načítám data...

Cesta k nedoceněné italce

18. června 2017, 17:12 19 komentářů Lenny

automobilová setkání

zobrazit celou galeriiMartin Dlouhy: Cesta k nedoceněné italce

Jak už to tak bývá, když se v mé hlavě zrodil obrázek swifta jako prvotřídního sportovního náčiní, nastala potřeba se nějak dopravit do práce, z práce, na nákupy, výlety, polety a zkrátka na všechny ty věci, co my automobiloví nadšenci s auty tak rádi děláváme. A náhle nastal problém a to o jaké auto má jít, s jakým motorem, s jakou výbavou, kombi/sedan, benzín/nafta.

Nakonec se do závěrečné trojice dostali Volvo V70, Alfa Romeo 156 sportwagon, Saab 9-5 kombi Aero.

Byl jsem tedy rozhodnut a začal jsem se porozhlížet. Po pár dnech se ke mně dostalo, že jeden známý prodává alfu a za málo peněz a tak jsem vyrazil. Na místě jsem zjistil, že se jedná o alfu 166 2,4jtd s obyčejným interiérem s vůní chomutova, četnými válečnými šrámy, s plasty v dezolátním stavu a v naprosto nevýrazné stříbrné barvě.  Ale cena byla víc než dobrá, bylo k ní nové ložisko, byla po stk, rozvodech a s částečně vyměněnou přední nápravou. Ačkoliv alfa vypadala, jakoby patřila mosteckému králi indočechů rozhodl jsem se ji dát šanci.

Motor běžel klidně a já se po drncavé a hlučné jízdě ve vykuchaném swiftu nechal unášet na vlnách alfismu. Překvapivě pohodlná jízda, !!!VEŠKERÁ!!! elektronika funkční, částečně elektricky nastavitelná sedadla, klima a přehledný palubní počítač. Byl jsem ohromen a po přehodnocení toho, co od daily auta potřebuju, jsem se rozhodl, že za cenu 25k asi není o čem přemýšlet.

A PAK TO PŘIŠLO

Ihned po koupi jsem vyrazil na nedaleký Ještěd a chtěl jsem zjistit, jak si vede 1600kg těžké auto s naftovým pětiválcem o výkonu 100kw a točivém momentu 310 NM, které má už od výroby dost poddimenzované brzdy na klikatých silnicích jedné z tratě edda cupu. Ihned po usednutí jsem zjistil, že si vlastně nemohu najít takovou polohu za volantem, abych seděl správně a bylo to zároveň pohodlné, takže při nejideálnějším nastavení si při odbočování vlevo kolenem vypínám blinkr, pravou nohou se klepu o klíček zapalování a největší šok byla naprostá absence držáků na nápoje uvnitř, a také že se jedná zřejmě o úplnou základní výbavu, kde mi třeba hodně schází tempomat, xenony a kožené sedačky, nebo alespoň jejich vyhřívání (Bože tvůj, kdo si koupí auto vyšší střední třídy jako naprostého žebráka s látkovými sedačkami ….) ale stále to je jen přibližovadlo v hodnotě jedné výplaty a abych ji zas úplně nehanil byl jsem velmi pozitivně překvapen zátahem i chováním v zatáčkách. Cestu na Ještěd jsem jel celou dobu velmi svižně a 166 poslouchala i na zimních 16“ lépe než jsem čekal, za mnou zůstával jen oblak černého dýmu, pár sladkým smradem otrávených turistů a příležitostně stopy od pneumatik. Při parkování na předposledním parkovišti pod vrcholem to ale přišlo – z Alfy se začala valit oblaka dýmu a bohužel většina z toho nešla od hořících slabých brzd, ale zpod kapoty. Nakonec se ukázalo, že motor byl poblitej olejem od poslední závady v podobě špatného těsnění pod víkem.

V tuto chvíli jsem s Alfičkou najel něco kolem 3500 km a musím přiznat, že jsem se do ní zamiloval. Dokonce se i při delším pohledu, pár pivech a zasažení očí pepřovým sprejem, zdá být krásná. Jízda s ním mě baví, je pohodlná, dá se s ní jezdit svižně a agresivně, dokáže vykouzlit úsměv na tváři a pak snadno přehlídnu i těch pár nedostatků, které má…… a taky je moc fajn říkat: „ Jezdím Alfou Romeo.“ :D

Každopádně se ze 166 stala taková má další „oběť“, takže nakonec dostane zpátky lesk a slávu, kterou si takové temperamentní, emoce vyvolávající auto zaslouží – včetně kožených sedaček, navigace, tempomatu a jiným věcem, které bychom v takovém autě očekávali a chtěli je tam mít a kvůli kterým by dělníci v Rivalta di Torino s radostí ráno stávali do práce. Držte nám palce a mějte rádi alfy :)   

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ga
Gastronome1
18. června 2017, 18:56
0

Supr :) drzim palce. K tem sedackam, to vypada na docela pohodlne plysove sedaky, coz je IMHO lepsi volba nez kuze.

reagovat
Irwinek
18. června 2017, 20:16
0

Jestli jsou ty sedačky z mikroplyše, nebo jeho hrubší nehořlavé napodobeniny, jako používávalo Volvo, tak se jich nevzdávej :-D Kůže už bude dávno rozpraskaná a sedřená a tyhle sedačky budou s minimem péče stále dokonalé :-D

reagovat
liška
18. června 2017, 20:39
0

to je dobrý, že já taky zvažoval V70ku nebo 9-5ku a pak skončil u talianskýho sedanu z Fiatího koncernu, viz můj blog...cena solidní, nicméně navrátit zpět lesk a slávu + dovybavit, to už bych raději zvažoval pořízení rovnou jiný 166ky. od 60k bejvají docela rozumný stavy i s výbavou

reagovat
beastar
09. února 2018, 13:28
0

Tak, tak.

Lenny
09. února 2018, 17:49
0

nejsvůdnější možnost, která se nabízí a mě přijde jako nejjednodušší je koupě druhé 166 ve full palbě se zadřeným šestiválcem (kvůli předním brzdám), protože takové mršiny se dají sehnat pod 20k u nás a semtam se nějaká objeví i za hranicemi třeba za 10-15k :)

Bavoraczech
25. září 2018, 07:35
0

Tak co? Povedlo se sehant druhou na díly? Ale V6 zadřít je celkem umění, je třeba hledat spíš potkana. To je častější, že nějaký ten Indočech koupí, olej nemění, rozvody nevymění a jednoho dne padne z rána velká rána...

Lenny
25. září 2018, 09:06
0

Nějaké byly na prodej, ale nakonec jsem ji poslal do světa do jedné Alfa rodiny a místo ní jsem logicky přesedlal na Miatu :D

Bavoraczech
25. září 2018, 09:23
1

Já už se tak nějak dostal po roce a půl ze stádia dodělávek zprasků předchozích majitelů a jejich (ne)servisu konečně do stádia radosti a běžné údržby typu olej/filtry :-). Naftovou jsem měl taky ve 129 kW, ale nebylo to ono. Busso je Busso a já ho musel mít, tak jsem si cestu k němu náležitě vytrpěl :D

beastar
25. září 2018, 14:25
0

Pěknej kousek busíčka. Koroze není vespod? Hezký kola ale voriginály to nebudou:(

Bavoraczech
25. září 2018, 15:28
0

Prahy vyvařený, dutiny vyvoskovaný. Kola originály nejsou, ale STK to prošlo... no a na zimu mam klasický pětidíry. Bylo na ní práce plno, ale ta radost za to tak nějak stojí... i když tedy jsou i "vodvazovější" povozy (nejen Zonda), má to auto celkově něco do sebe.

krab
18. června 2017, 22:26
0

Pěknej blog, dík. Alfa 166 je prostě pěkná!
Stejně si jednou taky koupim nějakou starou Alfu, to je jasná věc :)

reagovat
Kr
Krocan
18. června 2017, 22:51
0

I já, stejně jako přispěvatelé nade mnou, bych se těchto sedaček nevzdával. Kůže je hezká, když je udržovaná a měkounká (což ale většinou znamená, že se snáze zničí), ale mikroplyše jsou opravdu příjemné a když jsou hezky vyčištěné, tak i vzhledově vypadají noblesně.
A k tomu posezu za volantem, kdy si vypínáš kolenem blinkr...nebudu radit, napíšu, jak jezdím já. Já mám v každém autě sedačku na doraz na zemi, sedák do "vaničky" a odjetý dozadu tak, abych došlápl pedály na zem předkem chodidla bez šponování nártu; čili pro mne ve většině aut sedačka dozadu nadoraz. Mám rád více sklopený sedák, řídím na dlouhé ruce, ne ale vyloženě našponované, takže u některých aut si ještě malinko povytáhnu volant. A koukám na lidi zadním bočním okýnkem. Za mne není šance si sednout, pokud zrovna nevezu paraplegika. Když už mocí mermo musím někoho vézt, tak si trochu ztopořím sedák, tím se vytvoří místo pro kolena tandemisty. Většinou lidé pro vytvoření místa k sezení vzadu šoupou celou sedačkou dopředu, což je proti napřímení sedáku velmi neefektivní, protože i malé vzpřímení vytvoří mnohem více místa pro kolena, než velké posouvání sedáku. a pro paty a nárty ve většině aut místo zbývá i pokud je sedadlo dozadu na doraz. A jsem hotový z toho, když vidím jak v osobácích mají lide (i vysocí) sedačky nahrnuté až pod palubovku a kolena pod bradou a zapasovaná o přístrojovku. Příležitostně se budu muset někoho optat, co mu takový posez přináší za zážitky, abych věděl, o co vlastně přicházím.

reagovat
Sa
Safa
18. června 2017, 23:01
0

Jako mazdař mám pro vás alfisty plné pochopení. Tak ať to jezdí! ;o)

reagovat
Pólin
19. června 2017, 12:35
0

Krása. Tahle Alfa je, tuplovaně momentálně, prostě geniální povoz. Stojí to teď pár chechtáků a vypadá a jezdí to úžasně. A když se zadaří najít pěknou výbavu, tak ten interier by si člověk spletl i s Ferrari:) Tuším, že nedávno si tady Matěj dělal laskominy na jednu krásnou červenou s koženým interierem a hlavně V6 pod kapotou...

reagovat
M P
19. června 2017, 14:18
0

Ne ne, Matěj teď má 146, zelenou, s hadrovym interiérem a twinsparkem :)

Pólin
19. června 2017, 21:37
0

jasně, o tomhle Tvém klenotu jsem četl taky:) ale vzpomínám si, že jsi tady kdysi dával odkaz na výše zmíněnou káru za cca 120K s tím, že Tě to láká... ale hezčí 166, než tam tu tehdy jsem snad neviděl...krásný červený lak, kožená interier, nejvyšší výbava, manuál a Buso...

M P
20. června 2017, 08:27
0

ajo, to bylo hledani dalsi automobilove cesty, uz si vzpominam :D No tak ted moje myslenky a snazeni smeruji k provozovani nizkorozpoctoveho kramu, uvidime, jak se mu povede. Zatim jezdi dobre, jela presne dvakrat :D

Raspby
21. června 2017, 18:31
0

No držím palce, ale za ty peníze věřím že to bude krásný povoz. Tak jsem zvědavej jak si ji dáš do kupy a jak pak bude vypadat :) .

reagovat