reklama
načítám data...

Jak se staví Plechcup speciál - Úvod do projektu

11. března 2018, 08:32 18 komentářů Wanix

O projektu, na kterém pracuji spolu s partičkou přátel, jste se už dozvěděli ve článku na hlavní stránce. Slíbil jsem více detailů, takže tady je máte!

zobrazit celou galeriiWanix Rotary: Jak se staví Plechcup speciál - Úvod do projektu

Jak to celé začalo? To se musíme přenést na začátek roku 2013. Toho času se na českém RX7 klubu objevilo počtvrté na prodej modré atmosférické FC. Proč počtvrté? Již v roce 2010 jej chtěl majitel prodat za 50 tis., ale neudalo se, o půl roku později za 40 tis. opět ne, tak dál jezdilo, udělala se nová technická, a o další rok později bylo znovu na prodej za 25 tis. Cena již sympatická, ale psal se rok 2012 a tou dobou byly FCčka na svém cenovém dnu, což je pro mě jediné vysvětlení proč se plně pojízdné FC s papírama a technickou neprodalo. Majitele jsem neznal, ale pravděpodobně používal auto na víceméně denní ježdění, protože o další rok později se najednou objevilo na prodej naposledy a to za 5 tisíc s komentářem, že upadl výfuk a auto je tedy nepojízdné (no jak pro koho :D ), a pokud se prý do dvou měsíců neprodá, letí do šrotu. Tohle už řádně rozvířilo poklidné vody inzerce na fóru. Bohužel jsem aktualizaci ceny objevil až po pár dnech, takže kšeft už byl domluven jinde. Vesmír ale nejspíš chtěl aby nakonec auto stejně skončilo u mě…

Nový majitel byl taky nadšený FCčkař, a ze získaného vozu okamžitě využil normálně funkční motor (což je nejcennější FC komodita) pro svůj vlastní projekt. Zbytek auta zanedlouho poslal dál do světa opět za 5 tis. ZaChytil jej kolega z dnes již bývalého 323F fóra, který auto během svého vlastnictví akorát párkrát vytlačil před garáž, vyfotil fotky na fejsíček, a zase zatlačil zpět (sorry kámo, do tohoto jsem si fakt musel rýpnout :D ). Po čase se rozhodl auta zbavit, a kontaktoval mě jestli bych o to neměl zájem, opět za sympatických 5 tisíc. Jedno pěkné FC turbo jsem tou dobou už měl, tak jsem si říkal, že náhradní díly se vždycky hodí a určitě by dokázaly přinést více než jednoho pana Masaryka. Problém byl pouze, že auto se nacházelo u Mělníka a já v Brně. Domluvit si odtahovku nedávalo smysl, protože by velmi pravděpodobně stála víc než samotné auto, z mých blízkých přátel v té době nikdo nedisponoval plaťákem a potřebným řidičským oprávněním, muselo se tedy vymyslet něco jiného…

reklama

Trinom se nezalekne ničeho, a už si ani nepamatuju jestli to byl můj nebo jeho nápad, že bychom auto mohli dotáhnou do Brna na tyči. Slovo dalo slovo, a jednoho pátečního odpoledne , když skončila škola a zaměstnání, jsme si to šinuli směr Mělník. Až zpětně si říkám jaká to byla kravina podnikat takovou akci zrovna v pátek večer když jsou všechny policejní hlídky velmi aktivní…

Byl jsem poněkud zaskočen, když mě Trinom vyzvedával Felicií, namísto Scorpia, které jsem čekal, ovšem to bylo nic oproti zaskočení dosavadního majitele v Mělníku, který se už sotva zmohl na „A kde máte plato?“. No tohle bude ještě zajímavé. Zaskočen byl podruhé, když jsme hned po příjezdu rozjeli předem naplánovanou akci – přestavět FC na přívěsný vozík. Pro Trinoma je totiž autoelektrika hračka, a vymysleli jsme, že propojíme světelné okruhy FC s těmi v táhnoucím voze. Takže když svítí Felda, svítí i FC, když bliká blinkr Feldě, bliká i FC a když se rožnou brzdová světla? Ano udělá to samé i FC. Nějak rychle se setmělo, ale propojení bylo hotovo, vyřešili jsme nejnutnější náležitosti a vyrazili na dlouhou cestu. Snad nás nebudou stavět příslušníci…

Ujeli jsme cca 10-15 km než nás vzali poprvé. O tomhle se rozepisovat nebudu, to kdyžtak osobně u pivka, ale celé bych to shrnul slovy příslušníka jiné hlídky, která nás vzala o další kilometry dále: „Chlapi, až budete starší, uvědomíte si, že tyhle starý plečky jsou jen ztrátou peněz a času. Vypadněte z mýho rajónu a hlavně nezpůsobte žádnou nehodu.“ mezitím co nám vracel zpátky papíry…

Do Brna jsme se nakonec dostali živí a zdraví, aniž bychom způsobili žádnou nehodu nebo přišli o papíry. Následovalo poměrně nudné období, kdy auto stálo nejprve před Purkyněma a následně schované pod plachou v areálu  Strojárny za laboratořema ÚADI. Vzal jsem si z něj různé věci co jsem měl na druhém FC rozbité či chybějící a pomalu začínal prodávat některé díly z auta. V tomto momentě to začínalo vypadat na smutný konec jedinečného vozu. Pak ale přišel nejspíš po několika pivech ten praštěný nápad – „Swapneme tam nějaký levný motor a budem jezdit Plechcup!“. Normálně takové nápady zůstanou u malování si jak by to bylo krásné a cool a zahodí se, být normální je ale to poslední co jsme my…

 

Příští část bude věnována stavbě jako takové.

 


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

Goldies
11. března 2018, 08:54
3

Paráda kluci! Jen houšť a po větších kapkách! Těším se na pokračování. BTW. ten nápad s propojením světel je geniální! Trinomovi klobouček!

reagovat
Tomáš Trýska
22. března 2018, 18:20
1

Tak co chceš lepšího vymyslet? Škopek tou dobou neměl tažné a tahat s sebou kufr plnej baterek byla prostě kravina, takže se FC zapojilo do zásuvky pro přívěs.

GanGreen
11. března 2018, 13:53
0

Supr pánové, opravdu se těším na další část!!

reagovat
sp
spooon
11. března 2018, 14:12
1

tak spřažení elektriky mě dostalo, ale super nápad, to zas jo ;-)

reagovat
Wanix
11. března 2018, 15:23
0

dík pánové, stay tuned! :)

reagovat
Matěj Podhorský
11. března 2018, 15:28
1

Skvělý, skvělý, skvělý! :D

Od toho šíleného odtahu ve stylu roadkillu, po tenhle nápad na remotorizaci, až po finální dokončení, tenhle projekt miluju! Nemůžu se dočkat, až tu věc uvidím naživo :D

reagovat
LuckyK.
12. března 2018, 12:25
0

Teď koukám, že to auto znám, kdysi asi před pěti lety ho fotil můj brácha u nás na Praze 3, občas tu stála.To je mi náhodička. Supr blog a netrpělivě se budu těšit na další díl :-)

reagovat
Knightrider
12. března 2018, 16:39
0

Ten polda mel pravdu, ale i tak si rad prectu pokracovani. :-)

reagovat
Vojta Nekvapil
13. března 2018, 18:30
0

Nemel pravdu. S13 jsem koupil pred par lety za 55k a dnes ma pred renovacni S13 hodnotu 150k. Po renovaci 300k. Jednou to je starej kram kterej nikdo nechce a vesele se srotuji. Najednou zafunguje nostalgie a je to ceneny veteran.

Knightrider
13. března 2018, 19:57
0

A kolik ta renovace bude stat? ;-)

Vojta Nekvapil
14. března 2018, 01:01
0

Vzhledem k tomu, ze moje renovace je spise stavba noveho auta tak ti to moc nereknu. Motor s novym vyvlozkovanim lepsim materialem a pripravou na vetsi boost (plán 250-300hp) me stal 65k. Kastli nejsem schopnej rici. U me se vari opravdu hodne. Novy panel podlahy, nove prahy s pridavnymi vyztuhami, nove podelniky, priprava na napravy ze Skyline R33 a dalsi ruzna vyztuzeni a vylepseni. Trosku sleaper to bude. Zvenku Obycejna seriova S13 na kolech ze Skyline R32 GTR ale pod kabatkem zajimva hracka. Kazdopadne kdyz jsme renovovali Rapida 136 tak auto stalo 20k. 20k stali nahradni dily a 20k padlo na barvu. Tata byl rok na nemocenske a tak si doma poctive hral. Ted nam za nej na ruku nabizeli 135k. Blbou vyrezlou120 bez papiru dnes pomalu pod 20k nesezenes. Koukni na ceny 110R. Neni to tak davno co je nicili tuneri.

Knightrider
14. března 2018, 07:05
0

20 tisic za barvu? Nas stal lak na Mustanga 110 tisic a co jsem se tak bavil se znamym lakyrnikem, tak rikal, ze kolem ty stovky je to normalni cena. Ale ona je renovace a renovace a navic, pokud si udelas hromadu veci sam, tak se taky budeme bavit o jinych castkach, to je jasny.

Vojta Nekvapil
14. března 2018, 08:19
0

Tak to mas draheho lakyrnika. Nejlevnejsi celolak jde sehnat uz za scca 14k. Kolem 30k je tak bezna cena. Ale muzes si lakovat i sam. Pak se da dostat asi na 5K za barvu. U nas tech 20k bylo ze znamosti a bez dokladu. Znamej rusil lakovnu a Rapid bylo posledni auto co delal.

Knightrider
14. března 2018, 09:46
0

Ja se bavim o kvalitnim celolaku na kompletně odstrojene kastli. Tam ta cena takova je vzdycky. Polejt auto jen z venku je za tech 30.

Vojta Nekvapil
14. března 2018, 23:29
0

Ale my jsme polejvali barvou celou holou kastli. Rapid se koupil. Prijel do garaze. Tam se behem 3h rozebral na dily a rok se daval do kupy. To nebyla zadna ciste vizualni renovace.

Knightrider
15. března 2018, 06:52
0

Tak jste meli asi stesti. A navic si to delali sami. Ja uz jsem nechal strikat nekolik aut, obeslal vzdycky hromadu firem po cely republice a ceny byly vicemene podobny. Ale je pravda taky, ze jakmile jsem rekl, ze to je Mustang nebo Corvette, tak razem byla cena mnohem vyssi, nez kdyz jsme se bavili obecne. Proste pak zacali rejzovat.

Ho
Honza "Pustil" Chytil
21. března 2018, 21:32
0

Ale tak já se klidně přihlásim k tomu, ze jsem to vlastně jen fotil na fejsicek ????
Holt jsem byl tenkrát ještě zamilovanej a (exmanželka) snoubenka rekla, že můžu mít jen jednu kasicku a nechal jsem si tu, tenkrát, pojízdnou a ne prasárny bez papírů, no. Každopádně ten váš odtah je tu legendární ????

reagovat