načítám data...

Report z Autíčkářova prvního letošního trackdaye

Tak dlouho se jezdí po okruhu, až se kolo utrhne.

zobrazit celou galeriiFoto: Tomáš Strach

Machačův pohled

Už ani nevím, proč to dělám. V pátek jsem promrzlého Jindřicha po perném dni naložil do kitroenu, odvezl do Jaroměře, zjistil, že jsem zapoměl odbočit a mírně nelegální rychlostí jsem odspěchal na pivo a rum. Ten rum byl problém. Stejně jako bloknutá záda.

Sobota ale bude jistě hezká. A taky že dopoledne byla. Pak ale chvíli pršelo a přišly kroupy. Mno. Já byl tak vysílený stářím a kocovinou, že jsem jako jediný zůstal stát a mávat s tím, že přece není taková zima, když chlad necítím. Ale jak by mohl potvrdit i pan bývalý prezident, kde nervu není, stresu se nedořežeš a když mi začaly praskat kosti mrazem zalezl jsem do boudy.

A v té jsem zůstal, dokud Jindřich, který den předtím polil časomírský počítač vínem ve snaze udělat si volno, neprohlásil něco o tom, že je super, že se nic nestalo.

Pak jsem už jen nervózně čekal.

Pak upadlo kolo z M3.

A pak se jelo domů.

Já nevím, proč to dělám, ale vždycky je na co vzpomínat…

Foto: Tomáš Strach

Davidova radost

Letošní první trackday se nám podařilo zorganizovat snad až rekordně brzy. A já se moc těšil. Na staré i nové tváře a na tradičně skvělou a přátelskou atmosféru. Také jsem měl v plánu otestovat svůj polský speciál a neskromně musím konstatovat, že to byl naprosto nejlepší nápad. Dokonce ani kocovina na mě neulpěla, po příjezdu na okruh jsem provedl předstartovní proceduru. Vyložit věci z auta, srovnat tlaky v pneu a odmontovat levé přední světlo. Jednak se za ním ukrýval sportovní filtr, který v kombinaci s touto úpravou naprosto bez diskuzí přidal dvacet koní a také … je to poslední světlo v mojí zásobě, které má všechny držáky vcelku. Při kontaktu s mantinely by ho byla škoda. Mimojiné jsem měl také v plánu tento speciál zapůjčit několika kolegům a kamarádům s odlišnými zkušenostmi. Jistota je jistota … a tak jsem měl pro jistotu do zásoby i rezervní blinkry, druhý chladič a další sadu gum. V neposlední řadě pak následovalo odění do válečných barev.

Foto: Tomáš Strach

Zlomyslnější kolegové se sice ušklebovali, ale hned po ranních úpravách se auta ujali Machač s Jindřichem, že si dají zahřívací kolo. Po jejich návratu ho zase hned ukradl Marek a mne přepadly myšlenky, že se vlastně chci svézt také, dokud ještě funguje. Dopoledne jsme měli moc krásné počasí. Sluníčko nás zahřívalo a okruh se postupně začínal plnit návštěvníky a hlavně Mini Coopery. Registrovaných předem jsme jich měli prý sedm, ale já bych přísahal, že jsem jich napočítal určitě přes deset. Dobře se to pozná, jelikož hrály všemi barvami. Veselým zpestřením byla i Audi A3, jejíž svist turba na cílové rovince evokoval proudový motor.

V poledne se však začala stahovat nad Mýtem mračna, jež nás po chvilce obšťastnila přívalovým deštěm. Všichni se utíkali schovat, ale já věděl, že teď je přesně ten čas vyrazit na trať! Jenže Gruz najednou nestartuje. Nabídku na roztlačení odmítám, nemá smysl, aby mokli všichni, tasím kabely a moknu sám. Nevím co se stalo, kabely nepomohly, ale po správně mířené ráně do palubky najednou motor naskočil. Jedem! Sakra, tolik zábavy jsem si už dlouho neužil. I když díky pneumatikám utrápeným dopoledne za sucha jsem toho místy měl plné ruce. Bohužel jsem se bavil natolik dobře, že jsem zapomněl i na Gopro, takže video z kabiny pro vás tentokrát nemám. 

Foto: Tomáš Strach

Po koňské dávce zábavy do vlastních žil jsem se zhostil role instruktora ve škole smyku pro kamaráda, který si chtěl poprvé osahat zadokolku. Není lepšího místa, auta ani času než právě teď. Bohužel, také díky již zmiňovaným pneu nás čekaly náročné chvíle a několik nevyhnutelných hodin. Následně si na mokru půjčil auto i František a sice se to na sobě snažil dát co nejméně najevo, ale bylo vidět, že si klouzání po mokré trati náramně užívá. Nakonec se mu totiž nepodařilo zprovoznit jeho Miatu. Compact se tak pro něj stal velmi příjemnou náplastí. Pak si ho vzal Marek, znovu. Jenže má obě ruce levý a v Mýtě nemají pochopení, když jim jezdíte po trávníku, proto si dali práci s tím asfaltem. Markův zlozvyk ze sekaček od Hondy byl potrestán napomenutím od místního traťáka.

Pozdeji odpoledne trať opět oschla, ale díky dešti spadla teplota – tzv. “turbopočasí”. Ideální doba na honění desetinek a stahování časů. Vidle nám do toho hodilo zadní kolo z M3, jež se rozhodlo už nebýt její součástí, což na videu dokonce zachyceno máme. Chvíli nám trvalo nepojizdné auto odklidit – jde to dost blbě, když mu chybí kolo a přitom se snažíte do*ebat vůz i asfalt co možná nejméně. Alespoň že škody nebyly nijak kritické. Ještě se pak stihlo pár koleček a neplecha byla prohlášena za ukončenou. Já byl spokojen a jistě jsem nebyl sám. Fotky najdete v galerii a také v odkazech na konci článku. Těšíme se na vás a další den plný zábavy zase příště – 20.7.2024

Odlet kola z jiného úhlu

Za krásné fotky v galerii děkujeme Tomáši Strachovi! Jeho tvorbu najdete na instagramovém profilu @_mr.fear44_ 

Další Fotky dopoledne

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

To
Tomshon
04. dubna 2024, 21:41
0

Proč upadlo kolečko? Auto pak odjelo po svých?

reagovat
David Střítežský
07. dubna 2024, 11:27
4

Kolo upadlo protože se střihly šrouby, všech 5. Vzadu byla podložka (ale jen malá, 15-20mm) a někdo osadil prodloužené šrouby. Ale po posbírání bylo vidět, že mají lesklý finiš (alík vibes).

Auto odjelo na odtahovce, protože na místě by se blbě dostával ven zbytek šroubu. Vůbec nic mu ale nebylo, pouze vycvaklý a trochu pochroumaný zadní nárazník, a brzdový kotouč nejspíš na výměnu, protože na něm zastavil.

BigBen
04. dubna 2024, 21:51
0

To vypadá spíš na sraz MINI :-D

reagovat
sheogh
04. dubna 2024, 22:02
0

A ja byl zrovna na dovolene a to jsem se chtel svezt. Uz po nekolikate nevyslo :-(

reagovat
reagovat
BigBen
05. dubna 2024, 21:39
0

Nádhera! Chyběl Vám tam červenej s bílejma pruhama, tak příště.

krum
07. dubna 2024, 17:28
0

Jo, to je fakt. :-)

HonzaM
05. dubna 2024, 08:39
0

No tak to abych se taky prokousal fotkama a přihodil onboard s odborným komentářem od @MarekBrunner ...

reagovat
HonzaM
05. dubna 2024, 11:13
1

A po řádném využití pauzy na oběd máme další fotky :P

https://trackday.matyska.eu/

krum
05. dubna 2024, 10:35
0

K Davidovu reportu:
Mini Coopery nešlo na trati spočítat, protože jeden byl z jedné strany reflexně zelený a z druhé černý, tedy se snadno počítal dvakrát, naopak majitel jiného místo ježdění fotil (a díky za to). Doporučuju uvádět, že Mini Cooperů bylo nepočítaně. :-) (Mně to teda vychází na 9 kusů Mini.)

Ten postřeh o turbopočasí naprosto sedí, po oschnutí byla geniální podmínka a měl jsem pocit, že zajíždím nejlepší stopu/časy. Ovšem jako David zapomněl na GoPro, já v ten moment zapomněl pustit Race Chrono. Kdyby měl někdo chuť prozradit svoje zajížděný časy při téhle variantě trati bez dvou šikan, docela by mě to pro rámcové porovnání zajímalo (když se mi zrovna podařilo nezapomenout měřit, tak se mi moc nedařilo, zajel jsem na suchu 0:57,18, což asi není nic moc...).

reagovat
Raspby
05. dubna 2024, 22:43
0

Já mám best 54,0 , které jsem tady dokázal vyrovnat, ale bohužel nikoli zlepšit 🙂

krum
07. dubna 2024, 17:27
0

Díky, musím ještě zapracovat. Jiné Mini z party zajelo 00:54,3...

Raspby
05. dubna 2024, 14:56
3

Bylo to super...po obědě klouzačka, odpoledne sypačka :-D . Jinak za sebe teda musím pochválit ostatní účastníky, takto disciplinované ostatní účastníky jsme na vašich trackdays ještě nezažil. Koukali, pouštěli, neblokovali...v pořádku, tak to má být :) Takže za mě palec nahoru :)

reagovat
Vo
Vojtik
06. dubna 2024, 06:26
1

Díky za možnost se svézt. Byl jsem poprvé a příjemně mě překvapilo jak pohodová akce to byla 👍.
Jen budu muset věnovat nějakou péči brzdám, dost mi vadly.
Přeji hodně úspěchů a dalších povedených akcí a článků.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet CK1500 Cheyenne 1989
Chevrolet CK1500 Cheyenne

1989 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem

GMC Sierra 1500 4x4 TRUCK V8 KING CAB 1997
GMC Sierra 1500 4x4 TRUCK V8 KING CAB

1997 rok výroby
350 koní výkon
5 733 ccm objem

Škoda Octavia AUTOMAT,NOVÁ STK,SERVISKA, CZ  2004
Škoda Octavia AUTOMAT,NOVÁ STK,SERVISKA, CZ

2004 rok výroby
147 koní výkon
1 800 ccm objem

Ford Expedition EL Limited 2013
Ford Expedition EL Limited

2013 rok výroby
305 koní výkon
5 400 ccm objem