načítám data...

The Grand Tour je lékem na bolesti světa

21. listopadu 2016, 07:22 13 komentářů Vojta Dobeš Editorial

Svět je složité místo a je snadné propadnout z něj depresím. A nebo si můžete pustit tři idioty v poušti, kteří vám připomenou, že to nemáte brát tak vážně.

Zobrazit galerii

Přiznám se k jedné věci. Neviděl jsem několik posledních sérií “pravého” TopGearu. Na pořad, který jsem v začátcích jeho nové podoby hltal, se mi zkrátka nějak nedostávalo času a vlastně mi možná přišel tak nějak pořád stejný. A bylo zapotřebí spoustu věcí přečíst, spoustu napsat a vůbec se věnovat něčemu jinému než sledování trojice idiotů v drahých autech.

Ale na The Grand Tour jsem se nemohl nepodívat, stejně jako jsem se ze zvědavosti podíval na prvních pár dílů Evansova TopGearu. Čekal jsem hezkou, drahou a okázalou podívanou, čekal jsem spoustu výjimečných aut a spoustu přátelského rýpání do sebe navzájem a vlastně také do všech okolo.

Co jsem tak docela nečekal bylo to, že by The Grand Tour mohlo nějakým způsobem změnit můj pohled na svět okolo nebo mou celkovou náladu. Že by to mohlo být cokoliv víc než jen příjemně zabitá hodinka. Ale mýlil jsem se.

V posledních měsících jsem asi až příliš mnoho přemýšlel nad vážnými věcmi a četl o nich. Stresoval jsem se podivnými volbami lidu v různých zemích, politikou a imperiálními ambicemi té či oné mocnosti, budoucností lidstva a planety a vůbec spoustou zásadních věcí, které jsou sice opravdu důležité, ale také s nimi člověk nemůže mnoho udělat.

První díl je o tom, o čem byl TopGear od samého počátku…

A potom jsem si pustil pořad o trojici idiotů, kteří si hrají s auty.

Možná za to mohla vpravdě geniálně natočená úvodní scéna, možná celkové vyznění celého dílu. Ale The Grand Tour mi připomněla, že svět je vlastně hezké místo, pokud se soustředíte na to, být idiot a hrát si s autíčky. Že je svět místo, kde vznikají technicky úžasné zbytečnosti jako je Svatá trojice supersportů. Že se i dnes vyrábí skvělá a řidičsky ryzí auta jako BMW M2.

A že je dnešní svět místo, kde může trojice – no však vy víte koho – dostat obrovské množství peněz na to, aby si hráli s auty a přinášeli tím radost milionům lidí.

O tom vlastně byl TopGear i mnoho pořadů jeho jednotlivých aktérů od samého začátku. O tom, že lidé umí dělat krásné, chytré a odvážné věci, ať už to jsou moderní auta, letadla, rakety nebo třeba velkolepé domy. A nebo vynálezy Průmyslové revoluce.

The Grand Tour je o tom samém. A samozřejmě taky trochu o výbuších a rozbíjení věcí, ale který malý kluk by neměl rád výbuchy a rozbíjení věcí, že? Mnohem důležitější než efekty je pocit, že vlastně stačí docela málo, aby byl svět úplně v pořádku…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Mi
Michal Lenc
21. listopadu 2016, 08:41
0

Ahoj kluci,

ať dělám co dělám máte to rozbitý. FF na windows
https://ctrlv.cz/gG2j

reagovat
BobAsh
21. listopadu 2016, 08:51
0

Je to teď lepší?

Snowman000
21. listopadu 2016, 10:18
1

Ja na nich vyrastal, bol to vzdy taky moj utek do inej reality a pri uvodnej scene ked sa tam objavili HM a JM po boku JC, tak mi fakt ukapla slza :)

Mozno to nie je taka revolucia ako sa mozno sam Amazon snazil ukazat, ale jednoducho neslo cakat ze to bude ine a je dobre ze to nie je ine! Ten rok bez nich jednoducho bol tento svet o dost smutnejsi!

reagovat
sp
spooon
21. listopadu 2016, 21:30
0

taky sem měl na krajíčku při scéně s Mustangama ;-)

Za mě naprostá spokojenost, už mi chyběl jen výroba nějakých vznášedel, či lodí z aut, nebo dlouhý trip v plečkách. Ale obojího se zřejmě brzo dočkáme :-)

GanGreen
21. listopadu 2016, 11:00
0

Ačkoliv nemám toho starýho vola rád, musim uznat že první díl tGT nebyl vubec špatnej... doufám že to udrží podobnou uroveň a nesklouzne to zase k nějákýmu stupidnímu ničení starejch aut, stavění vznášedel z dodávek apod. to by bylo hodně smutný, pač prvnim dílem nastavili laťku na hodně slušnou úroveň...

reagovat
Iv
Ivesm
21. listopadu 2016, 17:07
0

za sebe musim rict ze toho staryho vola na tom mam hrozne rad, a mam rad i jejich sileny napady prave staveni vznasedla z dodavky a podobne...nejvic si uzivam dily ,,dostaly jsme 1000liber a rekli nam at si koupime.."ale to jsem ja nevnucuju to nikomu ale tohle je duvod proc se na to rad koukam. Tri magori co blbnou jak maly kluci a vymysli vzdycky nejakou silenost ato me umi vykouzlit rohlik na tvari :-)

Da
David C
22. listopadu 2016, 13:42
0

Já na to koukal včera a mě se to líbilo. Některé vtipy jsou trochu přehnané a ztrácí vtipnost, ale to je u nich zvykem. Proti gustu.... Každopádně nejvíc z toho zbožňuju samotné záběry aut, na to jiná automobilová show ve světě nemá. Fakt jsem si užíval každou scénu, kde něco jezdilo, protože to bylo prostě boží a k té svaté trojici. Jejich testy se nesmí brát na 100% vážně, všechno je to jen o humoru a popularitě a ten smysl to splňuje. A přesně jak to říkáš. Taky bych chtěl mít pár milionů, abych mohl zapomenout na okolní svět a užívat si. To jim strašně závidím.

CerVus
21. listopadu 2016, 18:20
0

Podle mě byla chyba kouknout jen na pár dílů nového TG. Poslední díl byl například jeden z nejlepších za posledních několik sezón.

reagovat
HerrHobler
21. listopadu 2016, 21:58
0

Viděl jsem prvních šest dílů a přemýšlím, že bych mohl tak nějak průstřihem pokračovat. Ale každý díl fakt ne

HerrHobler
21. listopadu 2016, 22:02
0

Z úvodní scény jsem byl taky na měkko a užil jsem si to celé výtečně. Jen mě lehce zklamaly hvězdy, co tak nějak nešikovně umřely.
Co Vojto píšeš je skvělé a cítím to tak nějak podobně, díky za hezké shrnutí ;-)

reagovat
CerVus
24. listopadu 2016, 12:30
0

Ten mustang Rocket je stejně nádherné auto. Doufám, že ho v nějaké epizodě otestují.

reagovat
mx
mx01
02. prosince 2016, 22:06
0

video je odstraněné

reagovat
mx
mx01
02. prosince 2016, 22:06
0

uživatel toto video odstranil :-(

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem