načítám data...

Malá řasena

03. března 2017, 14:09 23 komentářů Franz Kafka

V rámci koupě jiného modelu Porsche než je 911, je v první řadě nutné smířit se sám se sebou, že to prostě není 911. Je to od základu jiné auto.

zobrazit celou galeriiFranz Miláček davů: Malá řasena

Hodně často a hojně si jak v češtině, tak v dalších světových jazycích můžeme číst o věhlasných autech, jejichž hodnota je závratná a na které s největší pravděpodobností valná většina z nás nevydělá. U běžnější produkce nás může těšit alespoň to, že jak ten čas letí tak tržní cena takových vozidel kvapem klesá a díky našim bohatším spoluobčanům si mi ostatní můžeme tahle auta dopřát alespoň jako použitá z druhé ruky. Hodně fanoušků aut má své vysněné auto a pro některé je bohužel splnění tohoto snu nemožné. Ruku na srdce kdo z nás si jednou koupí Ferrari GTC4Lusso odpověď je smutná ale zřejmě asi nikdo. Poprvé jsem postřehl podobné stesky pod jedním z blogů pana Kraba v komentářích. Šlo o jedno z vyprávění o vodou chlazené Sally. Nebohý čtenář si posteskl, že Porsche by také jednou chtěl, ale jejich cena je příliš vysoká a náklady na provoz také asi nebudou zase tak nízké.

Je tady ale několik modelů Porsche, které ještě nestihli ani v běžné inzerci atakovat milionové částky a když se povznesete na to, že nejsou tak legendární jako pylon značky totiž Porsche 911 můžete být majitelem i vy. Vynechám, ty nejvíce oježděné kusy 911 v podobě 996 ty mě dnes zajímat nebudou. Je tady totiž Porsche 944 uvedené na trh v roce 1982 a vyráběné na poměry automobilky vskutku velkosériově. Tohle auto přišlo na trh v nezávidění hodné pozici a to sice poopravit mínění o vozech této “vývojové” větve a napravit resty po předchůdci 924, který byl postaven spíš na bázi výprodeje skladů dílů VW/Audi. Byla prostě jiná doba a plastová 90. léta se teprve blížila.

Můžete mít k tomuto modelu hodně výhrad počínaje vzhledem a konče technikou, která se nachází v jeho útrobách, ale pravdou je že minimálně v době vzniku tohle všechno na zákazníky fungovalo. Typu 944 se podařilo dostat automobilku Porsche z finančních problémů a zaznamenal velký úspěch a částečně pomohl i vylepšit pověst vozidlům od Porsche s použitou koncepcí optimálního rozložení hmotnosti „transaxle“. Největší změna oproti předchůdci se udála totiž pod kapotou, kdy byl použit motor konstrukce Porsche o objemu 2,5 litru (od poloviny 80let šestnáctilventilový) a nahradil tak letargičtější dvoulitrový agregát převzatý od Audi použitý v Porsche 924. To byl ten slavný motor z dodávky:)

Jak šel čas, do motorového prostoru se mohl podívat ještě motor 2,7 a o mnoho zajímavější třílitrový motor vlastní konstrukce automobilky Porsche. Vrcholová dnes o něco více ceněná verze Turbo S dokázala nabídnout až 250 koní. První modely lze dnes koupit už za velmi milých 2000 euro, ale jde spíše o nezajímavá auta, která nabídnou nejčastěji jen pocit z vlastnictví Porsche a zasvětí do světa „transaxle“ kdy i v menších rychlostech člověk dokáže jízdu vychutnat. Když má zájemce rozpočet proklatě nízko, a nemá problém s tím provozovat auto z dnešního pohledu opravdu hodně staré, za vyzkoušení to stojí. Opatrnost je tady třeba aplikovat úměrně s cenou kupovaného kusu, čím menší cena tím větší tanečky kolem jsou třeba.

Zajímavější auta začínají od roku výroby 1986/87 ta dostala mnohem lepší komfortní výbavu a kvalita výroby se v té době přes mnohá interní vylepšení zvýšila a také je to na mechanickém stavu dostupných vozů vidět. Tady se začínáme pohybovat v cenové hladině od 6000 euro za pojízdný kus vyžadující několik dalších investic. Kdo by kupoval, klasické auto s představou sednu a jezdím pravděpodobně, by narazil na problém kdekoliv a kdykoliv. Jedině snad že se kupuje auto po kompletní renovaci v milionových řádech tam je to potom otočit klíčkem a jet.

Největším problémem bývá po letech převodovka a také posilovače řízení tyhle dvě věci nebývají nikdy ve stoprocentní kondici a je třeba jim v případě prohlídky věnovat zvýšenou pozornost. Jinak je žádoucí věnovat se po zakoupení auta stejným úkonům jako u běžnějších starších aut, rozvody, výměna oleje a prohlídka přední nápravy, která bude mít jisto jistě vůle. Tu nejlepší dobu pro nákup tohoto typu už většina z nás zaspala a vězte, že méně udržované kusy šli tehdy koupit i za cenu nižší než 40,000 Kč. Po letech kdy levnější auta pošla na korozi a zanedbaný servis se tahle kdysi trochu vysmívaná auta vrací na výsluní a těší se i zvýšenému zájmu sběratelů a fanoušků Porsche. To se na cenách sice podepsalo, ale pořád to není žádná první cenová a nedostupné pro běžné smrtelníky. Logicky nejlevnější nabídku vždy reprezentuje 2,5l  která dokáže vyloudit 163 koní pro 1330 kg vážící vůz. Jeto dost? Pro zábavy chtivé řidiče, kteří nevidí metu třeba v maximální rychlosti 300 km/h určitě. Lepší variantou v případě převodovky je vždy určitě pětistupňová manuální převodovka, která když je v dobrém stavu nabízí přesnost a relativně krátké dráhy.

Automat je dost letargický a navíc jen třístupňový což z dnešního pohledu působí trochu úsměvně. Auta s ním jsou samozřejmě levnější a není o ně takový zájem. Pokud by ale člověk chtěl jezdit jen na srazy a poklidné výlety určitě stačí. Mě osobně se nejvíce líbí kombinace targa, 2.5 a manuál kde je výsledkem i zajímavá cena někde kolem 7.000 euro. Ve výbavě u většiny aut vyrobených po roce 86 najdeme centrální zamykání, elektrická okénka, elektricky stavitelná sedadla, která umí podržet a jsou na sezení příjemná a ABS. Nicméně klimatizace nebývá rozhodně pravidlem, za tu se totiž v osmdesátých letech těžce připlácelo.

Ozkoušený 2.5 litr dokáže při správné péči zdolat opravdu solidní porce kilometrů a tak se není třeba bát ani vozidel s „vysokým“ nájezdem a i motory v autech, která urazila 400,000 kilometrů, mohou normálně fungovat. Není tedy nutné hledat domácí klasiku s nájezdem do 160,000 kilometrů jako u vašeho daily káru. Po usednutí do interiéru na vás z dnešního pohledu dýchne trocha historie vše je menší a více u vás. Volant, ale padne do ruky dobře a na pedály blízko u sebe si poměrně rychle zvyknete a po přesednutí zpět do něčeho novějšího budete mít pocit, jak jsou zbytečně obalené tunou gumy a tlusté. Přístroje jsou skvěle čitelné a nabízí opravdu jen informace, které jako řidič potřebujete žádný infotaiment a displej nebo „okénko“ počítače.

V případě naprosto všech motorů můžete očekávat sametový chod a tichý běh a to platí i pro základní 2.5l(8V). Auto je technicky poplatné době vzniku a tak není dnes rozhodně žádný dálniční sprinter, a pokud člověk zkouší pokořit kdejaký moderní turbo diesel, asi se potáže s neúspěchem. Na okreskách v běžných rychlostech se ale cítí jako ryba ve vodě a za schopného kusu mezi sedačkou a volantem toho dokáže opravdu hodně. Do zatáček se vrhá fantasticky a ještě fantastičtěji dokáže vyjet z nich ven. To všechno za přijatelného zvukového doprovodu kdy čtyřválec (ano jen) v důsledku působí projevem spíše jako řadový šestiválec. On je totiž rozdíl jestli máte pod kapotou dvanáctistovku se čtyřmi válci od kohokoliv nebo dva krát tak velký motor, konstruovaný věhlasnou firmou. Zábavné je to zcela jistě a zároveň i relativně komfortní. Nabál bych se tohle auto myšlenkou a zaměřením přirovnat k dnešnímu Subaru BRZ samozřejmě technika je dnes jinde, ale v kostce by to šlo takhle brát.

Při jízdě v dnešním provozu ve městě se cítíte trochu jako liliput mezi obry. Kola autobusu a některých moderních vozidel SUV vidíte z bočního okénka velmi zřetelně a detailně si přečtete používanou značku pryží. Auta prostě vyrostla a 944 je toho ideálním příkladem, i když parkuje vedle vodníka 996, působí spíše jako maličký roadster než plnohodnotné kupátko. Určitě se ale fanoušek a odpovědný majitel nebude s tímhle autem producírovat někde po bulvárech velkých měst, ale spíše vyrazí někam na sraz nebo za město.

Tohle Porsche obecně tedy zdobí dostupná cena. Vysoká odolnost proti korozi a vcelku slušná spolehlivost kdy je ale nutné být na pozoru zejména proto, že sportovní auta prostě jezdí někdy ve svém životě i sportovně a tak celkově více trpí. Modernizované kousky počínaje rokem výroby 1986 jsou uvnitř lepší, lépe topí a celkově se dají doporučit jako vhodná volba. Kdo by neměl cenový strop tak může sáhnout po 944 turbo/S jak známo Porsche oturbené motory umí a i tady nebudete zklamaní základu v motoru 2.5l/OHC s osmiventilovým rozvodem pomáhá totiž turbo ke krásným 250 koním. Turbo S už dokáže s vámi slušně zamávat za jakýchkoliv podmínek. Servis může být poměrně drahý a obecně bych nedoporučoval s vážnějšími opravami auto svěřovat komukoliv nepovolanému i v českých podmínkách jde sehnat odborný servis, který dokáže objednat a sehnat díly z Německa. Důvod proč tak učinit je zejména v tom, že díly v Německu případně Švýcarsku jsou pro tahle auta o hodně levnější /nejen pro 944/ než to co vám nabídnou v „běžném“ servisu. Zní to jako špatná reklama na Jar, ale je to tak. Mnohdy je lepší takové auto nechat minimálně prvně ošetřit rovnou v Německu nebo Švýcarsku, ale i v Holandsku je slušná sít majitelů a fanoušků konkrétně čtyřválcových Porsche.

Pan Krab jednou napsal, že tahle Porsche jdou kolem něj, protože se jedná „jen“ o čtyřválce. Na jednu stranu měl asi pravdu, že to není vrchol toho, co v téhle automobilce dokážou, ale minimálně to dokazuje to, že i ve špatných časech si umí dobře poradit a prodat. Je to stejné jako se vyhýbat 996 což já dlouhá léta činím, až dnes docházím k tomu proč. Důvodem je pověst a názory obecně známé, ale ty bohužel nejsou vždy tím nejlepším vodítkem. Některé věci nesmažeme stejně jako že i Compact s Isettou jsou BMW, ale není nad to udělat si vlastní názor.

Pokud auto někde uvidíte a budete mít příležitost, se svézt určitě ji zkuste využít, většina majitelů bývá přátelská na rozdíl od majitelů velké nevlastní sestry 911 (jasně ne všichni je tady 5% normálních lidí a z toho 0.1%znám) A poslední malé plus ta vyklápěcí světla to je dnes už „cool“ záležitost.

Smiřte se s tím, že 911 to není a nebude stejně jako Ford Focus nikdy nebude Mustangem a hned získáte z Porsche 944 úplně jiný pocit. Ještě lépe představte si, že to není Porsche, ale třeba Fiat, nebo BMW.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Regular John
03. března 2017, 20:02
0

Asi jsem zvrhlík, ale pro mě jsou 944 spolu s 928 ty nejkrásnější Poršáky, když jedno z nich párkrát do roka potkám na cestách, tak si můžu vykroutit krk :-) BTW pěkný článek a luxusní fotogalerie :-)

reagovat
Franz Kafka
03. března 2017, 20:39
0

Z pohledu majitelů 911 je samozřejmě jasné že to není dobře :D Dát dva miliony za auta aby potom obdivovali fanoušci auto vedle za třetinu naštve. Jinak taky se mě ta auta líbí a díky za chválu.

M P
03. března 2017, 20:18
0

Tohle auto mám rád, a nejraději v hnědé (nebo bronzové, nebo jaká to je) s textilním vnitřkem :) Ale i ta červená je dokonalá.

reagovat
Franz Kafka
03. března 2017, 20:37
0

LM8U Platinum metalic :) Jo, jo těžko tu barvu pojmenovat ale působí rozhodně krásně "klasicky". Látkový vnitřek je u těchto aut dostačující a co je fajn ani po letech to nebývá (vyjma světlých) vyloženě na odpis. Červená venku a černá kůže je taková kombinace která nikoho neurazí.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
03. března 2017, 21:25
0

Mne se tyhle modely taky vzdycky libily. A cas od casu je po Praze i potkavam.

reagovat
CerVus
03. března 2017, 22:41
0

Já S2 vždycky chtěl. Nejdříve byly drahé, pak jsem to pár let neřešil a když jsem po nich začal znovu koukat už lezly nahoru. Pokud už se nějaká objevila, tak než jsem se rozhýbal byla pryč (vždy mi něco vadilo - barva, absence šíbru,..). No a teď bych si za to nafackoval. Teď se za ceny těch s2 normálním stavu prodávají první roky výroby v příšerném stavu. No holt to je asi osud. Což mi připomíná 968 se 70k km co se prodávala za 290k, zdála se mi drahá. Po pěti letech jsem ji viděl znovu, tentokrát už za 600k někde v Polsku.

reagovat
Franz Kafka
03. března 2017, 22:46
1

To je přesně ono v tomhle případě je to už umění dobře nakoupit užít si a draho prodat. Taky jsem na tom podobně hlavně tehdy na to ty peníze prostě úplně v pohodě byly i kdyby to bylo těch 100 000 za to šli v oné době koupit už opravdu pěkné, plně pojízdné kusy a taky ta auta byla zase o obrovský kus mladší než je tomu dnes. No jo no dneska už nic nenaděláme.

krab
04. března 2017, 10:34
0

Pěkná 944 Turbo , koukám US verze. Je to jenom čtyřválec.... :D

Ve skutečnosti je model 944 přesně jedno z aut v dlouhé frontě těch, která určitě chci řídit a možná i vlastnit. Jízdní vlastnosti jsou údajně skvělý, nevím Franzi jestli si s tou vyobrazenou konkrétní mohl najet nějakých pár kiláků , údajně velmi neutrální ladění podvozku tomu autu dává kouzlo.

reagovat
Franz Kafka
04. března 2017, 13:09
0

Pán je znalec:) Je to US verze od roku 2015 jezdí auto v Evropě původem bylo nové v usa. Bohužel s touhle konkrétní jsem nejel. Jezdil jsem den a kousek v Thunu a okolí s jinou jenomže ne tak fotogenickou. Přece jen top stav se dnes už málo vidí a když tak to nechtějí půjčovat což chápu. Jasně je to čtyřválec, ale jaký to už dnes skoro nikdo nedělá.

Vavris Vavrisovic
04. března 2017, 10:42
0

Hlásím se k těm, který 944 propás. Teď už nevim, zda to bylo tři nebo čtyři roky zpět, ale tak dlouho jsem se rozhodoval, zda koupit 944 S2 v té krásné hluboké modři za 155 tisíc, až ji někdo koupil.

No, teď už na ni nemám. Asi jsem nadosmrti odsouzen k ježdění v Miatě :(

reagovat
Franz Kafka
04. března 2017, 13:11
0

Je to škoda když to dnes člověk vidí. Bohužel cena nám roste a brzy bude taková, že si tohle budeme moc napsat všichni:))

krab
04. března 2017, 19:31
0

No, to je téma zrovna přímo trefený na hlavičku. Dnekska zrovna jsem se se při jedný příležitosti potkal s červenou 944 S2 (1990 , 3.0 155kw verze), v krásným, původním, ale používaným stavu. Taky jsem byl fakt zaraženej kolik už ty 944 stojí. Má to svoje charisma, já bych si přeci jen vybral nějaké jiné auto, ale možná jen do doby než bych svezl. ( což možná do budoucna třeba I půjde .. no nebudu předbíhat)

To mě trochu chybělo v tom blogu, těšil jsem se vylíčení jízdních dojmů a zážitků. Co jsem já dneska viděl a slyšel, tak 944 S2 má přeci jen charisma co se týká zvuku motoru, příjemný čitelně sportovně laděný zvuk a sedí se v tom výborně. Ve skutečnosti už ten posez za volantem tak trochu vábí a láká a říká : jo, s timhle autem bych se dokázal zkamarádit. :-D

Mimochodem : s 911 (jakoukoliv) bych to srovnávat nechtěl, Myslim, že se to nehodí. To je stejný jako srovnávat s 928. Prostě jsou to úplně jiná auta. Kdybych dokázal sehnat k svezení tuhle 944 S2 , spíš porovnání pocitů z jízdy by sneslo s BMW 325i M technik z podobnýho roku (plasťák E30) a případně nějakou exotikou jakou byla například Mazda RX7 (FC)

Franz Kafka
04. března 2017, 20:16
0

Ohledně jízdních vlastností jsem se nechtěl moc rozepisovat vzhledem k tomu, že v autě jsem strávil nějakých ani ne 600 km zejména v rychlostech do 100 km/h a tudíž se nepovažuji za řekněme odborníka. Sedí se v tom dobře to jsem zmiňoval a je to prostě fakt. Zvuk motoru je perfektní vzhledem k tomu o jaký motor se jedná a přitom uvnitř v kabině je překvapivě vše tlumené.

Pokud budeš mít možnost tak se určitě svez řekl bych, že to auto skutečně jezdí lépe než vypadá. Toho srovnání s ostatními Porsche jsem se dotkl v blogu několikrát a je prostě třeba nesrovnávat. Jak je psáno na konci nutné je si přiznat že reálně 911 je úplně jiné auto a nesrovnatelné. Ona taky byla nesrovnatelná cena už v době vzniku mimochodem i díky úspěchu 944 se mohla 911 nerušeně dál vyrábět.

A když je manuál v dobrém stavu tak takhle přesnou a převodovku má s aut z konce osmdesátých let máloco. Snese to srovnání klidně s tou 325 Mt. Já bych si ji po pravdě koupil hned, ale 996 mě prostě láká zase z jiného úhlu .. zkusit to. No prostě nechme hlavně toho srovnání s touhle generací 911. Když už tak 964 jenomže flat 3.3/69 bude vždy jinde než osmiventil, čtyřválec. Zase jsme tam o čem píšu několikrát je to jako srovnávat Audi A3 1.6 a Audi RS6 4.2V8:)

krab
04. března 2017, 20:41
0

Já jsem to četl ráno u snídaně, tak pak jsem asi na pár dojmů co si psal zapoměl. No, 600km byť třeba pomaleji, to už je slušná porce k tomu se s autem sžít a poznate velice dobře co v něm vězí. Je pravda, že stale i na svých autech objevuju neustále nové a zajímavé, občas mě něčím překvapí. Samozřejmě čím dýl ho máš, tím míň těch překvapení.

Historicky a ekonomicky pro Porsche to byl opravdu přínosnej model. Nakonec jako pak dál v budoucnu Boxster a první SUV Cayenne. Vlastně je neuvěřitelný, s jakou tvrdohlavostí Porsche dokázalo vždycky nějak model 911 udržet v programu a dneska jsou za to určitě obrovsky šťastný. Tím nechci říct, že to auto je o tolik lepší, než všechno ostatní, spíš mám čím dál větší pocit, že je opravdu velice jiné než všechno ostatní. Pro někoho dobře, pro někoho špatně. Spíš, se hodně špatně dá pochopit a vylíčit proč a jak je jiné těm, kteří v tom osobně zatím nejeli.

Každopádně dneska jsem pochopil a viděl na vlastní oči, že 944 už je jednoznačně sběratelským youngtimerem. Ať se nám to líbí nebo ne.

Franz Kafka
04. března 2017, 21:23
0

Možná někdy příště a podrobněji nemám rád takové ty frázovité popisy jízdních vlastností jako na limitu se chová bla bla a odezva na plynový pedál je perfektní to už u nových aut neznáme od toho jsou tady jiní :) Subjektivně můžu říct, že 944 se právě vůbec nechová jako "staré" auto ono se to chová celé velmi uživatelsky příjemně a pokud si člověk chce jízdu zpestřit tak s tímhle autem může.

Komerčně společně s řadou 924 to byl opravdu trhák a to celosvětově. Řekl bych že 911 je Porsche a Porsche je 911 i přes plejádu dalších dnes již neméně úspěšných modelů ve výrobním programu je to pořád tahle řada nad kterou se vzdychá a na kterou se čeká. To jak si popsal 966/911 s tím souhlasím ono to prostě je jiné nedovedu si představit jaké to je v porovnání třeba s Ferrari protože sem žádné nikdy neřídil, ale v porovnání s běžnějšími auty to je jiné a z mého pohledu je to právě velice "hezky" jiné.

Přesně tak 944 se vrací v podstatě v lesklé zbroji vrakáči z lopaty. Já myslím že i Jeremy by se dnes o tomhle autě už vyjadřoval jinak, i když oni ho nikdy vyloženě nesepsuli jen tak jakoby mimochodem:) Jestli koupit tak ideálně teď plus, mínus rok jinak to už bude opravdu za "veteránskou" cenovku.

Chosé
04. března 2017, 14:21
0

Mě se třeba 944 líbí daleko více než 996, po Brně jezdí jedna pěkná černá a vždy když ji potkám, tak vykouzlí úsměv na tváři. Sice nebude nejspíš nikdy tak dobrá jako 911, ale design je povedený. Navíc mrkačky jsou prostě cool, škoda, že musely vymizet.
Mimochodem moc pěkné fotky, je vidět, že se o něj majitel stará, nějaký kamarád? Jinak opět moc pěkné čtení, líbí se mi jak jsi to pojal jako příručku ke koupi tohoto typu.

reagovat
Franz Kafka
04. března 2017, 15:18
0

Je to táty kamarád abych byl fér. Koupil si ji jako import jsou k tomu všechny manuály, faktura od koupě, servisní kniha a další věci včetně originál mobilního kompresoru Porsche na nouzové dohuštění pneu prostě jedna z těch dražších, ale za to v top stavu. Já nemůžu říct, že se mě líbí více než 996 jsou to trochu jiná auta a dobrá jako 911 asi nebude no jsou to prostě jiná auta. Je to jako srovnávat IS200 a Civica třecí plochy najdeš, ale lepší jako celek to bude vždy dost subjektivní pocit.

Děkuji, snažil jsem se aby to nevyznělo jako bezmezný obdiv a vzhledem k tomu že je to auto na které normálně máme když budeme chtít tak aby bylo alespoň trochu jasné na co si dát bacha i když jsem to hodně zobecnil aby to nebylo na pět stran :)

Chosé
04. března 2017, 15:32
0

To musí být radosti doma, manuály, origo kompresor, to zní super! :) Já to srovnávám jen vzhledově, po technické stránce či jízdní na to nemám zkušenosti, do toho se raději vsouvat nebudu. Ale jako subjektivní názor musím říci, že 944 je hezčí než 996. U 911 se mi nelíbí ty přední světla, chápu, nová generace, odlišit se, zaujmout. Já tomu rozumím, ale přijde mi to jako kudla do zad. Původní krásně kulaté světla z 993 nahrazeny divnotvarem. :)

Jinak máš naprostou pravdu, je to stejný jak srovnat moje IS a Civica. Jsou to diametrálně rozdílné auta, jediné, co mají společné je motor vepředu, volant a 4 kola. :) Proto se ani nějak nesnažím o srovnání, nešlo by to.

Chápu, že jsi nevypsal vše, ono to kolikrát vyjde na několikastránkový román, když se do toho člověk zakousne.

Franz Kafka
04. března 2017, 18:25
0

Opravdu to je náročné těch věcí na které je třeba se zaměřit bude určitě mnohem více, ale čím více to popisuješ tím více odstavců už takhle jsem to zkrátil na nezbytné minimum. Je to kompletně po renovaci, stav super je k tomu vše ale na můj vkus už to bylo vážně drahé.

To co píšeš o 996 je tak nějak ten obecně známější a běžnější názor a určitě to takhle má hodně lidí. Mě se taky líbí víc 993 nebo 997, ale tak nějak chápu důvody proč koupit 996 na světla to nejezdí. A před pár lety lidi psali tyhle věci právě o 944/24/14 a třeba v TG to bylo vždycky auto do kterého si rádi kopli, nebo ho zničili někde v nějakém insane dílu. Dneska máš fan kluby transaxle Porsche a už si z toho srandu nikdo nedělá. Mám pocit, že volské oko čeká taky taková podobná kariéra jen tomu musíme dát čas a teď je nejlepší doba si ho případně pořídit:)

Chosé
04. března 2017, 19:43
0

Naprostý souhlas. :)

CerVus
12. března 2017, 12:19
0

Neprodával náhodou předchozí majitel tohle auto s dřevěným volantem?

Franz Kafka
12. března 2017, 13:56
0

Ne.

PeterLuk
12. března 2017, 18:51
0

A dokonca to ani nevyzerá zle. ;) V susednom meste jazdil jeden týpek s červenou 944 (Alebo to bola 924? Neviem, čím sa vlastne zvonku líšia?), neviem či ju ešte nemá, ale to auto vyzerá skutočne veľmi dobre, obzeral som ho ešte v časoch keď som nevedel o čo ide. Ani ten interiér nevyzerá márne. Viem si predstaviť v nom jazdiť :D

reagovat