kvalita komentáře: 0 patricius 20. ledna 2015, 00:46
Zdravím Vás všetkých, mám pár otázok a hlavne si chcem ujasniť ktorým smerom sa dalej pri kúpe auta smerovať.
Na začiatok tolko že mám 20 rokov a o autá sa zaujímam od malička, za sebou mám cca 40tis. km v Chevrolet Aveo sedan rv. 2006 1.2 72k. Auto ničím zaujímavé ale dostal som ho od oca s 50tis. km na tachometri čiže minimálne servisné náklady a na naučenie fajn. Len mám pocit že za chvilu nastane čas posunuť sa ďalej no pred tým chcem mať ujasnené kam. K tomu prídem neskôr.
K môjmu štýlu jazdenia tolko že som mal asi 3 havárie ako spolujazdec ešte bez VP čiže rešpekt mi nechýba. A preto dodržujem max. rychlosť v obci, tam kde to nepoznám a tak isto aj podla stavu cesty, netvrdím o sebe ,že som dobrý vodič ale keď sa porovnám s rovesníkmi považujem sa minimálne za zodpovednejšieho a veľkosť intímnych partií si nedokazujem na ceste ale v posteli ;) a dôležitejšie ako zrýchlenie v priamke a spotreba je pre mňa radosť za volantom. Často sa vozím pre radosť, v okolí mám nádherné cesty atď. No na druhej strane rád zíjdem aj na polnu cestu niekam na kopec a pod. mierny/stredne tažký terén čiže obzeral som aj suv ale tie ktorým robí problém mokrá tráva na mysli nemám :) Zažil som niekoľko neprijemnych situácií ktoré som zatial zvládol s chladnou hlavou.
Tým prichádzam k mojej dileme a dúfam že nie som jediný ktorý by mal najradšej každý deň iné auto. :)
Pomaly každý týždeň obzerám nie len iný model ale aj zameranie auta. Raz mám zálusk na coupe, potom na offroad, o týždeň na to nejaký americký sedan, potom kombík atď. atď.
Niektoré veci mám viac menej ujasnené a to:
- palivo benzín výnimočne nafta ak by to bola vhodnejšia motorizácia pre ten model
- môže byť aj 2/3 dverové ale vzadu musí byť miesto pre 175cm človeka , (ja, priatelka, mama) keby niet tejto požiadavky už dávno mám mx5 NA
- zábavnosť za volantom t.j. dobrý podvozok, ukecané riadenie a pod. myslím že to netreba špecifikovať tunajší členovia dufam nepovažuju radosť z jazdy odpich na semaforoch na golfe f tédéíčku :D
- kufor niečo okolo 400l , taký mám v Aveu a asi by som si ťažko zvykal na menší. Neni až tak doležité
- rozumné servisné náklady a dostupnosť dielov
- spotrebu v dobrom pomere k výkonu, keď to vezmem všeobecne cca 10l na 100 som ochotný akceptovať pri kombinácii mesto/okreska a kombinacií športovejšej jazdy a normálnej.
- výkon povedzme 130k +, ale taký ktorý rýchlo neomrzí
- pohon akýkoľvek
- radšej atmosféra ako turbo ale nevylučujem ani to
- a určitú zaujimavosť toho auta, to vylučuje golfy, octavie a pod.
-rok kludne aj starší ak sa dá zohnať v slušnom stave
- cena cca 4000€ skorej menej ako viac.
- manuálna prevodovka
A aby som to zkomplikoval napíšem vám sem pár áut ktoré som obzeral (nemusia splnovat podmienky, v tomto som strašný).
Focus ST170, Nissan Terrano 2 2.7 tdi, Mazda mx5 NA/NB, Honda Civic Aerodeck 1.8VTi , Saab 9.3 2.0T cabrio, Clio 170, Fabia 1.9 TDi RS, Audi Coupe 2.3, Seat Toledo 2.3 125kw, Land Rover Freelander 3dv. , Vw Golf/Bora 1.8T,. atď
Dúfam že sa tu nájde niekto kto mal podobnu dilemu a pomôže mi ujasniť si v hlave že čo vlastne chcem :)
Ďakujem že ste dočítali až sem. Prajem veľa štastných kilometrov.