načítám data...

Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo Multiair TCT – Garáž madam Krabové

17. srpna 2019, 10:58 49 komentářů krab

Aneb jak jsem se i já stal Alfistou. Byť teda na tak silné závěry je ještě velmi brzo. Pojďme na to popořádku. Někdy na konci jara jsem od své drahé polovičky dostal složitý úkol.

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo Multiair TCT – Garáž madam Krabové

„Seženeš mi auto! Nesmí být moc drahé, nesmí být ošklivé, neměl by ho mít každý a musí mi sednout na řízení“. A abych nezapomněl – nesmí mít spojku a řadící páku. Zprvu jsem tento úkol poměrně ostentativně ignoroval a různé teoreticky vhodné kandidáty z inzerce sabotoval různými „pseudodůvody“, proč zrovna tohle auto nekoupíme.

A co sehnat, když jsem zatraceně v zimě prodal malý, šikovný Yaris

Toyotu Yaris už jsme měli, Mazdu 2 v dokonce dvou generačních provedeních – a posaďte se: Měli jsme dokonce i Škodovku Fabii, se kterou se před lety jelo až do Chorvatska. Od té doby jsme tam vážně radši už nikdy nejeli. Zkrátka a dobře, když už pořídit malé „obyčejné“ autíčko, oba jsme chtěli, aby zas až tak obyčejné nebylo. Já chtěl jednoznačně Mini Cooper, Krabová toužila po Toyotě IQ, kterou jsem měl jet hledat až do Německa. Jí utkvěl v hlavě především roztomilý inzerát na bílé IQ 1.0 Multidrive od jisté babky s trvalou na hlavě z Norimberku. A proč s trvalou na hlavě? Milá dáma se i s foťákem v ruce velice roztomile zvěčnila na jedné fotce – byla vidět s úžasnou grimasou ve fotoaparátu.

Maličkou, i když geniálně navrženou Toyotu (jednou jsme měli jeden exemplář vypůjčený) považuji za nesmírně jednoúčelový stroj. Vzadu není prakticky žádné místo, je to takový „Smart“, ale od Toyoty a pořádně udělaný. Zkrátka návštěvu německé „Oma mit der Tasche“, takové té milé paní, co v jedné ruce veze velkou tašku na kolečkách a ve druhé si razí cestu supermarketem holí, jsem prostě sabotoval. Přišlo léto a urgence auta pro dojíždění do nové práce mé ženy nabraly na obrátkách. Jaké auto vybrat?

Všechna malá auta s automatem bývají jako ojetá totiž předražená, a navíc mnoho z nich má mizerné převodovky. Toyoty mají variátor, který jsme sice asi dva roky provozovali v Yarisu, malá „kolíňata“ z továrny TPCA zase robotizované manuály. Robotizovaný manuál má i Opel Corsa, Volkswagen UP! nebo Škoda Citigo, což je vlastně úplně to samé auto. Ford Fiesta má prý velmi poruchovou automatickou převodovku. Zrovna tak Mini Cooper, který má klasický hydroměnič až ve verzi Cooper S. A ten skutečně funguje dobře. Jenže když už Mini Cooper S, tak je potřeba se vyvarovat druhé generace s motorem THP. Identický problém má jinak velmi pěkný Citroen DS3. A tak zbývá koncernová dvojka: Polo/Fabia a možná jedničkový bavorák první generace. I když ten už je větší a ženě se nelíbí.

Cooper S / DS3 / MiTo: Které je z nich nejlepší?

Shortlist vypadal tedy takto: Mini Cooper S (R53) s automatem anebo Citroen DS3 1.6 (bez turba), případně právě malá Alfa Romeo MiTo s motorem 1.4 Turbo Multiair a převodovkou TCT. Autíčkářův odborník přes veškerá auta a hlavně na rubriku „Ptejte se“ Dan Borský mi na můj „shortlist“ řekl asi tak jediné: „No horší tři auta jsi si Krabe fakt už asi ani vybrat nemohl“. DS3 se podělá, protože jsem jí kdysi měl sám, Alfa Romeo je nesmírně tvrdá a Mini Cooper S? Pro ženu? Myslíš to vážně?…

Alfou tam, vlakem zpátky, ehm… Vlakem tam, Alfou zpátky

Stejně jsem ale jel do Brna (dobrodružně, přímo rychlíkem Vysočina) a počítal, že zpátky už se nebudu muset tísnit s různými spoluobčany v salónním kupé. Pojedu totiž vlastní Alfou Romeo. První Alfou Romeo v mé „autíčkové“ historii. A Alfu Romeo jsem opravdu koupil. Udělali jsme na ní novou STK, zespodu vypadala obzvlášť dobře, motor byl krásně suchý a až na šrouby kol, které jsou lehce nahnědlé (úplně typický problém těchto Alf Romeo – majitelům orezly originální šrouby už hned první zimu). Když nebyl olej pod autem, radši jsem se podíval, zda je i v něm – a byl. Sice po ani ne 10 tis km vypadal dost tmavě, ale bylo ho tam dost. Majitel se pod kapotu sám moc nedíval, ale naštěstí jeho mechanik ano. Nakonec Alfa má najeto jen něco málo přes 40 tisíc kilometrů – a jak řekl technik na STK. „Tady není co zkoumat, to je prakticky nové auto, pane“. Čímž mi zrovna nepomohl při vyjednávání velké slevy, ale to nevadí. Hlavně, že Alfa není šrot a já nemusím zpět zase vlakem.

Po dálnici D1 se jelo příšerně. Aktuálně jsou tam asi tři úseky, které víc, než cokoli jiného připomínají dlažební kostky na zkušebním polygonu Tatry Kopřivnice. A Mito nemá výkyvné polonápravy a trubkový centrální rám. Mito je totiž docela tvrdé. Dan nekecal. Ale není to tak strašné. Ono je to vůbec kulturní šok, když si zvyknete na ježdění ve středně velkém kupé s pohonem zadních kol a silnou V6 pod kapotou. Pak vás už ani to turbíčko příliš neosloví a neodhlučněná kabina už vůbec ne. Alfa Je „cuore sportovo, sportovní srdce a odhlučněním byste přišli o zvuk motoru. A Mito má docela příjemný zvuk ve vyšších otáčkách, TCT řadí naprosto logicky a hladce a číslíčka na rychloměru přibývají. Jen poslední „šestka“ je na dálnic zbytečně až moc krátká. Točí 3000 otáček už kolem 115 km/h. V Brně jsem natankoval plnou nádrž a nemusel hledat další benzínku hned v Humpolci. Přijel jsem domů a nádrž byla ze dvou třetin stále plná. „Máťa“ jak si krémově bílou Alfu Romeo žena pojmenovala, benzín vážně jen usrkává.

Cuore Sportivo

Dneska ráno jsem si s ním zajel po oblíbených okreskách pro snídani a „Máťa“ vážně není špatný. Řízení není tak přesné a citlivé jako v Mini Cooperu S (R53) a ani zvuk motoru není tak boží jako čtyřválec s kompresorem, ale zatáček se MiTo nebojí. Přední náprava se stáčí do zatáčky přímo výborně a plyn se docela dobře dávkuje bez citelné turbodíry. Tu jsem hodně vnímal u motoru 1750 Turbo Benzina v Giuliettě, tady není tolik točivého momentu a všechno působí sladěněji. Přitom těch necelých 140 koní docela autem zahýbe. Bez dramatu, ale rychlost naskakuje velmi svižně. Zrychlení z 0-100 km/h okolo 8 sekund bych Italům věřil, že není jen vycucané z prstu někde na poradě u kafe, ale že to fakt někdy tomu autu naměřili.

MiTo má přepínač DNA a bohužel i otravný systém Start/Stop. Jestli by se mohla porouchat jen jediná věc na tom autě, ať je to klidně on. Musí se vypínat po každém nastartování tlačítkem. Co se týká jízdních režimů, mě vyhovuje Dynamic, ona bude jezdit na Natural. (jako i benzin, ale myslím jízdní režim – Italové tomu říkají Natural, základní jízdní režim). Řízení má na Dynamic tužší odpor a lépe maskuje absenci citu okolo středové polohy. A reakce na plyn jsou ostřejší. Nejlepší je řadit si sám sekvenčně na voliči řadící páky a ve městě to zas přepnout na „N“ a automatický režim.

Vypadá to, že „Máťa“ se bude dál líbit. Dostane ode mě hned nějaký ten servis a doufejme, že budeme kamarádi. Pokud se hned nerozbije obávaný a v Německu vyrobený hydromechanický systém ovládání vačky sacích ventilů Multiair a nepodělá něco na převodovce TCT, budeme kamarádi. A kdo ví, možná nebo přímo nejspíš k němu i časem přibude nějaká pravá stará Alfa Romeo či obecně vzato italský roadster.

 


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

beastar
17. srpna 2019, 16:55
0

Máťa dobrej. Ale není to náhodou jen trochu modifikovaný Fiat? Mam pocit že jo. Údajně to jezdí dobře jako mainstream. Kdysi dávno jsem proti podobnému máťovy stavěl v real provozu Polo soudobé generace. A jářku ten VW nebyl v ničem o mnoho horší.

reagovat
krab
17. srpna 2019, 17:51
0

Ona he to platforma Grande Punto a Opel Corsa D. Jenže stejně to moc o ničem nevypovídá. Spousta aut na stejným základu samonosný karoserie jezdí v reálu dost jinak. Designově se na tom docela vyřádili. Bezrámový okna jsou super a tak...

Akorát nemá Alfa zatím doteď nástupce. Jako ojetina za zlomek původní ceny je to myslim dobrý. Novota tehdy za půl mega, no to už bylo dost složitý rozhodování...

Ronoath
17. srpna 2019, 17:51
1

Ten automat TCT by mě vskutku zajímal, nepodělí se někdo o reference, co je to zač a jak to funguje? Aktuálně je to jediný dostupný automat pro Tipo...

reagovat
krab
17. srpna 2019, 20:29
0

Co jsem se informoval, tak systém je série dvou suchých spojek, jedna ovládá rychlosti 1,3,5 a druhá 2,4,6. Systém vyvinul Borg Warner a mechatroniku k tomu Magnetti Mareli. A je to konstruované pro točivý moment maximálně 350 N.m.

Podrobnosti vygooglit půjdou...

Bavoraczech
20. srpna 2019, 14:27
0

Dvouspojka, údajně jedna z těch lepších, ale záleží na naladění ke konkrétnímu motoru. Zrovna s tou 1.4 si ale dle informací sedí. Já jel jen v nejsilnějším benzínu s manuálem a i to jen pár km na testovací jízdě, takže osobní zkušenost nemám.

krab
20. srpna 2019, 14:51
0

Mě to přijde, že to řadí fakt inteligentnějším způsobem než TCT u Giulietty Veloce, kde je motor 1750 cc. Mělo by to snad fungovat. Upřímně řečeno, dneska už se může na jakýmkoli moderním autě ( 10 let a mladším) rozbít dražší díl a je jedno jaká je to značka. Než koupíš nějaký auto a procházíš fóra majitelů, tak ti tam u čehokoli lidi píšou, že měli takovou a makovou závadu... To bys nemohl koupit nic, nebo jezdil jako Bitner celoživotně v Dacii na LPG :-D

Co může naštvat tady konkrétně, to je ovládání sacího ventilu přes Multiair bazmek... To je takový zvláštní hydromechanický díl, co ovládá profil sací vačky. Může se tam uvolnit (povyšroubovat vložka válce) případně se to zanést bordelem. Trpí na to auta, která jezdí na výměny oleje moc pozdě anebo mají zanedbanou údržbu. Ale není to italský díl, ale Multiair pro FCA vyrábí INA Scheafler Group v Německu. Toho se lehce obávám, že může přijít... ale pečlivou údržbou bych tomu mohl umět předejít. Navíc tady je prd najeto a servis se na tom podle servisky dělal prakticky poprvé ve 14 ti, pak ve 23 a pak ve 34 tis km. A teď už mám doma novou Selenii , koupil jsem filtry, svíčky vyměním... a pak zas nový olej po 10 ti dám. Vždycky tu Selenii. Dokonce je tam v tom systému nějaké sítko k vyčištění, resp. má svůj filtřík, to se ještě pak budu informovat, jak a jestli na to nějak sahat... Poslední prohlídku tam nalili Castrol, alespoň předepsaný ACEA C3, ale ta Petronas Selenia má přímo napsáno, že je pro Multiair motory. A když se to časem posere i přes důkladnou údržbu, tak to zkrátka znamená, že soudruzi v NDR udělali někde chybu :-D Anebo že obecně relativně nová technika má v sobě až příliš zbytečných kurvítek. Přestože motor FPT 1.4 turbo mutiair vyhrál v roce 2010 nějakou prestižní cenu motor roku.

In
Inocenc Pozzi
17. srpna 2019, 21:56
0

Gratulace k sympatické a neotřelé volbě! Myslím, že žena bude spokojená, takže vlastně i vy.
Hezký malý a svižný autíčko, který navíc v reálu vypadá ještě líp než na fotkách. Pro holky a dámy ideální.

Moje postřehy s Mitíčkama:
+ v rámci segmentu nadprůměrný design
+ slušný a živý motory, jízdní projev
+ převodovka TCT řadí fakt skvěle
+ jezdí jich relativně málo

- vhodné fakt jen po naše hezčí polovičky, případně snad ještě tak 20i leté kluky. Kdokoliv starší, robustnější, v tom vypadá dost nepatřičně ( sorry krabe :-) )
- podvozek opravdu tvrdší než u většiny segmentové konkurence (ale pořád ještě v pohodě přijatelné)
- pro mě určitě největší mínus a špatně se to popisuje, ale ze všech Alf, které jsem kdy řídil, má Mito nejmín' toho Alfa-charismatu. Snad se chápeme jak to myslím. Prostě s trochou nadsázky hezčí Punto.

Přeju at' vám oběma dělá jen a jen radost.

reagovat
krab
17. srpna 2019, 23:10
0

Děkuju. Máš pravdu, ty tvoje postřehy mi k té Alfě sedí. Asi sám pro sebe bych si to vážně nevybral. Ale když už udělám to faux pas a sednu dovnitř za volant, líbí se mi. Asi ne tolik jako kdyby to byl Mini Cooper S (první generace new Mini - R53), ale je to čiperný auto.

Zatím jsem řídil jenom Alfu 156, Alfu Spider serie 4 (1991) , Giuliettu Veloce (2016) a tohle MiTo. Jestli má nějaká Alfa z nich vážně charisma takový, že bych jí chtěl řídit znova a hlavně teda mít doma v garáži pro radost, je to ten starý Spider. A to je vlastně i tak trochu plán do budoucna, pokud zase někomu udělá radost moje Infiniti kupé. Protože pak za obdobný peníze budu moct po Evropě hledat hezkýho Spidera... Paradoxně se mi z těch italských aut ještě extra moc líbí moderní aktuální verze Fiatu 124 Spider. Úplně ideálně v Abarth verzi...

krab
17. srpna 2019, 23:16
0

No a to jsem trouba... ještě jsem zapomněl na Giulii Veloce 4x4 a Giulii Quadrifoglio. A hlavně tyhle nové Giulie jsou skvělá auta. Fakt boží. Ale jsou to relativně velké sedany a Quadrifoglio je maniakálně rychlá. Líbila by se mi, ale tak trochu jsem si "zakázal" nad ní vůbec uvažovat. Člověk s ní na silnici jede vážně až moc rychle... A ona k tomu fakt láká.

Zkrátka u Alfy Romeo mě táhne nejvíc ta historie. Klasické Alfy prostě... To je co mě bere

In
Inocenc Pozzi
17. srpna 2019, 23:55
0

Vaše G37 už jsem viděl v inzerci, je to pěknej kousek. Nějakej "Japan fans" po něm skočí.
Těch Alf už jste pár pojezdil a zkušenosti s nima nabral, takže žádnej Alfa-panic nejste. A měl jsem za to, že jste měl tu čest i se 4Céčkem, ale třeba se pletu.

krab
18. srpna 2019, 10:17
2

Pravda, pravdoucí. 4C jsem taky řídil, sice teda ne moc dlouho, ale na základní dojmy stačilo. Ale kamarád jí má, takže až někdy zas pojedem na vyjížďku, tak si auta na chvíli vyměníme a dojmy si rád osvěžím. :)

Alfa je prostě krásná. To je její hlavní devíza. U té 4C. Dokonce nás oba pustili na sraz mezi samé drahé supersporty. Přitom ty naše auta stojí vlastně jen zlomek toho co nějaký Aventador nebo pořádné "efko". A lidi si je přesto fotili a koukali na ně. Tak jsme vlastně mohli cítit jako ta společenská smetánka v naleštěných supersportech. A vlastně ten den pršelo, takže můj lotus by tam asi vyhrál nejspíš cenu za nejšpinavější vůz srazu....

Inocenci, víte co je ale legrační? Že ze všech těch úžasných Alf Romeo co jsem zatím měl tu čest řídit mě ale naprosto suverénně bavil starý Spider z roku 1990. A tady dokonce bude platit, že čím starší série to je, tím víc charisma ten roadster má.

beastar
18. srpna 2019, 12:59
0

Pěkná debata. A asi bych i souhlasil. Ty klasické Alfy jsou prostě absolutely delicious. Ta moderní éra má taky něco do sebe. Až na některé modely, kde se vážně nedařilo co do kvality atd. Každopádně Mito má plus v tom, že působí originálně. A jízdními vlastnostmi si fakt v rámci třídy nezadá s tím nej. Ovšem teda zase z mého pohledu to není taková ta echt Alfa. Asi jako Áčko není vyloženě Mercedes.

Ale zase na ty účely pro partnerku uvyklou dopodud Yarisu a hledající původně Tojku je to vlastně zajímavá volba. Tak snad to bude spolehlivý.

Fa
Fandatik
19. srpna 2019, 09:38
0

Velká gratulace a víš jako je to s tím příslovím, že každý autíčkár musí minimálně jednou vlastnit Alfu (i když je tvoji vedoucí). A hlavně musíš paní Krabové vysvětlit, že když na ní ostatní Alfy bliknou, tak to není varování před hlídkou s radarem.

Mě třeba malá Alfa přijde v pohodě i vzhledem k historii a místě vzniku (narozdíl od Aclass). A kdybych ji opatřil drahé polovičce, tak by mě vůbec nevadilo s ní jezdit, narozdíl třeba od TT a dalších typických aut pro kadeřníky.
Spider je nádherný, ale v poslední době mě stále víc okouzluje SZ.

beastar
19. srpna 2019, 11:37
0

Jako jo, ale zrovna TT není zase až tak strašná. Jako jiné. Mě zase třeba vadí Mini i když to není vyloženě kadeřník. Taky poslední Miata je pro mě no go. Prostě každej to má jinak:)

In
Inocenc Pozzi
19. srpna 2019, 14:34
1

Souhlas s Bístem, že každej ty mini káry vnímá jinak a po svém.
A taky asi dost záleží v jaké komunitě se člověk pohybuje. Moji sociální bublinu tvoří (kvůli práci) jeden řízek vedle druhýho a když je občas možnost "popojet" Mitem nebo Pětikilem, tak si v tom připadáme jak debilové. A asi i tak vypadáme... :-)
Tím ale nechci kategoricky říct, že zrovna to MIlano-TOrino je holčičí auto a basta. Jen se v tom holt né každej cítí dobře.

A k tomu audiu v Alfách - nemám problém se střelbou do vlastních řad. Já když si bral Giuliettu QV, kde tabulková cena byla 1 mio, tak sériové audio bylo podprůměrné. Musica catastrofica...

krab
19. srpna 2019, 14:54
1

Fandatik - dík a vídíš, to bliknutí / mávnutí to zařadím do "výukovýho" programu hned vedle věcí jako : když parkuješ podélně u obrubníku, nalaď si zrcátko směrem dolů než se to krásné "Campagnolo" odře...

S tou trapností když v tom jede chlap jako já a ne černovláska v tmavých brýlích, s tím já si vrásky nedělám. Jestli existuje ale jedno jediný auto v kterým jsem se svezl a fakt se cítil jak debil v tom, tak to byla červená Mazda MX5 generace ND. Tady si nemůžu pomoct, ale připadám si v tom fakt jako hrochu a myslím si, že se lidi musí prostě smát, když mě v tom vidí...

Alfa mi totiž nepřipadá (žádná Alfa) vyloženě holčičí. I když uznávám, Miláno-Torino je rozhodně jeden z nejmíň typicky "alfistickým" modelem. I když to si možná dřív alfisti říkali o 145 , pak o 147 taky... A zkrátka koupit Hance Alfu Romeo 147 GTA Selespeed, to by byl sice pro mou hlavu dost dobrý nápad, ale asi by to auto spíš nenáviděla a tak by to byla zas jen hračka pro mě ... Z MiTa má radost.

A ta kvalita : vůbec mě přijde taková jedna věc u té Alfy a to, že úplně nová image přišla vážně až nedávno s Giulií. Alfy byly vždycky hezké, ale chyběla jim ta technická vyspělost a kvalita jako uměly držet kdysi dávno, zkrátka do začátku 70. let. Alfa Romeo pak od roku 75 cca už prostě měla modely, kde bylo víc kompromisů i v té kvalitě, v interiéru atd... To začalo možná už Alfettou, pak přišlo období s Fiatem a 90. léta a nulté roky vlastně jakoby nic moc. Máme ty 156tky, 166tky jakoby rádi, i pak tahle Mita a Giulietty, ale myslim si první pravá Alfa po fantastickým modelu tipo 105 (GT Junior, GT Veloce atd.) je novodobá Giulia. Já třeba osobně je mám hrozně rád, i když jsem teda neřídil nikdy základní model. Přijde mi, že ta nová Giulia je prostě výborně vyvážená z hlediska designu, kvality uvnitř i jízdních vlastností. Kdežto třeba tady ještě u Mita nebo Giulietty je tím plusem design, řekněme že i dobré jízdní vlastnosti, ale zbytek toho provedení nijak oproti mainstramovým autům nevyčuhuje. Kdežto Giulia mi přijde, že ano.

Bylo by parádní, kdyby přišlo FCA s nějakým zbrusu novým supermini, který bude tentokrát o míle lepší než všechny ty Fiesty, Pola nebo Fabie....

In
Inocenc Pozzi
19. srpna 2019, 15:33
0

Ještě jsem si vybavil jak mi sestra popisovala scénku z benzinky, kdy byla mrtvá smíchy při pohledu na oranžového C3 Pluriela se sundanou střechou. Za volantem vysoký šedesátník, hrdě se tvářící... a vypadající jako totální blbec. On si to ale evidentně nemyslel nebo nepřipouštěl.

Supermini, který by sundalo Fiesty, Clia, Pola a Ibizy, by FCA zvládlo. O to větší škoda, že se toho nedočkáme...
Ale jestli vše klapne v nižší střední, tak náhrada Giulietty, na platformě Giulie a Stelvia, bude parádní. Konečně opravdu nový auto, ne jen lehoučký facelift jako do ted'.

beastar
19. srpna 2019, 15:58
0

Já si myslím že Giulie je zajímavá i jako základní auto. Nicméně prostě to chce pořád trochu toho fanouška. Člověka co měl předtím řekněme Německý auta to moc nepřesvědčí. V tom je to pořád Alfa. Nicméně nefunguje to o nic hůř, než třeba Renaulty, Opely atd. Nicméně je to pořád mainstream. Krabe uvědom si, že u nás to působí výlučně. Jsou země, kde je to asi na úrovni toho Golfa případně Focuse... Možná. Samozřejmě nemluvím o top specs.

156, 166 případně další soudobý borkyně. Joo baví mě to. I ty ohnily dneska domlácený kusy když člověka investuje rád. Tak potěší. 166 umí být i spolehlivá a pohodlná. A raději než Superb 1. bych si jistě vzal právě 166, nebo třeba SType. To MiTo je pro mě prostě Fiat. Omlouvám se tak to je. Vidím v tom Punto moc. Nicméně Grande Punto není vyloženě špatné auto. Jezdí taky velmi zajímavě. Jen ta spolehlivost už u nových aut prý nebyla nejlepší. Ale to je taky asi věc kusu. Kvalita audia je proměnlivá samozřejmě nejen u Alfy. Jsou na tom jiní i hůře.

Fa
Fandatik
20. srpna 2019, 03:24
0

Tak musíme si přiznat, že Alfa to dost zabila cenovou politikou. Ta aura 70' chybí a ceny byly obrovské až nepochopitelné. Na úrovni německé prémie. Vlastně na podobnou nemoc umřel i Saab. Spousta krásy, pokrokových řešení, ale draze a bez kupců.
Myslím, že aktuálně pomáhá Alfičce i vstup do F1. Díky tomu se i občas mrknu. Není to ještě stejně často jako když jezdili V8 (a už vůbec ne jako V10, tam pro mě F1 skončila), ale dam tomu občas chvilku.

Možná by ještě pomohl supersport (8C nepřišlo v dobrou chvíli, nebyl model, který to mohlo podpořit v image).
Ale snad se blíská na lepší časy.

A k těm mini autům. Když vezmu kompaktní městský pelech. Který je orvaný jak samice, sem tam kovomorka a vyleze dvoumetrový hovado tak mi to třeba ještě přijde OK. Ale v nějaké mini leštěnce je to divný.

Bavoraczech
20. srpna 2019, 14:42
0

Alfa a audio... Které bylo delší dobu mým koníčkem. Objektivně.... je základní ozvučení jako takové v modelech jako 147, 156, GT, 159 docela OK, ale všechno zabíjí ty autorádia od Blaupunktu (Německo), který jsou prostě navržený tak, aby to nehrálo. Dálší věc co ten zvuk sráží je, že pokud nemáš Bose za příplatek tak si ani nezapneš "Loudness". zkuste si tam ale dát klidně 15 let staré základní rádio od Pioneeru a rozdíl bude diametrální.
Naprosto jinou ligu ale hraje zvuk ve 166, který už v základu obsahuje autorádio Becker, to samé které se používalo ve vyšších výbavách Porsche Boxster 1. gen a 911 996. A naladění obzvlášť s příplatkovým DSP je naprosto vynikající. Překonává třeba takové borce jako je BMW X5 jak v čistotě projevu, tak i v prostorovosti zvuku.

beastar
20. srpna 2019, 15:52
0

Jako audio taky samozřejmě záleží na stavu konkrétního kusu. U mnoha ojetin je to vypadaný, odlepený a jinak poškozený. Nejen u 156/66/47. Každopádně ano Blaupunkt získal v autech renomé někdy v 90. letech. Přitom základní radia nic exrea neuměli. A bylo jedno zda v Bmw či Alfě. Solidní audio měli tehdy MB, Volvo a dnes mě třeba přijdou super muziky v Bmw a Lexusu když si umiš připlatit.

Tu účast v F1 bych fakt nepřeceňoval:) Pořád je to Sauber s logem Alfy na boku. I když je pravda že to není špatná reklama. Monopost vypadá hezky. Pilotí dvojka se taky vydařila. A vlastně ani ta technika není úplně v prdeli. A ten střed pole s tím ujezdit umí.

Fa
Fandatik
20. srpna 2019, 17:46
0

Víš jak, tonoucí se stébla chytá. Alfa už byla vícekrát v klinické smrti. Lancie čeká na odpojení od přístrojů. Tak mě možná stačí fakt málo, abych doufal, že Alfa to přežije.
Jo Kimi je můj oblíbenec. Nejen famózní pilot, ale i samorost. Hrozně jsem čuměl, že v klidu přizná jak si kvůli permanentní chlastačce nepamatuje 16 dnů v kuse. A to zvládl v Bahrajnu i Barce pódium.
Možná bych radši viděl Alfu v nějakých cesťácích, ale ta popularita původní DTM už není. A WTCC taky není o čem.

krab
20. srpna 2019, 18:49
0

Jako je fakt, že ty naše značky bohužel kluci skomírají. Lotus nějak jakoby nenachází cestu kam dál a staví sice technicky neskutečné, ale nesmírně nákladné projekty jakým je elektrická Evija. Klobouk dolů sice, ale říkám si k čemu to je? Lotus nebyl auto za bambiliony na vychloubání se někde a stavění si to do vitríny... Chtěl bych vidět novou Elise a Exige, která bude parádní, zase se jízdně malinko vylepší a bude stát od milionu do dvou. Alfa by si opět zasloužila nástupce 4C a hlavně taky nějakou novou GT Veloce, konkurenci třeba právě nové Toyota Supra (resp. BMW Z4 Coupe). Nissan taky nové GT-R ani Zetko neplánuje, je to nějaký špatný.

Nesmírně se pochlapil Renault s tím, že nějakým způsobem umožnil oprášit starý projekt s Caterhamem (teď už samostatně) a vznikla značka Alpine. To je boží auto. Ale chtělo by to víc takovejch... Jenže všechny automobilky teď hromadně cpou obrovský peníze do elektrostrojů...

Nimrod
20. srpna 2019, 19:45
0

bohůžel se není čemu divit, když pošašaná eu hrozí všem výrobcům automobilů, že přes spalovací motory cesta nevede. každý chce mít nějakou tu únikovou cestičku, kdyby to teda jako fakt jinak nešlo

beastar
20. srpna 2019, 20:19
0

Caterham potažmo teda Renault. A formule 1 to je taky takový zvláštní příběh. Ať už stáj, motory a vůbec celej renolti motorsport. A ano Alfa už na tom byla hůř. Cesťáky dělala. A vlastně to i docela šlo.

Podle mě je obrovský problém jak v cenách. Tak v nekvalitním marketingu. Viz. Naprostá neschopnost AR prosadit se v Číně s Giulii. Faux pass s prodeji online. Plošný naprosto ubohý výsledek na US trhu. Tady je hrozná mezera a příkop oproti Bmw, Mb, Audi. Cesta by vedla přes to nahrát si cenou na prémii. Jenže v rámci fca na to není místo. Je to smutný ale kdyby Alfu koupil VW ponechal ji autonomii a zařadil ji mezi Seat a Audi. Bylo by to osvobozující asi jako kdysi pro Porsche... A dočkali bychom se možná i marketingu a prodeju worldwide. Nešlo by jen o ty nekvalitni italsky krámy.... To je vše jen v hlavách lidí.

krab
20. srpna 2019, 21:43
0

Tak AR na tom není z hlediska toho co vyrábí dneska vůbec nejhůř. Průser musela být hlavně doba, kdy investovali ( ale to snad nějak italská vláda hlavně) do toho závodu "SUD" a vznikala auta, která začala reznout ještě než se dostala k zákazníkům. U Lancie to bylo podobný. I když za kanalem to nebylo jiný. Tyhle Allegra, Mariny a podobný. Konec 70. let, to byl takovej pokus vymyslet socialismus i v západních zemích. Naštěstí to pak pominulo. Teď jsme možná na kraji podobnýho období...

U AR je otázka, co budou dělat za 2 , 5 , 10 let. V Číně se Giulie nebo spíš Stelvio nechytlo, v americe taky ne a evropa je teď nepochybně špatnej region pro automobilky. Je to region, kde jsou nejnižší marže. (si myslim teda, díky těm emisím). Luxusní elektromobil na kterým by se dala marže najít nemají a nejspíš budou muset do toho taky zainvestovat. Když už i Volkswagen a ostatní automobilky jdou tou cestou taky...

Mě ale překvapuje třeba jiná věc. Jak málo lidí kupuje třeba Fiaty 124 Spider. Takový pěkný auto, vyloženě příjemnej roadster na svezení kdekoli. Poslední dobou je po očku sleduju a prodávají se jedině s poměrně velkýma slevama. To je pak těžký chtít po těch italech, aby stavěli auta jako ve zlatejch šedesátejch letech, když je pak nikdo moc nekupuje.

Fa
Fandatik
20. srpna 2019, 21:48
0

No nevím, takový Esprit podle mě byl typický auto na vystavování někde po bůlvárdech. ale zbytek produkce co jsi jmenoval souhlas.
Nevím jestli by zrovna VW mohl Alfě pomoct. Dost by parazitovala na zmíněném Seatu. To by se spíš vešla ta Lancia.
Možná by to chtělo (pokud bude) nástupce Giuliety trochu zatáhnout do WRC, možná Dakar. Bohužel to stojí strašný prachy a Fiat je prostě nemá (nemůže dát) a ani zákazníci už ten motorsport tolik nebaští + nějaké překapotované SupetFerrari pod značkou Alfy (jako v minulosti chtěli pomoct Maserati MC12kou). Vem si jakou službu udělal Clarkson Fordu GT jen, že si ho objednal (a neustále ho všude zmiňoval). No celkově mají ten marketing na vyližprdel. . A v těch Státech byla jakákoliv Alfa pojmem. Nebál bych se to přirovnat k Merglu, JAGu. A dnes nic. :-(
A zase se vrátím k tomu, že dnes všechny automobilky se ohánejí slovy sportovní, dynamicky, ale zákazníci to chtějí jen na papíře a aby to slyšeli hlavně v těch jejich sociálních bublinách a dokázali to zařadit jejich kamarádi/sousedí/biznispartners.
Šance stále žije

In
Inocenc Pozzi
21. srpna 2019, 21:35
0

Nástupce Giulietty bude na 100%, už se v FCAčku na platformě Giorgio staví.

Fa
Fandatik
21. srpna 2019, 22:35
0

Dokud není v ceníku a showroomech, vždyť to znáš.

liška
18. srpna 2019, 09:45
0

Tak gratulace k prvni Alfe krabe a at zene dobre slouzi! Jinak ten interier je teda slabsi dle fotky ale v ty dobe to asi byl u Alfy standard. Podobne to ma myslim Giulietta soudoba...

reagovat
krab
18. srpna 2019, 12:10
0

Díky! Já doufám, že sloužit bude. A holt, když se něco porouchá, tak to opravíme :)
Ten interiér je prostě takový horší průměr kvalitativně toho co v té třídě supermini najdeš. Ale není nudný. A pozice za volantem se dá hodně široce nastavit včetně hodně nízký pozice pro řidiče. To je jasný plus oproti ostatním autům téhle třídy.

Hele kdybych si zahrál na šéfa Alfy a měl to auto podepsat do sériový výroby, tak bych se projel a ten konstrukční tým pak ještě nechal pár věcí dodělat. Zejména bych jim dal za úkol auto líp vytlumit materiálem. Ale ono to tak je ve všech malých autech. Nemůže se čekat, že to bude prostě uvnitř tiché jako Lexus nebo Infiniti :) Co prý stálo za prd bylo origo rádio a reproduktory. Ty mám k autu v krabici, ale majitel tam dal německé repráky značky Gladen a audio Pioneer. Což je příjemný upgrade.

beastar
18. srpna 2019, 13:08
0

Krabe ty prodáváš G37? Ty prodáš do roka víc aut, než my:)) Jinak kvalitní audio v Alfě jsem ještě nepotkal jako originál. K tomu interiéru ona je to zase trochu jiná doba už. A co sem teď v ryclosti prošel, tak jde spíš o to jak se to chová a o jistou strohost. Nicméně osobně s tím mám dobrou zkušenost a až na detaily vždycky v Alfach introš v pohodě. I když samozřejmě Polo bylo v té době... Konzervativní ale dobré.

krab
18. srpna 2019, 14:14
0

Jj , Infi je super, ale já s nim prd najezdim. Tak mám teď nápad, že když se prodá, tak za ty prachy vezmu starýho Spidera nějakýho a budu si s tim hrát. Případně se mi ještě libí ta moderni F 124 Spider resp. ve verzi Abarth. Já jezdim nejradši bez střechy a ne na každou silnici se hodi lotus. Ale může se taky stát, že bude časem na prodej Caterham a půjdu do něj.... jsem nevyzpytatelnej. Jen Elise a 911 to jsou takový dvě stálice, těch se zbavovat rozhodně nechci :-D

Vojta
18. srpna 2019, 18:40
0

Beastar: Origo audio má jak která Alfa. Třeba 166 s DSP nebo 159 s Bose hrají pěkně. I obyč základní 159 nehraje marně, ale třeba 164 hrála naprosto tragicky a GTV6 vůbec :D Taky to základní audio ve 156/147/GT stálo za prd...

krab
18. srpna 2019, 19:19
0

Na rádiu je značka Bosch, na reprácích "no name" jen made in Poland. A ty vypadaly vážně aušusově. Takže to jsem rád, že jsou tam jiné, daleko kvalitnější. To audio by bývalo mohlo zůstat, ale předchozí majitel koupil hifi Pioneer SPH DA230 DAB (kdyby to náhodou někdo hledal) a to hraje moc hezky a má hodně doplňkových šikovných propojení a funkcí. Takže když se to naučíme využívat, bude to fajn.

Jinak v autech mi vždycky příjemně hrálo hifi pokud bylo origo od BOSE, ty dělají dobré věci, případně od Alpine. Ale ono hodně záleží jaké repráky automobilka použije a jak moc nebo málo si dá záležet na akustice. V obyč autech téhle třídy nebo resp. až do střední třídy aut se s tím moc nemažou. Když nekoupíš nějaké příplatkové hifi, ten základ bývá vždy laciný ať je to jakákoli značka.

PS: nejhorší audio je asi v Lotusu Elise. Tam je sice rádio Blaupunkt (ne úplně základní řada), ale repráky hrozné. Od určitý hlasitosti prostě začnou chrčet. Takže poslouchat se tam dá nějaká hudba tak cca do 100 km/h a pak je to jen volba mezi chrčením nebo přehlušením šumem větru :)

Fa
Fandatik
19. srpna 2019, 09:24
0

Tak třeba ve 156 ten Blaupunkt NAV + Bose nebylo o nic horší než soudobá konkurence.

beastar
19. srpna 2019, 11:34
0

Zrovna 156 a Gt. To je hodně špatně. U některých kusů po 50 000 km to repro vypadává. Často to nehraje vůbec vznikne závada vinou špatné montáže. V době 156 modrotečka už nebyla nic xtra. Bmw mělo věci od nich jako základ. V Alfách základní audio chrčelo a bubnovalo do plastů. Sorry v tomhle to chce být trochu z hlavou venku z písku. A o tom co bylo jako top v Baby benzu.... 12 repro, zesík, changer, navi, tv akorát nevím kdo to dělal. Burmester byl myslím později. To si mohlo asi skoro nechat zdát.

krab
19. srpna 2019, 11:46
0

Mercedesy dělal typicky Becker audio. Zrovna tak jako origo rádia do Porsche. Jedno origo (CDR 23) bych si do svojí 996 rád i sehnal. Ale zatím marně. Respektive, jde to objednat z ebay od nějakých němců co se tím zabývají. Ale chtějí za to hajzlové asi min. 300 euro. Za starý rádio na cédéčka... To mi přijde moc. Ale úplně identický rádio dělal i Becker. A kupodivu, když se to jmenuje Becker a ne Porsche tak je to za pár kaček, pokud na nějaký náhodou v inzerci natrefím. Ale kdo dělal repráky netuším.

beastar
19. srpna 2019, 12:27
0

Jo? Tak to sem nevěděl. Teda nezkoumal sem to. Jen vím že to hrálo snad ve všech vždycky bezvadně.

Fa
Fandatik
20. srpna 2019, 06:36
0

Tak to jsi měl kliku na cenu. Originál Becker do W124 komplet včetně kabeláže je kolem 300€. Z poslední doby včetně CD jsi minimálně na dvojnásobku (Mexico 2000). A ještě mají nějakou funkční část v externím zesilovači a není to úplně prdel zastavět co vím.

Vojta
21. srpna 2019, 18:17
0

Becker je právě i ve 166, dokonce naprosto identický, jako v Porsche 996 :D Jen nechápu, že v recenzích 166 to rádio kritizují za příliš aušusová tlačítka a v recenzích 996 si na to nikdo nestěžuje :D

krab
21. srpna 2019, 18:20
0

Fakt je to rádio stejný? To bych mohl jedno pořídit do 996 a hledat ho jako Alfa 166... to jsem nevěděl.
Pár jsem jich viděl na prodej ve Stuttgartu na výstavě Retro classic těch rádií origo pro 996 a všechny předražené a s ošklivě omatlanými tlačítky...

Bavoraczech
22. srpna 2019, 08:02
1

Hele je a neni stejný. V Porsche je to jen rádio, v Alfě je doplněný o ovládání klimatizace. Ale v základu je to to samý, akorát možná s jiným softwarem a samozřejmě jiným krycím plastem. I jsem si ho zkoušel v Boxsteru a je to ten samý Becker.
Jinak s těmi 156 je to dost zajímavý. Měl jsem úplně první sérii 156 z roku 98, která měla v sérii výborný odhlučnění a kvalitní origo zvuk, žádný drnčení. Jen rádio bylo základní Pioneer místo origo Blaupunktu a hrálo to více než dobře. Pak jsem si koupil facelift sportwagona 2004ku a odhlučnění bylo pryč a drnčení se opravdu objevovalo - přisuzoval jsem to ale zanedbanému kusu. Po výměně origo Blaupunkt rádia za něco normálního to ale docela hrálo.
166 ka s DSP je ale fakt jinde. Kdo je na audio trochu ujetej tak pozná.

Jinka za mě jsem těch neoriginálních značek repro zkoušel několik. Hodně se doporučujou Helixy, který byly za mě bída. Já mám nejlepší zkušenost s Clarionem. Když někdo chce, montuju ho všude. I sám ho mám v Pikaču. Oproti třeba repro od Pioneeru diametrální rozdíl.

Vojta
26. srpna 2019, 09:33
0

Ono jak Porsche, tak Alfa mají ovládání klimatizace přes ICS/PCM. To rádio je po HW stránce identické, liší se předním panelem a pravděpodobně tam budou i odlišnosti v SW/grafice.

beastar
26. srpna 2019, 09:40
0

Ono vůbec ty originál rádia jsou zajímavý téma. V téhle době nikdo nezapochyboval že auto za 3 má stejný audio jako auta za sotva 1. Prostě hlavně že to bylo kvalitní a funkční. Škoda že do dneška to nevydrželo. Tohle uvažování.

Bavoraczech
26. srpna 2019, 10:07
0

Tak pozor, 166 se pod 1 nedostala a když jsi chtěl trošku výbavu jako že těch holobytů je vyloženě minimum, tak už se tošplhalo k 1,5 mega. Inu prostě na úrovni cen stejné kategorie Volva a jen o kousek méně než D3.
Jediný rozdíl, kterého jsem si mezi nimi všiml bylo úvodní logo při bootování. Inu obě loga jsou ve výsledku velmi zajímavá :)

beastar
26. srpna 2019, 10:56
0

Jo teď sem na to koulal:) Čili 166 byla dost drahá. Tj jedno původní myšlenka bylo to audio. A jo obě loga jsou zajímavá. A obě loga mám rád. A více méně mít doma třeba 4C a Panameru by mi vůbec nevadilo:))

Bavoraczech
26. srpna 2019, 11:38
0

Jo to by mi asi taky nevadilo... I když třeba Cayman a Quattroporte by taky nebyly na škodu.

Mi
Miloš kuča
18. srpna 2019, 22:23
0

Já ji mám . 103kw TCT rok výr. 2017 po faceliftu. Mě jde stop/start trvale vypnout a má již měkčí podvozel. Stop/start se dá přeprogramovat v říd. jednotce a trvale vymazat. Já alfu jen CHVÁLÍM, po faceliftu má vychytané všechny mouchy. Již jsem měl MITO rok výroby 2010, tak mohu srovnávat. Vše perfektně lícuje, spotřeba cca 6l, taky někdy pod 6l. Nic nezlobí, vše fuguje tak jak má. Do 3tis. ot je neslyšná. Ještě jsem ztišil. Mohu poslat fota MK

reagovat