načítám data...

Škoda Octavia RS 245 je (zase) nejrychlejší Octavií

Když se lze při představování nějakého produktu pochlubit tím, že se jedná o to nejlepší a nejsilnější, je to vždycky super.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Neuplynulo ani pár měsíců od toho, co se faceliftovaná Octavia RS pyšnila, že je nejrychlejší Octavií všech dob. Ještě o kus dříve to byla speciální verze RS 230 před faceliftem, která byla nejrychlejší a nejvýkonnější k tomu. A teď tu máme zbrusu novou Octavii RS 245, hrdě nesoucí označení za…virbl prosím…nejrychlejší a nejvýkonnější Octavii v historii.

Malá rekapitulace pro ty, co strávili posledních pár let mimo internet, televizi, tištěná média a restaurační zařízení. Benzínová Octavia RS před faceliftem se pyšnila výkonem 220 koní (a věřte tomu nebo ne, v roce 2013 byla nejvýkonnější a nejrychlejší) a potom přišla právě speciální edice RS 230 s elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem.

Po faceliftu si ale „obyčejné“ RS polepšilo právě na oněch 230 koní, přišlo o samosvorný diferenciál a novou pozici speciální verze zabírá právě RS 245 opět se svorem.

Pod kapotou RS 245 na žádné zásadní změny nedošlo. Opět je tu starý známý přeplňovaný čtyřválec 2.0 TFSI, tentokrát ale o 245 koních výkonu, jenž si navíc polepšil o 15 Nm na výsledných 370 Nm točivého momentu. K mání je samozřejmě šestistupňový manuál nebo automatické dvouspojkové DSG, nově hned se sedmi rychlostmi.

Podvozek stojí celkem o 14 mm níž než u standardních verzí a zadní náprava je o solidních 30 mm širší v rozchodu. Tlumiče jsou naladěny pochopitelně více do tuha, ale za příplatek můžete dostat i adaptivní podvozek. Ten se vcelku hodí vzhledem k tomu, že RS 245, stejně jako starší RS 230, dostane přehnaně velká devatenáctipalcová kola.

Co se dynamiky týče, z nuly na sto uhání RS 245 za 6.6 sekundy, jede až elektronicky omezených 250 km/h a lépe zatáčí díky zmiňovanému, elektronicky řízenému diferenciálu VAQ. A zatáčet bude opravdu hodně dobře, neboť ruku na srdce, už RS 230 jezdila právě díky onomu diferáku vážně skvěle.

Na zevnějšku ani uvnitř se žádné velké proměny neodehrály. Exteriér schytal víc doplňků v leskle černém zbarvení, interiér zase nějaké ty dekory a drobnosti specifické pro speciální verzi.

Zbývá už jen poslední otázka a sice „Kolik?“ Rozdíl před faceliftem mezi klasickou RS a RS 230 činil 75 tisíc korun, ovšem nelze opomenout, že vylepšená verze obsahovala také spoustu výbavy, která je jinak příplatková. Podobný stav nás čeká pravděpodobně i tentokrát, ale na konkrétní čísla si ještě musíme počkat.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Un
Unnamed
03. února 2017, 16:09
0

Mam taky pocit ze oktavka sa mi paci viac a viac :D aj ked to vizera hrozne .. ale skodovka sa snazi. Nizsie, sirsie, viac koni a teraz este 7 kvalt ... Idu dobrym smerom podla mna :D .. ale dizajnerovi polamat ceruzky :D

reagovat
Viper
03. února 2017, 16:24
3

S hrůzou zjišťuji, že se mi ten design i líbí...konečně totiž Octavia vypadá nějak. Má nějaký výraz a není jen šedá, unifikovaná myš.

Un
Unnamed
03. února 2017, 16:53
0

Ale verim ze by sa to dalo aj inak :D

pa
pardal
03. února 2017, 18:15
0

takové zrychlení měl fiat coupe v devadesátkách už, hm

reagovat
Un
Unnamed
04. února 2017, 05:20
0

Ten mal 6.2

Un
Unnamed
04. února 2017, 05:21
0

:D

H_F
10. února 2017, 16:38
0

no vidis, a takovej 4dver, vlastne donor srdce novejsiho coupe, navic jeste z predchozi dekady, ho ma jeste o sekundu lepsi- na stovku za 5.5s
typuju, ze skode auto by se mohlo podarit vykony tohoto dedecka dohnat s cca 40letym zpozdenim)

Franz Kafka
03. února 2017, 18:51
0

Design je věc hodně subjektivní já to vnímám tak, že v téhle třídě aut je to udělané dobře. Oni potřebují design co osloví masy a to znamená nijak zvlášť neriskovat a zůstat v průměru. Ta dělená světla jsou dle mého názoru nepovedená (nápad ale dobrý) udělal bych tam tu linku to je svěžím ale ne v barvě karoserie ideálně pro mě kdyby to bylo čiré(klidně plast možná i tmavý)
Výkon je v mezích a možnostech toho univerza co to má pod kapotou a nejede to zle akorát už to začíná být nebezpečné zejména kvůli skupině lidí co tohle auto kupuje bez.mozek obecný, kontroverzní podnikatel český, manažer čehokoliv střední, lízingový magor nepoučitelný.

reagovat
ToMyx
03. února 2017, 19:53
0

Marketing zvládnutý na jedničku, ostatne jako vždy což je velmi sympaticky uvedeno v článku, ale ty megakola, proč proboha?

reagovat
PeterLuk
04. února 2017, 00:51
0

Tie kolesá sú otrasné. Či už samotný dizajn, alebo ich veľkosť.

Ale súhlasím, je fajn že to auto má nejaký výraz... hoc sa mi nepáči.

reagovat
Le
Leo29
04. února 2017, 07:10
1

Ak by som mal rodinu, potreboval kombi a chcel ostať verný nejakému tomu nadšeniu s jazdy tak asi veľmi na výber ani nieje v strednej triede?

Čo tak nejaký článoček o rýchlych kombíkoch. Možno jeden pre nové a jeden pre "kombi chudého petrolheada"

reagovat
H_F
10. února 2017, 16:23
0

kombi chudeho petrolheada
e39 540i
e46 330i

favorit- mercedes w202 amg!! koupis za 4k euro

pak tu sou pravostranky, ale veci typu legnum vr4 nebo stagea uz nestojej par drobnych co stavaly

nove
mercedes c nebo e63amg, jaguar xfr, cadillac cts-v etc...

AnGeor
04. února 2017, 08:08
0

Ty podlozky pod kola jsou v cene? ;) to se mi nelibi, kdyz si takhle pomahaji u promo fotek...

reagovat
CerVus
05. února 2017, 16:00
0

Tak nevím co je šerednější. Ta maska nebo ta kola.......? Záhada

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem