načítám data...

Zazvonil zvonec a Defíku je konec

68 let je v automobilovém průmyslu asi podobně dlouhá doba, jako mezi šavlozubým tygrem a přešlechtěným Munchkinem s krátkýma nohama. Přesto tu však bylo jedno auto, které skutečně celých 68 let přežilo. Byl to Defender.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Od prvních předprodukčních prototypů známých jako „Huey“ až po poslední LR Defender 90 Heritage Soft Top, držela se výroba legendárního „Defíku“ v továrně v Britském Solihullu. Celkem zde za oněch 68 let vzniklo přes 2 000 000 Defenderů. Jenže včera to všechno skončilo. Poslední stroj se zastavil a všichni zaměstnanci výrobního závodu, dohromady přes 700 lidí, sešli se okolo svého vůbec posledního díla. Zeleného auta s khaki střechou, které nezamíří mezi zákazníky, ale do sbírky Jaguar Land Rover Collection.

Je tak nějak pochopitelné, že 68 let trvající historii nelze nechat do budoucna bez odezvy. Na rok 2018 je tedy plánován nástupce, který by měl být více či méně podobný klasickému Defenderu a nabídnout všechny jeho dovednosti a schopnosti. V plánu jsou nové motory Ingenium, celkem pět karosářských variant a některé další prvky, které zůstávají zatím v tajnosti.

Výrobní linka v Solihullu zůstane až do příchodu nového Defenderu prázdná, prachem však nezapadá. U příležitosti konce výroby Defenderu se rozjíždí nový program Heritage Restoration, který bude repasovat a obnovovat zašlou slávu historických Defenderů ze všech jeho ér.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

CerVus
30. ledna 2016, 18:41
0

Tenhle den by se měl zapsat do kalendáře a po dalších 100 let slavit. V terénu to je možná úžasné auto (nejvíc jsem byl na tankové cestě, takže nemůžu soudit), ale na silnici (kde jsem s tím najel pár tisíc km) to je krumpl rovnající se trabantu.

reagovat
ma
markus
30. ledna 2016, 18:52
0

Souhlasím, byl to hroznej krám jehož výroba měla skončit už před 25 lety. Stejne jako G-klasse, což je taky tragicky auto.

M P
30. ledna 2016, 18:53
0

Já to auto vždycky zbožňoval. Ale možná proto, že jsem s tim nikdy nejel. Tak se snad poštěstí, aneb ideály se mají kazit a sny plnit, aby člověk ve finále zjistil, že si to všecko akorát vybásnil:D

Trinom
31. ledna 2016, 18:06
0

Matěji, ale ty jsi o něm hádám snil v terénu, ne na okresce.

M P
31. ledna 2016, 18:14
0

Já ani nevím, bylo mi tak 10 :D Tenkrát jsem si možná dokonce i myslel, že by se s tim dalo jezdit furt:)

Nedy
31. ledna 2016, 18:24
0

Já bych to neviděl s tou silniční/denní použitelností tak tragicky. Moje roadstery na "běžné" ježdění taky nejsou moc pohodlné - tvrdé, málo místa, v létě vedro v zimě kosa... A stejně je na běžné ježdění používám. Ono je to o tom, jak moc to auto člověk miluje...

CerVus
31. ledna 2016, 19:11
0

No, řeknu to takhle. LR 110 je jediné auto, ve kterém jsem zmoknul. V zimě tam neskutečné táhne, v létě je tam vedro, zvuková izolace neexistuje, posez za volantem je jak z pravěku atd atd. Jediná dobrá věc je ta šikovně natočená řadící páka.

M P
31. ledna 2016, 21:13
0

Mám takový dojem, že ve světě, kde existuje Toyota LandCruiser, tak není důvod jezdit Defenderem. Zvládne to zhruba to samé, navíc tě to tam doveze v pohodlí, s klimatizací a spoustou držáků na pití. Defender je pracovní nástroj, a jako takový je skvělý, ale co s ním jinak... Ale moc rád bych ho zkusil aspoň na den, to zas jo.

PepaSFI
30. ledna 2016, 20:06
0

ono to není tak docela pravda že se to vyrábělo 68 let. První série a ta poslední má společného asi tolik jako KdF, později zvaný VW Brouk s 911 GT3. Zůstala vlastně jen základní filozofie, jednoduchý, odolný stroj, primárně určený jako pracovní a užitkový, do nejtěžších podmínek ve všech smyslech toho slova. Navíc to dělají angličani a ti byli vždycky divní. Britský sporťák obnáší asi tak tisíc malých příkoří. Jestli si někdo myslí že Trabant bylo malý auto, ať si vleze do nějakého MG nebo starého Lotusu. Vlastně i nového. LR je to samý. Sedadlo je moc u dveří? Aspoň můžeš jezdit s rukou machrovsky vystrčenou z okýnka. Že v zimě to nejde? Ale jde. Angličan zimu ignoruje. Má to divně pedály? Však si zvykneš. Koukají z toho nýty a panty? A čemu to vadí?

reagovat
GanGreen
31. ledna 2016, 16:18
0

Jasně že se to výrábělo 68let, golf 1 a 7 ma taky společný akorát to že má 4 kola, jinak je to jiný auto, až ho budou vyrábět 200let, tak to nikdo zpochybňovat nebude, prostě to bude furt golf od záčátku do konce, stejně tak by se to mělo brát tady...

CerVus
31. ledna 2016, 16:39
0

Tak on je rozdíl mezi generacemi golfů, kde se změnilo úplně všecho a generacemi deffendra, kde se změnilo jen pár věcí.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem