načítám data...

Fordem tam, Fordem zpátky!

18. března 2017, 11:10 51 komentářů krab

Už dlouho jsem vám nic nepověděl o starých autech. Kamarádka Cortina byla přesto osudovým vozem v krabově garáži.

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Fordem tam, Fordem zpátky!

Byl to můj dlouholetý kámoš. Ford Mord, jak prohlásil konstábl policejní hlídky při jedné z namátkových kontrol, sloužící svou službu před cedulí jedné středočeské vísky. „My se tady s kolegou vsázíme, jestli to jede Volha nebo co to jede, a von to jede Ford Mord. Ukažte mi prosím doklady.“ Zaslechl jsem tehdy na přivítanou. Doklady jsem měl a místo ukázky zapomenuté lékárničky jsem obratně demonstroval, že mi alespoň nechybí nářadí ani startovací kabely. Konstábl se usmál, jelikož jeho odhad oproti kolegovi byl správný a jelo se dál.

Koukám, že jsem začal příběh o Cortině nějak z prostředku. Ovšem má to také svůj důvod. Zkrátka to s ní bylo často podobné tomuto výše uvedenému scénáři. Vzbuzovala celkem slušnou pozornost.  Ne snad, že by to byla nějaká drahá exotika, ale v očích české veřejnosti to tak bylo, a speciálně v očích těch, co ji mohli zažít jako novou ozdobu Tuzexu či Mototechny. Tenhle Fordík střední třídy, předchůdce dnešní klasické „Mondeo třídy“ byl docela velké fáro, co jen tak někdo neměl. Nicméně o tom, kdo ji měl, se dlouho vyprávělo. Slýchával jsem tedy častá klišé typu: „No jo Cortina, tu měl támhle soused zelinář a pak taky pan řezník Krkovička ze Solopysk“. Ve skutečnosti se v ní ve své době proháněl i Petr Janda a celý Olympic a natočili s ní výborný klip. No jo, Keith Richards měl v té době modrou Lenu, čeští „Stouni“ a „Bítls“ v jedné osobě si „halt“ museli vystačit zrovna jako já s dvoudveřovou Cortinou 1300. A Jak to tedy s mojí Cortinou začalo?

Cortinu jsem nesehnal úplně náhodou, tahle dvoudveřová Angličanka prožila v podstatě celý život v mém rodném městě a zůstávala stále v jedné rodině. Na nákup jsem si ovšem musel chvíli počkat, věděl jsem o ní a taky jsem jasně věděl, jak ji hrozně chci, ale zkrátka nebyla na prodej. Nakonec jsem se uchýlil k jednoduchému triku. Za stěrač jsem dal papírek s telefonem a jasným vzkazem. Koupím! No a reakce kupodivu na sebe nenechala dlouho čekat. I cena byla víc než přijatelná. Víte, tuhle Cortinu jsem si natolik oblíbil a vytyčil za cíl, že jsem před prodejem vlastně vůbec nezkontroloval její aktuální stav. Připadalo mi to celé v té chvíli vlastně trochu jako výhra v loterii. Ve skutečnosti byla na venek perfektní a ta dlouholetá péče starého pana řezníka, který jí jezdil jen v pěkným počasí na tom autě byla hodně vidět. Jenže jak to tak s veterány bývá, následující týden přišlo vystřízlivění a počítání rezavých míst a nedostatků. Nebojte se, nic z toho mě ani v nejmenším o radost a nadšení nepřipravilo. Nakonec se Cortina přeci jen lépe a sportovněji řídila než Simca 1301. Nadchl mě její tenounký věnec volantu a minimalistický přístrojový panel v barvě karoserie posetý pouze nezbytnými přístroji. Byla to pro mě taková evropská zmenšenina amerických full size Fordů. Nabízela spousty stylu šedesátých let, ale také bohužel jen polovinu amerického motoru. Nevadí, zas byla úžasně lehká a obratná v porovnání s kterýmkoli jejím americkým velkým bratrem. No a bylo to moje druhé opravdu vlastní auto. A bylo to první a poslední auto, které jsem si doopravdy dokázal sám celé rozebrat a zrenovovat. No, zrenovovat! Když si toto přečte táta, bude se smát, protože jsem to spíš dokázal tehdy maximálně tak rozebrat. Karoserii nám vyvařil místní klempíř a lakýrník nalakoval původním bledě modrým odstínem, který se chytl výtečně. Při nastrojování vznikl klasický problém. Vždycky se najde hromada původních dílů, které už to mají za sebou a je potřeba sehnat náhradu. Bohužel, díly na Cortiny se neseženou tak snadno a rychle jako libovolné věci na anglické sporťáky a tak se do projektu vloudila další Cortina. Úplně stejná a přímo od švagra nebo švagra přes koleno toho původního řezníka od kterého jsem koupil tu svoji. A ten byl taky řezník. No, jo je to maloměsto. Taky měla krásnou protekční SPZ : LTA 05-05. Kdyby pán žil v dnešní době, určitě by si na své nové auto, patrně Porsche Macan zvolil něco jako „ I AM BUTCHER 01“.Takže se z obou někdejších krasavic postavila jedna krasavice. Ta co fungovala jako dárce orgánů bohužel byla tak zrezlá, že už by její karoserii nezachránil ani Edd China z pořadu Wheeler Dealers. „Rust in peace“ Cortino LTA 05-05!  Tohle auto bylo úžasný a byl jsem tak šťastný když byla hotová.

Možná si říkáte, proč vlastně mladý dvacetiletý kluk jde do starý káry, která udělá sto třicet, a to ještě jen na dlouhé letištní ploše za příznivého větru. A z nuly na sto se dostane za… hm, hodně dlouho. Tohle je vlastně ta celá klíčová záležitost a nakonec i důvod, proč jsem se rozhodl pro tenhle článek. Důvodů je několik, a všechny jsou subjektivní a emocionální. Paní Knightriderová mě pochopí, navíc ona nemá jen tu půlku motoru, ale má ve svém Fordu ten motor celý.

Jízda v Cortině je prostě děsně „cool“. Je to zkrátka velmi specifický zážitek doprovázený vůní oleje, výfukových plynů a koženky, co vás děsně pálí do zadku, kdykoli je venku trochu tepleji a sluníčko. Jeji ovladatelnost má takové delikátní nuance. Oproti sporťákům jakým je MGB nebo byl Triumph se řídí daleko archaičtěji. Cítíte jednoduchost a lehkost. Ona taky nevážila víc jak 900kg, což je na auto střední třídy neuvěřitelně nízká hodnota. Řazení probíhá hodně mechanicky, v kratších drahách a auto krásně poslouchá na povely plynu. Jednokarburátorové motory jsou v tomhle kouzelné. Je tam jednoduchost, chybí jim sice výkon, ale nabízejí neuvěřitelnou přesnost. A to samé platí o řízení, poté co jsme vyladili všechny vůle. Je to takové to auto, u kterého chcete jezdit po menších silničkách a řadit, zatáčet, zase řadit a bavit se v hodně malých rychlostech. Jednou jsem s ní jel akci na Sosnové a potom co trochu namoklo a já se rozjezdil, tak jsem poněkud zdržoval ty opravdové rádoby závodníky v upravených historicích. Jediné co měli v zatáčkách před sebou byl totiž široce rozevlátý zadek modré Cortiny, která nejde na úzké trati předjet. Fotka Cortiny ze Sosnové visí stále doma v obýváku.

Začal jsem cosi o tom, že přoč si dvacetiletý kluk pořídí takový auto po dědovi. Důvod je jednoduchý. Holky na podobná auta letí. Zdánlivě si myslíte, že třeba s černou Hondou CRX nebo natuněným Báwem e36tkou nejlépe v naftě bych tehdy udělal větší dojem na místní diskošce. Opak je pravdou. Uvědomte si, že s Cortinou budete na parkovišti zpravidla jediní a tohle může zabodovat. A teď si ještě představte, když v Cortině vezmete svou potenciální přítelkyni na rande a cestou se vám lehce porouchá.  Paní Krabová tohle velmi dobře zná. Druhé rande a stane se takováhle věc. Na druhém rande je výborná jedna věc. Slečna na vás ještě tolik neječí a neslyšíte to klasické. „A já jsem ti to říkala, že máme jet na výlet do toho divadla tátovým Favoritem“. „A včil jsme v řiti“, jak by řekl klasik. Jenomže jen do té chvíle, než zjistíte, že Cortinu na rozdíl od moderního auta opravíte na místě a za chvíli se frčí dál. Otevřete kapotu, vezmete šroubovák, klíče a tak dále, chvíli si s tím hrajete. Trochu se sice zamažete od oleje, nicméně pak vítězoslavně nastartujete. Ha! A v tu ránu je z vás v očích vaší slečny superman a hrdina. Výlet neskončil, jak by se na první pohled zdálo na odtahovce, ale vy jste hrdině zvítězil nad technikou. Navíc ta Cortina je opravdu technicky nenáročná a v zásadě naprosto spolehlivá. Ty občasné poruchy jsou většinou naprosto banální věci. Někde se něco povolí nebo uklepe, praskne hadice kterou jsem lajdák nevyměnil atd. Také proto to vlastně nakonec spravíte.

Tak nějak když to píšu, vidím že mi zjevně zase nějaké to opravdu staré auto chybí. S BMW Z3 Coupe, alias Bertou poslední dobou sice hrajeme skoro každý měsíc hru na rozebíranou a spravovanou. A to mě docela těší, o to víc, že se zatím vše co je potřeba podaří opravit svépomocí. Jenže Bertě chybí karburátor, chybí tu ta vůně koženky a benzínu, chybí ta jednoduchost šedesátých let spolu s tím starým, poctivým designem a chromovanými nárazníky. Asi to vypadá, že kromě moderního Mini Coopera potřebuju opět nějakého veterána. Neměl bych zpět zavelet k původnímu plánu koupit klasické Mini? No, nechte se překvapit.  Inzerce občas ukrývá zajímavé poklady!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Br
Breakthru
18. března 2017, 19:20
0

Parádní příběh:)....léta MKII sháním, ale pokaždý mi foukla před nosem a to jsem v nakupování aut slušnej rychlík...Sehnal jsem akorát originál příručku v Němčině....takže, tichá závist.Je to kouzelný auto s duší :)

reagovat
krab
19. března 2017, 08:01
0

Díky! Oni už nějak nejsou. Já tu svojí koupil někdy v roce 2004 a to se dala koupit za směšné peníze. Něco stála renovace, ale pořád to bylo víc jak dostupné. Tyhle stare Fordy fakt mají kouzlo, to máš pravdu.
No , někdy v roce 2008 jsem si přivezl poprvé sporťák, MGB GT a pak jsem asi v roce 2010/2011 tuhle Cortinu prodal jednomu sympaťákovi na liberecko. Párkrát jsem jí viděl na srazu od té doby a je pořád jako nová!

Ale, přiznám se, když bych jí chtěl znova, tak nejsou a nebo jsou v UK , klidně i model 1600 E nebo GT, ale na to aby si člověk připravil už pořádný balík peněz :(

Franz Kafka
18. března 2017, 21:57
0

Určitě to byla fajn věc. Ta modrá tomu autu sluší. Nedovedu si představit jak se s tím jezdilo, ale muselo to být viděno dnešní optikou minimálně dost jiné. Dnes bych si to dovedl představit jako "veterán". Řeznická auta stejně jako Tuzexové Peugeoty později... alespoň myslím že snad Peugeot 309 byl na konci socialismu "vekslácký" hit.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
19. března 2017, 07:24
0

Krabe, ty jsi proste nenapravitelnej veteranista. To je marny. Tobe by asi fakt nejvic sednul ten starej Mini Cooper :-)
Ale mas pravdu, ze pani Knightriderova by ti naprosto rozumela. Taky dava prednost starym autum pred tema soucasnyma. Ostatne sama vyrostla v Granade jejiho taty a jeji strejda kdysi vlastnil taky Cortinu. A ted by k tomu Mustangu jeste nutne potrebovala Buick Riviera:
http://carswithmuscles.com/wp-content/uploads/2016/03/1971-Buick-Riviera-Boattail.jpg

To, ze ten sedmi a pul litr V8 zere 25L, neresi. Obzvlast po tom, co se v ty Riviere uz i svezla. :-)

Mas pravdu v tom, ze tyhle auta jsou neskutecne cool a ze se na to daji balit holky/kluci lip, nez v tom natunenym BMW. :-D S tou poruchou jsi mi taky pripomnel jeden zazitek. Vraceli jsme se obema Mustangama z vyletu z Moravy a v Mlady Boleslavi jsme zajeli do Mekace. Kdyz jsme chteli odjet, zjistili jsme, ze ji opet odesel alternator a baterka mrtva. Co ti mam povidat. Celej Mekac byl vyskladanej kolem nasich Mustangu, kdyz se jeden z nich nakladal na odtahovku. :-)

reagovat
krab
19. března 2017, 07:57
0

Pane Černý řytíři, je to tak :) Taky už vymýšlím nějaký elegantní způsob jak zas nějakého veterána doma mít. Výhoda trochu je, že táta jich má několik a když splním x všelijakých kiritérií jak se k tomu chovat a jak se do toho přezout a na co sahat a na co ne, tak se budu moct projet i předválečnými auty. A to je teprv zážitek :D Až bude konečně hezky, určitě udělám článek o MG.

Nějak jsem to povyměňoval za modernější a rychlejší sporťáky, má to taky svojí duši, ale auto s chromovými nárazníky je auto s chromovými nárazníky. Paní Knightriderové fandím! Riviera Boat tail je super!
Tyhle občasný poruchy člověk holt musí vidět s nadhledem. Taky už mě starý auto dovedlo kolikrát pěkně naštvat! :)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
19. března 2017, 09:41
0

Tak to ja ve svoji rodine pochopeni pro auta nenachazim, takze to ti muzu jen gratulovat. :-)
A co ten tvuj modrej Triumph GT6? Nerikej, ze uz taky sel do sveta.

krab
19. března 2017, 09:55
0

Jo, v tomhle ohledu pochopení mám. Co mi chybí je misto. Když jsme hledali nějaký dům na bydlení, nějakou novostavbu tak v podstatě nebylo možný sehnat něco v kritériích : 4 garáž, dobře postavený, nějaký slušný místo v zástavbě, ne za vsí na poli a cena co se vejde do omezenýho rozpočtu. Kde kdo to z nás asi zdá... Stavět se nám nechtělo, přišlo mi že by to byl běh na šíleně dlouhou trať. No jo , ale tím pádem mám kompromis. Mám tu jednu garáž a jednu takovou pologaráž s dřevěnou dílnou. Takže, 2 auta a konec :( ... no, přístřešek by se dal tedy ještě rozšířit.

No GT6 bohužel, je pryč. Ale ne daleko, bydlí kousek ode mě. A nový majitel má obrovskou radost, občas se svezeme spolu, koupil si totiž taky starší Porsche ( ale typ 944) a bude se mít dobře. Já jsem věděl, že rozhodnutím koupit tu stříbrnou 911 bude muset něco jít. Paradoxně by se jevilo logičtější prodat tu Z3 Coupe, ale my jí máme doma hodně rádi a bylo to přesně to auto, který jsem chtěl když mi bylo 20 a jezdil jsem tady ve starý Cortině a snil jsem si o pořádným silným BMW Coupe. Je to docela legrační. Určitě je nás v tý věkový skupině 30-40 víc co takto uvažují. Už se na ty auta pohlíží taky jako na "klasiku"

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
19. března 2017, 13:21
2

Naprosto te chapu. Ostatne i my jsme to bydleni resili uplne stejne a trvalo rok a pul, nez jsme nasli nejakej rozumnej kompromis, kterej znamena sice barak s dvougarazi a parkovacim stanim pro dalsi dve auta (a vyhledove s pristreskem nad nimi), ale v prdelakove za Prahou a dojizdenim. Ale nastesti to alespon neni satelit u pole, ale v ty zastavbe, presne jak pises.
To chapu, ze GT6 musela jit z domu. Sny jsou nekonecny, ale finance bohuzel ne. I to je duvod, proc ted sam koketuju s myslenkou prodat C4. I kdyz, jak rikas, uz na to zaciname pohlizet jako na klasiku. Z C4 jsem byl uplne hotovej, kdyz jsem ji po revoluci videl na obrazkach a kdyz jsem ji poprve videl nazivo nekdy zacatkem 90. let jako patnactiletej pubertak, byl jsem naprosto uchvacenej z tech tvaru. Dneska uz je to samozrejme stary auto a je to na nem po vsech strankach strasne znat. Ale kdyz jsem se s ni minuly vikend projizdel, tak jsem na ni tak koukal a obchazel ji ze vsech stran a rikal si, ze porad je to krasny a nadcasovy auto, ktery ma obrovsky charisma. Nikdy jsem takhle stary auto nemel a obcas je to na pest, ale stejne ji mam rad a mozna mi prirostla k srdci vic, nez skoro 600-ti konovej Mustang predtim, se kterym nikdy nebyl jedinej problem. Aby taky jo. Kdyz jsem ho prodaval, tak mel najeto asi 27 tisic km. Tezko se to popisuje, ale ty mi asi rozumis. :-)

Ale na druhou stranu, prodej toho GT6 byl asi docela rychlej a bezproblemovej a auto slo navic zrejme do dobrych rukou, takze super. Ja to vidim tak, ze zijeme jen jednou a tech starosti v normalnim zivote je vic, nez dost, tak proc si cas od casu neudelat radost tim splnenim svych snu v podobe vyjimecnych aut, i kdyz to jsou naprosto nerozumny a neprakticky auta, se kteryma ten zivot neni vubec jednoduchej. :-)

krab
20. března 2017, 07:16
0

No vidíš! Tak to možná budem sousedi :) Je to západní prdelákov Prahy nebo východní?

GT6 se prodala rychle. Přes kamaráda v podstatě, co uvrtal do veteránismu dalšího známého. A budeme s novým majitelem určitě přátelé, takže všechno proběhlo super. Dovezl jsem jí primo do její nové garáže a dal k tomu velkej list údržby, tipů a triků. Stejně asi budu fungovat tak trochu jako "přítel na telefonu" až něco nepoběží. Ale třeba ne. Vlastně jsem měl asi víc starostí jak jí nový majitel uřídí než on sám. :)

Vette asi neprodávej, když k ní máš takový vztah. Já prodal GT6 protože jsem s ní opravdu loni moc nejezdil, ne že by mě to už nebavilo, ale zase jsem se posunul k těm modernějším autům, strávil čas na motorce a hlavně po nákupu Porsche jsem prostě neměl na jedno auto místo. To byl ten hlavní problém.

No, stejně jestli se nakonec zblbnu a během následujících měsíců něco koupim, jak tady o tom furt plkám, tak zas budu řešit to místo. To je ten problém. A finance samozřejmě. Tuhle jsme si zavzpomínali s paní Krabovou na to jak jsme kempovali v Le Mans a vedla nás přijela dvojice v BMW Z1. Tak jsme koukali, jestli bychom si ho mohli koupit.... Nemohli. Našel jsem krásné červené, ale 48tis Euro. Ufff. Takže jestli něco bude , tak možná maximálně tak to Mini :)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
20. března 2017, 10:16
0

Chtěli jsme Prahu západ, protože paní Knightriderová má tím směrem rodinu a v tý době jsme oba pracovali v Praze blíž k tomu západu, ale samozřejmě to nakonec dopadlo přesně obráceně a je to Praha východ. Ale u nás nikdy nic nefunguje normálně. :-D
Já takhle prodal svýho Mustanga, protože už jsem na něj neměl čas. Měl jsem tenkrát nějakej záchvěv zdravýho rozumu a řekl si, že priority už jsou jinde, než jen auta a už za ně nebudu utrácet nesmysly. Chtěl jsem Corvettu, ale koupil C4, protože je nejlevnější a pořád je to rozumnej kompromis mezi veteránem a moderním autem. Jenže pak jsem si s ní začal hrát a předělávat k obrazu svýmu a jednak statisíce začaly lítat a pak na Mustanga už nebyl čas a v podstatě jen stál v garáži, tak šel z domu.
Já zase ale nejsem typ, kterej by se chtěl v autech neustále vrtat a furt něco opravovat, ani to neumím, takže mně naopak to moderní auto chybí. Což vlastně vůbec nekoresponduje s tím, že jsem si Corvettu celkem oblíbil, i když je to starej krám, ale je to tak. :-)
Jenže problém je, že auta, který mně zajímají, a je jedno, jestli to jsou novější auta nebo naopak už veterány, začínají cenově za běžnej stav asi tak na troj až čtyř násobku tvýho GT6, což je silně nad moje možnosti, takže vlastně teď vůbec nevím, co by místo tý Vette C4 přišlo. Ale minimálně do konce roku budeme stejně řešit barák a na nic jinýho nebude čas, takže to spíš vidím tak, že pokud by šla z domu, tak minimálně letos za ní nic jinýho nebude. To je trochu smutnej závěr, ale tak nějak se smiřuju s tím, že zhruba tenhle průběh to nakonec bude mít.

krab
20. března 2017, 10:46
0

Tak to je škoda, to jsme sousedi ale máme to k vám přes celou Prahu tedy ... :) My jsme ta západní část...

S Vette C4 navíc ve tvý věrný replice limitovanýho kusu , přemýšlej než prodáš, dal si do toho hodně energie, času atd. Pokud tě pořád baví a finančně to nemusíš prodávat, neprodávej asi.
No GT6 je jedno z mála šestiválcových evropských sportovních aut co stojí pořád rozumné peníze. Bylo to tak před těmi lety co jsem jí kupoval, je to tak I nyní. I když její cena I tak znatelně poskočila nahoru. Levnější už nebude.

Je fakt, že kdybych teď za ty utržený peníze měl jít koupit veterána, vůbec nevím co by to bylo. Je to docela mrzutý vidět, že když máš v kapse plácnu třeba půl mega, není to prostě dostatek na něco fakt zajímavýho. U těch amerik to zjevně vypadá je taky tak. I když občas koukám na ty stránky toho hradeckýho obchodníka s amerikami a tam se občas za 300-400 třeba prodávají zajímavý full size coupe a podobný vzácný auta. A mě přijdou vlastně levný, když bych srovnal s tím jak se dneska vyvíjejí ceny evropských klasických aut. Byla doba kdy jsem koukal po Alfě Romeo (105) GT 1300 / 1600 Junior, nebo GTV 2000 , BMW 2002, Porsche 911 3.0 SC , raritách jako je Jensen Interceptor a dalších.... Nebylo to dávno co se za těch půl mega v klidu tyhle auta dali koupit. A teď za to koupíš leda pěkný MGB , Spitfira , když máš štěstí tak GT6tku , Porsche 944 nebo Jaguar XJS. A to byly zase auta, co nebyl problem sehnat nedávno za 250...

Jde to nějak cestou : tenkrát to bylo drahý a neměl jsem na to, a dneska na to sice mám, ale vlastně nemám, protože už je to zase šíleně drahý. Jo, že já blb si před 10lety od rodičů nebo v bance nepůjčil... Minimálně 3 auta co jsem tehdy měl tak nějak vybraný, ale věděl jsem že pořízení by znamenalo zadlužit se mají dneska hodnotu 3x takovou. No snad tohle je nějaký boom teď a nebude to pokračovat tak rychle.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
20. března 2017, 12:12
0

Přesně tenhle problém řeším i já. Taky jsem uvažoval i o tom veteránu. Strašně se mi líbí Plymouth Barracuda z roku 1970 a asi dva měsíce po tom, co jsem kopil Vettu, jsem narazil na tuhle červenou Cudu v Německu:
http://www.special-cars-berlin.de/wp-content/gallery/1970-plymouth-cuda-v8-400/IMG_6924.jpg

Byla tenkrát za 650 tisíc a já si rval vlasy, že jsem na ní nenarazil dřív. A říkal jsem si, no tak co, třeba někdy časem. Jenže roky plynou a dneska tenhle ročník začíná někde na 900 tisících v předrenovačním stavu. Nebo by se mi líbila Corvette C3 v cabriu a s chromovanýma nárazníkama, jenže to je úplně stejná cenová. :-(
http://www.buyavette.net/New%20Pictures/236802.jpg
A totéž platí i třeba pro pěknýho Mustanga z roku 1969. To by se mi taky moc líbilo. :-)
http://roa.h-cdn.co/assets/cm/14/47/980x551/546b061022bca_-_01-1969-mustang-boss-429-rm-lg.jpeg

No a pak jsou tu relativně moderní auta, který by mně hodně lákaly. Buďto nějaká Corvette C6 convertible, jako je třeba tohle krásný 60. výročí:
http://image.adam.automotive.com/f/41158666/vemp-1301-01+2013-chevy-corvette-427-convertible+front-three-quarter-view
Nebo něco trochu extrémnějšího a tím je buď Viper 2.gen. http://www.tricityevents.com/b/V1.jpg nebo jeho novější a modernější inkarnace v podobě Vipera 3.gen.
http://wallpapers-best.com/uploads/posts/2016-01/2_dodge_viper_srt-10.jpg
To by byl můj velkej splněnej sen, i když to auto vlastně nemá vůbec žádnou výbavu, je mizerně zpracovaný a dost náročný na řízení. Přesto všechno i tenhle 14 let starej Viper s interiérem á la jedničková Octavia po faceliftu začíná někde na 1,1 milionu Kč. :-(
Není to prdel. Ale my se s tím nějak popereme. :-)

Franz Kafka
20. března 2017, 12:14
0

Tu Corvette bych neprodával. Tedy pokud je zbytí. Včera jsem na ně jen tak z legrace koukal a v Usa je jiný svět. V Evropě je ale výběr docela bídný. Navíc je za tím práce a hromada investic přišlo by mi to škoda a trochu zrada:)

Jinak investovat do aut s vidinou příštího zisku je samozřejmě chytré. Jsou k tomu potřeba zkušenosti, které jsme jako mladí asi moc neměli. Ona i ta 944 co za nás stála jak horší Escort dnes může mit 10x takovou hodnotu o dalších autech nemluvě. Kdo to ale věděl. Přece jen ty ceny rostou tak nekonstantně. Bmw 2002 bylo drahé už 15 let zpátky a teď je ještě dražší už po zásluze. Potom je tady ještě jedna věc můžeš koupit vygrabované auto za třetinu, ale renovaci počítat na roky. Když chceš hotové kusy ,no tak to potom vždy bude o velkých penězích. Nevím vůbec celé téma investiční auta mi přijde perverzní asi jako nakupovat byty na Praze1 že to má a bude mít cenu. Možná že protože nejsem takový veteranista jako krab:)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
20. března 2017, 12:22
0

Já auta jako investiční potenciál taky neřeším. Nejsem za vodou, takže tohle mně naprosto míjí. Chci něco pro vlastní zábavu a radost za volantem a podle toho si vybírám. Taky jsem na všech svých autech buďto prodělal nebo minimálně nevydělal, ale je mi to celkem jedno. Upravuju si je pro sebe.

Franz Kafka
20. března 2017, 12:45
0

Tak nějak. Oni ti lidé co jsou za vodou nic řešit nemusí. Ukážou a kupují a nic dalšího je nezajímá. Kolik takových je. V Čechách málo. Myslím že chci pořád auto spíš řídit než se koukat na auta zavřená v hangáru a slintat si jaký že milióny tam neleží. Proti gustu samozřejmě..

krab
20. března 2017, 12:46
0

Přesně. Knighrider tu mojí poznámku pochopil. Zrovna jako já vidí, že auto které si myslel že koupí až potom, někdy... zkrátka dneska stojí daleko víc než tenkrát a trochu ho to mrzí. To je život prostě.

Investiční auta : Nemám to moc rád. Trend v Evropě a v USA už jde malinko jiným směrem, nám bližším. Víc si auta kupují lidé, kteří s nimi chtějí jezdit. Já mam story jak jsem prodal jedno moje staré auto sběrateli, zaparkoval do jeho vlastního muzea a tam bohužel na 99% stojí dodnes :( Vlastně o tom autě ještě napíšu článek až bude chvíle to sestavit v příštích týdnech.

Já nikdy žádný auto nekoupil se záměrem investice. Ani táta. Ani lidi co veterány v ČR mají a znám je. Všichni je používají. To, že se na některých při prodeji něco vydělá, to je spíš už jen bonus. Jenže berte to jinak. V podstatě to výdělek není. Výdělek je to, když prodám auto a podobné si za chvíli o plácnu 100litrů míň dokážu sehnat. To bych vydělal 100litrů. V reálu sice vyděláš něco na rozdílu mezi koupí tehdy a prodejem dnes, ale máš problem za ty utržené peníze na trhu srovnatelné auto sehnat. Zpátky do minulosti umí cestovat jenom ten legendární Delorean :)

Ty dvě sportovní auta co mi zbyly dneska , tak investiční nejsou. Je sice hezké vidět článek jako na fotce, že Z3 Coupe narůstá nyní na hodnotě, ale to pro mně není důvod s ním nejezdit a najíždět na něm další "zbytečné" km jak praví někteří majitelé exkluzivních a limitovaných supersportů. A Porsche. To byl velký gamble. A důvod byl prostý. Chtěl jsem ho. A šlo to koupit aniž bych kvůli tomu musel jít do nějakýho rizika nebo zadlužení, tak jsem si ho prostě pořídil a uvidím časem jaké to je. Smysl bude udržovat ho pořád co nejhezčí, ale rozhodně ne se limitovat kolik km na něm ujedu ročně.
Moje výhoda je, že ty auta neupravuju. Líbí se mi sériové jak je koupím. Takže mi odpadne tolik těch výdajů s úpravami, spíš to jsou výdaje jen na údržbu a opravy. Na druhou stranu jsem toho vystřídal časem dost a když třeba jsem tady k článku o Cortině vyhrabal kromě vzpomínek I nějaký starý fotky, říkám si, že já debil to tenkrát prodával.... To same si za nedlouho budu říkat o prodeji GT6.
Ale člověk to nesmí brat tragicky, vždyť jsou to jenom auta :)

krab
20. března 2017, 12:48
0

ještě jsem zapoměl ten vývoj těch Z3 Coupe, samotnýho mě to překvapilo :)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
20. března 2017, 13:40
0

No jasně, já taky žádný najetý kilometry neřeším. Chtěl jsem hračku pro radost, tu mám a s ní jezdím. Řešit najetý kilometry by mně ani nenapadlo. Jen třeba za ten týden na tom Cabrio Pointu jsme najezdili 2.800 km, dalších 2.000 km při jiný dovolený v Itálii a další tisíce na srazech a výletech všude možně jinde a jediný, co mně zajímá, jaký z toho mám úžasný zážitky, kdy se pojede znova a dopředu max. jestli to to auto bez problému zvládne. A že to má už za ty roky hromadu najeto? No má no. Ale technickej stav tomu rozhodně neodpovídá, protože se o to starám, tak co. :-)
To, že ceny zajímavých aut rostou, je bohužel holej fakt, se kterým nic nenaděláme. Nanejvýš na ně budeme dýl šetřit nebo se prostě koukneme po něčem jiným. Svět se kvůli tomu nezboří. :-)

Franz Kafka
20. března 2017, 13:47
0

Tak já ti něco řeknu Krabe:) Víš proč jsem to nepochopil já stejně jako on. Když on psal ten seznam s těmi odkazy tak já zrovna psal také. Tudíž jsem to nečetl a reakce je tak přímo a jen na ten kousek o nákupu 2002 a podobných věcí. Z čeho jsem usuzoval že píšeš záměrně o tom jak je škoda, že to tenkrát nebylo levnější. Vzhledem k tomu že dnes je to ještě dražší a tudíž to vlastně byla investice pro kterou stálo za to zadlužit svůj tehdejší mladý život. Ve světle toho co tam píše je to trochu jinak. Koupit auto co chci ještě v čas než se z něj stane auto pro sběratele, nebo miliardáře.

Investiční auta: Ono jde taky asi hodně o to v jaké kategorii asi si nekoupí nikdo auto za 20,000,000 na ježdění zejména pokud půjde o zachovalý raritní kus. Je mi bližší ale právě to ježdění s tím. V souvislosti s tím BMW 2002 jsem nedávno koukal někde na youtube na člověka co jako mladý kluk v 16 tohle auto podědil jako totálně rozpadlý vrak. Za pět let ho dal dohromady do původního stavu a dnes s ním jezdí prakticky pořád a všude. Úžasný příběh který potvrzuje ten trend o kterém píšeš.

Tak to máš pravdu co se týká prodeje je to ošemetné, ale vydělat na veteránu asi jde. Bude to ovšem těžké a zřejmě o náhodě. Nevím budeš vědět lépe než li já. Každopádně ten Delorean jako investice asi nebude špatný. Určitě budou i auta kde máš jistotu růstu ceny zaručenou ne? Člověka to ale musí hlavně bavit jinak stejně nevyděláš nikdy nic. Ten proces kolem toho a hlavně s tím jezdit. Taky asi jinak vypadá komunita lidí kolem aut z 30.let a jinak kolem sedmdesátek ne?

Tak jasně 996 zatím po pravdě moc investičně nevypadá a asi to ani kromě verzí GT a Turbo už hit nikdy nebude i když ceny rostou. Z3 coupé je cenná a už jako první ojetiny byly o něco dražší než konfekce asi to plyne i z počtu kusů a o co je zájem to roste na ceně. Okolo některých aut se i šikovně roztočí spirála zajímavosti a najednou ceny vyrostou raketově. Ta Cortina byla pěkná, ale opravdu by si to chtěl dodnes někde oprašovat. Já tohle trochu chápu, ale nejsem ten typ. Za tu dobu o které se bavíme bych tu Cortinu prodal tak 5x jisto jistě taky.

krab
20. března 2017, 14:05
0

Franz Kafka : já jsem si to říkal, tam se ty komentáře sešli nějak najednou :)

Mě se líbí, že tady na autíčkáři se ti typičtí investiční sběratelé neprofilují a nevytváří se tu to škatulkování, co vidíš v těch "seriózních" klubech. Jak říkáš : úplně jinak se chovají sběratelé aut z 30tých let ( paradoxně většina co jsem viděl a co říkají rodiče jsou hrozně přátelští a nenafoukaní lidé) , pak veteránisti čistě českých vozů ( tam je legrační, jak oni se furt vlastně jen hádají o tom, že ten a ten tam má na pragovce takovej šroubek a ten vlastně tam být neměl, ale měl tam být jiný atd...) Mladí, ale zatím předválku neobjevili, což je škoda. Možná že toto rozčísnu a změním a za nějaké ušetřené peníze v budoucnu koupím taky jako má táta něco ze 30tých let. Navíc ceny už dlouho stagnují. Chybí mladí kupující.
Pak je scéna 60tý léta a to je hodně o značkovejch klubech. 70tý je to stejný. Nic není lepší než jeden ten jejich typ auta. Viz třeba Triumph Spitfire... Ale právě tam najdeš hodně kamarádů. Pak jsou Porsche cluby ( asi nejvíc namachrovaní - tam ovšem my Franzi s našimi outsidery 996 nepronikneme .... naštěstí :) no a někde stranou začínají vznikat ( ne v čr) takový ti bohatí investiční sběratelé. Je jedno jestli je to vzácný E-type MK1 nebo Ferrari F40 nebo fungl nový Porsche Cayman GT4 , který je tak limitovaný, že je ojetý dražší než byl nový... Ale v téhle skupině neznám nikoho logicky. Někteří ty auta řídí a to hlavně v UK a take ti kteří mají závodní auta a závodí s nima ( to je úžasné) a pak tam budou někteří co si bedlivě hlídají nájezdy km a maj to vystavené za vytrínou ve vyhřívané garáži...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
20. března 2017, 14:07
0

Prodej veterána je ošemetnej. To máš pravdu. Myslím, že paní Knightriderová by radši vyměnila mně, než svýho Mustanga, takže tady bych se nepouštěl na tenkej led. :-D
Ale ne, vážně. Krab má pravdu v tom, že pořád to jsou jen auta a tak vlastně o nic nejde. Nejen my, ale asi všichni tady na Autíčkáři, kupujou i ty nesmyslný auta hlavně pro zábavu a vlastní potěšení, takže nějakým přemýšlením nad investicema bych se vůbec nezabýval.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
20. března 2017, 14:15
0

Krab: No vidíš, to jsi mi něco připomněl. Mimochodem, ten Cayman GT4 stojí u nás v baráku v garáži. :-)
Ale co mně doopravdy zaujalo, to byl ten E-type, kterej jsi tu zmínil. Minulý týden jsem ho potkal zaparkovanýho na Chodově v obchoďáku a o dvě hodiny později jsem ho dojel na Magistrále u hlaváku. Nádherný auto. Musel jsem si ho vyfotit ze všech stran. :-)

Franz Kafka
20. března 2017, 15:00
0

On s tím někdo dokonce vyjel i do nepohody však není +25 a sucho to škodí laku:) Moc pěkné auto já bych s tím totiž nevyjel když už bych to měl. Ona byla nějaká akce nebo to byla čistě náhoda? Prodej veterána jsem nezažil tak nemůžu soudit, ale asi to nebude jednoduché přece jen to už jsou auta vztahová a ne spotřební.

Krab: Tak jako o Porsche clubech bych něco málo věděl. V Čechách je to spíše bída, ale třeba v Německu tam je to jiná. Když jsme u toho tak já bych se tam ani družit nechtěl a našli bychom i nějaké menší kde i s tou 996 by to jako nějak šlo, ale samozřejmě nic "luxusního". Ty si asi myslel takový ty majitele 912 a 356 a speedster a 550 spyder a tak co:) Jinak já kolem aut z 30. vidím lidi vždy kolem těch 55 - 80 let tam je to marné jako mladý kluk se tam člověk musí cítit jako dítě. 60. & 70. věřím že je přesně jak popisuješ to jsem si i myslel. Česká auta moc nechápu vím že bylo Aero, Tatra a tak a že některá byly super skvostná a nadčasová a to je tak všechno. Tyhle debaty jestli na tom volantu už bylo nové logo v roce 51 nebo ještě staré ty mě vždycky ničí jenom to slyším u těch starých Porsche je to stejné. Přijede k tátovy na garáž člověk jeho věku co má auto staré jako jsou oni a už to začne. Víš já si nejsem jistý podle dobových fotografií že tahle chromová mřížka tady měla být to vypadá, že to montovali na přání až od roku 66. Já ti nevím počkej chvilku já skočím dovnitř pro nějaké materiály a zavolám ještě kamarádovy to je specialista na rok 66. No asi takhle nějak. To mě nebaví ani poslouchat. A ano to jsou ti největší borečci ve skupině Jaguar, Porsche, Masařka, Lambo, Aston, Bugatti a další hyper,super sporty. Tak tam se točí právě ty výstavky a obří prachy neměl bych jim to za zlé.

krab
20. března 2017, 23:54
0

Knightrider: ještě jsem se vrátil k těm fotkám těch amerik co si naposílal. jo to jsou všechno krásný klasiky. Tady bych si vybral taky. Nejspíš toho původního Vipera , specielně to GTS kupé :)

Hele, ale co by si řekl na tohle? https://www.sauto.cz/osobni/detail/ford/mustang/17219443?goFrom=list
Limitovaná edice, ale tohle stojí 2.5x to co normální Mustang GT 5.0. Není to šílenost?

BobAsh
21. března 2017, 00:07
0

Není to šílenost. GT350R je u Mustangu ekvivalent Porsche 911 GT3 RS. K normálnímu Mustangu má tohle vztah asi jako Focus RS k Focusu 1.0 Ecoboost :)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
21. března 2017, 06:50
0

Presne jak rika Vojta. GT350R je zavodni special. Ale popravde, ja bych to za nej taky nedal. Uz mi to pripada za Mustanga moc. I kdyby byl sebelepsi.

krab
21. března 2017, 07:10
0

Já to pak hodil do youtube. Protože limitované verze US aut moc neznám, tak jsem nevěděl o co přesně jde. Teď už vím. Jay Leno má jednoho. Mělo mi to dojít, je to vlastně taková edice na téma Shelby Mustang GT350 , ten původní.

Je to hezký, ty 3 mega mě popravdě zarazily. Tak jsem si říkal co na to Knightrider :)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
21. března 2017, 08:08
0

Krab: Knightrider na to, ze by se mu tahle hracka moc libila, az na tu barevnou kombinaci, ale ze ani on by nebyl takovej blazen, aby za to dal pres tri mega, kdyby je mel. Za ty prachy bych si radsi koupil Corvette C7 a kdyz bych se trochu uskromnil ve vybave, tak by to byla C7 Grand Sport, coz je hodne dobry auto, podle US recenzi, co jsem cetl. :-)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
21. března 2017, 08:14
0

A nebo bych si koupil mirne jetej Dodge Viper. Ten by mne vysel na stejny penize a je to precijen trochu jina liga.

Irwinek
19. března 2017, 08:18
0

No jo, Cortina :-D
párkrát jsem řídil jednu od Lotuse, bohužel tenkrát to byl " 20 let starej křáp ", a kluci od sousedů jezdili ve " skoro nové Granadě ". A byly to léta, kdy se bohužel víc koukalo na to, kolik to udělá, než na cokoli jiného :-( Pro mě to mělo i ten minus, že byl volant vpravo ( tohohle handicapu jsem se bohužel nezbavil dodnes ) - co bych taky chtěl v Anglii osmdesátých let jiného :-D
Mimochodem, kam jsi to říkal, že chodíš na to pivo?

reagovat
krab
19. března 2017, 09:43
0

Fakt? Totiž Lotus Cortina, navíc MK2 je extrémně vzácná věc. Oni je nasadili do závodů pozdě, MK1 Lotus Cortina fungovala oblíbeně dál a pak přišel Escort RS 1600 s motorem Lotus a pak v roce 1973 tuším s "BDA" Cosworth motorem od Ford AVO (advanced vehicle operations). Cortina MK2 skončila už v roce 1971 a MK3 už nezávodlila, všechnu závodní popularitu přebral Escort jak v okruzích ( jak můžeme zrovna vidět na 75th Members Meeting v Goodwoodu ) a taky samozřejmě v Rallye.

Každopádně Lotus MK2 Cortina je dneska extrémně cenněná záležitost. Tak to si měl velké štěstí že si se v tom svezl :)

Irwinek
19. března 2017, 12:38
0

Já vím, tedy teď to vím :-D tenkrát to byla jen bílá Cortina se zeleným pruhem a štítkem na motoru :-( pokud se pamatuju, tak byla i celkem otlučená, myslím , že skoro celá pravá strana. Ale největší cenu mělo to, že jsem si ji mohl po práci půjčit a jet za zábavou. Skoro celý měsíc :-D Dnes by pro mne asi větší zábavou byla jízda samotná :-D
Už tenkrát se mi víc líbila " psí kost " a to mi zůstalo dodnes :-D

Kolina
19. března 2017, 14:06
0

Pekne cteni na nedeli Krabe,tyto clanky me bavi vice nez o kdejakem novem Lambo ci Ferrari ktere si normalni clovek snad nemuze dovolit. A hlavne dvoudverova Cortina je uz celkem taky vzacnost!

reagovat
krab
19. března 2017, 19:30
0

Dík! No ono pokud mi někdo půjčí na den soudobé Ferrari, nebo ještě líp historické Ferrari, rád recenzi napíšu! Ale protože v našich podmínkách toto není tak žhavé, tak rád píšu o emocích s veteran jako byla Cortina.

Jinak XJ-C je famózní auto a určitě I výborný kup. Není to tak dávno co se dala koupit kolem 10tis liber moc pěkná, dneska jsi na dvojnásobku, ani nemrkneš. Já se se starým XJ jednou mohl svézt, má to velké charisma, ale spíš nez limuzíny, mě berou ty menší sporťáky a vůbec lehká auta. :)

Kolina
20. března 2017, 01:45
0

Pred sedmi lety se dalo pekne xjc koupit kolem 6tis liber,nikdy sem nepochopil jak tak krasne kupe muze byt tak levne. U coupe jde vzdy o vzhled a style,a toho ma xjc Vic nez dost. Ostatne vubec se nemusite stydet s nim zaparkovat vedle treba astonu martin db5-6,a verim ze neznale oko by melo i problem urcit co je aston ci jag,coz se samozrejme netyka nikoho z autickare:-).

Br
Breakthru
19. března 2017, 19:21
0

ale, jo...jsou pořád, jen ta MKII je taková jiná.Je na pohled dospělejší než jednička a menší a lehčí než trojka.Samozřejmě vzhledově je nejhezčí labuť, jednička je čistá bomba 60. let...ta dvojka je prostě někde mezi.Přitom mi příjde její vzhled úplně nejvyváženější ze všech Cortin, ale i Německejch Taunusů tý doby....Není problém ěnjakou sehnat.Jenže před pěti lety se dala sehnat za bůra, dneska za pade....
Mám doma z Fordů už jen Granadu a pořád na ní není čas....já ty starý Fordky pro tu neobyčejnou obyčejnost prostě miluju....Vždycky do ní dám baterku, píchnu čerpadlo přímo do kanystru, otočím klíčkem a ta stará V6 naběhne na brnk, jak kdybych ji včera odstavil...

reagovat
krab
19. března 2017, 19:26
0

Jo, Granady jsou taky skvělý. Předloni jsme byli kempovat na Le Mans Classic a vzal jsem tam tátu s mámou. Užili si to maximálně. A jeli jsme tam normálním autem, měli tehdy BMW 525d Touring E61. A "Tata" brňenského Fordever klubu nás musel nakonec v neděli nastartovat přes kabely svojí dieslovou Granadou :) Prostě , tyhle auta jsou nezmarové. Dost mě mrzí, že žádného takového Forda už nemám. Zase bych na něj měl zálusk.

Irwinek
19. března 2017, 19:31
0

A je vůbec nějaký auto, na který by jsi vůbec, ale úplně vůbec neměl zájem?

krab
19. března 2017, 19:46
0

No, to je dobra otázka. Já jsem dost optimista a baví mě auta různý škály velkýho rozptylu. Ale najdou se I ta co mě vyloženě nebaví a myslím si o nich že jsou fakt špatná. A nebudu hodnotit to v čem jsem nejel.
1. Renault Fluence : myslím si že je to děsný krám. Byl jsem nucen v tom jezdit před pár lety na služebky , jelikož to servírovala smluvní půjčovna.
2. Ford Escort ( 1991-1997) , I s faceliftem, ten poslední před Focusem. Srovnejte si to s Focusem. Ford věděl dobře že je to šunt a byl....
3. Skoda Favorit : Já vím, jezdili jsme v tom všichni. A na tu dobu, nebýt režimu a okolností to mělo být daleko lepší auto. Bohužel nebylo. Byl to prostě totální krám. Zase, na druhou stranu, kdyby se prodával mezi lety 1980-1988 tak by to hodnocení nemělo být tak hrozné, ale protože to bylo 1988-1994 tak to takhle hodnotním. Ona, Feliciie by s asi moc optimizmu ode mně taky nezískala.
4. Současný, aktuální model Opel Astra : jel jsem v tom relativně nedávno a opravdu jsem byl hodně zklamaný nad řízením....
5. Skoda 1203 : jestli něco bylo opravdu mizerné auto, tak to bylo tohle. Já si na něj pamatuju jen v začátcích řízení už s řidičákem v kapse. Bylo tehdy doma v provedení minibus , táta to tehdy výhodně koupil po nějaké firmě v půlce devadesátých let. Bylo to neuvěřitelně poruchový, hlučný, nic to nevyjelo, stačilo se na trávě vyčůrat pod zadní kolo a žádnou auru jako třeba VW busík to prostě nevyzařovalo.

Já se snažím mít rád většinu aut, občas se mi ale něco nelíbí. Možná jsem na něco zapoměl, ale výše je tak nějak moje top 5 :)

Irwinek
19. března 2017, 20:15
0

Asi bych nesouhlasil s 1203, táta s ní dokázal neskutečné. Jako zootechnik v době, kdy tady pojem terénní vůz suplovalo ARO, s tím jezdil pole nepole, zima, léto, déšť, bláto. Netvrdím, že bez problémů, ale vždycky dojel a to i třeba s nemocným teletem z pastviny.
Ale vlastně jsou to Tvoje nebavící auta, takže proč ne :-D

krab
19. března 2017, 20:29
0

Já vim. To je ta ošemetná věc, když nazveš nějaké opravdu stare auto krámem. Vždycky najdeš někoho kdo na něj má výborné vzpomínky. To je jako Top Gear před lety s Jeremym a jejich vztah s Morris Marina clubem :) Byl špatný....
Já to vidím asi takhle. Táta měl na 1203 dobrou vzpomínku, protože alternative neměl. A to, že musel to auto nějak přimět v jakýmkoli počasí k tomu aby jelo dál je vlastně velký dobrodružství. ALe představ si, že by žil ve svobodném světě a mohl ty jízdy dělat v Land Roveru nebo Mercedesu G-Wagonu, či VW Transporeru Synchro. Odpověď je jasná.
Bylo to o okolnostech. To je jako historka kdy mi rodiče vyprávěli, že se zbavili oranžového Moskviče v roce 1990 , prodali odcházejícím vojákům a já (malej 8letej kluk) prý doma pak brečel že už toho Moskviče nemáme :) ... Je fakt že pak koupili bílou Dacii, takže velkej rozdíl to teda nebyl.....

Irwinek
19. března 2017, 20:52
0

Já tou 1203 jezdil taky, dalo se :-D
a táta? tak ten jezdil snad se vším, co se nějak pohybovalo ( včetně koňskýho povozu ). Furt jsem třeba nechápal, když mluvil o tom, že se hakl s původním motorem startoval závažím, až jsem to jednou viděl na vlastní oči :-D
Měl na výběr to, co se tady v té době vyskytovalo, ale to, že dal přednost 1203 se zadním náhonem před 4X4 ARO, nebo UAZ "ucho" , Barkas a spol, to asi hovoří za vše.

H_F
20. března 2017, 00:10
0

hezky napsany, osobne z kortin ucuravam z labuti

jestli mas aspon trochu spadeno na staryho minika, tak hned jak se objevi zajimava prilezitost ji chytni za pacesy
sice stravis mladi stelovanim brzd, nez se na to vykvaknes a das tam wilwoody, ale jinak to je naprosto top auto
jednoduchy, lehky, skvele se ridi, obcas se da udelat zajimava koupe, tzn. i po fin. strance dava velky smysl.. a hlavne je nadherny

reagovat
Oh!Gust
20. března 2017, 20:57
0

Nazdar, pozrel si niekto z vás klip Olympicu - Otázky? Aké 4dv. auto v ňom účinkuje spolu s Cortinou?
Je to Simca, ako som z brucha odhadol?
Ďakujem za odpoveď vopred.

reagovat
krab
20. března 2017, 22:43
0

Trefa :) Je to určitě Simca 1301. To bylo totiž moje první auto. Asi v 19ti jsem jí koupil od jednoho chlapíka a ten to nějak zdědil po dědovi nebo co. To byla taky kára :) A měla opravdickej tranzistorák v přístrojovce a lavicovou přední sedačku

BobAsh
21. března 2017, 00:11
0

Tys měl Simcu 1301? Tak to se lišíme jen v tom, že tys měl nejdřív Simcu a pak Cortinu a já naopak :)

krab
21. března 2017, 07:21
0

to je legrační. No měl jsem. Tuhle zelenou 1301 , myslim z roku 1969 to bylo. To muselo bejt tak někdy okolo 2002/2003, to se tyhle auta daly sehnat ještě za pár korun i pěkný. Simcu jsem původně nechtěl, spíš nějakýho Fiata a nebo právě Forda. Pamatuju si, že jsem tehdy byl koukat na nějakýho Fiata 600D , ale to byl šrot, no a pak se objevilo tohle, to bylo pěkný. To byl takovej kočár :)

Pak právě přišla ta Cortina, ta se potom asi po roce renovovala, v konečným stavu byla fakt skvělá, doteď bude u majitele ve skvělým stavu, viděl jsem jí naposled tak před třema rokama. No, mezitim jsem chvilku jezdil 127čkou, tu měl táta, ale rychle to prodal protože potřeboval místo na nějaký jiný auto. To byla škoda, 127čka byla vynikající. Pak už jsem taky jezdil moderníma autama, ale to jsou takový nezajímavý auta. Já jsem si to normálně dokonce sepsal kolik jsem toho měl :) ... myslim že něco jako 35 nebo takovýhle šílený číslo to je. A to mam řidičák od léta 1999 :)

Oh!Gust
21. března 2017, 16:28
0

Ďakujem, Vojto, za odpoveď. Ešte niečo ma zaujíma, koľko ste mali rokov, keď ste mali prvé vlastné auto? Aj odpoveď autora blogu ma zaujíma ?

Oh!Gust
21. března 2017, 17:56
0

Oprava - díky, krabe :) i otazník na konci je navyše

krab
21. března 2017, 19:12
0

První auto za vlastní peníze jsem si koupil právě tu Simcu. To mě bylo 21 myslím... Předtím jsem jako měl auto, ale to bylo spíš jako druhé auto doma. Jakoby moje, ale ne zas tak úplně :) .. Tenkrát ale to bylo fáro. Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi z roku 1991. Tyhle myslim asi už všechny skončili na vrakovištích.... už je nevídám. Ale byla to radost tenkrát to vybírat. Tenkrát jsem totiž ještě strašně chtěl nějaké benzínové Pajero , o něco starší než než ten Lancer. Bylo to za podobnou cenu, ale stav asi dneska bych hodnotil jako mizerný, tenkrát mě to přišlo skvělý. No, ale tatík zasáhl , koupilo se normální rozumný auto. Jenže I tak ten Lancer to bylo dělo. Tenkrát. Autoškola na Feldě, zkušenosti na Feldě, táta měl tehdy služební jedničkovou Oktávku, do té byl v prvních letech co to měl vstup zapovězen. No prostě, oproti Feldě to Mitsubishi lítalo :)

Ale ty opravdový zábavný kilometry a zkušenosti, to byla ta Simca a pak ta Cortina. Proto jsem se rozhodnul o tom i napsat ...

Oh!Gust
21. března 2017, 22:35
0

Pekné začiatky. Doslova podľa môjho Gusta :)
Aj napriek vekovému rozdielu vidím podrobnosti v našich šoférskych začiatkoch. Prvé skúsenosti som získaval a budem získavať za kormidlom Felicie, druhého auta v rodine. Ak neprejde v máji STK/EK, bude pravdepodobne treba ju nahradiť a do tohto výberu už zasiahnem aj ja :D Páči sa mi tvoj výber vozidiel, aj spôsob písania. Len tak ďalej, čítam to rád.