načítám data...

Lexus RX 400h – zdivočelý trolejbus

30. července 2019, 21:12 36 komentářů liška

Jak dopadl výběr rodinného es-ů-vé z minulého blogu je už z nadpisu zřejmé. Pojďme se nyní olítanému hybridu podívat na zoubek.

zobrazit celou galeriiJ L: Lexus RX 400h – zdivočelý trolejbus

Na konci předchozího blogu jsem naznačil, jak se tyhle auta k mému překvapení v inzerátech rychle otáčela. Pokud měl navíc člověk určité požadavky, nebylo nalezení vhodného kandidáta vůbec jednoduché. V mém případě jsem šel především po servisní historii u autorizovaných dealerů, pofaceliftovém modelu bez vzduchových měchů a ideálně pak ve výbavě Luxury, kde mě nejvíce zajímalo vychvalované prémiové audio od Mark Levinson a dřevěné obložení interiéru, zejména pak volantu, který rozhodně nebyl častým prvkem. Inu, na takového jednorožce docela nároky. A tak jsem po celý duben několikrát denně refreshoval všemožné inzertní servery. O velikonočních svátcích se konečně daří. V sobotu kolem půlnoci nacházím ideálního kandidáta, takže logicky reaguji zatím pouze mailem, v neděli po ránu nechci vysírat a tak se raději připomínám smskou. Prodejce volá kolem poledne zpět, jsem sice už několikátý v pořadí, ale jelikož nejsem bazarník ani nemám ruský přízvuk, dostávám přednost. Ještě týž den proto letím na prohlídku, slovo dává slovo a v úterý si konečně s Lexem pádím po D1 z Prahy domů.

Nakonec se tedy zadařilo v podstatě to, co jsem chtěl. Model po faceliftu, vyrobený v září 2008, výbava Luxury včetně dřevěného volantu, audio Mark Levinson a hlavně pečlivý druhý majitel, pravidelně navštěvující autosalon Toyota Tsusho Praha. Původně jsem tedy chtěl i světlou kůži, ale to bych nejspíš ještě stále hledal, a navíc ta černá bude s dvojicí malých dětí daleko praktičtější. K autu je pakl faktur, lustrace Cebia i osvědčení o pravidelném testování hybridní baterie, ukazující její bezproblémový stav i po 210tkm. U těchhle aut je ovšem riziko podvodu minimální, alespoň v naší koncernové kotlině. Cena z původních 2+mio klesla v průběhu deseti let desetkrát. Tolik zevrubný popis.

Mám-li to vzít postupně, začnu asi tím nejstručnějším, čímž je pro mě osobně vzhled. Ten by se dal jednoduše shrnout spojením „neurazí, nenadchne“. Tvary odpovídají tehdejšímu Lexusímu designovému jazyku, kdy se značka držela spíše konzervativních linek, které ničím příliš nepoutají pozornost. Kastle mi zkrátka připomíná nějaký nudný hatchback, u kterého si prostě v Japonsku řekli, že ho naroubují na zvýšený podvozek. Svou roli určitě hrálo i primární určení RXka pro vzhledově nenáročný americký trh. Na druhou stranu musím říct, že oproti soudobé konkurenci jako bylo BMW X5, MLko od Mercedesu nebo Volvo XC90 působí Lex daleko méně zavalitě a krabicovitě, což nejspíš dělá hlavně zkosená zadní část s decentním střešním spoilerem. S ostře řezanou a výraznou generací současného RXka to však nelze srovnávat. Hybridní verzi od té obyčejné pak pozná buďto pouze majitel, nebo znalec Lexusů. Oproti svým konvenčním bratrům má totiž jen drobné změny v podobě leštěných 18palcových kol, zadní ledková světla, jiné přední mlhovky, odlišnou masku a v průběhu let a úprav pak ještě přibyly chromové kliky, nápisy hybrid na zadních bočních dveřích, modře tónovaná světla a zadní logo značky na modrém pozadí. Toť k zevnějšku asi vše.

Přes modře podsvětlené prahové lišty s nápisem Lexus lezeme dovnitř. Ač se dveře s tlumeným klapnutím příjemně zavírají a koberečky s pořádně hustým chlupem se snaží navodit dojem luxusu, hned první letmý pohled po palubní desce odhaluje hromadu plastů. Tu šedej, tu černej, tu kabel uniformní tlačítka používaná beztak někde v základních Toyotách. Že zrovna sedíte v nějaké prémii poznáte možná tak podle loga na volantu. Vládne tu zkrátka taková ta japonská strohost a asi funkčnost. Na východě a za louží to stačí, nebo jsme možná z Evropy zbytečně rozmazlení, jelikož zdejší automobilky po téhle stránce patří ke špičce. Já jsem ale opravdu rád, že se mi podařilo sehnat verzi s dřevěnými dekory, které to naštěstí trošku rozbíjejí a o nichž se traduje, že jsou z pravého dřeva, v mém případě z vlašáků (druhá možnost byl javor). Přes ty vrstvy laku těžko říct. Prý to ale souvisí s bezpečností, aby v případě nehody nelítaly vzduchem třísky. Kdykoliv pak jedu v Thesisu, s hezky odhalenou dřevěnou lištou téměř po celém obvodu, těžko se v souvislosti s aktuálním děním vyhánějí nepěkné myšlenky z hlavy. Zbytek interiéru už je naštěstí v pořádku. Přední pohodlná křesla s perforovanou kůží a loketními opěrkami, elektricky nastavitelná v osmi směrech, musí vyhovět každému. Mezi nimi je chytře umístěná posuvná schránka, jenž pobere dvojici kelímků i dámskou kabelku. Navíc má originálně řešený způsob otevírání a zavírání. Zadní lavice je pak dělitelná v poměru 40:20:40, každá část je individuálně posuvná a sklopná čili i zde se uhnízdí každý. A kdyby tu někoho zajímal kufr, tak ten má objem 440 litrů, při sklopení zadních sedadel pak asi 2100. Na to, že je pod nimi ještě 70 kilo baterek, je překvapující, že vzniklá plocha je prostá jakéhokoliv schodu. V kufru je i 12V zásuvka a dvojité dno na drobnosti či odložení rolety. Z praktičnosti kufru něco málo ubírá již zmíněná zkosená záď. Rezerva je chycená pod autem. Ale vraťme se zase dopředu a k výbavě.

K elektricky stavitelným sedadlům se připojuje i volant, střešní okno a vnější zpětná zrcátka, která se navíc při zařazení zpátečky lehce sklopí směrem k případnému obrubníku. Aby se z toho člověk nezbláznil, dají se nastavení uložit do dvoumístné paměti. A tady pozor, manželka musí být zásadně jednička, pokud to nechcete schytat :) Elektronika obsluhuje i otevírání a zavírání pátých dveří, jenž ovšem snesou i manuální zásahy. Na rozdíl třeba od první Insignie, kde se to elektromotorkům příliš nelíbilo. Věci jako duální digiklima, ovládání rádia na volantu, tempomat, adaptivní xenony, vyhřívaná a samostmívací zrcátka zřejmě v této třídě očekává každý. O vodě odpuzujícím skle na předních dveřích slyším poprvé, a ještě jsem neměl pořádně možnost vyzkoušet, zda to opravdu funguje. Středobodem interiérového dění je sedmi palcová dotyková obrazovka. V kontextu doby, kdy auto vznikalo by se ještě slušelo zmínit, že je dokonce barevná. Vlastně ani nastavování teploty přes onen displej nebylo a dosud není úplným standardem. Ona je to možná slepá ulička. Infotainment pádí dopředu mílovými kroky, takže vestavěná navigace či párování s mobilem přes modrý zub je sice funkční, osobně ho však používám spíše jako nouzové řešení. Zvukové povely prý také umí, zatím jsem nezkoušel. Krystalickou čistotu a kvalitu audia od pro mě dosud neznámé společnosti Mark Levinson rozeznáte hlavně při větším zesílení. Prostorový zvuk při přehrávání DVDčka Hvězdných válek je pak především ze zadních sedadel zážitek srovnatelný s kinem. Jen škoda, že při tom musí být zašlápnutá ruční nožní brzda. Snad je na to nějaký workaround, aby byl při delších cestách klid od nudících se potomků. Obrazovka dále skrývá krom standardních věcí jako nastavení audia, klimatizace či informací o jízdě i například kalendář, poznámky nebo servisní plán jednotlivých komponent. Za ergonomický přešlap by se pak dalo považovat ovládání vyhřívání sedadel před voličem automatu, navíc ve formě dvou čudlíků ve stylu stlač-otoč-stlač. Vedle nich umístěné separátní tlačítko na ostřik světel je taky dobré wtf. Osobně mám podobné drobné úlety rád a vždy si vzpomenu na svou bývalku Giuliettu, která měla stahování oken umístěné na stropě. Co mi ale vadí hodně je palubka odrážející se za určitých situací v předním skle. Takovou nedomrdlost mývaly za mých mladých let leda tak rádoby tuněná auta, jenže u těch se to stříkalo barevným lesklým sprejem. Že toto vyplodí přímo z fabriky nějaká automobilka, bych čekal možná tak u nějakého čínského Great Wallu.

Z bezpečnostních prvků je v autě taková ta klasická armáda třípísmenných zkratek jako BAS, TRC, EBD, VSP, EPS, ECB, TAP či WIL u kterých si každý určitě z patra odvodí, co znamenají :) Posádku dále chrání hromada airbagů, řidič má i kolenní. Při zařazení zpátečky se pak na obrazovce objeví obraz ze zadní parkovací kamery včetně vodících čar, které reagují na natočení volantu. Řízení by tedy mělo být jakž takž blbuvzdorné a auto při případné kolizi asi relativně bezpečné. Testovat to ale nehodlám. Mínusem je ovšem to, že zde asi není žádná možnost vypnutí jakékoliv z oněch výše zmíněných berliček, takže třeba nějaké zimní radovánky na zasněžené louce asi nemá cenu zkoušet. A nečekaně nejde vypnout ani spolujezdcův airbag (resp. muselo by se do servisu), nicméně ve většině zemí se stejně kojenci vepředu ani vozit nemohou.

Než přejdeme k jízdě, bylo by dobré se seznámit s oním hybridním ústrojím. Základem téhle komplikované sofistikovanosti jménem Hybrid Synergy Drive je vidlicový celohliníkový šestiválec o objemu 3,3 litrů (3MZ-FE) s proměnným časováním ventilů, známý především z větších Toyot prodávaných v zámoří. Zde je naladěn na 155 kW a 288 Nm. Motor je ochuzen o startér i alternátor a kompresor klimatizace je místo převodem od motoru poháněn elektromotorem, čímž se plynule dostáváme k druhé části ústrojí. Přední elektromotor je schopný produkovat 123 kW a 333 Nm již od nulových otáček. Ten zadní, pracující zcela nezávisle, pak 50 kW a 130 Nm. Výkony se však nesčítají, ale počítají jakousi bulharskou konstantou, jejímž výsledkem je 200 kW, 288 Nm a zrychlení z nuly na sto za 7,6 vteřiny při průměrné spotřebě kolem 8 – 9 litrů. U auta s váhou přes dvě tuny docela solidní čísla. Další výhodou je pak v případě potřeby připojitelný pohon zadních kol bez mechanické vazby, hřídelů či mezinápravových diferenciálů a.k.a dalších potencionálních kurvítek. V Lexusu a Toyotě tomu říkají E-four.

A konečně ta jízda. Po zasunutí klíčku do spínací skříňky se k řidiči přisune volant (po vytažení zase odsune), což ocení zejména tlouštíci, kterým se určitě poleze do auta líp. Otáčíme klíčkem a…nic. Pouze jemné pípnutí a rozsvícení nápisu Ready v jednom z Alfa Romeo style tubusů přístrojové desky dává tušit, že je vše připraveno k jízdě. Bystré oko upoutá už onen tubus, kde se místo klasického otáčkoměru nachází takzvaný výkonoměr. Ručička se tu pohybuje tam a zpět v bílo modrém poli s hodnotami v kW. Bílé pole znamená čerpání výkonu, modré pak jeho obnovu, či chcete-li odborně rekuperaci. Jestli jsem pár odstavců zpět pochyboval nad prémiovostí tohodle auta, tak právě jízda je to, při čem se veškeré pochybnosti rozplynou, jak pára nad hrncem. Zařadíte Drive a pokud nebyla předchozí noc nijak zvlášť chladná, jedete první metry na elektriku za zvuku jemného trolejbusového bzučení. Ovšem i po takřka neslyšném připojení spalovacího motoru zůstává na palubě klid a nešíří se zde žádné vibrace či podobné ruchy. To že běží, poznáte v podstatě jen na středovém displeji, který přehledně znázorňuje toky energií mezi jednotlivými komponenty hybridního systému a může sloužit i jako takový rádce, jak jezdit efektivně. Zpočátku však Vaše oči poutá až nezdravě na úkor dění před autem. S přibývající rychlostí se čím dál více začíná projevovat sametový šestivál. Pořád je to ale takový ten typický americký bručoun, který za žádné situace neštěká i když by mohl. Jízda je plavná a komfortní, nezávislé zavěšení všech kol v kombinaci se zadním víceprvkem pomáhá filtrovat většinu nerovností. Dokonce i přejíždění příčných spár se v mém měřítku již blíží stavu spokojenosti. Přesto kdejaká více zvlněná silnice odhalí určitou tuhost naladění, která je však vzhledem k vyššímu těžišti logická, aby se nešlo přes boudu v první ostřeji projeté zatáčce. A nejspíš jsem taky už trošku zhýčkaný z Thesisovského skyhooku. I přes onu tuhost ale zůstávají náklony na zakroucených okreskách subjektivně (pro člověka co toho v SUV ještě moc nenajezdil) docela velké a komfortně laděný posilovač řízení s proměnlivým účinkem Vám toho o stavu předních kol také příliš neřekne. Překvapivě. Nebo snad od luxusního SUV čekáte okreskové šílenství hodné Miaty? Společný výkon hybridního ústrojí je dle mého lepší využívat na maximum (když už) raději v přímce. I tady si ale musíte dávat velký pozor, jelikož veškerý krouťák je dostupný v podstatě od nuly, respektive jakmile se planetové bezestupňové soukolí, marketingově zvané E-CVT (i když to moc CVT není), uráčí. S přibližně vteřinovým zpožděním pak dostanete takovou porci výkonu, že se Vám auto doslova pokusí vyrvat volant z rukou. Než si na to zvyknete, bývá to až nepříjemné. A zatímco se řidič pere s řízením, posádka téměř nic nepozná, jelikož celý ten výkon je dávkován tak nějak bez emocí. Ve vyšších rychlostech se pak trošku začíná projevovat aerodynamciký hluk od obřích zpětných zrcátek. Nejen prasáckou jízdou však živ je řidič hybridního auta. Každé sundání nohy z plynu znamená okamžité zapojení rekuperačních cyklů, a hlavně při křižovatkových dojezdech zřetelné trolejbusí vzzzzůů. Toky energií se obrátí a oba generátory směřují svoji sílu zpět do baterií. To lze ještě umocnit speciálním módem převodovky označeným B (asi Brake) kdy auto rekuperuje na maximum a znatelně tak brzdí. Vyplatí se tedy hlavně v táhlých klesáních či při zpomalování před cedulemi obcí. Pak se nelze divit, že auto s nájezdem přes 200tkm má stále původní brzdy. Ty jsou mimochodem takzvaně by wire, což je zatím v automobilovém světě docela unikum. Na jejich trošku odlišné (často jakoby přerušované) chování se chvíli zvyká.

Celý hybridní systém je plně autonomní a pracuje nezávisle na řidiči, respektive jeho chování lze ovlivnit mírou sešlápnutí pedálu plynu. Chcete-li být správně eko, musíte opravdu jemně, protože při každém větším než malém sešlápnutí okamžitě naskakuje spalovací motor. Z křižovatek tedy na elektriku nijak rozumně (pokud nechcete riskovat vytroubení) neodstartujete, což zamrzí hlavně v situacích, kdy vidíte, že energie je v bateriích dostatek. Chybí zkrátka tlačítko na „vynucený“ elektrický pohon, který se u RXka objevil tuším až v další generaci. Občas se navíc systém chová jinak, než bych očekával. Nechává například běžet spalovací motor i při jízdě z kopce, jindy zase překvapivě letím po městském okruhu šedesátkou čistě na elektriku a podobně. Ještě jsem toho v Lexovi tolik nenajezdil, ale přijde mi, že to patrně souvisí s teplotou spalovacího motoru, který se zkrátka někdy ohřát musí.

Podtrženo, sečteno, nakonec výběr rodinného SUVčka opravdu skončil win-winem. Zatímco manželka si chrochtá při dávání hažartů do sedaček, komfortní jízdě, díky zadní kameře snadnému parkování a po seznámení s automatem nechápe, proč vůbec fofrklacky existují, já oceňuji použitou hybridní technologii, dostatek výkonu za relativně nízkou spotřebu a tradičně hlavně tu neokoukanost (za čtvrt roku vlastnictví viděny pouhé 3). Jestli se opravdu potvrdí i ona pověstná spolehlivost (jak říkají na Lexus fórech: „It´s RX, it runs forever“) pak to bude asi docela trefa do černého. Mínusem je možná ten unylejší vzhled, na druhou stranu má člověk teoretického nástupce v podobě dosti odvázanější poslední generace. Zároveň nějak přestávám chápat všemožné hejty na alternativní pohony, které se ve velké míře objevují i zde na Autíčkáři. Tradiční pitralónhedi se asi budou ofrňovat, ale já celou věc beru jako pokrok, bez kterého bychom doteď jezdili na páru nebo jak Flinstounovi.

PS: Omluvte kvalitu fotek (na rychlo z mobilu + pod mrakem), a nečistotu interiéru :)

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ha
Hansoff
31. července 2019, 09:32
0

Můj odpor k hybridu (a tím myslím opravdu jenom jeden konkrétní model a to Auris) vychází z praktické zkušenosti. Na okreskách a ve městě ještě asi dobrý, ale na dálnici je to zoufalost. Tady věřím, že jízda po dálnici bude příjemná už jen pro to odhlučnění, které do Aurisu asi zapomněli namontovat...

reagovat
beastar
31. července 2019, 12:14
0

Tak to nakonec dopadlo dobře. I pěkná barva se povedla. Funkční výbava. Co víc si přát. Tak snad jen tu spolehlivost. Což by mělo být ok. Jinak k samotnýmu hybridu... V suv si myslím, že je to skvělý. Když to srovnam s v8GL kde jezdit za 9 je čistá utopie, tak proč ne. Mimochodem fičury a pojetí vnitřku jsou hodně jako v soudobých Mercedesech. Na pohled nic moc. Nožní ručka jak v traktoru.

Ale vše funkční a hlavně pohodlí. Hybrid mi nesedí ve sportovním coupé, nebo v roadsteru. V rodinným autě ideál.

reagovat
Skipper
31. července 2019, 18:12
0

Gratulace k výběru a to, že jsou spokojení všichni je prostě paráda. Tak ať dlouho slouží!

reagovat
liška
01. srpna 2019, 07:26
0

Dikes :)

ToMyx
01. srpna 2019, 14:52
0

Gratuluju k pěkné rodinné káře. Jak už tu padlo několikrát, pokud je spokojená manželka, pak je to jednoznačně win-win :-)
Nechápu to, ale ta barevná kombinace a očividně hezký stav zapříčinily, že se mi to auto fakt líbí.
Dříve jsem v těchhle škatulích neviděl ten přínos, ale pokud mi hybridní ústrojí pomůže k tomu, abych nemusel trápit naftu na krátkých trasách, paráda. Pohonné ústrojí u těžkého SUV dává dokonalý smysl, jakmile se začne řešit spotřeba.
Do auta pro radost na víkendové blbnutí mi to smysl nedává stejně jako cng, lpg a nebo nafta, protože to vždy něco navíc co nepotřebuješ. Když ne kurvítko, tak hmotnost nebo složitá údržba. Ale třeba jsem jen moc staromódní.

Každopádně moc pěkný kousek, ať slouží!
Za bombarďáka na třetí fotce dávám 10 bodů plus ;-)

-
Komentář upraven 1. 8. 2019, 14:54:48

reagovat
beastar
01. srpna 2019, 15:59
1

Taky se mi tohle nikdy čistě vzhledově nelíbilo. Ale má to v pěkný barvě a předmětné je, že je to v super stavu. A přesně jak se líbí ženský je vyhráno.

liška
01. srpna 2019, 21:31
1

Jo, teď je ještě otázkou, kdybych jí dal do ruky cokoliv jinýho v automatu (třeba Dachnu Dustra, jestli to vyrábí) zda by reakce byla stejně nadšená, nebo by dokázala rozlišit zrno od plev :D Možná ale lepší nezjišťovat, co kdyby neviděla rozdíl :)

krab
02. srpna 2019, 11:53
0

Taky gratulace k fajn autu. Ja tu kolegové píšou - když je žena spokojená a auto funguje, je to win-win.
A s tím hejtem na hybridy - to bych nebral extra vážně. Často to je od lidí, co s tím nemají zkušenost. A ti co mají se pak rozdělí na dvě skupiny. Buď jim to nepříjde zas až tak dobrý anebo si to oblíbí.

Já jsem asi v tý první skupině. Infiniti třeba taky dělalo nějaké ty V6 s hybridem. Já bych to intuitivně nechtěl. Pak to umí opravit jedině takový MGRR a možná pár dalších lidí v Evropě. To je zatím ta potíž. Je tam na můj vkus moc součástek.

Ale jo, pokrok to bude, protože reálných 9.1 dlouhodobě v různým cyklu provozu u těžkého SUV je spotřeba, kterou benzínové SUV s výkonem kolem 300 koní neudělá.

PS: pro srovnání ( i když mám nízkou aerodynamičtější karoserii v Infi, je to kupé) : dlouhodobě mám 11.1 podle přístroje. Reálnou jsem neměřil, ale asi to počítá +- dobře. Kdyby to bylo SUV , tak to bude asi přes 12 , takže 3 litry se asi dá ušetřít tím, že je tam holt ta baterka, elektromotory atd... Jenže tyhle věci přidávají hmotnost, takže část úspory je vniveč díky tomu, že to veze tahle zařízení.

Každopádně Lexus, kdybych chtěl a mohl, tak LC500 , ale rozhodně V8 benzín, žádný "háčko" za jménem. :-D

reagovat
liška
02. srpna 2019, 14:56
0

S tou spotřebou obyč benzínového SUV budeš blízko. Já když se poprvý rozhoupal, že to RXko vyzkouším, tak poblíž byla nehybridní RX300, což je třílitr šestivál o 150kw. Subjektivně to auto nijak zázračně nejelo, na netu se pak nejčastěji zmiňuje spotřeba 12-13 litrů. Na druhou stranu co teď koukám, tak začínají již od 150t (https://www.sauto.cz/osobni/detail/lexus/rx-300/18382181?goFrom=list), takže pokud s tím nebudeš dělat 20+tkm ročně, tak ten cenovej rozdíl oproti dražšímu hybridu asi stejně neprojezdíš.

Peppan
28. srpna 2020, 21:03
0

Ahoj ..zde mohu poskytnout konkretni data z novejsiho rocniho RX(AL20)450h s 3,5i V6. Auto bezne dokaze jezdit okolo 8L, kdyz je plne vcetne kufru. Pri okresnich presunech mimo dalnice se da podivat pri striknim dodrzovani plynulosti az k 6,5L spotrebe bez toho, aby jste byli brzdou provozu. Bezne okolo 7,5L. Dalnice okolo 130km/hod je prumer je za 8,5L pri beznem provozu. Nad 130km/hod jiste spotreba dosti poroste, ale nejezdim trvale tak rychle, abych mohl poskytnout realna data. Treba bezna cesta z Prahy do Spindlu pres Jicin ..prumer 8,1L a nic nas mimo dalnici nepredjede, neb tam jezdim dosti nad limit, dalnice je tech 130km/hod. Jinak az velke kopce zvlaste na horach jsou na spotrebe proste znat ..ty 2 a pul tuny jsou 2 a pul tuny. Naopak diky teto vaze ma auto az neuveritelnou dlouhou setrvacnost pri plachteni, kterou je dobre se naucit vyuzivat.

Za me to auto jako rodinne dava naprosty smysl a pokud nas pri jezdeni nikdo nesunda, bude tez soucasti rodinne garaze hodne pres deset let, diky nasemu mensimu rocnimu probehu km ( neb dalsi vozidla ).

Kazdopadne na trh nyni prichazi od Toyoty dalsi vylepseni systemovych pohonu, tim ze je do teto hybridni soustavy pridan EV plug-in ( RAV4 Prime ), ktery auto jeste znacne zrychli ( 0-100 km za 6s ) a zase celkem usetri i dalsi litr-y? na spotrebe..otazkou je zda-li toto cele bude davat smysl ekonomicky se servisem treba pri kalkulovanem najezdu 200tis km..o tom momentalne zatim dosti pochybuji neb cena odebirane elektriny bude stale rust a ten servis EV taky nebude tak levny, jak u hybridu. Jinak dale osobne pocitam s tim, ze po 7 letech provozu bude jiz k dispozici baterka , ktera bude umet poskytovat 2x tolik energie nez ta, ktera je ve voze nyni a nova bude stat max. 100tis Kc. Menit ji vsak nehodlam, to by musela stat jeste o polovic mene, jinak o tom ani nebudu uvazovat, ale cas ukaze sam..

Wo
Woody33
06. srpna 2019, 23:09
0

Ja mam tiez tento lexus ročník 2006. O aute som vela nevedel keď som ho kupoval pacilo sa mi byť iný "hybrid" ???? precestoval som za nim 450km az tam som zistil ze auto ma nabehane skoro 400xxxkm a domov bez auta? To ne. Potesila ma uplna servisná história dovoz Holandsko pri 365xxx km. Od kúpi som vymenil olej komplet brzdy a jazdim dalej baterky pôvodné. Spotreba rekord 7.4 bezne 8.5. Tieto autá ako som sa docital su takmer neznicitelne. ????

reagovat
Eu
Euty
03. června 2020, 11:48
0

Čau, díky za článek. Tohle auto je v mém hledáčku, jen nemůžu nikde najít jednu zásadní a jednu drobnou informaci.
První je, zda se na zadní sedačku napasují 2 autosedačky a člověk, aniž by tam byl jak sardinka / 3 autosedačky. Máš vyzkoušeno?
A druhá banalita, že srovnávač na pojištění mi nenabídnul žádnou pojišťovnu. To myslím nebude problém, jen mě zajímá kolik zhruba vyjde roční pojištění POV + HAV.

reagovat
liška
03. června 2020, 12:52
1

Ahoj, k první otázce záleží, jestli tam budeš dávat 190cm/90kg chlapa, nebo to doplníš dalším dítětem do 15 let. Osobně vyzkoušeno nemám, ale zaběhl jsem to přeměřit a v kombinaci autosedačka + vajíčko zbývá uprostřed nějakých 35-40 cm. Co se týče pojištění, mám svýho pojišťováka a ve srovnávači mu tam toho vyjelo relativně dost. Většina byly teda relativně nesmysly, ale nakonec jsme se dostali k nějakým 22t včetně neomezený zahraniční asistence od Kooperativy. Po roce jsem to přes známýho nechal šoupnout do flotily od Allianz a za obdobných podmínek jsem na 16t a stále si bonusy najíždím na sebe. Jinak samotné POV bylo cca 5t.

Eu
Euty
03. června 2020, 14:32
0

Ahoj, děkuju za rychlou reakci. Dospělý uprostřed má být žena, 170cm, 60kg. Když teď o tom přemýšlím, mohl bys prosím změřit celkovou šířku na zadní lavici? Ono přece jen záleží, jaké autosedačky to jsou.

To pojištění je docela ranec, wow. Čekal bych nějakou úlevu pro hybrid. Ale to je jedna z daní pro bezstarostné auto, předpokládám.

ma
martinw
03. června 2020, 15:09
0

pojisteni reflektuje i to ze se docela kradou...

Eu
Euty
04. června 2020, 06:35
0

Kradou? Nějaký odkaz na statistiku? Bývalý šéf ji měl přes 10let a parkoval venku.

ma
martinw
04. června 2020, 11:40
0
ma
martinw
04. června 2020, 11:46
0
Eu
Euty
04. června 2020, 14:07
0

Vím, že je to kousek, ale přece jen je to Německo. Toyotu mám už nějaký čas a nikdy nebyl problém, ani když jsem ji nezamčel. Tohoto se nebojím.

ma
martinw
04. června 2020, 14:26
0

Já byl v klidu než sem zjistil jak snadný je udělat si novej klíč k autu :D

liška
05. června 2020, 14:28
0

Já bych teda fakt chtěl vidět exota, co toto ukradne :)
Jinak šířka vzadu je 150 cm, bral jsem to ode dveří ke dveřím těsně nad loketní opěrkou.

st
stirling
02. prosince 2020, 13:58
0

Paradna kara. Ako si na tom so spolahlivostou ?
Co som pozeral par aut u nas kazde ma rychlost v milach,vyzera dovoz z US.
Na co si treba dat pozor pri kupe Rx400h ? Da sa ta baterka nejak zmerat ? Ten hybridny test robia v toyote az od roku 2010.

reagovat
liška
02. prosince 2020, 21:05
2

Spolehlivost za 1,5 roku užívání a 15t kilometrů zatím 100%. Teď se chystám na další servis (oleje, filtry), k tomu se akorát udělá uložení zadního stabilizátoru + kosti, takže spotřebák. Z jara jsem myslím měnil baterku. Co pozoruji je možná o trošku větší spotřeba oleje, resp. od výměny do výměny mi vždy 2-3 měsíce před intervalem problikne kontrolka na množství, takže pár deci doleju. Do auta budu dávat i grom audio, abych ho multimediálně posunul do 21 století. Hybridní baterie se měří zátěžovým testem (umí autorizované servisy nebo i třeba kluci, ke kterým jezdím já (na FB Lexuspa). Ty US dovozy bych nebral, nevím úplně proč ale při hledání jsem se jim vyhýbal.