načítám data...

Jaguar S-Type R 4.2

17. února 2020, 03:41 22 komentářů beastar

Tlustý kocour opět v akci. Tentokrát ve verzi která dokáže probudit pravděpodobně více, než jen zájem okolí. Dokáže chytit myš lépe jak německý orel?

zobrazit celou galeriiMichael  S: Jaguar S-Type R 4.2

Víte jakékoliv hodnocení auta vyšší střední třídy, jehož výroba skončila před čtrnácti lety je ošemetné. Platí to dvojnásob, pokud se jedná o auto prémiové značky. Značky vozů, kterou v onu inkriminovanou dobu vlastnil Ford. Ano jeden z těch větších automobilových výrobců. Ford umí vyrobit ledacos a servírovat to zákazníkům v podstatě po celém světě s úsměvem. Umí je přesvědčit, že to obyčejné auto je přesně to co chtějí a to co jim chybí ke šťastnému životu. Bohužel s Jaguarem si ani lidé od Fordu nevěděli příliš rady. Nový S-Type přišel v roce 1998 na svět a byl výsledkem spolupráce Jaguaru a Fordu. Stejně jako menší X-Type. Nejednalo se o úplný propadák, ale spíše takové nechtěné dítě. Navíc tehdejší konkurence byla opravdu silná. BMW se nadechovalo k mocnému finiši s veleúspěšnou e39. Audi mělo svou A6/C5 s kupou motorů a s širokými možnostmi individualizace. A ani Mercedes zrovna netrpěl nouzí o zákazníky. O tom toho bylo již napsáno dost. Samotný Jag S-Type začíná být na Českých silnicích vidět až v posledních dvou letech. V nějakém větším množství. Samozřejmě je to způsobeno tím, že nejlevnější kusy v chudých výbavách dožívají své mnohdy náročné životy. V rukou řekněme méně majetných motoristů. Kteří ovšem zcela nepřekvapivě chtějí zkusit něco kdysi nedostupné a exotické. Nemůžeme jim to mít za zlé. On totiž S-Type i jako velmi levná ojetina může fungovat velmi dobře.

Nakonec i tady na Autíčkáři máme několik majitelů S-Type, ale i menšího Xka. A nevypadá to, že by byli nuceni řešit nějaké výrazně nákladné opravy a servisní práce. Stejně jako u tehdejší konkurence jsou zde jistá úskalí a na cesty křížem krážem po Evropě už to není. Pro S-Type se nabízelo několik motorů. A ani jeden nebyl vyloženě skvělý. Respektive vyžadovali řekněme opatrnost a specifickou péči majitelů. Jenže člověk, co jde a dá svůj milion a půl za auto nechce ráno v obleku kontrolovat olej v motoru. To v případě třílitrového šestiválce na benzín. Byla tady relativně pestrá škála motorů. Nakonec se pod kapotou mohl objevit i naftový motor. Na úplně opačném konci než diesel, ale stojí král. Je tady Jaguar S-Type R s V8. Kompresorem přeplňovaný osmiválec produkující velmi slušných 400 koní. Nabízený výhradně s šestistupňovým automatem. Auto mělo a také stálo proti legendárnímu BMW M5. Ve srovnání s ním je bohužel poměrně špatné i po letech.

Jaguar S-Type R jde dnes sehnat  v rozmezí od 320,000 Kč do nějakého půl milionu. Já jsem měl možnost se blíže seznámit s autem, které si prodejce cení na pěkných 370,000 Kč. Modelový rok 2003 není ničím výjimečný. Auto je vyrobené ještě před posledním a finálním faceliftem. Ten ale dohromady stejně velké změny nepřinesl a relativně neúspěšnou kariéru S-Type nezachránil. Pro představu na největším a nejsilnějším automobilovém trhu Evropy totiž v Německu tak tady prodal Jaguar za deset let jen něco přes dvacet tisíc S-Typů. Pro ilustraci jak silnou konkurenci Němcům Ford potažmo Jaguar připravil, to asi stačí. Podobně se v příštím století inspiruje Alfa-Romeo a pošle do víru událostí svůj model Giulia. Aha my už to vlastně dnes víme. Ono totiž tyhle dvě auta nakonec spojuje nečekaně mnohem více, než by se mohlo zdát. Stejně jako Alfa totiž ani Jaguar S-Type není vlastně špatné auto. A jeho nejvyšší možné provedení a také nejrychlejší vás zavalí luxusem. Luxusem takovým jaký se dá čekat od auta, které původně vyjelo k zákazníkům koncem devadesátých let. A rychlostí. Ta je na úrovni dnešních silných aut a je silně návyková.

Něco málo o běžné verzi S-Type jsem už psal. A taky jsem s tím chvilku dobrovolně jezdil. Rozdíl v dynamice šestiválce a kompresorové V8 ve verzi R je znatelný. Kdo by to byl řekl že? Původní cenovka S-Typu R je přes dva miliony korun. A tady prostě už chcete něco extra. Tak v čem je ten osmiválec zajímavý? V prvé řadě jde opravdu nenuceně krásně odspodu do otáček. Auto urazilo něco přes 100,000 km a motor působí projevem doslova jako nový. Výkonu je zcela po právu dost pořád, i když už jedete v dálničním tempu na vyšší rychlostní stupeň. Zvukový doprovod je podmanivý a motor z dnešního pohledu s obrovskými emisemi plnicí pouze směrnici EURO 3 umí opravdu zahrát. Celé auto si vůbec říká o to ozdobit jeho záď s dvojicí koncovek výfuku nějakou trefnou samolepkou. Ne teď nemyslím, tady jede Amálka. Myslím třeba něco o Grétě. Zpět k meritu věci jak často říká náš pan nejpoctivější premiér ze Slovenska Andrej. V kabině je vlastně docela příjemné ticho. Pokud využíváte motor v provozních otáčkách a zbytečně nejančíte. V momentě kdy zašlápnete pedál plynu do podlahy a ručička letí vstříc k červenému poli tak se začnou dít věci. Ano v ten moment je to v autě pěkně slyšet. Podmanivý dunivý zvuk poctivého osmiválce. Poctivého s kompresorem inu dobře. Dvakrát třikrát to s vámi trochu škubne. To si uvědomíte, že je to prostě automatická převodovka s jistými nedostatky. Lup a už je tam 200 km/h samozřejmě na Německé dálnici v neomezeném úseku. Za autem v ten moment, jak by řekla moje babička, svatej Petr hraje kuželky. To je na S-Type R fajn můžete vcelku rozumně terorizovat okolí. Jednak naprosto nelidským zrychlením a taky trochu těmi zvuky a zápachem pálených pneumatik. Zrychlení na stovku pod šest sekund je zábava, která se omrzí opravdu jen lidem nakaženým naftovým jehovismem. Musím přiznat, že ani mě by ale spotřeba přes 15 litrů N98 v kombinaci asi dlouhodobě nebavila. Pokud ale s autem jezdíte normálně, určitě jde jezdit hodně pod touto hranicí. Jenže spotřeba asi není věc, kterou by někdo primárně řešil u starého auta. U auta dnes již spíše pro zábavu a pro pocit z něčeho speciálního.

Až potud jsem chválil a vychvaloval. Pobyt v interiéru této relativně těžké kočičky prozradí v čem, že to také zaostává za Němcem. Přes několikero modernizací interiér ničím nenadchne. A zpracování je příšerné, respektive bylo i u nových aut. Ve stotisícovém testu Auto Bildu dopadl S-Type mizerně. Kromě velmi pochybné výdrže motoru v6 (Ford) tehdy redaktoři poukazovali na nekvalitní prvomontáž a slícování některých dílů nejen v kabině vozu. Banalita? Možná ano z dnešního pohledu určitě. Co naplat tyhle věci si může dovolit podcenit Fiat u modelů jako je například lowcostové Tipo. U luxusního sedanu s cenovkou nového vozu přes milion to takhle nefunguje. V případě verze R se bavíme ještě o vyšších cenách. Interiér působí útulně ale lacině. Celý dojem prohlubují i některé ovladače z Fordů. Páčky a tlačítka jsou to nejmenší. Tragický je volant a také to co skrze ten koláč ovládáte. U obyčejných verzí jsem schopen akceptovat naprostou letargii a gumovost řízení. Jakousi lehkost. Jako když mícháte gulášovou polévku. Chcete prostě, aby bylo poznat, že je to gulášová a ne jenom nějaký dietní vývar z kuřete. Skrze lžíci by ten vjem měl přijít. V tomto případě skrze volant. Jenže ani ve vysokých rychlostech tady nepřichází nic. Kamarád mi řekl, že z toho auta má pocit jakoby hrál hru na devadesátkové konzoli Sega. Asi tak velkou zpětnou vazbu dává řízení. Dobře je to luxusní limuzína. To by šlo říct u běžných verzí. Tohle je pánové konkurent pro M5.

Co si zaslouží velkou pochvalu tak to jsou sedadla. Jsou příjemně dimenzovaná, měkká ale ne příliš. Co mě překvapilo, že v autě je zejména vzadu vážně málo místa. Což o to dnešním zájemcům o koupi to asi vadit nebude, ale tehdy. Vážně výhra. Originální navigace (původně příplatek za více jak sto tisíc) verze Exekutive a popelníček jsou příjemné retro prvky a obšití částí palubní desky kůží působí hezky i po sedmnácti letech. Ostatní materiály jsou nehodnotné a dnes by za ně asi nedostal políček jen Duster v plné. Původní xenonová světla svítí z dnešního pohledu hodně podprůměrně. Možná to ale bylo jen na konkrétním autě. V určitých aspektech připomíná S-Type R mnou využívané Audi S6 předposlední generace. To auto bylo postavené kolem motoru. Ten je fenomenální. Stejně jako turbo osmiválec v S6. Jenže tehdejší chyba Fordu byla taková, že prostě neuměli postavit kolem motoru stejně jako Audi řemeslně dobrou práci. Přitom design S-Type je podle mě povedený. Byl a je jeho silnou zbraní. Staví na historii a původním S-Type ze šedesátých let. Verze R se odlišuje od běžných verzí zejména v detailech. Je zde jiná maska chladiče, jiná větší kola, ozdobné zadní křídlo. Nechybí ani posílené velmi dobré brzdy.

Jízdní vlastnosti celého vozíku s váhou atakující 1,800 Kg bych popsal jedním slovem jako předvídatelné. Na okresní silnici první třídy se auto chová i při velmi svižné jízdě klidně. Nekroutí se a do zatáček putuje ochotně. Z nich většinou vyjedete velmi pobaveně lehce pod plynem s lehce vybočenou zádí. Vyšší hmotnost je znatelná a sportovní ambice okreskového stíhače tohle auto nenaplní. Samozřejmě ze zatáček vyplujete tak nějak džentlmensky určitě ne jako třeba s tehdejším BMW M3. A víte co on i ten automat zrovna k tomuhle autu docela jde. Primární účel S-Type totiž nebyl bavit řidiče ale bezpečně a rychle ho dovést kam potřebuje. A takovou práci tahle tlustá kočka na koksu zvládá bravurně. Zrovna tak jako poklidné plutí krajinou, nebo a to je super, městem. Kde se musíte akorát smířit s ďábelskou spotřebou paliva. Dnes bych to viděl jako poměrně praktické auto pro lidi, co by třeba chtěli BMW M5 e39 a nemají na něj peníze, nebo jim přijde moc obyčejné případně pozérské. Samozřejmě zde není do budoucna nějaká obrovská záruka růstu cen. Pěkné kousky vzhledem k nízkému počtu vyrobených aut a puncu speciální verze na ceně jistojistě padat nebudou. Jasně na nějaké oficiální soudy je velmi brzo. Každopádně i přes velkou dávku nedostatků kolísavou spolehlivost a dětské nemoci se pořád jedná o elegantní a zábavné auto. Takové prostě můžete mít rádi. Velmi pěkně to popsal tuším Adam ve svém testu moderního XE.   

   

Jaguar je prostě trochu jinde. S-Type R je kapánek odlišný od M5, éčka od AMG, nebo mnohem lépe zpracované Audi RS6. Máte sebou vždy tak trochu vlastní svět. Svět, kde nevládnou jenom peníze a přísná pravidla. Možná takový svět kde prostě občas padnou poslední peníze na benzín a místo nového saka od Bosse vystoupíte v odrbaném svetru z Kik. Zase se za svým tlustým kámošem možná rádi ohlédnete dokonce i po kapotě jemně polaskáte. Navíc ceny jsou teď nízko, a abychom si v různých snílkách za pět let nepsali, jak pamatujeme tu dobu, když byly ještě za čtyři sta! Však to známe. To kdybych věděl tak jsem….

Jak Jaguar rád nemám tak paradoxně S-Type mi vcelku vlastně vůbec nevadí. Možná proto, že mám trochu slabost pro outsidery. A přestože si kriticky uvědomuji nedostatky toho auta a i problémy které přináší vlastnictví takové staré věci. A jsem fanda do klasických sedanů. Asi bych o podobném kousku uvažoval. Přestože ostrovní technika a zpracování je srovnatelná ve všech aspektech s tou Italskou. Jen takové ty jižanské emoce nahrazuje ta anglická hrdost a historie. Přestože dlouhověkost a funkčnost v globálu zvládají lépe Němci.

Španělsky mluvím se svým bohem, italsky s dámami, francouzsky s pány a německy se svým koněm. To jen tak na závěr, že na tom výroku opravdu něco je i v souvislosti s auty. Přece jen auta nahradila ve větší míře právě koně.    

Hezký zbytek týdne přeje expert Pepa Beastar.                                   


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Skipper
17. února 2020, 07:34
1

Tak tlustá koćka na kokainu mě pobavila! A díky za hezký testík. Jinak co se týče řízení, s S-Typem osobní zkušenost nemám. Ale u XKčka výrazně výměna všeho gumového na přední nápravě. Jo, má sice málo najeto, ale za 20 let je to už stejně všechno nahovno. Po tomto zásahu začalo se mnou auto skrze volant komunikovat.

reagovat
krab
17. února 2020, 09:27
0

Na tohle auto jsem se byl jednou podívat (snílkovsky) v bazaru, už je to dávno. Možná i tehdy stálo podobně, už nevím. Pro mě to byl tenkrát balík. Zajímal mě ten motor, ale pak když jsem si do toho sedl, přišlo mi to takové - hmm, tohle nebo E39 M5? V té době stálo e39 M5 ojeté o takovou třetinu víc, možná i jako dneska. Asi by to mělo stejné rozuzlení i dnes. Dejte mi vybrat a já koupím M5 E39 a asi se nebudu dvakrát rozmýšlet. I když je o dost dražší. Nevím, možná je to tím automatem i lehkým limuzínovitým řízením, jinak má tenhle Jag jistě úžasný motor a taky brzdy. Obrovské čtyřpístky (na tu dobu špička)

Kdybych si ale měl vybírat dneska v třeba pětiletých ojetinách, asi M5 už nevyhraje, ale takové XF-R bude na listu hodně vysoko.
Tehdy se obávám všechny deklasovala M5 E39...

reagovat
beastar
17. února 2020, 16:01
0

Tak nějak mi přijde, že si tenkrát udělal dobře a nekoupil si to. Ono by to na tvůj jízdní styl asi nebylo nic co by tě bavilo řídit. Je to těžké a velké auto. Je z něj poměrně špatně vidět. Zábavnost tkví úplně v jiných věcech, než ty preferuješ běžně. Jinak tvé srovnání s M5e39 naprosto chápu a vidím to stejně. Prostě férově řečeno na vostrý báwo tohle auto nikdá nemělo. A i dnes bych třeba šel do 39. Brzdy jsou na tom jagu jedny z nejlepších, co sem na sérii vůbec viděl v životě když neberu superhyper drahý auta. Motor je grandiozní a směle se s dobovou konkurencí může měřit... akorát toho výkonu v compare módu na papíře mohlo být víc. Automat je docela milý úhlem pohledu doby kdy se to tam dávalo dneska jakýkoliv automat je o míle lepší. Ano řízení je fakt zklamání to celé to auto právě zabíjí pro "nadšené" řidiče. Třeba jak píše Tomáš dole. Myslím že jemu by se to auto fakt líbilo. Nekoupil by to právě, protože řízení to má prostě jako papalášská limuzína a ještě netuhne dobře ani v hyperrychlosti.

krab
17. února 2020, 17:38
0

Jo, přesně, ono tohle jsou auta, která mám nějak sice rád, ale vlastně je nemám možnosti využívat a ani bych je nevyužil. I ta opěvovaná M5 je přeci jen skoro pětimetrový sedan s bezmála dvěma tunami živé osmiválcové váhy.

Ale projet se v tom, to zas jako jo, to bych jistě rád :-D Stejně tak se mi líbí XJR z té doby, ve skutečnosti se mi líbí ještě víc, protože to auto je tak legračně nízký, uvnitř stísněný, ale navenek pořádná limuzína. V těch starých Jaguarech XJ se cítím fakt příjemně.

beastar
17. února 2020, 22:15
0

A tak ono dnes už jsou to spíše taky hračky. Než aby s tím někdo jezdil hodně km. Já teď nějaký takový auto sháním pro mámu. Ta je zvyklá na e90 v naftě. Už ho ale nechce a chce něco většího. Teď sem tam něco měla půjčeného a málo co jí sedne. Tak už jsme skončili u věcí jako Jaguar, Maserati a tak podobně. Samozřejmě novější modely. Proč to píšu. Ona to taky reálně nevyužije. Stačila by jí Corsa třeba:) Jenže je u ní super, že může experimentovat. Najede tak 15.000 rok. Spotřeba není priorita... Servis si udělá v podstatě na všem. Peníze relativně má... Je to zajímavý.

Mám ale pocit, že prostě tvoje nároky a potřeby tyhle sedany nenaplňují:)

krab
17. února 2020, 22:32
0

Tak to jsem zvědav co mámě vybereš. Klidně ať zkusí nějaký ten Jagoš, třeba to XFko, já z něj byl v mnoha ohledech nadšený. Ale je tam přece jen rizikovější ten diesel a benzínových se sežene jako šafránu.

Pro mě to vážně tyhle sedany nejsou. Vůbec karoserie sedan je pro mě taková blbá. Když už to má mít trochu místa, tak ať je to hatchback, kombík anebo dokonce offroad. Moje nároky a potřeby momentálně úplně ideálně naplňuje to co doma mám, aktuálně se budu zajímat o svezení v jedné starší 911 turbo, to mě zajímá vyloženě spíš ze zvědavosti, ne že bych to chtěl koupit místo toho mého a pokud na to nějak našetřím časem, tak si ještě udělám radost se vzduchem chlazenou 911 a nic víc nechci. V podstatě pro moje potřeby a nároky , tak nějak když bych si představil, že můžu mít jen jak se říká "one car garage" tak to bude nějaká 911 a to mi stačí.

beastar
17. února 2020, 22:52
0

Jo jo. Já to chápu. Ono sedan v podstatě vymírá. Já je mám rád. A třeba S6 kombík mě vyloženě sere. Ne to Audi ale ten Avant. Přijdu si v tom jak tatík. Přitom to má výkon a parametry nedávných supersportů. Ten sedan mám zafixováno jak neco pro lepší využití. Fakt je ale ten že když sem jezdil tím HH Meganem. Kufr jako takový mi stačí.. Na těch pár věcí. Čili je to věc sympatií ne potřeb.

Jí se Jaguary hodne líbí. Už je ve věku asi plus mínus jako tvoje rodiče. Chce si udělat radost. Mít něco pěkného svého a na okolí už sere. Co jako kdo říká. Takže je to s ní docela v pohodě vybírat... Líbila se jí hodně i Giulia v té naftě co jsme chvilku měli půjčenou defakto. Na druhou stranu z Ghibli je na vetvy protože design. Audi nesnáší... Ženský: D

Kuře
17. února 2020, 23:08
0

A není odpověď přece vždyck Miat... né, hovno, s tímhle já srát nebudu:)

beastar
18. února 2020, 00:42
0

Kuře: Tady určitě ne. Proto sem tam psal i nahoře na oznámenou Krabovy. Že teď má e90tku BMW v podstatě skoro od nového auta. Je zvyklá na sedan s určitým pohodlím. A hlavně na Miat ..... srát... je přece jen už hodně pohodlná a nějaký jakože jízdní zážitky už spíš nehledá. Je to přece jen už stará paní:))
-
Komentář upraven 18. 2. 2020, 00:42:47

sheogh
18. února 2020, 15:22
0

btw do eRka by mozna manual napasovat sel, mozna prave z E39 - S-Type R ma ZF 6HP24 tusim, to samy montovali v mnichove do E39

Vavris Vavrisovic
17. února 2020, 10:15
0

No hezkypěkně... jsem se hned na začátku zasnil, a skoro už chtěl listovat v inzerci... a našěstí dříve dočetl do druhé poloviny textu a zase mě to přešlo :D

Každopádně teď naprosto nutně potřebuju jet do Tišnova nebo do HK přes okresky v něčem se zbytečným přebytkem výkonu. Ideálně někdy nad ránem...

reagovat
Kuře
17. února 2020, 11:39
0

Připadá mi, že se k Jaguárům z té doby postupně nějak propracovávám... a nejvíc právě S-Type, nikdy se mi moc nelíbil, a teď poslední dobou jak ho někde vidím tak si říkám hergot to je pěkný auto;)
A ten osmivál musí být boží...

reagovat
beastar
17. února 2020, 15:52
1

To je přesně tak jak píšeš u hodně lidí. Když to auto stálo své dva miliony a něco byla to taková atrapa na BMW M5 s nějakým tím rádoby originálním designem. Dnes když ta auta stojí zlomek původních cen. Tak je to najednou dostupné pro velkou většinu z nás. Narozdíl od pěkné M5. Jak se tam snažím popsat ten S-Type nejvíce sráží ta původní nekvalita montáže a "fordovatost" v tom špatném slova smyslu. Prostě ty disciplíny v kterých hlavní konkurence jako RS6, nebo M5 jsou od nova na maximální špičce. Prostě kdo na to tak nějak má jde si pro německou konkurenci i dnes. Nebo si koupí pěkné XJ. A odtud zase ta poměrně zajímavá cena toho špičkového provedení S-Typu.
----

S tim kompresorem to je hroznej hukot doslova. Myslim, že mám s V8 obecně něco odjeto. Tohle je ale tak poctivej příval krouťáku a výkonu že na starších gumách máš pocit, že to musí uletět za "vůběc žádnou chvíli" ,D Naštěstí je to jenom pocit. A odtud pramení ona zábavnost toho auta. BMW M5 je chirurg jak uvnitř tak venku. RS6 je kapsle ve který ti přijde, že si pán všech galaxií... Mercedesy jsou hodně velkopanský takový bubliny. Kdežto tahle věc je taková skoro až Italsky rozpustilá... a taky tak zpracovaná:))

Rush
17. února 2020, 21:25
0

Mě se S-type taky jako novej nelíbil, dokud jsem kolem jednoho nezačal chodit pravidelně do práce... A pak jsem ho koupil. Jinak předfaceliftovej zadek je teda podle mě hodně fajn, předek je diskutabilní, ale jsou úhly ze kterejch je to fajn. Interiér je z dnešního pohledu bída, ale když si vezmu, na co jsme byli na přelomu milénia zvyklí v běžném provozu, tak to byla furt pecka.

Xp
Xpepe
17. února 2020, 16:23
3

".......Celé auto si vůbec říká o to ozdobit jeho záď s dvojicí koncovek výfuku nějakou trefnou samolepkou. Ne teď nemyslím, tady jede Amálka. Myslím třeba něco o Grétě....."

Mel jsi na mysli tohle?

reagovat
beastar
17. února 2020, 16:55
1

Pobavilo. Hned sem z toho udělal virál:D Bohužel na S-Type by taková skvělá koláž nešla... spíš něco minimalistického..

Rush
17. února 2020, 21:39
0

Pěknej článek. :-) Beastar to vystihuje, v ne-eRkový serii je to spíš takovej těžkej zaoceánskej parník s gumovějším řízením a mizerným výhledem, tahle eRková varianta k tomu přidá stopadesát koní, který tu váhu rozpohybujou asi nepoměrně zábavněji. Zaujala mě kombinovaná spotřeba 15 litrů, to nebere o moc víc než třílitr... s 3,0v6 město a kratší trasy 12-14l/100, dálnice jde kolem 10-11.
Jinak se docela tyhle micky množej, jen dneska jsem v domovském městečku SchadeMotorwerkeStadt potkal dva kousky. Teda tři, v tom třetím jsem seděl já.
K té poznámce o nedostatku místa vzadu - ono v E39 v sedanu to taky není zrovna žůžo. :-) Jinak ale jo, E39 působí subtilnějším, méně obezním dojmem. Jinak je ale S-type v jakýkoli variantě docela sympatická věc. A dle přiložený fotky se dá sehnat i v praktickém rodinném balení. :-)

reagovat
beastar
17. února 2020, 21:56
1

Na tebe sem si vzpomnel včera jak sem to dokončoval. A trochu sem doufal, že se tě nedotkne ta pasáž o chudších motoristech:) Jako těch 150 HP navrch je opravdu znát. Kompresor taky. S v6tko sem jezdil. A se spotřebou Souhlasím. Je dost podobná. Ono je to tím, že ten osmiválec fakt s tím autem pohybuje sám bez problémů. Není nutné vytáčet motor. Jinak ad.prostor vzadu. Netvrdil sem nic jiného. E39 taky není úplně obrovská. Ostatní že třídy taky ne. Snad by šlo považovat za výrazně prostornější Passat W8, nebo Eklasse. Bmw i Audi jsou na tom stejně jak jag. Bohužel S type zaostává jako celek hlavně ve zpracování a spolehlivosti obecně. I když i to se dnes pomalu věkem těch aut stírá. Tohle auto mělo poctivě Švýcarský kilo km. Takže doslova jak nový v mnoha ohledech.

krab
17. února 2020, 22:09
0

Jako ono ti ten příjemnej dojem hodně umí navodit velmi dobrej stav. Což má málokterý prodávaný S-type R. Z toho tvého exempláře bude nakonec někdo nadšenej. Já bych asi možná v nějaký konstelaci, kdy na to budu mít místo spíš inklinoval k XJR z tý doby (X308). To se mi líbí daleko víc. Klasickej Jag prostě... Ale znám několik majitelů těchto jagů a tak nějak jsem si odvodil, že ten provoz taky něco stojí, i když to máš jako nedělního výletníka. Je to vždycky trošku takovej risk, nebo lépe řečeno otázka priorit do čeho být ochotný utratit peníze. Protože něco ta údržba stát bude. A tak moc velkej fanda do těchto koček zas úplně nejsem. I když část mě by to hrozně chtěla zkusit. Ta druhá zase říká - neblbni a nekomplikuj si tím život.

Ale blog každopádně super a rád jsem si početl o těch dojmech z S-type R i od někoho jinýho než když ho testoval ve starým filmu topgearu Jeremy Clarkson.

Rush
17. února 2020, 23:11
0

Beastar: Jasně, našel jsem se! Ne že bych nemohl pořídit i provozovat takovýhle eRko, ale priority jsou asi jinde. :-) Jinak ten stav a nízkej nájezd dělá hodně, to je fakt. Ta moje micka už je trochu vyžilá, odhaduju že musí mít minimálně 300tis na hrbu, ale i tak po různejch demontážích částí interiéru nikde nic moc nedrnčí, nemlátí, a když odhlédnu od lacině vypadajících plastů, tak je dojem solidní. Občas jsem si říkal, jak to asi mohlo jezdit nový, když bylo všechno bez vůlí a laciná koženka voněla rozpouštědly, ehm tedy novotou... :) To jsi tady na tom zánovním kousku ukázal.

Krab: Jo, pamatuju si, že TopGearu ho tenkrát postavili proti 300C. To bylo štěstí, protože se mohli pustit do kritiky laciného vnitřku Chrysleru a Jag zůstal ušetřen. :-) Faktem je, že céčko ale stálo o dobrou třetinu méně.

beastar
18. února 2020, 00:53
0

Krab: Tak samozřejmě si vážím toho že se ti to líbilo. A jak je známo já vlastně k Jaguaru netáhnu vůbec. Je to prostě značka kterou respektuju tu histotrii a tak dále. Ale že bych šel a honem vytopil svoje prachy za něco od nich to ne. A právě i proto, že je S-Type vnímán spíš jako to nepovedený, neklasický auto z dob Fordu... Tak se mi o tom psalo vlastně docela pěkně a pohodlně. Clarkson měl a má často dobré postřehy, ale všichni víme, že je hlavně showman, než objektivní novinář. Co se mu ale nedá vytknout je to, že má vyzkoušeno a najeto v různých i super drahých autech víc než kdokoliv z nás. A tedy spoustu věcí hodnotí střízlivě. Každopádně tvoje pohnutky chápu. Ovšem myslim si že je přesně ta druhá tvoje strana ti říká dobře. Nedělej to. Podle mě musíš aby tě to bavilo být zapálený fanda jako je třeba Skipper.... "Normální" petrolhead podle mě z takovýho XJR bude akorát nasranej...

Rush: Celkový stav je alfa a omega. Já mám rád když tahle auta mají tak do 150,000 km ideálně kvalitní nejlépe značkový servis ještě pár let po zárukách. A jsou na tom komplet značkové díly. Ono to je prostě postavený tak nějak na Forda a to neznamená špatně ale v těch autech se promítají kompromisy které bylo nutné udělat v době vzniku. I když třeba vývoj rozhodně nespolkl málo. Přestože část know how a techniku dodal Ford jedná se o auto na jehož projekci se podíleli i lidi z Jaguaru. A stavělo se tam.... A mě jde spíš o to, že už u nových aut byla prostě spousta nedodělků a sraček. Taky auta z posledního FL jsou úplně jiná liga. Jenže to už byl zase Stype na konci svého výrobního cyklu kdy ještě mohl nějak konkurovat. Každopádně v dnešním upoceným emisema svázaným provozu... to auto vypadá furt skvostně (když je v důstojném stavu neřeknu TOP)

sheogh
18. února 2020, 15:07
0

Jako hracka je to fajn, a za kolikrat smesnou cenu jde sehnat i ta R verze. :-) na mobile.de jsou i hluboko pod tema 320k (jasne s vysokym najezdem a odpovidajicim stavem)

reagovat