Vzhledem k tomu, že je Toyota dlouhodobě známá jako průkopník hybridního pohonu a ekologicky šetrných vozidel, mnoho z vás jistě napadla otázka, proč automobilka nevyrábí také plnohodnotný elektromobil, ale soustředí se pouze na výrobu hybridních vozů, případně vodíkového modelu Mirai.
Důvodu tohoto počínání je vlastně docela jednoduchý. Jsou jím baterie, respektive proces jejich výroby. Při současném objemu produkce zvládne Toyota vyrobit ročně dostatek baterií pro 1,5 milionu hybridních vozů ročně. Kdyby se ale tyto baterie využívaly výhradně pro plně elektrické vozy, vyzbylo by pouze na 28.000 elektromobilů. Dle Geralda Killmanna, viceprezidenta pro výzkum a vývoj, ale provoz půldruhého milionu hybridů šetří ovzduší o třetinu efektivněji, než oněch případných osmadvacet tisíc elektromobilů.
A s bateriemi úzce souvisí i druhý důvod – některé vozy Toyoty totiž stále používají nikl-metal hydridové (NiMH) akumulátory. Ty jsou sice méně efektivní pro skladování energie, než známěší lithium-iontové články, ale jejich výroba je levnější, šetrnější k životnímu prostředí a v neposlední řadě také tak rychle neztrácejí kapacitu. Pro účely mild hybridního pohonu ale bohatě stačí.
Toyota tak ukazuje, že spíše, než okázalá produkce plně elektrického modelu (zpravidla s mizernými prodejními čísly), kterou praktikuje mnoho jiných automobilek, je pro životní prostředí přínosem postupné snižování spotřeby a emisní náročnosti vozů se spalovacím motorem.
zdroj: Caranddriver
13. března 2019, 17:13
0
"proč automobilka nevyrábí také plnohodnotný automobil" - tak to je hodne dobra chybicka :D
13. března 2019, 18:17
0
Hups... :D
13. března 2019, 20:28
0
No... slyšeli jste o značce Ranz? Je to společnost Toyoty, která se zaměřuje jenom na elektromobily. Podobně se Toyota nevěnuje Kei autům a nechává to na svém Daihatsu ;)
Takže čistě teoreticky Toyota vyrábí elektromobily (nebo aby to bylo úplně správně Toyota Motor Corporation vyrábí elektromobily.
14. března 2019, 09:03
1
No prave ze o te znacce nikdo neslysel :D Podle me otazka nezni, proc Toyota vubec nevyrabi elektromobil, ale proc ho nevyrabi v meritku odpovidajicim objemum produkce normalnich aut.
14. března 2019, 13:22
1
No skoro nic o tom nezjistíš:D A z toho co chápu je to levnej brand pro Čínu kde elektriky přece jen mají slušný prodeje. Protože čajna. Navíc od roku 2014:.... A Ranz ev sdílí základ s Corollou. Aha no. Jinými slovy Toyota to opravdu nevyrábí. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sichuan_FAW_Toyota_Motor a tohle je majitel loga a výroby. Tzn. Žádná Toyota motor Company;) Mají v tom akorát asi podíl a investici. Podle zprávy je to joint venture. Asi jako tohle https://en.m.wikipedia.org/wiki/GAC_Toyota.
Jinými slovy jsou to sráče a nikdo s tim nechce mít moc společnýho mimo ČLR. Je to jak licenční jedničkovej sup pro Č. Trh. Takovou výrobu má dneska tam každá větší automobilka...
-
Komentář upraven 14. 3. 2019, 13:24:05
14. března 2019, 16:37
0
No jo, moje chyba. V několika zdrojích bylo napsané, že je to oficiální divize Toyoty, ale je to jenom nějaká boční společnost. Je možné, že třeba patří do jejich koncernu, nebo tak něco, ale je fakt, že "produkty" asi za přímo Toyotu označit nejde.
Ale i tak to podle názvu majitele zní jako Toyota, no ne? :)
14. března 2019, 18:07
0
Ne v pohodě. Napsal si to myslim docela trefně. Oni podle mě přes tyhle firmy prostě zkouší a investují. Jen to dělají tak aby tam to přímý spojení s TMC nebylo. Protože ono vyrábět elektromobil na platformě Corolly neni nic průkopnickeho. Nic co by si chtěl spojovat s nejúspěšnějším výrobcem hybridních aut. A na trhu který snese mnohem víc jak Eu či Usa.
15. března 2019, 10:01
1
Tyhle znacky vznikaji jenom z duvodu cinske legislativy, postavit tam jen tak tovarnu nejde, musi se zalozit spolecny podnik s nejakou cinskou automobilkou (v tomto pripade FAW). Relativne to dava smysl, uz nemusi cinsti inzenyri obchazet auta s pravitkem na autosalonech, ale dostanou se k tomu normalni cestou.
15. března 2019, 10:45
0
Čína je vůbec zajímavá. Japonci to tam mají těžké, Číňani je povětšinou nemají moc rádi, tak zkoušet to u nich přes "nastrčenou" značku nebo podíl v čínské, dává pro japonskou automobilku docela smysl. Nedávno mi vyprávěla kolegyně z Číny jak u nich partičky místních nacku rozbíjí japonská auta na ulicích :D. Vzhledem k tomu kolik Číňanů Japonci pozabíjeli v minulém století se není moc co divit.
13. března 2019, 21:31
0
Kdyby to bylo výhodné, tak už to dělají... Taky se celoplošně nehrnou do oturbeného downsizingu, nabízí velké atmosféry i díky dobrému prodeji malých pomocných baterií... doufám, že jim to dlouho vydrží... aspoň nějaká naděje mít ještě možnost klasiky.
14. března 2019, 07:25
2
"A s bateriemy úzce souvisí i druhý důvod" ˇAááá, moje oči, moje oči!!!
14. března 2019, 08:49
0
Ano,takoveto automobilky je potreba podporovat,divne je ze jsou vsechny z japonska :) a zadna z evropy..asi politika.Ja jsem je podporil nakupem hned dvou motoru,4.2 a 3.3 benzin :))
24. září 2019, 19:04
0
Dobrý den, tu jsem narazil na docela zajímavý článek který vůbec nesouvisí s tématem a zcela evidentně se snažím jen o velmi low-effort reklamu.
Co vy? Jak to s tím vidíte? Jakou to zde má budoucnost?
-
Komentář upraven 24. 9. 2019, 19:14:42
24. září 2019, 19:15
1
Můžu tě ubezpečit, že to vidíme jako trapný pokus o to dostat lidi na své stránky a mnoho budoucnosti to tu nemá.
29. října 2019, 11:40
0
Zajímavé. Ja ještě tu (odkaz smazán v rámci potírání trapné reklamy) narazil na článek o tom jak je to dnes s nimi v ČR.
Jak myslíte, že to půjde dál?
-
Komentář upraven 29. 10. 2019, 11:53:15
29. října 2019, 11:53
0
Jak to půjde dál? Nejprve smažu ten reklamní odkaz a pak ti zabanuju účet.