načítám data...

Renault Twingo RS není možné postavit. Nevejde se do něj motor.

Když se před časem objevila mírně přiostřená verze Twingo GT, zajásali jsme nad možností ostrého RS modelu. Teď se můžeme zase uklidnit.

zobrazit celou galeriiNovinky: Renault Twingo RS není možné postavit. Nevejde se do něj motor.

No nebylo by to nádherné. Jen si představte tu malou krabičku s motorem v kufru a pohonem zadních kol, jak konečně dostane tuhý podvozek, vypínatelné ESP, turbomotor s důstojným počtem válců a výkon přes 150 koní. Náhle máme Porsche 911 pro socky jak vyšité.

Po Twingu GT si celý svět myslel, že tu možnost Twinga RS skutečně je. Jenže potom přišel šéf divize Renault Sport Patrice Ratti a utnul všem spekulacím tipec. Twingo RS nebude, protože se do něj prostě nevejde čtyřválec. Tak. A je po ptákách.

Kdyby chtěla divize Renault Sport stavět RS verzi městské nákupní tašky, chtěla by výkon právě alespoň těch 150 koní. A na 150 koní potřebujete čtyřválec, ideálně o objemu 1.6 litru, který pracuje v Cliu RS. Na ten ale bohužel není místo, neboť útlý motorový prostor Twinga počítá jen a pouze s tříválcovými jednotkami.

Byla by tu ještě druhá varianta, a sice jít tou „hard“ cestou. To by znamenalo vzít tříválec 0.9 TCe, který se v Twingu již nachází, a našťouchat na 150 koní ten. Jenže to by zase bylo zbytečně drahé. Dokonce tak drahé, že by se peníze z vývoje miniaturního hot-hatche asi nikdy nevrátily.

S Twingem RS je to tedy začarovaný kruh. Upravovat malý motor stojí moc peněz a velký motor se do něj nevejde. Ve výsledku se tak budeme muset smířit jen s variantou GT o výkonu 110 koní a doufat, že příští Clio RS bude lepší, než to současné.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

JP
02. srpna 2016, 13:39
2

Zaměstnanci zodpovědní za Clio V6 už jsou v důchodu?

reagovat
sw
swein
02. srpna 2016, 13:58
1

Přesně, I4ka se na šířku nevejde, V6ka by mohla :)

Dominik Valášek
02. srpna 2016, 14:42
0

Clio V6 bohužel vznikalo v době, kdy se náklady na vznik malosériovky zjevně "někam ztratily". Teď se před každou sebemenší změnou automobilka ptá "Prodáme toho dost, aby to mělo smysl?"

Aleš
02. srpna 2016, 16:18
1

Taky bych tam tu V6 bral. Při zmínce o Cliu V6 jsem si vzpoměl na Twin'Run. Škuda,že z něj(nejspíš určitě)taky nic nebude.

PeterLuk
02. srpna 2016, 17:25
0

To by malo byť trestné, takto nás nažhaviť a potom sklamať :( :D

PeterLuk
02. srpna 2016, 13:45
0

Škoda preškoda... Len dúfam, že to vezmú do rúk nejakí týpci a dokážu Renaultu, že ten motor sa zmestí "na zadné sedačky".

reagovat
briza
02. srpna 2016, 13:49
0

Amerika je moc daleko. Stačí poslat do Chorvatska. Tam jsou schopní narvat do Lupa dvě veruny.

reagovat
Aleš
02. srpna 2016, 18:39
0

No o tom nápadu Lupa s Verunama jsem četl taky,ale mě se spíš líbí projekt tohohle Němce. Pokud Renault tvrdí,že se do prostoru pro 3válec nevejde 4válec,tak jednoduše kecá. Protože tenhle Němec narval pod kapotu Lupa 3L 4.2 V8 z Audi A8. Podélně. Nechápu jak jí tam narval,ale je to prostě fascinující. Sice z toho Lupa nusel uděla RWD,ale i tak je to bomba.
http://www.autoforum.cz/fascinace/vw-lupo-s-motorem-4-2-v8-je-matka-vsech-sleeperu-jede-275-kmh/

briza
02. srpna 2016, 18:58
0

To je taky slušná práce. Já stavbu toho bimota tenkrát i sledoval na vwortexu tuším a občas to byly fakt zajímavý techický řešení. Hlavně tam bylo pořád co řešit. Třeba když tam cpali brzdy z Cayenne a dali tam srovnání, kde koutouče byly skoro stejně velké, jako původní disky včetně pneumatik :) Na té V8 je super, že to pořád vypadá jak normální Lupo.

PeterLuk
02. srpna 2016, 21:26
0

A čo ten týpek, čo namontoval V12 z Lamborghini do Fiatu 500? :D Ajkeď, tam už toho z Fiatu veľa neostalo :D

Aleš
02. srpna 2016, 22:31
0

Ano toho Lamborghini 500 Fiata taky znám,ale co tenhle swap?


Citroen 2CV s motorem Ferrari. Ano legendární Kachna s motorem z Ferrari(podle jednoho komentáře pod videm je z F355,ale nevím to na 100%). A jako dodávka. To mi přijde jako jeden z nejdivnějších swapů. A na to,že ta Kachna má motor z Ferrari vypadá docela normálně.

Aleš
02. srpna 2016, 22:34
0

No a tady je Kachna skřízená s Hřebcem v akci.

Sa
Safa
02. srpna 2016, 22:50
0

Cha chá, dobrá zvrhlost...

PeterLuk
03. srpna 2016, 00:45
0

Tak to je šialené :D

briza
03. srpna 2016, 15:55
0

Tohle jsou pekelnosti, stejně jako kdysi třeba Smart "fórtů" s oturbeným motorem z Hayabusy(nebo možná R1,už si to nepamatuju a jsem línej hledat)v kufru. Ale už jsou to hodně custom překopávky a jestli si to dobře pamatuju, tak tak 500 s Lambí V12 byla široká jak dvě standardní verze stojící vedle sebe :) To i to bimoto Lupíno pořád vypadá vcelku sériově.

Aleš
03. srpna 2016, 19:25
0

Jo jo ten Smart měl motor z Hayabusy. Tím jsi mi připoměl tenhle Vaz 2101 s motorm z Kawasa

Aleš
03. srpna 2016, 19:31
0

*Kawassaki ZZR


Taky se mi líbí nadupané auta co vypadají v podstatě sériově(tzv sleepery)
A pak mě taky zaujala tahle slovenská Škoda 120 s V8 z Tatry 613. I ta vypadá jako obyčejná 120 v horším stavu na hezkých kolech.

Liqid
02. srpna 2016, 19:46
0

Zadní dveře a lavici pryč, náhle je místa pro motor haba kuk, kde že je problém?

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volkswagen Golf Variant 2018
Volkswagen Golf Variant

2018 rok výroby
110 koní výkon
1 400 ccm objem

Dodge Challenger  2011
Dodge Challenger

2011 rok výroby
305 koní výkon
3 604 ccm objem

Proton 315 C9 1999
Proton 315 C9

1999 rok výroby
114 koní výkon
1 597 ccm objem

Peugeot 307 CC 2006
Peugeot 307 CC

2006 rok výroby
143 koní výkon
1 997 ccm objem

Chrysler Imperial V8 1967
Chrysler Imperial V8

1967 rok výroby
450 koní výkon
7 200 ccm objem