logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
Recenze & testy

BMW M440d xDrive Convertible: Kabriolet na každý den

BMW ve variantě M440d xDrive Convertible je možná poněkud neobvyklou specifikací. Rozhodně však není k zahození, jelikož dokonale poslouží doslova každý den.

Ať se nám to líbí nebo ne, sezóna pomalu končí. Dní připomínajících léto už bude opravdu málo, takže vaše plechové miláčky brzy čeká zazimování (či možná máte jako já dávno hotovo). Však v prvních obchodech se již začíná objevovat vánoční výzdoba. Protože se však ještě nějaké poslední zbytky slunečního svitu občas objeví, rozhodl jsem se, že je využiju.

Pobídl mě k tomu fakt, že se v redakčním kalendáři objevila otevřená specifikace čtvrté řady německého BMW. Původně ji měl mít kolega Honza, ale ten neodolal mým očím Kocoura v botách ze Shreka a kabrio mi přenechal. Díky za to! A protože mi nakonec vyšel asi nejhezčí týden celého listopadu, tak jsem si i takto na konci roku jízdu s nebem nad hlavou užil vážně dosyta. 

Foto: Tomáš Strach, Autíčkář.cz

Od rozplývání se nad projížďkami po silnicích Moravského krasu v pozdně podzimních barvách se Sluncem v zádech a větrem ve vlasech tady ale nejsem, byť to z logiky věci byla samozřejmě paráda. Mým úkolem je vám popsat, jakým charakterem středně velké BMW ve variantě M440d xDrive Convertible disponuje. Tak se do toho pusťme.

Jak jste si již jistě z nadpisu všimli, toto BMW vzniklo v docela netypické kombinaci. Označení M440d znamená, že pod kapotou má místo benzínového motoru řadovou šestiválcovou naftu, kterou kombinuje s přitvrzeným podvozkem, povinně navázaným na dnes tolik populární M paket. Nicméně i když to zní zvláštně, tato varianta krásně ilustruje, že BMW čtvrté řady dovede být i v kabrioletu příjemným autem pro každý den. 

Foto: Tomáš Strach, Autíčkář.cz

Foto: Tomáš Strach, Autíčkář.cz

Už karoserie je vynikající a udělá radost pokaždé, když se na auto podíváte. Je hezká jak celkovým tvarem a proporcemi, tak detaily. Taková zadní laserová světla se nebojím označit za umělecké dílo. Vidíte, jak se jednotlivé útlé proužky kroutí kolem celé svítilny a ještě se navzájem překrývají? Úžasná práce. Popisovaný dojem samozřejmě vylepšuje i M paket, jenž už vytváří žádoucí dojem sportovnosti, ale ještě není příliš agresivní. Na toto vozidlo prostě chcete koukat.

Podobně vám bude každý den vylepšovat náladu interiér. Je pěkný a kvalitní. Sám jsem ocenil hlavně černočervené čalounění korespondující s karoserií a vysoce stylového elektricky výsuvného sluhu podávajícího přední bezpečnostní pás. Tutu „fíčuru“ jsem poprvé viděl v CLK generace C209 a tak jako jsem ji miloval tam, tak ji zbožňuji i zde. Vytknul bych jen nesoulad mezi docela lacinými páčkami pod volantem a křišťálovým voličem převodovky. Jinak je pobyt za všech okolností stylový a příjemný.

Foto: Tomáš Strach, Autíčkář.cz

Foto: Tomáš Strach, Autíčkář.cz

Vnitřek testovaného BMW je na kabriolet i nebývale praktický. Bez problému se do něj vejdou čtyři lidé, ať už je střecha nahoře nebo dole. Také kvituji, že auto nabízí i překvapivě použitelný kufr. V neposlední řadě má skvěle vyřešenou aerodynamiku, takže ani studené počasí listopadu nebrání jízdě bez střechy. Pokud si však osazenstvo její sundání nepřeje, výborně hlukově těsní i ve vysokých rychlostech. Řada 4 je tím pádem jednoduše funkční v jakékoliv konfiguraci, přesně jak je potřeba na každý den.

Foto: Tomáš Strach, Autíčkář.cz

Foto: Tomáš Strach, Autíčkář.cz

I motor je nadmíru povedený. Naftový řadový šestiválec s maximálním výkonem 250 kW a točivým momentem 700 Nm má všechnu sílu světa, prakticky nezná turbolag, na svůj vznětový princip spalování vyluzuje pěkný zvuk a jízdu s lehkou nohou zvládá za méně než 7 l/100 km, přičemž ani při drsném zacházení významně nepřekračuje 11 l/100 km. Návdavkem marně přemýšlím, jestli znám povedenější mild-hybridní technologii. Měl-li bych si vybrat jeden diesel na trhu, volím tento. 

I řízení a řazení je nastaveno zcela každodenně a univerzálně, avšak tím dobrým způsobem. To první je tak akorát tuhé, aby parkování nepůsobilo těžkosti, ale v zatáčkách už se o něj dalo opřít. To druhé se projevuje plynulými změnami převodových stupňů a svižnými reakcemi na pádla pod volantem. Zbývá jen doladit nástup brzd a budeme se bavit o naprosté dokonalosti.

Foto: Tomáš Strach, Autíčkář.cz

Foto: Tomáš Strach, Autíčkář.cz

Shodně podvozek vlastně nemá chybu. Díky aplikaci M paketu je tužší než standardní řešení, což sice trochu snižuje komfort (i když ještě ne natolik, aby to zkazilo cestu do práce), ale zase přidává na stabilitě. BMW na silnici drží jako přibité a jeho limity leží skutečně daleko. Když však chcete, v nejostřejším režimu Sport Plus dovolí i mírné vybočení zádě, pohonu všech kol navzdory. Ne že by to snad byl powerslide, ale na vyvolání úsměvu to stačí. Ať už máte chuť jen tak cestovat nebo řezat zatáčky, poslouží.

Závěrem si dovolím okomentovat zmíněnou neobvyklou specifikaci. Přiznám se, že mně osobně úplně nesedla, protože já bych ocenil stejné auto s benzínovým motorem a bez přitvrzeného podvozku, abych mohl nerušeně a za zvuku libových tónů (v otevřeném režimu ta nafta přece jen trochu poznat je, zvlášť v nižších otáčkách) plout krajinou.  

Foto: Tomáš Strach, Autíčkář.cz

Foto: Tomáš Strach, Autíčkář.cz

Jenže vy to můžete vidět úplně jinak. Takto poskládáné BMW totiž báječně poslouží úplně kdykoliv. Máte business meeting na druhém konci republiky? Není problém, auto vás tam tiše a úsporně doveze. Chcete se kochat krajinou? Jistě, stačí zmáčknout čudlík a nechat se oslnit krásou života s kabriem. Dostali jste chuť hrát si? Beze všeho, silný motor a schopný podvozek vás nezklamou. Toto auto umí vše.

A ještě jednu věc M440d xDrive Convertible ukazuje. Řekněte mi, u jaké další značky si můžete tak pěkně vybírat. Šíře nabídky bavorského středního modelu je fascinující. I my s kolegy si vybrali. Já bych byl jistojistě nadšený z otevřené 430i bez M paketu, František by mohl nadšeně řezat zatáčky v otevřené M440i, Tomáš by chtěl zavřenou M440i a David by ocenil jízdně talentovanou, avšak praktičtější M340d kombi. Takže pokud by vám testovaná verze neseděla, nevadí, u BMW si vybere…opravdu každý. 

Foto: Tomáš Strach, Autíčkář.cz

Verdikt

BMW M440d xDrive Convertible je báječným společníkem na každý den. Má krásnou karoserii, pěkný a na kabriolet i překvapivě praktický interiér, bez přehánění výborný diesel a talentovaný podvozek. Ať už si na něj vymyslíte cokoliv, nikdy vás nezklame. A pokud by vám tato specifikace náhodou přece nevoněla, stačí se chvíli zakoukat do konfigurátoru a jistě najdete tu svoji.   

Za krásné fotky děkuji Tomáši Strachovi! Jeho tvorbu najdete na instagramovém profilu @_mr.fear44_

Foto: Tomáš Strach, Autíčkář.cz

Technická data

BMW M440d xDrive Convertible

Motor: přeplňovaný vznětový řadový šestiválec 2993 cm3
Výkon: 250 kW (340k) při 4400 ot/min
Točivý moment: 700 Nm při 1750 – 2250 ot/min
Výkon podpůrného elektrického motoru: 8 kW (11k)
Točivý moment podpůrného elektrického motoru: 25 Nm
Převodovka: osmistupňová automatická
Provozní hmotnost: 2055 kg 
Maximální rychlost: 250 km/h (elektronicky omezeno)
0-100 km/h: 5 s 
Kombinovaná spotřeba udávaná výrobcem: 6,4 – 6,9 l/100 km
Spotřeba v testu: 7,6 l/100km, při hraní 11,2 l/100 km
Základní cena: 1 536 600 Kč (420i Convertible)
Základní cena testované specifikace: 2 111 200 Kč (M440d xDrive Convertible)
Cena testovaného kusu: 2 561 784 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

Sato
18. 11. 2024, 08:57 0 reagovat

Jedine zaujimave nove auto na uvodnej stranke a ziadny komentar :(

Chapem ze ten diesel je tam divný, ale je super ze nieco take sa da kupit. Mam milion vyhrad k dnesnemu BMW ale na toto je velmi podarene.

HeavySmoker
18. 11. 2024, 10:40 0

Pred X rokmi som diesel v kabriu mal. Nebolo to tak divné, pri kochačke bez strechy ho nebolo počuť aj keď to bol neodhlučnený lacný krám (Citroen Pluriel), nie to radová šestka od výrobcu ktorý vie spraviť motor.

Inak fotky lepšie ako z marketingovej brožúry. Pekná práca.

tomaass2
19. 11. 2024, 16:26 0 reagovat

Nádherný fotky, krásná barva a detaily (zadní světla). Díky fotografovi!

Je ta nafta opravdu tolik slyšet, že by vám vadila?

Já měl kdysi párkrát půjčenou 435xd a nikdy mi to nepřišlo. Ale zas taky nutno říct, že to bylo jedno z prvních silnějších aut pro mne, nemělo střechu, jezdil jsem bud s kamarádem blbnout, nebo s kamarádkou po výhledech na Prahu, takže zvuk motoru si fakt nepamatuju :D

Jaromír Soukup
20. 11. 2024, 12:09 0

Ne že by vyloženě vadila. Ona od asi dvou tisících otáček zní naopak na diesel moc pěkně. Jen na volnoběh a při otevřené střeše také v plném tahu prostě stále trošičku maličko rachtá, což já osobně u kabrioletu nedokážu ocenit. Respektive mně by za to ta nižší spotřeba u takového auta nestála. Ale pokud někomu ano, zrovna tahle nafta mu akusticky překážet nebude.

Frankie
27. 11. 2024, 21:14 0 reagovat

Myslím si, že je to dobrá možnost mít i tohle. Pro toho kdo hodně jezdí, koukal i nějak na spotřebu a chce při tom mít občas i prožitek, zábavu, co dává kabrio. Pro zábavu a občasné ježdění bych vždy chtěl benzín. Ale kdyby to mělo být i na dlouhé trasy, proč ne.
Každopádně zajímavé a hodně hezke auto. Dokonce i ledvinky se dají a trochu škoda, že tam musí být SPZ.
A tak mě napadla otázka, myslíte si, že velké cedule SPZ budou brzy přežitek?

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte