načítám data...

Renault Megane Intens TCe 140 GPF: Další z rodu Rozumných.

Megane je stálicí v nabídce dnes tolik opomíjených hatchbacků. Je na něm vůbec něco zajímavého, kromě vnějšího designu?

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Renault Megane Intens TCe 140 GPF: Další z rodu Rozumných.

Renaul Megane mám zafixován jako náhradu devatenáctky a pak tu věc s divným kufrem. A vzhledem k tomu, že se snažím držet krok s dobou a "mít srovnání", po "krátkém meganu v benzínu" jsem skočil jako po povinnosti.

Od dob Favoritu je totiž normálně veliký hatchback podle mého to auto, které má ekonomicky a i vlastně jakkoli jinak největší smysl. Samozřejmě mému srdci nejbližší jsou buďto totální extrémy, nebo rychlé spací sedany, které používám pokaždé, když chci jet daleko a rychle. A to je večer po práci vlastně… pokaždé… Mnoale reálně se dá říct, že kdybych netrpěl obsesí na tendlecten zadní náhon, tak bych byl vlastně s jakýmkoli z "rozumných" hatchbacků spokojený. Jen bych si vždy připlatil za jednu z nejvyšších motorizací. Ne tu, která dostane i veliký kola, proužky, barevný sedačky, prdlavý výfuk, tvrdý péra a měkkej volant. Nene. Takovou tu obyčejnou verzi s tím nejsilnějším motorem bez plaketky a podobných kravin. Abych si ve svých letech nechal dávat herdy do zad, to prosim už neni tak nějak na místě. Navíc závodní věci se v téhle kategorii začínají brát tak nějak moc vážně a to není ono.

Takže Megane s třináctistovkou, s tou samou, jakou jsem měl týden předtím v Cliu. Hm. 

Říkejte mi něco o tvůrčí krizi.

Ale našel jsem tomu aspoň vrtoch! Když je zapnutý start stop a auto má zrovna náladu, tak po přidání plynu zakopne samo o sebe. Roztočí startérem motor a ještě, než naskočí, tak pustí nešetrně spojku. Je to o fous, ale je to komické. A není to jediné auto, kde jsem takříkajíc na zelenou jen "blbě čuměl". A dá se na to zvyknout. Dokonce to snad i pasuje k charakteru tohodle spojení. Je takové veselé a živé, působí předvídatelně a moje pocity po týdnu ježdění se dají popsat snad jen zvukomalebným bzz bzz hen hen, nazle… Auto není nějak třeskutě rychlé, ale to, jak cítíte všechny ty mašinky makat spolu, jak se radostně snaží vás popohnat dopředu a jak se jim díky tomu semtam nedaří, no je to malebné. 

A pak…

V menu radiomapy je několik možností "návrhu zvuku motoru". Co to jako? Zvuk se prý mění. Nevím. Asi jsem hluchý. A blbý překlad není vyjímečný. Abych nekřivdil. A zase ty barvy vyřvané na displayích. A trochu méně uspořádaný interier, než v Cliu. To už je skoro srovnávací test! Jo, podvozek je klidnější a poddajnější díky většímu rozvoru. A já do Meganu usedal vždycky tak nějak vyklidněný. Nevypínatelná kontrola trakce znamená, že se to bojím poslat na limit, takže se jezdilo tak nějak na burana cestovně. A strojek fungoval, kolečka přeskakovala, jak měla, a jen při prudkém brzdění jsem měl pocit, jako bych tlačil psa do boudy. Ale to už tak je, když chcete levný pohodlný auto, co nežere. Protože tohle mi vzalo jen o půl litru více, než Clio, tedy 7.5l/100km. Pro srovnání: S mým Cadillacem jezdí Učitel po Brně za 10,5 max. Já mám po Praze vždycky 13.

Sedm a půl je dobrý číslo, když si hrajete na cestě!

Tenhle hatchback není ničím extra výrazný, pokud se nezakoukáte do vnějšího designu. Je ale také ukázkou toho, jak i obyčejné auto s chybami, které se často v novinářských testech přehlíží, může zanechat veskrze pozitivní dojem. Stačí, aby radiomapa reagovala na každé kliknutí. Aby celý přístroj i přes své chyby, byl předvídatelný. A aby umožnil vypnout všechny moderní zbytečnosti až na ty, které vám jako teleti za volantem zachrání život. Je to jen přepravník, ale já bych se jej nebál doporučit komukoli, kdo chce jezdit legálními rychlostmi.

Je to milé, kam se nám "obyčejná" auta vypracovala.

A pak jsou tu věci, které dělá Renault skvěle. Reakci radiomapy jsem už zmínil, ale připojte telefon a máte online navigaci. Pokud si tedy nepustíte tu v telefonu. Volič jízdních režimů je plně konfigurovatelý. Stejně jako informace na displayi radiomapy. Zvenku je to hezký. A i ta bílá není jen bílá, ale perleťová. A polstrování sedadel je jemňoušké a krásné. No prostě za půl milionu dostanete autíčko s pár chybami, které je ale celé takové upřímné a radostné a k tomu pocit, že jste nevyhodili peníze za kravinu.

A to je dle mého pochvala. Začínám brát Renault fakt vážně.

Technické údaje:

  • Přímovstřikový přeplňovaný benzínový radostný čtyřváleček, 1.3l, 103kw (140 koní)
  • Spotřeba v testu: 7.5l/100 km
  • Cena: Od 479 900 Kč.

 


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Vapno92
03. prosince 2019, 15:58
0

Ľudia, pre Boha živého na zemi, čo je to za slovo "Radiomapa"? To je nejaká mapa zemepisných súradníc VKV vysielačov na území republiky, alebo...?

reagovat
Csaba
03. prosince 2019, 20:38
1

Tady, na Autíčkáři, to je redaktorem/redaktory/redakcí? :) používaný novotvar/patvar? :) ve své podstatě zahrnující jak navigaci, tak "info/zábavní centrum" vozidla. Setkáš se tu i s dalšími podobnými slovy "normální veřejnosti" neznámými, případně nikým jiným neužívanými :) Prostě jedno z "miestnych špecifík" tohoto "e-prostoru" :)

Jan Machač
04. prosince 2019, 17:09
0

Vysielačov? Vysieračov! ;-) Nemám rád slovo infotainment...

Vapno92
předevčírem v 10:14
0

Ja tak nejak klasicky preferujem slovo AUTORÁDIO. Ale inak súhlas. Slovo infotaiment zaraďujem po bok slov, ako sú "influencer"...

Jan Machač
dnes v 12:46
0

No z autorádia jsme vyšli. Ale říkat tomu auto, když je to jen do auta je blbý a je v tom i mapa. No a je tu Radiomapa ;-)

beastar
04. prosince 2019, 01:20
0

Docela pěkný test. Který zapadl v záplavě všech těch Dacií a Fabií a horlivých debat o tom jestli na plechcupu kluci jezděj potůněný a nebo jenom ve factory setupu... Trochu se v plechcupu brečí skoro jak v F1 a to ani nejde o takový prachy.
----
U nás má Megáne ve všech generacích nevýhodu, že existuje okyna případně golfista případně nově scaliatik. Kdybych sháněl auto do půl miloše s pěkným designem a relativně zajímavou technikou šel bych právě do Megána. Jenom ten jejich styl infotaimentu a řešení středového tunelu to se někdo posral v kině a jak se probral, tak to šel navrhovat. Šéfdesignér byl zrovna po velkým homeoffice kde teklo šáňo proudem a prdelatý holky nosily koks po kilech... A tak se rozhodlo že to je vlastně SUPER a zákazník chce něco jinýho, než dělá ta trapná konkurence v Alemánii. Tož kurva jak když koupíš levný rádio s displejem u větví a mrdneš si ho nad středovej tunel na háček. Výsledek bude neimlich to stejný.

reagovat
Jan Machač
04. prosince 2019, 17:08
0

Ta středová konzole je taková nijaká. Ale funguje! A to pořád není samozřejmost ;-)

ro
rock
dnes v 14:16
0

Já si říkal, že ten středovej panel je mimořádně hnusnej. Koukám, že tys vyjádřil hodně podobný mínění poněkud květnatěji - ale výstižný je to taky...

ro
rock
dnes v 14:13
0

Přesně tohle jsem měl na mysli, když jsem viděl ten test Clia za 485 t. Tohle stojí stejně a jsme v autě o třídu vejš, všeobecně (alespoň na mne) působící důvěryhodným dojmem.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

GMC Custom GMC 370 1958
GMC Custom GMC 370

1958 rok výroby
360 koní výkon
6 000 ccm objem

Ford Mondeo 2.0 benzin Ghia 1994
Ford Mondeo 2.0 benzin Ghia

1994 rok výroby
130 koní výkon
2 000 ccm objem

Volkswagen Golf  2011
Volkswagen Golf

2011 rok výroby
77 koní výkon
77 ccm objem

Chrysler New Yorker  1973
Chrysler New Yorker

1973 rok výroby
1 koní výkon
7 200 ccm objem

Chevrolet El Camino V8 1976
Chevrolet El Camino V8

1976 rok výroby
180 koní výkon
5 000 ccm objem