načítám data...

Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm "Q"

23. prosince 2019, 02:56 19 komentářů beastar

Auto, které tak trochu nepochopili jeho vlastní tvůrci. Jak ho potom máme chápat my? Obyčejní smrtelníci. Jaká je vlastně šarmantní a temperamentní Italka?

zobrazit celou galeriiMichael  Schumacher: Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm "Q"

O Alfě Romeo Giulia se toho od roku 2016 kdy fakticky existuje, napsalo mnoho. Od oslavných ód po proklamace plné optimismu a očekávání. Dnes již začíná být pomalu jasné, že auto ani zpola nenaplňuje představy, kvůli kterým bylo přivedeno na svět. Nicméně na poměry koncernu FCA (nově gigantu společně s PSA) se stále jedná o docela úspěšné a hlavně povedené auto. V tuzemsku se nachází v poměrně nevýhodné pozici. Alfa Romeo a vlastně ani Fiaty se tady výrazné oblibě netěší. Navíc jak známo Čech který disponuje částkou asi tak milionu korun na nákup vozu. Tak ten se nejspíše úplně prvně porozhlédne u Škody, možná zkusí BMW, AUDI a Mercedes. Nutno dodat, že Giulia se může poměřovat s tím nejlepším v rámci třídy. Bohužel jí škodí cenová politika a tak trochu i proklamace samotného výrobce. Ono, vyrobit technicky vyspělé auto podle receptu, který využívá i prémiová konkurence. To v Itálii umějí. Tady je všechno v pořádku. Motor vpředu napříč pohon zadní nápravy a víceprvek. Pro mě je tohle auto zajímavé že vypadá tak trochu jako menší Maserati Ghibli. A vlastně by tak teoreticky mohlo i fungovat. Ghibli má spoustu nedostatků, ale i hodně pozitiv a nabízí minimálně tu věc, které třeba zdejší paní redaktorka Viola říká “Italské kouzlo“. Ano je to něco co jde špatně popsat, dokud se tím nesvezete jako řidič. O vrcholovém provedení Giulia QV se šestiválcem od Ferrari neustále básní zase Krab. Nejen v diskuzích, ale i všude jinde.

Inu vrcholným provedením, o kterém už sem slyšel i věci jakože tohle není normální auto. To je supersport. Tak tím já sem se bohužel nesvezl. Zatím nikde a nikdy. Ono jich totiž zase až tolik není a ani obyčejná Giulia nečíhá na každém rohu. Ono nechme nějaké verze konkurující M BMW a výtvorům AMG stranou. Jaká je naprosto obyčejná, ale velmi dobře vybavená verze? Pohon všech čtyř kol, pod kapotou čtyřválcová 2.2 spalující vášnivě diesel. To vše spojené s automatem od ZF. Myslím, že to je taková běžná varianta pro nějaké denní použití, která stojí proti všelijakým CDI, a bavorákům z kolekce musím se vejít do budgetu. Nechci tady psát o odezvách na plyn a zvucích to jsou podružné věci a opravdu takových popisků je všude plno. Proto některé věci vezmeme opravdu zcela subjektivně a tak jak mi prostě přijdou. Ne z pohledu majitele většího a silnějšího auta. Prostě z pohledu uživatele. Běžného člověka. Ne petrolheada který bude špačkovat už jenom, protože automat a nafta….

Vzhledově je vlastně i docela základní Giulia pěkné auto. V dnešní době se dokázala vymanit z davu a tvarově je vlastně docela svá. Zejména přední část je skvostná. Z pohledu na zadní partie je jasné, že se hrálo tak nějak na jistoty. Silueta mi přijde trochu půjčená z Německa. Je to ale o tom na co měnit něco co funguje jinde dobře. Někdo tvrdí, že auto je moc baculaté a nahrbené. Mě přijde naopak sympaticky přikrčené a jakoby svalnaté. Jisté je že v provozu působí neotřele a má dynamické křivky. Přitom nepoutá nějakou zbytečnou nechtěnou pozornost. Proč nechtěnou? Protože jako majitel sedanu za milion nechcete, aby na vás každý všude civěl. Chcete svůj klídek. Protože BMW si taky dnes nekupujete pro nějaké exhibicionistické choutky. Osmnáctipalcová kola Turbine v kombinaci s červeně lakovanými brzdiči působí na první pohled skvěle. Dotváří jakousi atmosféru, která kolem celého auta panuje, ještě než se nasoukáte dovnitř. Co naplat i příplatková metalíza Vulcano působí naprosto úžasně a odráží obrazy okolí jako ten nejlepší porcelán. Přestože se proslýchá, že je velmi náchylná k odření a různým typům deformací. Co naplat kdo by tvrdil, že Giulia je ošklivé auto nejspíš bude sám sobě trochu lhát. Proč jsem psal, nasoukáte dovnitř a ne pohodlně usadíte?

Tady začíná totiž první rozpor. Kdy se začíná italské kouzlo překrývat s tím mít prostě kompaktní sedan. Řekněme prémiový nebo neobvyklý vůz. Ano srdce řidiče a fanouška do aut zaplesá. Sedí se totiž krásně nízko jako ve sportovním voze. Pozice za volantem je dobrá a sednout si prostě tak aby se s tím dobře a rychle jelo, není vůbec problém. Na rozdíl od některých starších aut z produkce Alfy jsou sedadla dobře dimenzovaná. A i když jste o něco větší postava, jak průměrný Ital nemáte problém sedět pohodlně. Navíc ta sedadla jsou opravdu pěkná s výrazným bočním vedením i v základní kůži působí luxusně. Asi největší bolest jsou hlavové opěrky. Tvrdé malé a nevzhledné. Je to jako opírat hlavu o zeď paneláku. Nicméně chápu, že tohle auto necílí primárně na pohodlné cestování. Interiér jako takový působí dobře ale poněkud stroze, A to se bavíme, prosím pěkně o voze ve velmi dobré výbavě. Kus v základu bych raději vidět nechtěl. Nevím proč, ale trochu to ve mně zpoza volantu evokovalo starší BMW e91. A ano sem si vědom, že i to hodně lidí psalo a i tvrdí. Je to pravda. Opět nevidím na tom nic špatně. Totiž interiéry starších BMW fungují velmi dobře, a přestože vás neohromí luxusem, jsou velmi příjemným místem k životu. Použité materiály jsou poplatné době a ceně auta. Čili Alfa není prakticky v ničem pozadu za velkou trojkou z Německa. Myslím, že o možnosti konfigurace a individualizace jsou vcelku široké. Bohužel nemůžu posoudit, jak to celé funguje po nějakém nájezdu v řádech desítek tisíc a víc. Zatím sem viděl jen zánovní kousky, kde je vše v pohodě. Nic nevrže, vše funguje lehce a přece. Startování tlačítkem na volantu je příjemná frajeřinka. Drobnost, která osvěží každý start vozu. Řazení pádly pod volantem vypadá efektivně, ale v naftovém voze se svou vlastní hlavou při řazení jsou tak trochu k ničemu. Volant, pedály, usazení za volantem to vše evokuje řekněme závodnickou atmosféru.

Motor pod kapotou spalující naftu samozřejmě nějaké závodnické choutky trochu tlumí. Když k tomu člověk přistupuje bez předsudků, jedná se o velmi dobrý motor a ani tu zábavu úplně nekazí. V první řadě na běžné cestování v nižších a středních otáčkách neprodukuje žádné vibrace ani pazvuky. Za studena je chod samozřejmě trochu ala traktor. Po dosažení provozní teploty je vše v naprostém klidu. Za druhé pro běžného uživatele jde o naprosto pohodový motor, kde nemusí člověk řešit ani sledovat nic. Převodovka řadí hladce a motor se ve středních otáčkách cítí dobře, tak že ani nevíte, že tam někde je. Pro denní běžné cestování ideál. Spotřebu se daří bez sebezapření držet kolem 8 litrů na 100 km. Já vím. Žádná hitparáda a dokonce i s dieselovým Ghibli jde v podstatě sem tam jet za méně. Řekl bych, že u moderního dieselu je to prostě daň za nízké emise a takzvanou čistotu. Co když ale chcete jet dynamicky a trochu si užít? Já osobně sem od toho nečekal nic. Při debatách o ježdění dravě s takovými auty mi vyskakuje dost často kopřivka. Začínám mít pocit asi, jako když poslouchám Hanku Zagorovou. Nebo omylem naladím ČRo. V tunelu. Neodbytnou touhu někoho praštit anebo prorazit hlavou betonovou zeď. V dálničních rychlostech Giulia funguje bezvadně. Směrová stabilita je skvělá a aerodynamický hluk je slyšitelný někde hodně za povoleným dálničním limitem. Po pravdě řekl bych, že držet v podstatě rychlost kolem 200 Km/h konstantně by nebyl problém. Na maximálku 230 se vyhoupnete na delším hezkém úseku jak nic. To je dálnice. Ano na té se bude pohybovat auto s dieselem a čtyřkolkou pravděpodobně nejčastěji. Co ale nějaká ta okreska?

             

Auto je samozřejmě na nějakou pravou divočinu docela těžké. Přece jen váží dle chytré knížky celých 1793 Kg. Já mám ale obecně v autech, která umí připojit pohon všech čtyř kol pro strach uděláno. Přestože Alfa Romeo deklarovala, že se auto bude primárně chovat jako zadokolka. Takové to pěkné heslo, hravost zadní náhonu a jistota čtyřkolky. Jaké bylo překvapení, když jsem zjistil, že to funguje opravdu hezky. Hlavně docela předvídatelně. Okresky i s poměrně nekvalitním povrchem jde projíždět za vzdáleného klapotu dieselových koní opravdu velmi rychle. Podvozek je jistý. Perfektně tlumí nerovnosti. Auto neodskakuje a dokáže držet zvolenou stopu s tím, že záď občas lehce vybočí ale spíše nonšalantně. Celé je to takové hravé ale nezáludné. Řidič pořád cítí, že to je on kdo to má v rukou. Je pravda, že v nějaké chvilce, která je vypjatější člověk nenávidí automat. Ne vážně řadí skvěle a vlastně asi lépe než 99% z nás lidí. Jenže jak známo někdy není ta nejefektivnější cesta ta nejzábavnější. Stejně tak bych mohl nadávat na stabilizaci. Jenže tady stop. Pro obyčejného uživatele jsou to věci, které dávají smysl a fungují. Takže je vše asi v pořádku. Řízení. Uživatelsky je docela příjemné. Řidičsky jsem nepochopil, kde je ta všemi opěvovaná přesnost a tak dále.

Alfa Romeo Giulia v dieselu s automatickou převodovkou. To je skoro jako protimluv. Jenže ono to jako celek funguje vážně hezky. Jedná se o auto, v kterém odvezete rodinu a i se rozumně pobavíte za volantem, pokud chcete. Zároveň nabízí jistou dávku originality a trochu toho temperamentu a neotřelých řešení made in Italy. Jasně nikdy to nebude to v interiéru tak pompézní jako to dělá Mercedes anebo tak perfekcionisticky slícované s čistými liniemi jako v Lexusech. Z prvních ojetých kusů víme, že ani kvalita zpracování z dlouhodobého hlediska není kdovíjaká. Na druhou stranu poruchovost není výrazně vyšší jak u přímé konkurence a zpracování je pořád lepší jak u násobně dražší Tesly například. Co podle mě Giulii škodí nejvíce, je pozice v rámci koncernu FCA. Respektive celkový marketing a propagace vozu směrem do světa. Tvrdím, že postavit tohle auto VW a vložit do té krásné masky logo například Audi bude tohle auto bestseller. Byl by to trhák nejen u nás, kde má Alfa nedobrou pověst, ale i v USA. Dost možná i v Číně na kterou se původně jako na odbytiště dost spoléhalo. Osobně nechápu proč.

A nakonec asi ta největší bolest. Cena tohoto kusu před slevou byla astronomických 1,600,000 Kč. To je cenovka, kterou ani opravdu bohatá výbava včetně nejlepšího dostupného infotaimentu, adaptivního tempomatu, natáčecích světlometů a několika dalšími pakety neobhájí. Právě protože Alfa Romeo nemá za sebou potřebnou image výrobce kvalitních a odolných aut. Přitom si opravdu dnes s nejbližší konkurencí v ničem nezadá. Nejblíže myšlenkou a provedením je jí Jaguar XE. Sám nevím, zda bych se pro Giulii rozhodl a nedokážu napsat relevantní důvody proč ano či ne. Každopádně za současnou cenu jen něco málo přes milion Českých Korun bych se snad už přesvědčit nechal. Pokud člověk neřeší následné starosti s prodejem a věci jako obrovskou ztrátu hodnoty je tohle auto příjemná alternativa pro lidi s chutí se odlišit. S chutí se povozit a ne se nechat jen vozit. Je potřeba se jen překonat a vystoupit ze své komfortní zóny. Kde převládá hlavní názor založený na časech dávno minulých a to sice Alfu Romeo nebrat.           

                 


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
23. prosince 2019, 09:48
0

Poslední dobou píšeš fakt hezký recenze. Bez omáčky a k věci. Na tuhle verzi, případně klasickou bez "quattropohonu" se těším. Teď jsem jednu zahlídl v áčkách nově v inzerci s 80 tis km za 500... To je přesně ten typ Giulie, kterou si chci vzít výhledově k recenzi, protože mě zajímá 1) jak jezdí obyčejnější verze 2) jak je na tom s opotřebením po 3 letech. Jestli nezmizí do Nového roku, tak si jí v lednu půjčím, teď už to nestihneme...

Řídil jsem v životě 3 Alfy Romeo Giulia. 1x relativně krátce model Veloce Q4 (280k) a pak 2x Quadrifoglio ( automat a pak chvíli i manuál)

Giulia Quadrifoglio je taková moje letošní srdcovka, ty jsi to poznamenal úplně přesně. Strávil jsem s ní asi 3 dny v zimě, kdy byl dokonce sníh a pak ještě celý týden v létě. A pak mi na ringu ( teda na silnice mimo ring) půjčil laskavě svoje auto s manuálem na chvíli se projet jeden náš čtenář. Abych nasál nějaké dojmy s manuálem. Quadrifoglio jsem si fakt hodně oblíbil. Šetřil bych ale proklamacemi, že jde o čtyřdveřový supersport. Nebo takhle, svým způsobem jde, ale Quadrifoglio je o něčem jiným. Současně si myslím ( a možná teď majitelé toho auta budou nesouhlasit), že to není úplně náčiní na víkendové okruhové ježdění. Jde to, ale bude z toho kombinace radosti a frustrace. Frustrace, protože to auto váží 1.7 tuny a brzo ti dojdou brzdy, zjistíš, že odpružení je nastavené kompromisně atd. atd... Koupit si karbonkeramické za 200 tisíc je mi přijde neúměrný náklad.
Prostě kdo chce jezdit okruhy, užije si to daleko víc v něčem jako Caterham, Lotus, Porsche GT4, GT3, Mégane RS Cup, prostě auta, který jsou na tohle postavená.

Quadrifoglio je o radosti z jízdy. Z mýho pohledu je to pořád maximum co si za své 2 miliony můžeš pořídit a bude fungovat jako jedno jediný auto. Auto pro radost i pro práci. A dát si s ním občas někde nějaký stint nebo pár turistenfahrten po ringu to je jasná věc, proč ne, na to je to stavěný. Ale ne na vyloženě ostré nasazení. Tím pádem je to hodně auto, který mě imponuje. Nejsem extrémně rychlej, na auto netlačím nadoraz, užívám si hravost podvozku, výkon motoru i zvuk a vzhled auta.

Proč Quadrifoglio ještě nemám? Leckdo by se zeptal. Abych si tohle auto mohl dovolit musel bych A) prodat nějaká svá auta B) akceptovat fakt, že během 3 let ztratí hodnotu skoro o milion korun C) smířit se s neprobádanými ciframi za pozáruční servis, pokud bych měl Alfu déle než záruční období. Jinými slovy na ní prostě nemám prachy :-D A kupovat ojetou za 1.2 mio z evropských nabídek vůbec nevím jesti je dobrej nápad, protože už nebude v záruce...



reagovat
Sob95
23. prosince 2019, 09:56
-1

To je hrozné těžítko na svou velikost. Myslím, že tomu nejvíce škodí absence kombíku a slabá servisní síť, stějně jako u Jaguaru. Giulii jsem už neviděl přes rok a XE snad vůbec.

reagovat
beastar
23. prosince 2019, 18:45
1

XE potkám tak jednou do měsíce. S Giuliiema je to lepší. Když vezmu čistě Čechy tak 3x za měsíc vidím nějakou. Jinak řekl bych že ve Svizzere a v dojčlandu jich jezdí docela dost... v rámci toho, že je to prostě Alfa těch džegů pravda taky moc nevídám...

Skipper
23. prosince 2019, 19:28
1

Vzhledem k tomu, že šéfová jednu má, tak jí potkávám poměrně často. Myslím, že i výbavou to bude dost podobné, motor je určitě 2,2, akorát barva je taková výrazná světlá modrá. Celkově to auto vypadá opravdu moc hezky a dravě.

Dooby
23. prosince 2019, 14:50
0

Výborná recenze. Já jel pouze se základem- 2.0T Super (tzn. benzín zadokolka) a dojmy bezvadný. Udávaná váha v téhle verzi pouze okolo 1400, což musí být hodně cítit. Výkonu dostatek, jen ten motor má omezovač už někde před 6000 a max. výkon v 5 tis., takže chybí zvuk a výkonová špička , aby si to "petrolhead" trochu užil. K tomu interiéru- základní sedadla jsou látka/koženka- teda fakt nic hezkýho, vyobrazené auto má sedadla Veloce, jiný level, ty mi přijdou vyloženě krásný. Celkově interiér hluboce pod D3, mně by to ale nevadilo. Hodně jsem ji zvažoval,ale dopadlo to jinak. Roli hrála cena a obavy z poruch a jejich řešení. Totiž pověst autorizáků tady v ČR je v případě AR jedna z nejhorších a dle toho, co jem poznal, asi celkem oprávněně. Dealeři mají na nízkých prodejích taky svůj podíl navzdory dobrým slevám.

reagovat
beastar
23. prosince 2019, 17:14
0

Auto má sedadla Veloce, protože je defakto v plné výbavě. Myslím že to tam i zmiňuju. A že vlastně interiér základu bych úplně vidět nechtěl:) Respektive Veloce je celý auto. Čtyřkolka funguje většinu času jako zadohrab a je fakt dobrá. Celý auto je super a i tenhle diesel s tou novou normou t.e6 je uspokojivej. Na normální ježdění.

S tim tvym závěrem souhlasím. Plus pověst u nás nevalná. A díky za pochvalu:)

VK
VK
23. prosince 2019, 18:35
0

1,6 milionů za popisovaný vůz, píšeš Beaste...je v tom i HUD a sledování mrtvého úhlu? Mimochodem Stinger se nabízí za 1,2 M s podobnou motorizací a v podstatě vší myslitelnou výbavou. To tak na okraj, jak to má alfa nastřelené i kdyby 2-3 sta slevila.

No chtěl jsem si pořídit, byla to hned první volba. Nechtěli prodat.

reagovat
beastar
23. prosince 2019, 18:39
1

Tahle konkrétně jde koupit za milion. Píšu to tam. 1.6 mio byla původní cena prostě na showroomu. Má to úplně všechno, kompletní asistenty co FCA umí, nejlepší infotaiment 8,8 Carplay, Android, média, usb, aux... atd. Sedadla sportovní s pamětí, volant multi, tempomat cruise control, natáčecí světla. Milion věcí. Lepší komfortní výbavu v podstatě do toho nemůžeš mít. Jo a vůbec bych se nechtěl hádat, ale jezdí to líp jak Stinger, působí to luxusněji... Sorry. Nicméně chápu.Kamarád má Optimu fplný už druhej rok a taky na to nedá dopustit.

Dooby
23. prosince 2019, 19:39
0

VK: S tím “ nechtěli prodat” mám podobný dojmy. Dokonce známost v Imofě, nikdo se nesnažil i přes můj evidentní zájem a nadšeni po víkendu s Giulií. A ten Stinger- nejel jsem, ale design mě zdaleka tak nebere, jezdí prý taky výborně . Ale když Giulii vidim- jednou si ji koupím jako ojetinu, prostě ji chci... je to iracionální .

VK
VK
23. prosince 2019, 19:49
0

Mě by zajímal speciálně ten head up display, jestli to mělo. Za milion to je po slevách běžnému smrtelníkovi, nebo je to už speciální know-how člověka z branže?

Jako koupit jsem chtěl, původně právě tuhle Julii, že to jezdí líp rád věřím. Stinger se ve výběru octl až dodatečně a prakticky mimochodem. Jenže Alfa prostě nechtěla prodat. Prodej předFL verze uzavřen a pro faceliftovanou verzi není v provozu ceník s objednávkovým systémem až do začátku ledna.

krab
23. prosince 2019, 20:35
0

VK : a nezkusil jsi dealera v Rakousku? Jinak na Imofu co občas zachytávám, zákazníci spíš nadávají. Bohužel. Jestli je něco co si značka typu Alfa Romeo nemůže dovolit, je špatný zákaznický servis. Připomíná mi to tohle nedávný video co jsem viděl od jednoho mýho docela oblíbenýho týpka, který se pohybuje okolo lotusů a vůbec britský sportovní scény. Popisuje příšerný zákaznický servis ze strany McLarenu a nemám důvod nevěřit. Značka, která se snaží etablovat mezi to nejlepší co jde koupit a zákaznický servis a spolehlivost (hlavně drobnosti) jak z příběhu o British Leyland ze 70. let... A pak se člověk najednou ani nediví, že si lidi chodí pro Korejce. Smutný, ale dá se to pochopit....

VK
VK
23. prosince 2019, 20:46
0

Byl bych i preferoval, vyhnout se kurzové nestabilitě a tak, zatrhla banka hned od začátku, leasing jen místním rezidentům.

VK
VK
23. prosince 2019, 20:50
0

Ono by to v Rakousku jinak asi se samotným prodejem klaplo daleko líp; od prodejce u nás jsem se dozvěděl celkem vysvětlující informaci, že centrála pro naši republiku a Slováky je v Maďarsku, jsme braní za v podstatě východní Evropu a více méně se na nás pr...jsme stranou zájmu.

krab
23. prosince 2019, 21:01
0

Chápu, mě to nějak úplně nedocvaklo, že by to s tím úvěrem nebo leasingem bylo složitější. Když se podívám na inzerci a podobně specifikovaný auto (klidně i lehce jeté , rok 2019) tak vidím vyloženě hezký ceny. Nakonec i tu vysněnou Quadrifoglio (2019) bych na trhu u sousedů sehnal za docela zajímavý peníze, 1.8 s DPH co tak koukám. U těch aut co se tolik neprodávají se prostě dealer Německo/Rakousko i vyplatí. Známý třeba koupil Alpine A110 a taky neměl v ČR prakticky kde a jak za zajímavou cenu. Tak si pro ni jel do Bavorska a bude tam i jezdit na roční servis.

beastar
23. prosince 2019, 21:02
0

K tomu prodeji to se nevyjádřim. Protože to jsou věci, co jsou řekněme úplně mimo. A ono jako ani ta Imofa s tim nic neudělá. A nechtěli prodat to je ono. Muselo by se to koupit jinde. Znamená mimo Čr. Tohle auto je za mega tak jak je plus dovoz, stk, značky. V případě prodeje do ČR. Dobré komplet za 1.1 třeba defakto komukoliv. Já tam okrajově narážím na to, že FCA to auto dojebalo svým přístupem k celé věci. Ten produkt je dobrý bohužel to kolem něj je amatérismus. A to jsou ty věci který Korejec má ošetřeny. Takže ja se tomu Stingeru nakonec nedivim. V 21.stol nikdo není zvědav na nefungující logistiku.

Ještě byla cesta koupit referenta, sklad, nebo zaježděnou s 20k ne? Akorát bez možnosti konfigu. A teda hud sem nevyzkoušel po pravdě to nepouzivam nikde. Kde to jde dobře nepoužívat..

beastar
23. prosince 2019, 22:36
0

Tak než sem to dopsal, tak můj komentář pozbyl relevanci:))

Mr
Mrkef
23. prosince 2019, 20:53
0

Nedávno jsme dostali nabídku s 2.2nafta, automat, odhad střední výbava a finální cena 800.000,- jediný problém do OL je šílený pokles ceny v horizontu 3/4 let....cena jak za Ereso pomalu.

reagovat
ToMyx
03. ledna 2020, 16:03
0

Další pěkná recenze Bíste. Julču potkávám několikrát týdně, takže exteriér bych měl mít už okoukaný, ale neděje se tak = velké plus. Další věc, vrcholná čtyřlístková verze vypadá skvěle, ale i nižší řady nejsou ošklivé, což hodnotím vysloveně kladně.
Alfa to v ČR bude mít stále těžké ať už s důvodu malé podpory z hůry (HUN) nebo nedostatečného zákaznického servisu a to si nemusíme nic nalhávat, to také prodává. Co se týče motorů, trochu nemile mě překvapil zvuk a chování 2,0T benzin. Výkon opravdu v pořádku, jen ten zvuk bez emocí a navíc utnout to pod 6tis.....to emoce moc nepodpoří. Naopak podvozkově se mi to hodně líbilo (neřídil jsem). Takový menší pešek je, že se s tím nedalo zablbnout kvůli absenci race módu v DNA, přitom aktuální podmínky v podobě oslizlých silnic k tomu vybízely.

Ideální verze pro mě by byla benzínová 2,0T s manuálem a s upraveným výfukem a svody, aby to lépe hrálo. Takhle nejvíc emocí vzbuzuje v mých očích hlavně design a ceník :-)

reagovat
krab
07. ledna 2020, 13:09
1

Koukám zpětně na tu verzi, kterou jsi měl půjčenou. A ona je to opravdu Veloce, akorát dieselové provedení.
Já teď šel opačnou cestou a mám doma 2.2 Diesel 180k AT8 v provedení Super ( + pár hezkých příplatkových věcí) z prvního roku výroby. Auto s ceníkovkou taky blížící se k 1.4 milionu, ale řekněme prodávané reálně za 1.1 (odhad).

Po třech letech provozu a 80 tis km se dá koupit těsně pod půl mega. Něco málo s ní teď najezdím a pak podám report. První dojem ale dobrý, nezdá se mi, že je čeho se obávat. Ale škoda, že provedení Super je proti Veloce vážně interiérově o dost méně lákavé. Hlavně sedačky stojí za prd. Ale zas je to vykoupeno zajímavou cenou. Většina ČR ojetin teď budou tyhle 180k diesel verze s výbavou Super. Tuším, že asi nejprodávanější nebo nejnabízenější varianta ať už pro leasing či nějaký druh operáků.

reagovat