastavit. To platí i při manipulaci na semaforu. Několikrát se mi stalo, že interval červené prostě nestačil a netrpělivý řidič za mnou neměl pro mé počínání zrovna pochopení. A má znepokojivá zjištění nejsou zdaleka u konce. Při četných pochůzkách ve městě máte tendenci nechávat auto na parkovišti otevřené. Přece jen je otrava několikrát denně při každém přejíždění střechu neustále stahovat a natahovat. Vyřešil jsem částečně tím, že vytáhnu všechna okna a auto zamknu. Pokud by nějaký nenechavec vyloženě chtěl prohledat přihrádky, musel by do vozu skočit zadem přes víko kufru. Je důležité nenechávat v tu chvíli viditelně věci na sedadlech a za nimi, především bundy a tašky, které lákají nejvíc. Cennosti si musíte zamknout do kufru, nebo krkolomným způsobem vyndat z klíčku klíček, kterým uzamknete přihrádku před spolujezdcem. Je to otrava. Divím se, že u kabrioletů nepřišli s řešením zajištění veškerých přihrádek včetně loketní opěrky při uzamčení vozu. Je mi jasné, že budete oponovat tím, že v některých zemích se auta ani nezamykají a podobný prvek by byl zbytečný. Ale my žijeme v Čechách a třeba jen ukradené sluneční brýle z otevřeného auta zamrzí. Jsem pro zavedení tzv. „Czech paket“, který by si do výbavy mohli osvojit všichni výrobci automobilů. :-D Posledním velkým nepřítelem milovníků nebe nad hlavou jsou ptáci. A nejvíce holub. Tato opeřená městská krysa se mi nejednou podepsala na právě umytém autě a co teprve když ho zaparkujete a necháte nahoře bez. S tím souvisí poslední dilema při pořízení letního povozu a to, jaká sedadla zvolit. Ta kožená se určitě lépe udržují, případné nečistoty odstraníte hadrem a auto s nimi lépe vypadá. Někteří je odmítají se slovy, že látková sedadla po zanechání na slunci nepálí do zad, ale s odvětráváním, kterým tento Mercedes disponoval, je po problému. Naopak si myslím, že udržet látková sedadla v otevřeném voze pěkná je složitější. Ať už se jedná o nečistoty, zmiňované ptactvo nebo nečekanou průtrž mračen.

A co teď? Koupit či nekoupit? Co myslíte, vážně se s tím dá jezdit po celý rok?

 

Foto: paní Borisová

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

beastar
12. května 2019, 13:59
0

Jediný co by zasloužilo pohladit je podle mě ta záď. Jako daily proč ne. Jezdí to příjemně. Ovládá se to snadno. Prostor pro dva v tom je. Jenom co mám teda zatím zkušenost. Tak většinou starší řídiči to vyhledávají. I jako ojetý.

reagovat
Boris
12. května 2019, 14:15
0

No asi mezi ty starší řidiče už patřím, protože pro mě je to jednoznačně nejlepší volba čtyřmístného cabria na denní ježdění v této cenové relaci. Líbila by se mi jiná barva a světlejší interiér, ale tohle není špatný.

beastar
12. května 2019, 14:51
1

Mě už taky 20 bylo. Ta černá je taková komisní na těch MB. Ono i éčko sedan v černé vypadá jak taxík. Když dáš trochu amg paket, zajímavý kola a vínovou metlu s bezovou kůží je to hned jiný auto.

wdave_t
12. května 2019, 16:27
0

Jezdím v MX-5 (nejdřív NB, teď NC) celoročně už tři roky a jde to bez problémů (bez klimatizace v NB to byl někdy akorát opruz kvůli zamlžování oken). Důležité je ošetřit podvozek (nastříkat dutiny, atd.), jinak to moc zim nevydrží. Výhodou oproti Mercedesu bude to, že se auto mnohem rychleji zahřeje, tím jak je vnitřek mrňavej.

Samozřejmě s tím jak je auto lehký, motor vpředu a hnaná zadní náprava, tak když napadá sníh a potřebuješ vyjet strmější kopec, tak seš v prdeli :) Ale na takový ty Pražský zimy... :)

reagovat
Boris
12. května 2019, 16:56
0

No zase tu lehkost zádě můžeš vyřešit pytlem s pískem do kufru. A je po problému. Ale jak říkáš, na ty pražský zimy :-D

Ronoath
12. května 2019, 17:35
1

Vždycky jsem si říkal, že ono malé náměstíčko u zadního dvora kapucínů v Olomouci, by mohlo sloužit jako kulisa do filmu o Rychlých šípech. A autu to tu taky sluší - zřejmě služebák Širokka.

reagovat
krab
13. května 2019, 08:44
0

Moc hezký cabrio. Jestli ti tvému stylu vyhovuje, asi není co řešit. Podvozek vychází z céčka a evidentně to bude kvalitně postavené. A má plátěbou střechu, což je cool. Osobně bych nekupoval 350, ten motor M272 z počátku výroby měl problémy s rozvody, ale hlavně jak píšeš, projev je takový nemastný neslaný, i když výkon to má. Ty novějši verze jsou snad i spolehlivější, nevím ... Ale co jsem chtěl říct: hledal bych (2009-2011) E500 Cabrio. Motor 5.5 litru, M273 , už je sice technicky složitější stroj než původní M113 a jeho AMG verze, ale je to pořád klasický Benz V8. Bez turb a nesmyslů... Vsadím se, že s ním bude letní poježdění daleko lepší.

reagovat
Boris
13. května 2019, 10:35
0

Ten V8 by v tom byl určitě lepší, nejen jízdně ale i na poslech. Ten šestiválec je opravdu jen na tichý crusing krajinou, nic víc. Navíc kombinovaná spotřeba 10 litrů už není tolik vzdálená od osmiválce, takže při pořízení určitě nešetřit a připlatit za lepší. Jinak výhrady k autu nemám, velice příjemný společník.

M P
13. května 2019, 09:11
0

Hele, ad ježdění s kabrioletem celý rok, přidám svou zkušenost. Prnví moje delší jízda s kabriem bylo s Evoquem Cabrio cca 1000 km v chladných řijnových teplotách, samozřejmě střecha dole. Tehdy jsem přišel kabriu na chuť a jezdím se střechou dole pravidelně i když je třeba 10stupňů. Jistě, je to blbá miata, ale topení je lepší než u ostatních aut co znám, řekl bych, že jsem nezazžil auto, co by topilo tak moc. Plátěná střecha asi bdue mrazem trochu trpět, na Mazdě mám vinyl a seru na to, protože je to stará střecha. ALe jinak tohle kabrio je dělaný na provoz po celý rok, zima ti v tom rozhodně nebude :) už jen proto, že je tam airscarf a navíc ta super clona na rámu okna.

Za mě legit, škoda jen, že to vypadá jak pohřebák. Nic proti černý teda, jen ten interiér bude v létě trochu peklo

reagovat
Boris
13. května 2019, 10:37
2

S barvou máš jistě pravdu. Dovedl bych si představit i jinou kombinaci. Osobně mám rád kontrasty, takže třeba tmavě modrá s bílou kůží, nebo naopak třeba světle hnědá s tmavě hnědým interiérem. Kamarád má třeba facelift ve zlaté s vínovou střechou a béžovým interiérem. Za mě palec hore.

Mr.Mechano
13. května 2019, 12:39
0

cabrio celoročně jde bez problémů, používám už tři roky BMW E64, nepoznám rozdíl oproti uzavřenýmu autu, je dobrý mít ale garáž, kde z auta přes noc roztaje sníh a led, člověk má menší pocit viny, že to auto trápí i v zimě...
Mercedes je vybavenej těma vychytávkama, jak píšeš (ar scarf, spojler na čelním okně), tohle BMW má zase vzadu vytahovací okno, který funguje jako deflektor... a v BMW bude větší radost z jízdy, bych řek ;)

reagovat