načítám data...

Mercedes-Benz CLS 55AMG

30. listopadu 2021, 11:12 19 komentářů beastar

Jeden z prvních svého druhu. Je jako Drákula. Je to legenda. Bude vám pít krev, nebo se zakousne a nepustí?

zobrazit celou galeriiLe patron des patrons Beastar!!: Mercedes-Benz CLS 55AMG

Často někam jedu, něco vidím a mám chuť o tom něco barvitě sdělit světu. Bohužel po jistých změnách v nestálé době se mi nedostává času. Navíc jsem více než je zdrávo propadl létání a tak připravuji půdu pro jinačí zábavu, než je jízda po vytyčené trase. Dost ale o mě. Díky novým pracovním obzorům, se často setkám s auty toho času luxusními. Dnes již spíše zajímavými zejména (jen) pro fanoušky automobilismu. Jedno takové jsem si sobě pořídil před několika měsíci. Zažíváme spolu velká dobrodružství a to dokonce i mimo dedikovaný prostor servisů. Je to totiž v pravdě velmi ojeté Maserati poskládané kdesi  Itálii. Jenže jak už to tak bývá. Hlavní je zkušenost. A já se často dostanu za volant a jinam i autům tomu mému dost podobným. Starším s původní cenovkou, že by to stačilo na malý domek u Milevska. Dnes však dostupným protože je nikdo nechce. Tedy téměř nikdo. Kupní cenou to totiž celé teprve začíná. Jaký je asi Mercedes z této kategorie? To jsem se pokusil zjistit. Již po několikáté, ale stále poprvé.

CLS první generace přišlo na trh v roce 2004 pod interním označením C219. V módě začalo být cosi jako čtyřdveřové kupé. A tohle byla reakce Mercedesu. Proslýchá se cosi o prvenství. To ale neříkejte křečkům. V Čechách se statečně proháněli po silnicích Superby první jezevčíkové generace. Zemřel Jásir Arafat a s ním i tolik anarchisty oblíbená šála “palestina“. Tehdejší design vozů Mercedes jistě neoslovil každého. Ztělesňoval vstup automobilky do nové éry a byl vše, jen ne konzervativní. Konečný názor nechám však na Vás. Mě se auto od začátku líbilo právě proto, že bylo jiné a značně neokoukané. O něco méně se mi líbila tehdejší cenovka. Tento vůz stál v roce 2007, kdy byl nabízen nový 4,170,000 Kč. Ano je to hodně a tehdy to bylo ještě více. Navíc ten kontroverzní vzhled. Taková auta přece Mercedes nedělá. Říkali nejčastěji konzervativní fandové značky. CLS nakonec určitě neudělalo na trhu takový úspěch jako konkurenční Porsche Panamera, nebo Audi A7 . O to je dnes zajímavější právě jako ojetina. Tento konkrétní vůz můžete mít již za částku lehce přesahující půl milionu CZK. To zní jako férová nabídka za skutečné plnotučné AMG a značně vybavený vůz. Navíc když máte k dispozici pod kapotou téměř čtyřistaosmdesát koňských sil.  

Nejdříve pojďme do interiéru. Je jasné, že mnoho prvků CLS sdílí se svými levnějšími vrstevníky. Zejména potom s populární E-Klasse. Což ovšem není na škodu ba naopak. Tohle auto je vyvedené v perforované hnědé kůži Nappa. Na výběr však bylo dalších desítky kombinací a možnosti individualizace byli široké. Tady byl první majitel spíše opatrný. Mě osobně se příliš nelíbil stav předních sedadel, která po necelých 145,000 kilometrech vypadají nadměrně opotřebená. O kvalitě materiálu to neříká nic dobrého. Najít ovšem pozici za volantem je otázkou několika málo momentů. Elektricky nastavitelná sedadla s pamětí a nastavitelný volant udělá své. Pro řidiče je poměrně dost prostoru přitom se cítíte autem obklopeni. Výsledný efekt komfortu a domácí atmo dodají i dobře tvarovaná sedadla. Co mě nikdy nevyhovovalo, jsou drobná tlačítka na středové konzoly. Ovladače a displej klimatizace jsou stejné jako v jiných Mercedesech té doby. Pokud jste si připlatily. Tady je to v pohodě už jen proto, že teplotu neměníte zase tak často. Ovládání audia Harman/ Kardon a médií je iritující a oproti Audi A7 nepromyšlené. Vůbec tyhle věci v autech stárnou děsivě rychle. Dnes i ty nejlevnější systémy tenhle Mercedes hravě překonají. Pokrok prostě nezastavíš, i když by někteří chtěli. Prostě ne vždy jsou tlačítka skvělá. Zejména potom ne, když je jich jak ve výtahu. Pro případné cestující vzadu jsou připravena dvě rozměrná sedadla. Bohužel místa na nohy příliš není a díky svažující se střeše ani na hlavu. Provedení odpovídá tehdejšímu standardu. Bílé budíky umístěné v rozměrné a praktické kapličce dají vzpomenout na doby, kdy byl svět ještě v pořádku. Pokaždé vám připomenou, že máte AMG a velký osmiválec. K dispozici máte samozřejmě další prvky luxusní výbavy a praktická řešení. O tom se nemá příliš cenu rozepisovat a tak je to na konci pod blogem.    

Zvenčí působí auto ve stříbrné metalíze velmi solidně i dnes.  Původní majitel byl člověk s umírněným vkusem a to se mi líbí. Není podle mě nutné mít takové auto žluté s obřím křídlem, tak jak to někteří dnešní majitelé aut od AMG preferují. Originální osmnáctipalcové disky od AMG autu sluší a ladí k celkovému pojetí. Brzdiče v klasické stříbrné barvě dokreslují parádní celek. Celkově je lakování a mechanické části vozu i po čtrnácti letech provozu ve skvělém stavu. První a zatím jediný majitel si evidentně na údržbě vozu dával záležet. Horší je svítivost předních bi-xenonových světel, ale to je vcelku běžné. Zase alespoň funguje jejich automatické natáčení a ostřikovače. Častou bolestí těchto aut bývá vzduchový podvozek Airmatic. Když vše funguje, je to skvělé. Airmatic nabízí tři jízdní režimy, comfort, sport 1 a potom 2. Určitě je nutné prověřit funkčnost kompresoru a podvozek si vyzkoušet v ostrém provozu včetně funkce kompresoru. Prověřit elektroniku. Měchy se dají v současnosti sehnat od 20,000 Kč za kus. Připočítejme však cenu práce a první nákladný servis je zde. Podvozek jako takový je u tohoto vozu v perfektním stavu. Protože i nájezd je velmi nízký a majitel se staral. U velké části aut v nabídce tomu tak být nemusí. Přestože se jedná o velmi odolnou konstrukci při nájezdech nad dvěstětisíc kilometrů jsou na řadě investice. Tento vůz už naštěstí nemá rádoby přelomový systém brzdění SBC, respektive disponuje modernizovaným modulem. S tímto Mercedes zaznamenal obrovský neúspěch a připsal si na vrub slušnou ostudu. Inu ne vždy se vyplatí být progresivní.

Za volantem se tedy sedí dobře. To už víme. Díky svému dimenzování auto zpoza volantu působí na řidiče dynamicky. Na Mercedes nižší těžiště a možnost sedět více u podlahy vybízí k trochu svižnější jízdě. Před dalším rozepisováním je dobré uvést, že tenhle vůz váží téměř dvě tuny. Ostatně nejde o okruhový závodní speciál, ale auto nacpané tehdejší nejmodernější technikou. Automatická převodovka má pět rychlostí a můžete si zařadit i sami. Což ale není třeba. Převodovky jsou rychlé a přesné a nemají problém se trefit do rytmu jízdy. Občas je při nenadálém brždění třeba na nečekanou červenou zařadit manuálně. Spíše ale pro ten pocit. Zároveň se jedná o spolehlivé skříně, kde stačí měnit olejovou náplň ideálně po 30,000Km. Někdy auto trochu zaváhá při plném plynu a zařazeném druhém rychlostním stupni. Tohle ale nedělá dobře ani konkurenci. Osmiválec pod kapotou by chtěl asi každý fanoušek automobilů alespoň jednou za život vyzkoušet. Tady je jedna z možností. Není to sice vrchol tehdejší nabídky a z verzí AMG se jedná o tu slabší s označením M113. I tak nabídne ale kouzelnou dynamiku a sametový chod. Stovka pod pět sekund. Dvě stovky pod patnáct. Kdo nezažil, nepochopí. Navíc se jedná v rámci kategorie o spolehlivý motor s relativně dobrou spotřebou paliva. S klidem lze jezdit pod patnáct na sto. To se mi u Quattroporte nikdy nepovedlo. V případě zájmu o tohle auto určitě motor pořádně prohlédněte a znejte stav řetězových rozvodů. Případně servisní zásahy z minulosti. To platí ale obecně. V tomhle konkrétním voze vše funguje a motor běží s jemností v naprostém tichu. To se týká volnoběžných otáček.

Při jízdě v komfortním režimu je auto plavné, tak jak to umí z běžných značek snad jen Mercedes. Opravdu cítíte, jak auto pod vámi dělá maximum. Aby byla jízda doslova jako na obláčku. Což v tomhle případě není jen sen. V tomto nastavení zvládnete většinu jízd po městě a na dálnici. Sportovní režim je jiná káva. Podvozek se velmi přitvrdí, auto sedí a lze s ním jet velmi dynamicky. Dvě tuny hmotnosti absolutně nejsou znát a vy si užíváte opět vítězství člověka nad přírodou. Kabina je perfektně odhlučněna. Takže nějaký výrazný zvukový projev nečekejte. Auto z pohledu řidiče duní víc a méně. Nic víc není slyšet a tak to má v takovém voze být. V klidu si pustíte kvalitní audio (zastaralé to ano) a usadíte se do komfortních sedadel. Odvezete děti do školy. Po dálnici na jednání se dopravíte v maximálním komfortu a tichu. Cestou domů potom ve sportovním režimu vymetete zatáčky a dovedete k slzám kdejakého řidiče “lehkého“ sporťáku. Prostě univerzál. A jde s tím blbnout? Jistě že ano. Na parkovišti roztočíte sukni i bez sněhu. Auto si nechá líbit opravdu dost. Ostatně, když se podíváte na zveřejněné okruhové časy samotnými majiteli, je jasné jak se věci mají. Řízení je nastavené spíše rozvážněji. Těžko to nějak popsat vzhledem k tomu, že klasickou zpětnou vazbu nečekejte. Je nutné zejména při aktivní jízdě trochu předvídat. Není tak rychlé jako motor a podvozek. Ovšem zážitek z auta rozhodně nekazí. Předností motoru je zejména obrovský točivý moment, který lze pocítit i při klidné komfortní jízdě. Auto se nadechne a pošle vás směrem, jakým chcete, jako když odstrčíte dítě na bruslích po hladkém ledě. To je taková grácie, že se to musí zkusit. Tohle auto bylo cenou a výbavou trochu nad třídou E, ale zase pořád pod S-Klasse. A tak se i umí chovat. Jestli bych specifikoval projev motoru několika slovy. Má lineární nástup výkonu v celém spektru otáček a pekelnou sílu dostupnou kdykoliv. Znáte ten pocit, když startuje 737 a vy koukáte z okénka na runway. Svist, dlouhý hluboký zvuk a… Jste ve vzduchu. Tady při troše umu zůstanete na “vzduchu“.      

 

Mercedes-Benz CLS 55AMG

Rok výroby: 2007

Převodovka: Automatická AMG SPEEDSHIFT 5G 

Motor: AMG V8 Kompressor o objemu 5,5 l má největší výkon 350 kW při 6100 ot./min a točivý moment 700 Nm mezi 2650 a 4500 ot./min. 

Podvozek:  AIRMATIC DC a s adaptivním systémem tlumení

Výbava:

Airbagy zadní boční airbagy
    Kola z lehké slitiny AMG 19J
    Popelník a zapalovač cigaret (Zeman SignSystem)
    Vnější zrcátka vyhřívaná vpravo a vlevo, elektricky nastavitelná a sklopná
    CD měnič v palubní desce / odkládací schránce
    DVD navigační systém COMAND APS a integrované rádio s CD přehrávačem
    Poplašný systém proti krádeži s monitorováním interiéru a ochranou proti odtažení
    Elektrická posuvná / výklopná skleněná střecha
    Dynamické multikonturové sedadlo vlevo
    Dynamické multikonturové sedadlo vpravo
    Hasicí přístroj
    Dřevěné aplikace interiéru Designo
    Integrovaný mobilní telefon do auta s hands-free systémem

Nastavitelná sedadla elektricky s pamětí řidič/spolujezdec

Tempomat s aktivním držením odstupu

    Vyhřívání a ventilace sedadel vpředu i vzadu
    Metalická barva
    Exkluzivní kožený balíček Designo
        – Pohodlná sedadla vpředu včetně vyhřívání a ventilace sedadel
    Zvukový systém Harman / Kardon
    Exkluzivní čalounění kůží napa
    Park Distance Control vpředu a vzadu
    Kola: dočasné rezervní kolo
    Displej kontroly tlaku v pneumatikách
    Vyhřívaný systém ostřikování čelního skla
    Vak na lyže
    Hlasové ovládání
    Příprava pro mobilní telefon s funkcí handsfree, včetně antény
    Keyless GO    

Doplňky interiéru provedení kůže Nappa včetně čalounění

a mnoho dalšího….

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
30. listopadu 2021, 13:10
1

Udělal si mi radost tímhle blogem, hezky jsem si zavzpomínal. Možná to bude znít lehce kontroverzně pro někoho, ale když vezmu dobu kolem začátku milénia cc do jeho půlky a vyjmenovat nejlepší cestovní auto, bude to za mě E 55 AMG (W211) případně CLSko. To je dokonce pro mě ještě lepší, protože je nižší, má daleko atraktivnější design a jede ještě o chlup líp ve smyslu řízení a citu pro ovládání. A druhý auto by bylo BMW M5 (E39). Vlastně bych měl problém se rozhodnout které... BMW má manuální převodovku a je sportovnější, dá se s ním svézt jinak než s AMG 55, ale AMG má naprosto fenomenální motor včetně sladění s převodovkou. Do toho máš díky tomu, že už je to starý možnost si pouštět při jízdě starý cédéčka s domácí sbírky a dílo dokonalosti je hotovo.

Ani na jedno z nich nemám reálně jízdní využití, ale přesně tohle CLS 55 AMG , pravděpodobně i takto stříbrný v tmavým provedení interiéru anebo naopak modrý/zelený/vínový se světlým odstínem interiéru bych si jednou rád koupil. Ale musel bych pro to mít trošku "business case" zkrátka nějaký pravidelný cesty tu a tam někam dál, abych si to vychutnal. Ježdění kolem komína na hodinku se projet někam do zatáček těmhle autům nesvědčí úplně ideálně. Spíš tak jednou za měsíc udělat 500 km výlet, to už je pak jiná!

reagovat
HeavySmoker
30. listopadu 2021, 17:06
0

Vo svojej dobe to bol bezpochyby ultimátny cruiser, ale neviem či je dnes rozumné s tým ísť 500km na výlet raz za mesiac. SL-ko z tohto obdobia má kamarát a keď to nejazdí denne, elektronika rada štrajkuje a je to len pre zlosť.

krab
30. listopadu 2021, 22:10
0

Heavy Smoker : víš co, to je všechno o údržbě. V současnosti mám nejmladší auto s ročníkem výroby 2005, paradoxně 3 auta z toho roku a zbytek je starší, dvě citelně starší :-D A nemám nějak strach, že by se s žádným autem náhodou nedojelo do cíle. Může se stát, ale může se stát i s daleko mladším autem. Třeba táta už byl na odtahovce dvakrát a to s novým, momentálně teda necelelý 3 roky starým éčkem. Ale to je pochopitelně smůla ne pravidlo, aspoň teda doufám... po té poslední záruční opravě, snad už éčko dál dostojí svojí pověsti, která se ztratila někde s koncem generace W124 :-D

Dělám si srandu... Ale fakt, když nekoupíš dojetej exemplář, ale něco co prošlo rukama jen pečlivějších lidí a údržba se v zásadě nešidila, auta z týhle doby dokážou skvěle fungovat a současně ještě nejsou tak staršně složitý, že i základní věci si na tom člověk opraví sám, pokud to má jako hobby a chce se mu tím trávit čas

beastar
01. prosince 2021, 10:05
1

Krab: S tím stavem to je pravda. Zrovna u těch Cls případně i příbuzných Amg. Tohle je po prvním majiteli a má pod 200k prokazatelně. Tam vůbec nemáš ten pocit, že by to nejelo správně, nebo cokoliv nefungovalo. Jasně i tak je nutné projít všechny spoje, hadice, mechaniku, udělat podrobně diagnostiku. Potom máš ale klid. Tohle může úplně v pohodě 300k odjezdit jako daily. Pravděpodobně to určitě tak nebude. Reálně člověk, co zvládne do 20 000 km ročně by to jako jediné auto mohl mít. Kamarád byl v létě na dovolené Saabem 9.5. Myslím rok 2004. Najedli asi 1300 na zátah x2. A vrátil se živ a zdraví. Co sem koukal kolem rozpalených dálnic jak jsme cestovali my. Tak ano statisticky má Heavysmoker pravdu. Často u krajnice nepojízdný končili starý auta. Deset let plus. Pravdou ale zůstává že zažívám veselé historky i s novými auty. A realita toho, že kdysi když táta zůstal v Jugoslávii se svou 405 s nějakou poruchou a než dovolená skončila. Tak to svépomocí opravil u pensionu. Ta už dnes prostě není. I tohle Cls je mnohdy neopravitelné bez potřebných znalostí nejde ani odtahnout. Vše má něco. Když to člověk má v pořádku.

Já jezdím teď přes půl roku denně o něco novějším QP. Pravda, že už teď nemám delší cesty. Jako dřív úplně běžně 800 v Pátek a 800 v Neděli třeba. Teď prostě jezdím těch 100 až 200 denně defakto kolem města. Když jedu interstate beru si nový auto. Stejně ale vidím, že to v pohodě jde dailíčkovat 14 let starý vozidlo. Mám ho dost rád a hlavně mám na něm přes 200 000, což vtipný. Když to někde pronesu, tak všichni ti s Audi, BMW atd. Se lehce pousmějí. Ano taky sem měl na A6 skoro 480 000 a ona jezdila wow. Jenže přece jen to Maserati je kapánek jinde, tam si vážím toho, že to fakt funguje:))

HeavySmoker
01. prosince 2021, 10:33
-1

Netvrdím že so starým autom sa nedá ísť ďaleko, keď mi teraz v servise nestihli vymeniť olej v daily, tiež som šiel 2200 km do Bruselu a domov v 996tke. A ešte dva roky dozadu som jazdil 30 tisíc ročne v BMW Z4 z roku pána 2006, všetko zahraničie. Len toto sú proti CLSku primitívne dreky ktoré sa dajú dobre ustrážiť keďže senzor majú leda tak na ABS a kľukovke. Áno, kto má oceľové gule ide s QP alebo CLSkom na dovolenku ako pán, ale ja by som sa toho proste bál :)

krab
01. prosince 2021, 12:46
0

Chápu ten pohled, že by si se bál, ale není to úplně tak nutný. Prostě jde o to mít to auto v pořádku a vědět, že se vysloveně nic nezanedbalo, co tě vypeče. Navíc u starších aut tě málokdy něco úplně znehybní. Něco se rozbije, nějaká kontrolka rozsvítí, to se stát může, ale dá se s tím často i dojet. Pochopitelně, že můžeš mít smůlu, koupit třeba takovýhle CLS jako v blogu a mít s tím hromadu trápení. A s dobře udržovaným kouskem to nebude. Nakonec jestli máš 996tku, tak to je sice jakoby jak říkáš jednoduchý auto, to jo, ale taky si s tím můžeš hezky "užít". Jasně, nevýhoda že tyhle auta stárnou, ale dneska kdo je má a má auta jako koníček (což typicky už tak bývá propojený, protože normální lidi si to nekoupí) tak si užiješ v podstatě už pak neopakovatelnej charakter motoru těch aut. AMG má dneska výkonější motory, ale takovej ten charakter toho velkýho 6,2 atmo osmiválce anebo tady zmiňovanýho 5,5 Kompresor, to prostě nemají, je to zkrátka jiný...

Bavoraczech
01. prosince 2021, 13:08
0

No pánové, mám dozajista skromnější domácí flotilu než vy. Ono je to ale celé o náhodě a jsou věci, které pořádně poznat nejdou, leda by člověk to auto pravidelně rozebíral a kontroloval do hloubky.
- Třeba u Xsary Picasso ročník 2002 mi prasklo lanko spojky (ano, lanko). Dojel jsem tedy na 5ku dalších 15 km skoro domu (sranda regulovat rychlost tak, abych do křižovatky dojel zrovna v okamžik, kdy dostatečně daleko nikdo nejede :-D ), druhej den pro lanko do autodílů a po hodince práce jsem jel. Kdo by ho byl ale kontroloval když je nad převodovkou a shora pod sáním a kabely?
- Peugeot 206 rok 2005 před barákem těsně po nastartování odešel alternátor. Trochu štěstí, že to nebylo někde daleko s plným autem lidí.
- Alfa Romeo 166 léta páně 2001 se znehybnila na srazu Alfistů někde v Rokycanech. Vtipný, že zrovna na alfím srazu jsme byli kolegy taženi na laně za roh, kde se po 10 minutách zjistila vypadlá pojistka spojkového pedálu kvůli vymačkané gumě na válečku. Během 10 minut jsme byli opět plnohodnotnou součástí pelotonu a následující rok jsme si dali 1000 km dovolenou v kuse bez jediného zaváhání :).

Z druhého spektra znám hned několik majitelů relativně mladých koncernových aut, které z takového výletu odvezla odtahovka rovnou do servisu se závadami typu padlé turbo, automat doautomatoval... A věřím, že těch 4 letým oktávkám a Passatům majitelé určitě věřili víc než mé staré 166ce (wow, už jí bude 21 :-) )

Bavoraczech
01. prosince 2021, 12:47
1

CLS se mi líbí a dostala mě jedna věta ke konci, za tu paleček: dovedete k slzám kdejakého řidiče “lehkého“ sporťáku

reagovat
st
stirling
01. prosince 2021, 15:40
0

A co ostatne motorizacie ? Mne sa CLS vzdy pacilo,ako druhe auto by som si ho aj vedel predstavit, aj ked AMG uz je hardcore. Co viem 500ka bola ok, ale 550 uz malo problem s rozvodmi podobne ako 350, najcastesia motorizacia je 320cdi asi.

reagovat
beastar
01. prosince 2021, 16:48
0

Mimochodem problém s rozvody měli i všechny 320cdi. Tedy mohli mít na 5,5 stojí oprava méně díky absenci vyvažování hřídele,než právě na oba ty větší diesely. Je to jev který jde snadno poznat a i mu předejít. Na v8 5,5 se to dá udělat za 40,000 Kč asi a máš potom klid. Rozdíl je pak ve spotřebě. U všech motoru je důležitá pravidelná péče a údržba. A ano 320 CDi je skvělá když se v tom mění včas olej atd. Amg úplný extrém není v tomto případě. Protože brzdy a podvozek je stejný jako u všech silnějších verzí. Výbava defakto stejná. Liší se pár detailů, výfuk třeba. Spoustu věcí je druhovyroba... Docela velký problém jsou spíše jednotky komfortu, světel. Často nefunguje správně ESP. Automat 5g amg je bezproblemovy a stačí měnit olej. Mechatronika může zlobit u ojetějších kusů, ale jde to poznat dopředu, začne padat do nouzáku a neochotně podřizuje. Oprava je v řádech desítek tisíc, ale to tak obecně u moderních automatů bývá.

GanGreen
01. prosince 2021, 16:06
1

Pro mě jeden z nejhezčích MB, takže diky za blog, rad jsem o něm početl :)
Jen škoda, že když už ho někde zahlidnu, vždycky je to nudná stříbrná, černá nebo bílá, ikdyž, vlastně nevim, jaká barva by mu slušela :D

reagovat
beastar
01. prosince 2021, 16:51
0

Tyhle barvy bývali nejčastější co píšeš. Ono si to kupovali převážně starší a konzervativní zákazníci. Skvěle vypadá vínová, zlatá a tmavě modrá. Interiér je nejhezčí bílý a světlý obecně v kombinaci s tmavým dekorem. Design dodnes neurazí, taky se mi pořád líbí. I když roky nezastavíš je to už pocitově staré auto. Některé palubní technologie spíše rozesmějí.

VK
VK
01. prosince 2021, 23:30
-1

Vždycky když takovou recenzi čtu, slintám. V podstatě přesně takové auto by i stačilo a nic novějšího bych nepotřeboval. Kdyby. Kdyby se dalo servisovat způsobem, postavím na týden do servisu, ti udělají to a ono, co je všechno špatně plus co se tak v nejbližší době může rozbít, nechám ta 50-100 tisíc. A mohl bych další čtyři měsíce a 15 tisíc jezdit a neřešit. Pak zas na týden do servisu, 50-100 tisíc a zase na čtyři měsíce pokoj. Jenže na tohle ani tyhle auta konstruována úplně nejsou. A hlavně, tak nedokáže pracovat žádný servis, žádný z těch, který znám anebo o nichž jsem slyšel.

reagovat
beastar
01. prosince 2021, 23:45
0

Ono je to těžké. Jak tady píšou kluci nahoře. Těžko čekat od auta z roku 2007,že bude nekonečně spolehlivé. Vždy tam něco může být na co tě ani sebelepší servis nepřípravi. Osobně s tím nejezdím. Spousta lidí třeba servisuje stejně staré S-Klasse a nemají problém to dělat jak píšeš. Známej hned čtyři kusy. Pravda dělá mu ty servisy jeho vlastní servis. Zas ale ono to moc nechce prostě se to nerozbíjí. A to tam má auta co najednou těch 15 000 za 4 měsíce.

Je to o dobrém kusu a dobrém servisu. I u nás jsou. Autotechnologi je hodně dobrý servis, Zaorálek dělá dobře, dokonce i m3000 na Chodově. Jen není na místě cekat že to bude stát 400 na hodinu. Tohle auto stalo nové 4 mio... :)

krab
02. prosince 2021, 08:09
-1

Proto já si myslím, že na ty delší nájezdy a hlavně takovou tu pravidelnou každodenní nutnost, abych měl auto, který potřebuju k práci např. tak to chce nějak si to diverzifikovat. Prostě třeba koupit něco novýho ne moc extra, ale levný na provoz a pak třeba na jednu jízdu týdně když je pěkně, je nálada anebo hlavně taky ideálně nedělní provoz tak si koupit takovýhle CLS 55 AMG a užít si to. Najet na tom pár tisíc ročně a jednou ročně na tom dělat servis případně nechat opravit co přijde. Prostě bez stresu.. Jsou to auta cenově beztak na nějakém dně, takže vybrat co nejhezčí a zaplatit radši víc, koukal jsem, že rozmezí 25-30 tis euro stačí na ty prakticky moc dobré kusy a dál to udržovat do budoucna. Pokud se nám tenhle typ aut časem likvidačně neprodraží nějakou daní, bude zrovna první CLS 55 AMG za čas pořád slušně ceněné auto, představuje jednu hezkou automobilovou éru, zrovna tak jako M5 E39 anebo Alpiny té doby...

Or
Oris
02. prosince 2021, 09:51
0

Krabe, myslím si, že tohle je přesně námět na blog pro tebe, jaký si koupit daily. Nechci popichovat, ale nedávno se ti auto na zimu zvrtlo v nákup dalšího miláčka :-D

VK
VK
02. prosince 2021, 14:56
0

Beastar: Však hej, všechny součástky stárnou a s věkem roste pravděpodobnost, že se porouchá a týká se to každé z nich. Jak se hledá dobrý servis, to bych vážně rád věděl. Zatím mám tu skutečnost, že to co bych si představoval, jak má servis pracovat, to si nekoupí za žádné peníze. Nemám problém zaplatit, nemám problém zaplatit kolik si řeknou, potíž je v tom, že servisy ty peníze nechtějí. Raději si vydělají míň a budou to dělat po svém. Ale není specifika jenom servisů, zkus si třeba zaplatit termín neaktuní zubařské prohlídky na zítřek, když zubař nemá volno. Nedá ti, za žádné peníze.

Or
Oris
02. prosince 2021, 15:30
0

Existují zubaři, který si umí říct o extra prachy za termín, ale pokud jsem slyšel, tak než řeknou dobrý den, už to stojí 6 000 Kč.

Moctezuma
04. prosince 2021, 03:22
0

Pěkně napsaná recenze a ještě pěknější auto, které bude za 20 či více let pokladem. I dnes již jim je, ovšem za srandovní peníze. Jízda s V8 Kompressor bude za pár desítek let něco jako let z Hamburku do Rio de Jainera za 3 dny Graf Zeppelinem. Prostě super zážitek pro fandy. Díky

reagovat