Snažím se už tolik nebláznit a neměnit auta jak housky na krámě. Ono s malou ratolestí ve školkovém věku na to ani není tolik času a tak jsem vlastně rád, že jsem si i letos nějaké autíčkové zážitky odnesl. Na jaře jsem prodal jen jedno auto, to byla má černá Z4 Coupe 3.0 Si , která šla ke klukovi z okruhu autíčkářských přátel a ten si jí náležitě užívá a má radost. A já si zase šel udělat radost nákupem Chevy Corvette Convertible. Zbytek aut u mě zůstává tak jak byl, takže stále moc rád řídím modré Mitsubishi Lancer Evo VI, můj “vztah” se s ním dá se říct i dost prohlubuje. No, a Porsche 911, to strávilo většinu času v servisu, kdy jsme na něm leccos vylepšovali. Zůstal mi červený Lotus Elan +2, který za prakticky celý rok inzerování stejně nikdo nekoupil a to jsem šel s cenou víc než realisticky nízko. Možná to nakonec bude dobře, když s námi zůstane, I když s ním nestíhám jezdit, garážuju dál od domova a letos najelo bohužel jen tak maximálně 200 km, což je úplně nic…
Letošní deníček Chevrolet Corvette C6
Koupeno: 6/2024
Ujeto: 5000 km
Údržba letos celkem: 10 tis kč, komplet servis, 14 tis, brzdy, 15 tis pneu, 20 tis tlumiče Bilstein B8 a 24 tis výfuk Billy Boat PRT ( z druhé ruky ač takřka nepoužitý, nový stojí cca 1500 USD)
Musím říct, že jsem si ho oblíbil. Dokud se dá jezdit s otevřenou střechou je to paráda. Hodně do auta fouká, není rozhodně tak dokonalé jak píše Vavris ve svém posledním blogu o stříbrném Boxsteru, vlastně se dá říci, že je do jisté míry jeho opakem. Od 100 km/h výš do auta fouká jak když se blíží tajfun, motor táhne jako kráva ať už tam vrazim jakýkoli kvalt, kromě šestky. Ta je fakt jen rychloběh a jezdím na něj maximálně na dálnicích, kde jsem se s Vette letos ovšem prakticky ani nepohyboval. Spojka je tvrdší, dráhy řazení taky, ale jsou přesné a když se s tím člověk naučí, tak se řadí jedna báseň. Volant má větší průměr, řízení má dost citu, na pedály auto reaguje skvěle, vlastně mě až překvapuje jak rád ho řídím. Ale Boxster to není, Corvette je přeci jen rabiát proti němu a musí se ho fakt člověk naučit řídit.
Co jsem letos opravil a vylepšil? První věc jsem musel vyměnit pneumatiky, auto jsem koupil na 15 let starých “archivních” Falkenech a to pak umělo na suchu hrábnout zadními i na trojku ve 130ti, když nabral motor v pěti a půl tisících tu nejlepší forsáž. Koupil jsem Hankooky Ventus S1 Evo3 a jsem s nimi spokojený. Najel jsem na nich cca 5 tis km a drží dobře, fungují hezky a jsou předvídatelné, hlavně i na mokru, což je důležitý. Pak jsem měnil komplet kotouče a destičky za OEM variantu pro auta se sportovním paketem Z51, který moje Vette z výroby má. To vyšlo poměrně levně a zatím ta sada funguje krásně, na to, že 4x kotouče a 4x sada destiček vyšla na nějakých jen 14 tis korun, tak jsou kvalitní a odolné.
Pak jsme udělali komplet servis, výměnu všech náplní, filtrů a revizi klimatizace, kde chybělo docela dost chladiva. Auto dostalo I nové kulové čepy a šel jsem s ním na profi seřízení geometrie. Na geometrii jsou Corvette hodně háklivé, protože od momentu seřízení funguje naprosto báječně. Nyní mi akorát přišly nové tlumiče Bilstein B8, které vyměním, ty původní tovární už mají skoro 20 let, tak je jasné, že už nebudou nic moc nehledě na fakt, že má zrovna tahle Corvette až pozoruhodně málo najeto (pokud jí nikdo v minulosti nestočil, což už se 100% jistotou nikdy stejně nezjistím). A nakonec jsem sehnal z druhé ruky parádní, skoro nepoužitý axle back výfuk Billy Boat. (prý to bylo na autě jen chvíli než se prodejce pustil do kompletního systému od svodů dál) A na to se taky těším, protože Corvette měla při koupi takový nic moc axle back výfukový systém od Poláků, firmy Ulter Sports. To jsou levnější výfuky, typicky jen natřené, u mě povrchově rezavý jak liška. Takže ten opravdový nerez Billy Boat se bude hezky vyjímat a auto by mělo mít i takový hezky hlubší zvuk. S aktuálním výfukem zní více méně jak série.
Uvidíme co příští rok, rád bych sehnal nějaká Recara Sportster CS sedadla, která by se k Vette hodila, ale to si budu muset dost našetřit. Jsou drahá, ale na druhou stranu ušetřila by se nějaká hmotnost z aktuální pohotovostní (s plnou nádrží) 1480 kg a konečně by se v autě pořádně sedělo a drželo tělo dobře v zatáčkách.
Porsche 911 SC (Carrera 3.2)
Koupeno: 12/2022
najeto letos: 1000 km
Údržba letos celkem: Motor běžný servis, + nové olejové chlazení, termostat, chladič, olejové vedení, propojovací trubky, plechařina oba prahy, zádveří, zvedací body a další drobnosti : 90 tis kč, práce na autě a nový lak zadní blatníky, prahy, lemy, dveře, rozstřiky, komplet rozleštění, detailing, 160 tis kč
Modré Porsche už se zase stihlo během podzima vrátit domů, poplatil jsem veškeré práce jak klempíři tak lakýrníkovi a užívám si ho. To auto je skvělé. Sice začalo jako levné auto, tak nějak jen naleštěné na prodej v Holandsku, ale mezitím se na něm prakticky už všechno vynovilo. Spíš stačí říct, co nového ještě není než vypisovat telefonní seznam věcí co jsou. V podstatě jsem ještě nerozebíral kompletně motor jako takový, protože vím, že je v dobré kondici, krásně startuje, nekouří, nežere olej, má plný výkon a správné komprese. Vše okolo už je vlastně nové a já doufám, že na motor jako takový nebudu muset brzo sahat.
Co zbývá pro letošní zimu je revize elektroinstalace, protože se mi někde něco zkratovalo nedávno při zapnutých mlhovkách a smrad tavící se izolace nebyl zrovna příjemný zážitek. Rychle jsem odpojil baterku a nakonec celou instalaci mlhovek, které tam někdo dodal tuším tak v 80. letech vyndal. Teď už nic nesmrdí, světla svítí, ale stejně je nutné, aby se mi na auto v zimě pořádně podíval autoelektrikář. Takže jsme letos najeli po renovaci asi jen 1000 km, ale příští rok toho bude určitě daleko víc.
Mitsubishi Lancer EVO VI
Koupeno: 10/2023
najeto letos: 8000 km
Údržba letos celkem: olejový servis, STK, brzdová kapalina, stahovačka okna, cca 15 tis, tlumiče origo JPN, Kayaba , uložení tlumičů, 35 tis kč, volant Momo – alcantara, 5 tis kč
To dostalo letos novou technickou (pánbůh zaplať) a jen jezdíme. Na začátku roku jsem koupil komplet nové tlumiče KYB a uložení od Ralliart a zkontroloval se celkově podvozek. Od té doby je jízda úplně báječná a já vlastně jen dvakrát měnil olej, protože ten interval je tu ideálně max do 6 tisíc km. Během léta jsem si udělal radost a koupil volant Momo a vyhodil lacinou asijskou napodobeninu volantu ralliart. Teď na podzim se kromě oleje vyměnila zase brzdovka a jinak všechno krásně funguje. Jedinou závadu co jsem řešil byla zadní levá stahovačka okna. Doufám, že to tak i vydrží, paradoxně je Mitsubishi, auto s nejzávodnějšími kořeny v mojí stáji, i to nejméně náročné na servis. Ale je fakt, že v první půlce roku 2023 ( to jsem ty faktury naštěstí ještě neplatil já, protože byla u Dejva) to tak nebylo, dělalo se na autě spousta věcí a stálo to hodně.
Letos jsem s Mitsubishi najezdil 8 tis km, baví mě čím dál tím víc. Příští rok je v plánu zase jezdit, ze servisních úkonů se asi pustíme radši znova do výměny rozvodové sady, ta se naposledy měnila už před dobrými šesti lety a snad budou všechny diferáky, převodovka a další věci fungovat. Žádnou údržbu nezanedbávám, tak snad Mitsubishi zůstane pořád to hodně spolehlivé auto, tak jak už jsem si na něj zvyknul. A můj kluk? Ten se mnou rád jede ve všech autech, značky a modely aut už zná skoro všechny a myslím, že žádné z těch tří co doma momentálně máme rozhodně nechce, aby se kdy prodalo. Spíš otazník visí nad Lotusem, snad na něj budu mít příští rok víc času, protože by taky potřeboval něco víc najezdit.
Vavris Vavrisovic
11. 11. 2024, 09:32 2 reagovatS tou 911 se teda trápíš ti povim... Snad už nečeká moc negativních překvapení. Corvette skvělá, jsem zvědavý, jak dlouho ti vydrží - osobně tipuju, že ze zmíněné trojice půjde z domu jako první, ale třeba jsem špatný prorok. Nějaká sedadla by imho dojem z Vette strašně zlepšila. Recara jsou drahá - amíci tam perou nějaké domácí sesle, už si nepamatuji značku, ale poslat to lodí by asi ušetřilo mnoho peněz.
krab
11. 11. 2024, 09:51 4Jako trápim ... spíš překvapuje co všechno bylo dohromady nutný vyřešit. Ale cílem je, aby to auto bylo fakt perfektní. A zas na druhou stranu bylo to koupený jako pojízdný auto evropský specifikace tenkrát za milion. A dva za nějakej úplně perfektní jsem neměl. Takže ono to jde takovou postupnou cestou. A ve skutečnosti znám případ i kdy si týpek koupil za cca 2 míče perfektní stav po renovaci a stejně se tam x věcí ladilo a předělávalo, takže taky to stálo nakonec nějaký ne úplně malý peníze na údržbě.
Ale teda fakt je, že to Porsche už se hodně zvedlo. Teď jak má i částečně novej lak, tak se tím i poladily nějaký chyby co byly vidět předtím, teď je to fakt pěkný, vím, že už nemám nikde žádnou ani skrytou korozi, protože to bylo celý rozebraný, i ty přední blatníky šly dolů atd.. Teď teda ta elektroinstalace, to mě trochu děsí, ale je to velký míry všechno původní, bude to chtít nějak rozumně poladit. Ale teda je fakt, že jsem nečekal, kolik všeho se bude řešit. Ale já s tim autem dost jezdim, tím pádem mi to starý, už chatrný prostě odchází a mění se.. naštěstí jsou na to auto díly. Letos jsem teda najel málo, protože se auto vrátilo na začátku října, ale loni asi 7 tisíc, to je slušný. Často s těma starejma 911 lidi nejezdí v dnešní době skoro vůbec mi připadá ... to je zas škoda.
afro-r1
12. 11. 2024, 17:13 0Znam. Take mam letos investovánu dalsich 100t ve dvacetiletem Scudu. S elektrikou drzim palce.
James
23. 11. 2024, 21:54 0Tolik? Já mám tři, a žádné podobné cifry do toho nikdy nepadaly... Co se pokazilo? Umí hnít prahy a nápravnice, převodovky nevydrží, špatný přístup k turbu a u 16v se nedá dostat na žhavičky.
Ale jinak je to šikovná menší pohodlná pozinkovaná dodávka co nedrncá, má dostatečně moderní a silné 2L HDI a ještě nemá hromady naftových kurvítek. Nějak nevím co lepšího by si místo toho člověk mohl pořídit
afro-r1
25. 11. 2024, 11:58 1Pokazilo je asi spatny pojem. Spise se spotrebovalo.
Prahy mam za sebou a podvozek byl po 200t km hodne vyzily. Takze vse pod podlahou se udelalo z jedne vody nacisto. Napravnice, ramena, brzdy, pera, tlumice, stabilizatory (z Ullyse 2), cela zadni naprava, ABS cidla, brzdove trubicky, chladic...
A do vnitrku par dilu ze Zety - elektricke sedacky v alcantare, slunecni clony se zrcatky, predni reproduktory, vyplne dveri,novy ventilator toprni...
James
29. 11. 2024, 22:48 0To je takové to že pak už si to auto člověk musí nechat až do smrti (svojí nebo auta), aby to z něj postupně nějak vyjezdil
Ty sedačky a tapecy ze Zety se mi líbí, přesně o tom jsem uvažoval, tak aspoň vidím že to opravdu lze
Ze Scuda se na dálnici po á 300t km stal runaway diesel, takže dostalo jinej motor, nedávno altík a teď potřebuje prahy a pokud možno i převodovku a interiér, ale ty ne nutně.
Jumpy za posledních 100t km do cca 370t km dostal spojkovou sadu, jedno rameno, startér a praskla hadice k řízení, opravil jsem provizorně 200km od baráku a od té doby to fungovalo. Celou dobu jezdil krásně. Teď přestal v chladnu startovat a potřebuje homokloub, nějak to vyřeším a zbavím se ho.
Expert se potkal motor, a nakonec je z toho ještě totálka. Takže už jen na díly. Ale cca těch jeho 270t km se defacto na nic nemuselo sáhnout.
Za mě celková spolehlivost vcelku rozumná. Mám rád ty měkké sedačky a ještě ne-Céčkové měkké osobákové pneu
afro-r1
30. 11. 2024, 22:11 0Scudo je zajimavy projekt, ale asi nema cenu plevelit Krabovi blog o Porschakovi.
Jinak mam 2,0i, k dieselum mam celozivotni odpor. ; o )
Sato
11. 11. 2024, 17:06 0 reagovatC6 vyzerá stále super :) Kto by jej typoval tie roky.
BTW nemáš obavy voziť malého v predu v Evu kedže to je rhd? Ja deti stále vozím strikne len na zadných sedačkách, no toto leto si to staršia začala hodne užívať, hecuje pred zákrutami a tak :) ale vlastne nemám ani isofix vpredu a ešte stále nemá ani 15kg, čo stále dost ludí vozí striktne len protismerne... s tým sme už teda skončili a myslím, že je za to velmi rada.
krab
11. 11. 2024, 18:28 2jo, je fakt, že C6 je první Vette co přišla v rámci designu o mrkačky, ale když si řeknu, že je to vlastně skoro 20 let starý auto, tak vypadá pořád hodně moderně. Doba vzniku se pozná uvnitř, hlavně na grafice panelu rádia.
Jinak můj kluk už je docela vysokej na svůj věk, má přes 110 cm a tak od jara cca už jezdíme v tý Britax sedačce takhle. My s tím lancerem stejně nejezdíme nikde po frekventovanejch silnicích, spíš ho vezu víkendy a tak.. jezdíme s velkou rezervou všude samozřejmě, tak si troufnu tvrdit, že maximálně bezpečně jak to jen jde. Bourat nechcem nikdo... Je fakt, že kde se trošku bojím je, když si vyjedem takhle v tom starým Lotusu Elan , taky jsme to s klukem letos podnikli jen 2x. Ale ono to máš jedno, starej poršák je taky průser co se týče bezpečnosti, nejvíc jsme letos jezdili ve Vette, ta snad by měla mít tu ochranu nejlepší, ale zas jedeš bez střechy .. no přesně vím, že spousta rodičů co s prvním děckem koupili div ne poslední Volvo SUV a řeší vajíčka a autosedačky atd , pro tyhle jsem samozřejmě punker a vyvrhel. Ale jako co ... já jsem dětství strávil převážně ve Škodě 105, taky jsem přežil. Dokonce i jednu bouračku, když jsme jeli kdysi s dědou..
martin_100
18. 11. 2024, 14:10 0Asi tak. Žena má brouka 1302 ja T3. No a hádejte kde ty auta mají 3 bodovy pásy? No vepředu. A jelikož vajíčko nejde chytit na dvoubodovej pás tak jezdila vepředu. A normal sedačla se taky líp chyta na 3bod takže....
MMM
12. 11. 2024, 14:45 2 reagovatNěkdy to vyjde, ale někdy je dobré auto postavit nové a doufat. Jak je oprav hodně, člověku není 25, může to mít nepříjemnou pachuť frustrace, že je to pořád dokola... výhoda Porsche je, že snad neházíš peníze do díry, a je to dobrý trade... Zbývá doufat, že bude stále s radostí a nezmění se v nudu, či povinnost.
Téměř sem nechodím, ale koupě Corvette mě překvapila. Nemám ji za dobré auto, nevím proč... omlouvám se, ale víc emocí vnímám z Miaty. Ale já tomu nerozumím.
Sám jsem řešil naprosto zbytný povoz na kafíčka, přesuny, čištění hlavy... takový Fuck-Up na lidi, nebo sebe :) Jsem střelec, auto před koupí většinou nevidím, nějak to dopadne... (vybírám z těch dražších)... vybíral jsem z několika LC500 (je mi jedno jestli hybrid, nebo ne, je to GT na kafe...).
Pak jsem do toho hodil vidle a koupil si pořádnou ""kotvu""... koupil jsem třicet let staré Ferrari 456 GT (5.5 V12, LSD, bez ABS, manuál, volant bez airbagů, no prostě GT hračku). Ani nevím jak se to přihodilo... napsal jsem chlapovi, že má hezké auto, že zrovna nemám měnu... Jel jsem se podívat, na otočku 4000km, zaplatil zálohu. Vlastně ani nevím co s tím budu dělat... možná jsem měl vzít to LC500 :)
James
23. 11. 2024, 21:57 1 reagovatDíky za přehled i rozpis nákladů, je fajn si to takhle moct přečíst bez příkras v jednom blogu