reklama
načítám data...

Ze Zlína až na solná jezera podruhé: Buick je hotov!

Naposledy jsme Stanleyho repliku starého IndyCaru viděli v ještě nedokončeném stavu. Tentokrát jsme si mohli prohlédnout její finální podobu.

zobrazit celou galeriiPředstavujeme: Ze Zlína až na solná jezera podruhé: Buick je hotov!

V posledním článku ze zlínského ‚speedshopu u chaviků‘ byl vidět Buick Shafer 8 ve velmi pokročilé fázi. Jenže do opravdového auta se vším všudy ještě notný kus scházel, a proto byla potřeba se do dílny vypravit ještě jednou. Podívat se a zdokumentovat téměř hotový produkt, pár dní před tím, než se tento klenot vydá na svou pouť a na dlouhé dny se zabydlí v plechovém kontejneru na nákladní lodi.

Od prvního spatření uplynul k tomu druhému přesně týden. Povinnost zjistit stav auta padla pochopitelně na mě, protože to mám k dílně, co by kamenem dohodil. Slovo dalo slovo a už tahám za kliku dveří, za kterými začíná jiný svět. Svět aut, která jejich vzhledem a kubaturou motoru rozhodně nezapadají do zlínského údolí mezi zalesněnými kopci.

Vidím téměř hotového Shafera, který už stojí na kolech. Říkám si: „Ty jo, tak to je frajer. Zvládnul vyplést vlastnoručně kola i když to dělal poprvé v životě.“ Zatím je však celá karoserie překryta plachtou, takže jen těžko odhadovat, kam až se s autem za týden odloučení posunuli. Stanley stahuje plachtu a objevuje se zelená barva karoserie. Následují nekonečné okamžiky, ve kterých se oba se Stanleym zubíme. Chvíli na auto, chvíli na sebe a pak zase na auto. Tak to je pecka, krom pár drobností a interiéru je to snad hotové.

reklama

Po stavu strnulosti se neomaleně rozhodnu pohnout, a hlavně taky něco vyfotit. Hrdý tvůrce, který vdechl neobyčejnému autu život, pobíhá hbitě okolo a snaží se mi ukázat, co všechno je ještě potřeba dodělat. Auto dostalo oproti originálu také světla, aby se s ním dalo jezdit legálně po amerických cestách. Musím říct, že vypadají skvěle. Mezi řečí se dovídám, že včera byli v dílně s elektrikářem až do dvou hodin do rána. Až na pár kabelů trčících z pod palubní desky by se taková událost dala těžko odhadovat.

Jeden ze zásadních problému, které bylo potřeba vyřešit, byla výška auta. Na původních listových pružinách, které byly na autě osazen v době, když jsme v dílně byly poprvé, bylo auto šeredně vysoké. Podle nepublikovaných slov dokreslujících původní výšku bylo auto vysoké opravdu hodně. Ovšem na nových pružinách je to balada. Buick Shafer 8 sedí jako správné závodní auto.

Karoserie doznala také několika změn. Přibyly kožené pásy stahující kapotu a slušivé nálepky (pzn. Nálepky jsou stříkané). Motor je kompletní a po krátkém testu před dílnou všechno vypadá tak, jak má. Poslední zásadní věcí, kterou bylo potřeba dodělat, byla tyčka řízení. Po exkurzi všeho dodělaného a nedodělaného mi Stanley ještě ukázal jak to je s replikami Shaferu 8 jinde ve světě. Po vyhledání výrazu ‚Buick Shafer 8 replica‘ ve všemocném Googlu sami velmi rychle poznáte, o jaký krok je Stanleyho vůz kupředu.

Odpoledne 25. června proběhla testovací jízda a podle původního plánu měl být Buick již dnes na cestě do Kalifornie. Nicméně okolnosti se změnily a staronový stroj se podívá na solné pláně až na podzim.

A až na to dojde, samozřejmě se o tom u nás dozvíte…


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Petr 'Krab' Jeřábek
01. srpna 2017, 12:59
0

Nádhera!!! Co o tom dál komentovat.....

reagovat
Irwinek
01. srpna 2017, 14:46
0

Souhlasím s krabem :-D
je to sice mimo mé oblíbené , ale je to prostě paráda, hlavně proto, že to vůbec je a před klukama z dílny hluboce smekám :-D

reagovat
sumy
01. srpna 2017, 20:53
0

Nejde ani o to, jaka je to rarita, ale o zmaknuty remeslo. To se dnes uz malo vidi. Kazdej by vsechno jen naoko navliknul to laminatovy skorapky "aby to vypadalo" a trada...
Krom toho ze to Pan zjevne umi, tak to umi i prodat a to se sakra pocita.
Bohuzel znam lidi co umi, ale neumi svou praci prodat. Take i pravy opak, co prd umi a umi ten prd leda nalestit a prodat :-/
Moc pekny a tleskam.

reagovat
Pólin
01. srpna 2017, 21:36
0

je to fakt mazec...když si to člověk představí, že několik měsíců zpět to třeba byl zrezlý řadový osmiválec, nějaké profily a hromada plechů a teď je z toho indycar ze 30. let... opravdová úcta patří takovým mistrům, jako je ten borec ze Zlína

reagovat
Vojta Dobeš
02. srpna 2017, 00:31
0

Měsíců ne. Let.

Sa
Safa
01. srpna 2017, 23:12
0

Asi se budu opakovat, ale klobouk dolů, mistře...

reagovat
St
Stanley Chavik
02. srpna 2017, 16:28
1

Parádní článek moc pěkně jste to napsali hlavně děkuji Radkovy a Vojtovy

reagovat
C70C
04. srpna 2017, 09:01
0

Naprostý borec! Smekám hlavu válců z obou řadových pětek co mám doma! :-D

Adam
08. srpna 2017, 09:05
0

Nešlo to napsat nějak lépe? Opravdu autorovi trvalo od 25.června, než zplodil toto? O něčem, jako je tenhle Indycar by se přeci dalo psát do nekonečna.

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Tahoe  1997
Chevrolet Tahoe

1997 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang GT 5.0 (2015) Custom 2015
Ford Mustang GT 5.0 (2015) Custom

2015 rok výroby
309 koní výkon
3 700 ccm objem

Nissan Primera Kombi, 2,2 DI, Wagon, (WP12),  2003
Nissan Primera Kombi, 2,2 DI, Wagon, (WP12),

2003 rok výroby
93 koní výkon
2 ccm objem

Chrysler Sebring 2.7 V6 dovoz ŠVÝCARSKO  2001
Chrysler Sebring 2.7 V6 dovoz ŠVÝCARSKO

2001 rok výroby
200 koní výkon
2 736 ccm objem

Chrysler PT Cruiser Limited Edition 2.0 104 kW LPG 2001
Chrysler PT Cruiser Limited Edition 2.0 104 kW LPG

2001 rok výroby
141 koní výkon
1 999 ccm objem