načítám data...

První jízda: Modernizovaný Mercedes-Benz třídy E (a jedno velmi ostré SUV)

10. srpna 2020, 09:07 13 komentářů Daniel Borský

V redakci nám přistála pozvánka na první jízdy s novým Mercedesem třídy E a jedním výtvorem z dílen AMG. Tohle jsme si nemohli nechat ujít.

zobrazit celou galeriiFoto:   Daniel Borský

Rok 2020 způsobil automobilovým výrobcům mnoho nepříjemností. Nejenom že se z dobře známých důvodů na nějaký čas prakticky zastavil veškerý prodej. Byly také zrušeny veškeré prezentace a premiéry nových či modernizovaných modelů. Jedním takovým příkladem je třeba zrovna facelift Mercedesu třídy E. Původně měl být odhalen již na březnovém autosalonu v Ženevě, ten byl však zrušen, takže jsme museli vzít zavděk on-line prezentací (vcelku povedenou, nutno dodat). Vzhledem k omezenému cestování se nedostalo ani na typické presstripy, kde novináři z celého světa nasávají první dojmy. České zastoupení Mercedesu však nelenilo a vynaložilo veškeré úsilí, aby dostalo modernizovanou třídu E přímo k nám do ČR, za což mu patří velký dík. A my vám tak můžeme přinést první rychlé dojmy. 

Mercedes-Benz E450 4Matic Cabrio

Foto: Dan Borský, Autíčkář.cz

U příjezdové cesty areálu, kde se celá akce konala, stálo připravených pět éček a dva menší crossovery GLA. Protože času nebylo nazbyt, museli jsme pečlivě vybírat, které konkrétní specifikace chceme vyzkoušet. Při pohledu na tohle krásné kabrio nebylo nejmenších pochyb o tom, za který volant se musím bezpodmínečně dostat. Mercedes již při premiéře avizoval, že tento facelift bude poměrně rozsáhlý. Zvenku najdeme změny spíše decentnějšího rázu. Lehce upravené přední světlomety, trochu jiný design nárazníku. Stejná písnička je to i vzadu. Interiér dostal o něco větší omlazující kůru. Jsou zde upravené sedačky (mimochodem vážně skvělé), nový volant a především nejnovější generace multimediálního systému MBUX, kterou chválíme, kudy chodíme. Vás však jistě zajímá, jak tohle kabrio jezdí, že? 

Foto: Dan Borský, Autíčkář.cz

Inu, nebudu vás napínat, jezdí přesně tak jak očekáváte. Jedním slovem skvěle. Přesně takhle si představuji, že má fungovat cestovní kabrio. Éčko je pohodlné, nefouká do něj ani pří vyšších rychlostech, ale když za to vezmete, nenechá se zahanbit ani na točité okresce. Pohon všech kol 4Matic zajišťuje dostatek trakce, překvapivá je neutralita, jakou Éčko disponuje. E450 Cabrio je perfektně vybalancované a jeho řízení vás bude bavit. Vyzdvihnout musím i kultivovanost vozu. Řadový šestiválec si jen tak přede, přesně tak, jak se sluší a patří na takový motor. Když jej však pořádně pobídnete a vyženete do vyšších otáček, užíváte si krásného soundtracku, umocněného staženou střechou. Díky Mercedesu za návrat řadových šestiválců. Celých 367 koní vám zajistí, že nebudete nikdy brzdou provozu. A kdyby to přeci jen nestačilo, při rozjezdu pomůže dalších 22 elektrických koní. Šestiválec s označením M256 je totiž vybaven mild-hybridním pomocníkem. Na nějaké komplexní hodnocení jsem za volantem nestrávil dostatek času, ale tak nějak tuším, že klasický týdenní test bych si s tímhle krasavcem opravdu užil. 

Mercedes-Benz E400d 4Matic All-Terrain

Foto: Dan Borský, Autíčkář.cz

Druhý autem, které jsem si mohl vyzkoušet, byl stylový kombík All-Terrain, určený lidem, jež vyžadují o něco vyšší světlou výšku, ale zároveň nechtějí SUV. Decentní oplastování velkému kombíku sluší a celý dojem podtrhuje krásná červená barva. Sněhobílý interiér sice nebude nejpraktičtější, ale tvoří onu pověstnou třešničku na dortu. Tohle auto vypadá skvěle. Vylepšením v rámci modernizace prošly také bezpečnostní systémy na palubě Éčka. Active Distance Assist Distronic využívá online data k zjištění kolon před vámi a na základě těchto údajů se dopředu připraví na blížící se špunt na komunikaci. Active Steering Assist zase umí automaticky vytvořit záchranářskou uličku při poskakování v zácpě, což je na naších silnicích opravdu užitečná vlastnost. Takových pomocníků má Éčko vskutku požehnaně, hračičkové si zde přijdou na své.

Foto: Dan Borský, Autíčkář.cz

O pohon červeného kombíku se staral vznětový šestiválec, k jehož fungování nemohu mít nejmenších námitek. Je perfektně odhlučněný a na diesel má nezvykle hladký chod. Síly má také na rozdávání, 330 koní a 700 Nm z něj dělá velice rychlé kombi na běžných cestách. Především pružné zrychlení je návykové. Když si k tomu přičteme i precizně odladěný podvozek, jehož komfortní nastavení dává zapomenout na rozbité české silnice, máme zde opravdu velice všestranné kombi vyšší střední. Na tomhle autě se chyby budou hledat jen složitě a konkurence se bude muset hodně snažit.

Mercedes-Benz GLA 45 S AMG 4Matic+

Foto: Dan Borský, Autíčkář.cz

Posledním autem, za jehož volant jsme se usadili, bylo malé SUV GLA. Tímto modelem Mercedes kompletuje rodinu kompaktních aut, postavených na modulární platformě MFA. Nutno podoktnout, že všechny nové kompakty od Mercedesu jsou velmi povedené a je na nich vidět velký posun od minulých generací. GLA není výjimkou. Jenže v tomto konkrétním případě to má menší háček, tohle totiž není jen tak obyčejné SUV. Zde máme tu čest s pekelně ostrým strojem.

GLA s přídomkem AMG a písmenem S je poměrně pozoruhodné vozidlo. Výčet technických fines byl vydal na celý článek, takže to trochu zjednodušíme. Pod označením 45 S se skrývá ten nejsilnější, sériově vyráběný, dvoulitrový čtyřválec na světě. Chcete důkaz? Tady je, 421 koní a 500 Nm. Wow. Síla motoru putuje skrze osmistupňovou dvojspojkovou převodovku na všechna kola. GLA 45 S disponuje chytrým diferenciálem a systémem AMG Torque Control, který umí distrubuovat točivý moment na každé jednotlivé kolo dle potřeby, přičemž výsledkem by měla být maximální možná trakce. Jak to funguje v praxi?

Foto: Dan Borský, Autíčkář.cz

Skvěle a trochu děsuplně zároveň, neboť tohle GLA je ostré jak břitva. Zapomeňte na fakt, že je to SUV a vymažte z hlavy utkvělou představu, že auto s takovou karoserií nemůže jezdit dobře. Tady máme jasný důkaz, že může. GLA 45 je nepochopitelně rychlé, o tom nemůže být nejmenších pochyb. Zvláštní je, jak svůj výkon podává. Z moderních turbomotorů je člověk zvyklý na sílu od nízkých otáček, velmi silný střed a takový nemastný neslaný vrchol. Tady je to přesně obráceně. Dole se nic moc neděje, ve středních otáčkách ožije a v těch vysokých se ukáže se vší parádou. Pohled do technických informací potvrzuje, že vrchol točivého momentu je za 5 000 otáček a plný výkon až před hranicí 7 000 otáček. Moc hezké. Krátká jízda po zakroucených okreskách dává tušit, že i onen chytrý pohon všech kol, bude velmi povedenou záležitostí. Myslím, že tenhle medvídek bude trochu kousat a já už se nemohu dočkat, až se s ním zase příště setkám.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

beastar
10. srpna 2020, 13:33
4

Amg zacalo stavet v posledni dobe asi nejlepsi moderni ostra auta. Vcetne prave suv. Zdatne sekunduje akorat Bmw. A co se tyka suv, tak kam se hrabe nejaky Maserati, Lexus, Alfa, RR atd... Podle me nejlepsi mix cena, vykon, vzhled. Z Glc amg sem nadsenej doted. A ty vykony tech aut obecne jsou omracujici. Ecko v cabru v tehle specifikaci a barve to snad musi mit rad kazdy...

reagovat
Fa
Fandatik
10. srpna 2020, 16:17
2

To Éčko All-Terrain je univerzální odpověď na jakýkoliv dotaz ohledně koupě nového povozu (pokud chce zvýšený auto). Teda hned po Miatě.
Celkově se mi líbí u aktuálních verzí zadek kombíků víc než sedany. Kupé a kabrio jsou zezadu fantastické. Jen aby se dosavadní zákazníci CL a SL (Scoupe/cabrio) smířili s pouhým Ečkem a nešli třeba k Bentley.
Jen ty přední světlomety mi přijdou takové divné. Vyměnil bych je za styl co má CLS nebo AMG-GT.

reagovat
sheogh
10. srpna 2020, 18:44
6

Tak za ten dvoulitr v GLA kudos! To je fakt mazec.. holt v AMG umi :-)

Ecko cabrio taky paradni :-)

Jo, mimochodem, ten dvoulitr ma jen o 1 kone vic, nez moje W12 :-D A o 50Nm mensi moment.. parada :-)))
-
Komentář upraven 10. 8. 2020, 22:42:59

reagovat
Ca
Cartman
10. srpna 2020, 18:50
0

Ja beru to ten all terrain nejlip v nejake bronzove barve. To gla se mi tvarem nelibi (hlavne zad) radsi mam glc a jeste radsi to nove glb.

reagovat
beastar
11. srpna 2020, 00:58
0

Za mě je to po dlouhý době článek u kterýho sem prolistoval celou galerii fotek. Když teda vynechám Pepikovo fotky Volva ted nedávno to sem taky projel celý. A obecně GLA je prostě malý suv neni na něm moc co vymyslet. GLC podle mě zdárně navazuje na "tradici" původní SUV třídy M. Každej v tom vidíme něco jinýho, ale důležitý je že to zase dělají tak nějak dobře a po svým...

Ju
Junior
10. srpna 2020, 22:07
1

Já si myslím, že Volvo je stejně lepčí.

reagovat
beastar
11. srpna 2020, 00:52
0

Bezpochyby. Volvo fplný na kolech, v Poulstáru....nad to samozřejmě neni. Jo a mimochodem kdyby si nevěděl... tak je jasně bezpečnější. Poněvadž v testu čelního nárazu s kamionem skánia naloženýho 24tunama železobetonových profilů je o 13% vyšší šance, že to přežiješ, než u konkurence. A to se vyplatí!

ratan groch
11. srpna 2020, 11:51
0

Nejlepci je Maserati Gbibli dizl v plny, ktery vyfasuji vsichni redaktori Autickare.

beastar
11. srpna 2020, 11:55
0

Hale Štefániku na GYBLY f ropě mi nesahej tj náhodou nafta s nejlepčím saundem široko daleko. A ty budeš ty služebáky kupovat? Můžem vám udělat na to OL do 35,000 CZK měsíčně se vejdem.

ratan groch
11. srpna 2020, 13:49
0

ze Stefaniku :)))
K tomu operaku:
To zalezi na tom, jestli dame jedno taky praotcu Autickare Vojtovi. Nebo ten muze uz jenom do Superba? (doufam, zes zachytil pozadavku redakce na firemni auto pro kazdeho).
Muj partner si tedka koupil nevy GLE a neda na nej dopustit. Dokonce prestal pouzivat Vaze kvuli hlidkam, pry ze jak mu to tedka auto samo dodrzuje predpisy, tak na to sere a nechava jezdit auto za nej. On ale najezdi hafo kilometru, takze ho chapu.
Ja mel tedka chvili novy A-cko a one je to fakt dobry auto. Muzem sa tady placat po zadech jake auta byly kdysi a jake spotrebaky si delaj ted, ale ten progres je neskutecnej. Ale asi pomaly stracim silu. Jak jsem kdysi prosel cely infotainment za hodinu, tak tady aby si dal jeden rovnou vikendovy kurz.

Ju
Junior
11. srpna 2020, 22:33
0

Reálně to spisuješ nebo to rveš do google translatoru? :D

ratan groch
12. srpna 2020, 05:11
0

Bohuzel, ceska gramatika je pro mne spanelska vesnice. Dost tomu nerozumim, protoze ctu v cestine prave tak dobre jak v slovenstine. Ale kdyz se ted snazim psat cesky, tak najednou nevim jestli y nebo i a taky je poradnej rozdil mezi mluvenou a spisovnou cestinou. Takze je, rvu to tam sam a taky ze s tim skoncim, abych nebyl za jeste vetsiho vola nez pouze pro obsah mych komentaru.
Technicka poznamka: Tedka jdu teprve spat, aby si tady nikdo nemyslel, ze jsem nakej pekar nebo hornik co tedko vstava do fachy. A ty muzes o 15 minut vstavat, at jeste muzes do posilovny abys nevypadal jako nakej rorys.

Inženýr
11. srpna 2020, 12:45
2

To je zajímavé, jelikož s každou řadou E od Mercedesu (počínaje W210) jsem měl vždy nějaký "mejdžr práblem".

Tato auta se mi ovšem opravdu pozdávají, a být fandou Mercedesu tak si umím představit to kabrio i ten "Allroad" jako svoje dvě auta.

Jenom ten crossover mi přijde takový trochu o ničem. Hlavně ta zadní část z profilu. Když už SUV, tak to má být alespoň trochu "nabuřelé" a do nějaké míry masivní. Tohle GLA vypadá jako nějaká menší ocucaná Škodovka na chůdách. Pojede to ale hezky si myslím.

Jenom by mě zaujímalo nějaké vysvětlení ohledně tohoto:

"Active Distance Assist Distronic využívá online data k zjištění kolon před vámi a na základě těchto údajů se dopředu připraví na blížící se špunt na komunikaci."

Co konkrétně máte na mysli? To jako že začne brzdit už dva kilometry před (třeba domnělou) zácpou, abych třeba nezabrzdil příliš prudce? Nachystá šampus pro zadní pasažéry, nebo mi ubalí cigáro? Nemyslím to nijak špatně, ale co konkrétně navíc to udělá v porovnání s běžným řidičem za volantem jakéhokoliv vozu?

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem