reklama
načítám data...

Ze Zlína až na solná jezera podruhé: Buick je hotov!

Naposledy jsme Stanleyho repliku starého IndyCaru viděli v ještě nedokončeném stavu. Tentokrát jsme si mohli prohlédnout její finální podobu.

zobrazit celou galeriiPředstavujeme: Ze Zlína až na solná jezera podruhé: Buick je hotov!

V posledním článku ze zlínského ‚speedshopu u chaviků‘ byl vidět Buick Shafer 8 ve velmi pokročilé fázi. Jenže do opravdového auta se vším všudy ještě notný kus scházel, a proto byla potřeba se do dílny vypravit ještě jednou. Podívat se a zdokumentovat téměř hotový produkt, pár dní před tím, než se tento klenot vydá na svou pouť a na dlouhé dny se zabydlí v plechovém kontejneru na nákladní lodi.

Od prvního spatření uplynul k tomu druhému přesně týden. Povinnost zjistit stav auta padla pochopitelně na mě, protože to mám k dílně, co by kamenem dohodil. Slovo dalo slovo a už tahám za kliku dveří, za kterými začíná jiný svět. Svět aut, která jejich vzhledem a kubaturou motoru rozhodně nezapadají do zlínského údolí mezi zalesněnými kopci.

Vidím téměř hotového Shafera, který už stojí na kolech. Říkám si: „Ty jo, tak to je frajer. Zvládnul vyplést vlastnoručně kola i když to dělal poprvé v životě.“ Zatím je však celá karoserie překryta plachtou, takže jen těžko odhadovat, kam až se s autem za týden odloučení posunuli. Stanley stahuje plachtu a objevuje se zelená barva karoserie. Následují nekonečné okamžiky, ve kterých se oba se Stanleym zubíme. Chvíli na auto, chvíli na sebe a pak zase na auto. Tak to je pecka, krom pár drobností a interiéru je to snad hotové.

reklama

Po stavu strnulosti se neomaleně rozhodnu pohnout, a hlavně taky něco vyfotit. Hrdý tvůrce, který vdechl neobyčejnému autu život, pobíhá hbitě okolo a snaží se mi ukázat, co všechno je ještě potřeba dodělat. Auto dostalo oproti originálu také světla, aby se s ním dalo jezdit legálně po amerických cestách. Musím říct, že vypadají skvěle. Mezi řečí se dovídám, že včera byli v dílně s elektrikářem až do dvou hodin do rána. Až na pár kabelů trčících z pod palubní desky by se taková událost dala těžko odhadovat.

Jeden ze zásadních problému, které bylo potřeba vyřešit, byla výška auta. Na původních listových pružinách, které byly na autě osazen v době, když jsme v dílně byly poprvé, bylo auto šeredně vysoké. Podle nepublikovaných slov dokreslujících původní výšku bylo auto vysoké opravdu hodně. Ovšem na nových pružinách je to balada. Buick Shafer 8 sedí jako správné závodní auto.

Karoserie doznala také několika změn. Přibyly kožené pásy stahující kapotu a slušivé nálepky (pzn. Nálepky jsou stříkané). Motor je kompletní a po krátkém testu před dílnou všechno vypadá tak, jak má. Poslední zásadní věcí, kterou bylo potřeba dodělat, byla tyčka řízení. Po exkurzi všeho dodělaného a nedodělaného mi Stanley ještě ukázal jak to je s replikami Shaferu 8 jinde ve světě. Po vyhledání výrazu ‚Buick Shafer 8 replica‘ ve všemocném Googlu sami velmi rychle poznáte, o jaký krok je Stanleyho vůz kupředu.

Odpoledne 25. června proběhla testovací jízda a podle původního plánu měl být Buick již dnes na cestě do Kalifornie. Nicméně okolnosti se změnily a staronový stroj se podívá na solné pláně až na podzim.

A až na to dojde, samozřejmě se o tom u nás dozvíte…


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Petr 'Krab' Jeřábek
01. srpna 2017, 12:59
0

Nádhera!!! Co o tom dál komentovat.....

reagovat
Irwinek
01. srpna 2017, 14:46
0

Souhlasím s krabem :-D
je to sice mimo mé oblíbené , ale je to prostě paráda, hlavně proto, že to vůbec je a před klukama z dílny hluboce smekám :-D

reagovat
sumy
01. srpna 2017, 20:53
0

Nejde ani o to, jaka je to rarita, ale o zmaknuty remeslo. To se dnes uz malo vidi. Kazdej by vsechno jen naoko navliknul to laminatovy skorapky "aby to vypadalo" a trada...
Krom toho ze to Pan zjevne umi, tak to umi i prodat a to se sakra pocita.
Bohuzel znam lidi co umi, ale neumi svou praci prodat. Take i pravy opak, co prd umi a umi ten prd leda nalestit a prodat :-/
Moc pekny a tleskam.

reagovat
Pólin
01. srpna 2017, 21:36
0

je to fakt mazec...když si to člověk představí, že několik měsíců zpět to třeba byl zrezlý řadový osmiválec, nějaké profily a hromada plechů a teď je z toho indycar ze 30. let... opravdová úcta patří takovým mistrům, jako je ten borec ze Zlína

reagovat
Vojta Dobeš
02. srpna 2017, 00:31
0

Měsíců ne. Let.

Sa
Safa
01. srpna 2017, 23:12
0

Asi se budu opakovat, ale klobouk dolů, mistře...

reagovat
St
Stanley Chavik
02. srpna 2017, 16:28
1

Parádní článek moc pěkně jste to napsali hlavně děkuji Radkovy a Vojtovy

reagovat
C70C
04. srpna 2017, 09:01
0

Naprostý borec! Smekám hlavu válců z obou řadových pětek co mám doma! :-D

Adam
08. srpna 2017, 09:05
0

Nešlo to napsat nějak lépe? Opravdu autorovi trvalo od 25.června, než zplodil toto? O něčem, jako je tenhle Indycar by se přeci dalo psát do nekonečna.

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Cheyenne extended cab 1991
Chevrolet Cheyenne extended cab

1991 rok výroby
176 koní výkon
6 200 ccm objem

Hyundai Santa Fe Santa Fe 2,2 CRDI TECHNOLOGY 2016
Hyundai Santa Fe Santa Fe 2,2 CRDI TECHNOLOGY

2016 rok výroby
147 koní výkon
2 200 ccm objem

Peugeot 206  1999
Peugeot 206

1999 rok výroby
65 koní výkon
1 587 ccm objem

Jeep Comanche  1987
Jeep Comanche

1987 rok výroby
125 koní výkon
4 000 ccm objem

Chevrolet Camaro 5.7L V8 TOP stav 1975
Chevrolet Camaro 5.7L V8 TOP stav

1975 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem