logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Recenze & testy, Spolupráce

Volkswagen Golf People na operák: Čistá hlava, spolehlivá doprava a „jediné auto, které kdy kdokoliv potřeboval”

Volkswagen Golf je už půl století synonymem spolehlivosti a univerzálnosti. V aktuální akci na operativní leasing můžete mít skvěle vybavenou edici People s benzínovým motorem 1.5 TSI za 5990 Kč měsíčně – a jezdit bez starostí o servis, pojištění či administrativu.

Milujeme pozoruhodná auta – stará, unikátní a zábavná. K tomu ale potřebujeme alespoň jedno, které nás spolehlivě dopraví z bodu A do bodu B bez ohledu na počasí, roční období i hvězdné konstelace, nejlépe rychle, komfortně a bezpečně. Auto, které každé ráno nastartuje, odveze pohodlně čtyři lidi i přiměřené množství bagáže, v zimě topí a v létě chladí, kryje nám záda bezpečnostními asistenty a k tomu nás nesežere na nákladech za palivo. Zkrátka Volkswagen Golf, jediné auto, které kdy kdokoliv potřeboval, jak zní značně ohraný, ale stále platný výrok Jeremyho Clarksona. Přestože v jednotlivých disciplínách, jako je výkon, spotřeba, pohodlí, prostor nebo jízdní vlastnosti, leckdy najdete schopnějšího kandidáta, v univerzálnosti je Golf stále jednička. 

foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

V podzimní akci automobilky Volkswagen si můžete pořídit Golfa na operativní leasing s mimořádně přátelskou měsíční splátkou 5990 Kč včetně DPH. Konkrétně se jedná o verzi Volkswagen Golf People s benzinovým čtyřválcem 1.5 TSI o výkonu 85 kW a 6stupňovou manuální převodovkou. Přesně takové auto jsme si zapůjčili na testování, abychom vám mohli přinést ničím nefiltrované poznatky a dojmy. Jaké auto tedy za svých šest tisíc měsíčně dostanete?

Vylepšený zvenčí i uvnitř

Volkswagen Golf loni oslavil padesáté výročí a zároveň byl představen facelift, který se vypořádal s většinou kritizovaných chyb osmé generace. Vnější podoba se příliš nezměnila, i těch pár detailů však celkovém dojmu pomohlo. Namísto oblin a křivek se opět vrátily přímky, které Golfu odjakživa slušely, jinak je design stále minimalistický, klasický a bez zbytečných výstřelků. 

foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Uvnitř je modernizace mnohem viditelnější, i když i zde čeká dobře známé prostředí, v němž se rychle zorientuje nejen uživatel Volkswagenu, ale uživatel jakéhokoliv současného osobního auta. Prostoru je dostatek pro čtyři, nárazově i pět cestujících, kufr nabídne standardně 380 litrů a něco málo uložíte i pod jeho podlážku. Zde se mimochodem nachází rezervní kolo – v době lepicích sad s pochybnou funkčností velmi milý detail!

V interiéru přibylo měkčených plastů, které působí hodnotněji, a ani látkové sedačky v kombinaci šedé a černé nedělají dojem kompromisu a šetření. Tvarované jsou velmi příjemně a podepírají tělo přesně tam, kde je třeba. Mnohé jistě potěší, že v kabině zůstalo jen minimum lesklých černých plastů, které sice vypadají na první pohled efektně, ale příliš snadno se opatlají. Většina ploch je nyní matných, a stejný povrch mají i tlačítka na volantu. Ano – tlačítka jsou zpět a nešikovné dotykové plošky patří minulosti. 

Centrální displej v novém

Úplně nový infotainment s 12,9palcovou obrazovkou je „vyléčen” z dřívějších neduhů – nestability i pomalých reakcí – a nyní běhá jako na drátkách. Ovládání je logické a tak pohodlné, jak jen to bez tlačítek jde. Do horní lišty si můžete umístit oblíbené funkce a zajistit si k nim rychlejší přístup, ovladače klimatizace jsou na spodní liště přítomny neustále a není třeba je vyvolávat kliknutím navíc či opouštěním právě otevřené aplikace.

foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Povinný asistent rychlosti i jiné nepopulární funkce vypnete ve dvou krocích, což už se dá považovat za uživatelsky přívětivé. A dotykové posuvníky pro nastavování a teploty dostaly dříve chybějící podsvícení. Všechno je teď přesně tak racionální a funkční, jak se na etalon německého pragmatismu sluší. 

Digitální přístrojový panel má klasický vzhled s kruhovým rychloměrem a otáčkoměrem, perfektní grafiku a logické rozvržení. Je až s podivem, kolik informací se na něj podařilo dostat bez jakékoliv újmy na přehlednosti. Tlačítky na volantu zde snadno najdete všechny údaje od aktuální spotřeby až po teplotu oleje a chladicí kapaliny.

Zlatý standard svižné a pohodlné jízdy

Benzinová jedna-pětka pod kapotou poskytuje výkon 85 kW a maximální točivý moment 220 Nm. Nejlépe se cítí ve středních otáčkách, nechá si však líbit i nižší, aniž by kuckala a vibrovala. Celkově je projev motoru mimořádně kultivovaný, a není-li zrovna pod větší zátěží, ani o něm nevíte. Při správné práci s řadicí pákou – ta má mimochodem příjemně krátké a přesné dráhy – můžete bez problémů jezdit za 6 litrů benzinu, aniž byste v provozu jakkoli zdržovali. 

foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Jízdní vlastnosti Golfu si oblíbí řidiči začátečníci i ostřílení veteráni. Jsou dokonale čitelné a neutrální, zamýšlená nedotáčivost v zatáčkách o sobě dá vědět s dostatečným předstihem. Řízení si uchovalo překvapivé množství citu a také brzdy můžete dávkovat s transparentní přesností. Ani komfortem Golf nezklame – na rozbitých silnicích dobře tlumí rázy od kol a ani v zatáčkách se nenechá případným výmolem připravit o sebejistotu. Stejně jako celá desetiletí předtím nastavuje zlatý standard příjemného svezení.

Akční výbava People

S přízviskem „People” Volkswagen nabízí modely, v nichž dostanete zdarma spoustu výbavy navíc. Balíček je sestaven z položek, které si zákazníci k základu dokupovali nejčastěji, tedy žádné zbytečnosti, ale ryzí funkčnost, pohodlí a jen špetka estetiky.

foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Sériová výbava akčního modelu odpovídá výbavové linii Life, People dále přidává metalické lakování, 17palcová litá kola, zadní parkovací kameru, bezklíčový přístup i startování, alarm, parkovací asistent Park Assist se schopností najít parkovací místo a samostatně do něj zajet, paket Světla a výhled včetně Light Assist (sem patří třeba dešťový senzor či automatické přepínání mezi dálkovými a potkávacími světlomety dle provozu v protisměru) a zatmavená zadní okna. Sečteno a podtrženo dostanete navíc extra výbavu v hodnotě 67 500 Kč.

Operativní leasing – starosti přenechte jiným

Financování v podobě operativního leasingu lze vyřídit okamžitě a bez čekání. Nastaveno je standardně na 36 měsíců a roční nájezd 10 tisíc kilometrů, v ceně máte zahrnutý servis, povinné ručení i havarijní pojištění s 10% spoluúčastí. Jednotlivé parametry je samozřejmě možné individuálně upravovat, pokud vám nevadí případná změna měsíční splátky. 

Kromě testovaného Golfu People s motorem 1.5 TSI a manuálem můžete zvolit stejně výkonnou jednotku s mild-hybridním systémem a automatickou převodovkou DSG. Měsíční splátka je v tomto případě 7360 Kč.

Na sportovněji založené řidiče cílí Golf R-Line People 1.5 TSI s výkonem 110 kW. S šestistupňovou manuální převodovkou vychází měsíční splátka v rámci akčního operativního leasingu na 8550 Kč, s mild-hybridem a DSG na 9740 Kč měsíčně.

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

4 reagovat
rock
16. 9. 2025, 15:38

Když už je tady tohle téma, zkusím se zeptat obecně těch, co s tím mají zkušenost. Jak je to s předáváním auta při vypršení smlouvy? Za 36 měsíců denodenního provozu auto nastřádá určité množství šrámů a škrábanců. Zvenku přinejmenším nějaká tečka od nákupního vozíku, když už teda budu mít štěstí a někdo mi tam nenechá parkovací škrábance a skoro jistě nějaké provozní škrábance na plastech uvnitř. Nezaplatí pak klient na pokutách to auto ještě jednou?

1
tomaass2
16. 9. 2025, 19:36

Moje zkušenost (nevím, od koho tato nabídka operáku je):
1. naše služební auta - ťukance z parkování: 1000 Kč/ks, cokoliv většího (prasklá mřížka na nárazníku, nárazník odřený odspodu od obrubníku) - x tisíc. Bočnice sedačky z nastupování nenatržená, ale prohlá = tisíc. Poškrábaný tapec v kufru, případně víko z toho, že vozíme nářadí (elektřikáři - slaboproud, ne sbíječky), x tisíc. Není problém se dostat na desítky tisíc při vrácení auta se 120 tkm za 3 roky.
2. Moje zkušenosti z carsharing: někdo najel koulí do půjčeného auta, prasklý nárazník = 10 k. Autopůjčovna: někdo ťuknul dveřmi do půjčené ovce, drželi mi měsíc 5k kauci, než se rozhodli, že jeden ťukanec při dvouměsíčním nájmu je OK.
3. Mám svoje, neřeším, ale vnitřně mne sere, že (po zaleštění) vypadá moje auto takto. Stará bába z garáží vedle mne neumí parkovat a otvírá dveře až prostě bouchnou a pak mi jde vynadat, že ji chudinku omezuju v jejím parkování a že musí bouchat do auta, protože jí tam překážím. Stížnosti, že ji omezují sloupy, který "jsou kvůli EU v parkovacích místech" mi přijdou bomba, když vím, že jeden sloup trefila čelně, o druhý si utrhla zrcátko, a pak si vzala celý bok o 4 m široký vjezd do garáží... Nacenění opravy (vyrovnání promáčklin): 12k, rozleštění (to jsem si udělat nechal): 2k.
-
Komentář upraven 1. 10. 2025, 18:35:12

0
Skipper
16. 9. 2025, 20:45

Aai je to jak kde. Já když vracel autk, tak jsem nic neplatil. Byl tam nějaký drobný škrábaneček na dveřích a kola lehce oparkovaná.

0 reagovat
Jokke
17. 9. 2025, 12:17

No, k te vyhodnosti ..presne pred rokem meli podstatne lepsi akci: Golf Variant People 1.5TSI 110 kW za nejakych 5700/mesic. Bylo to na 3roky, celkem 45tis km + 5tis km volnej limit. Havarijko 10% a bez penu teda. Jinak co se tyka ty "bezstarosti", tak se prakticky stavate jeste vice otrokem auta, protoze se bojite o kazdej skrabanec, ktery tam vznikne, zvenku i zevnitr. Viz si muzete najit Toyotu, kde meli tu akci na Corollu a kde si muzete najit na strankach, co se bere za bezne opotrebeni a co si uz nechaj zaplatit...

0
Jokke
17. 9. 2025, 12:18

*pneu a *vice

-1 reagovat
Já První
17. 9. 2025, 12:34

Hmm.
Teda napsat: Volkswagen Golf je už půl století synonymem spolehlivosti ... to chce po roky travjící aféře kolem motrorů TSI solidní dávku zapomnětlivosti.
Nebo slepé loajality.
:-(

0 reagovat
rivka
28. 9. 2025, 12:05

"Jednotlivé parametry je samozřejmě možné individuálně upravovat"

No, není.
Oslovil jsem x společností nabízejících OL s parametry 10tkm ročně/5000 Kč měsíčně
s požadavkem změny na 5tkm/2500 Kč a všechny to odmítly.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte