Není příliš tajemstvím, že Range Rover Velar máme moc rádi, minimálně Matěj a Zlokočka. Stylové SUV britské značky vypadá úchvatně, jezdí skvěle a vypadá to, že mezi zákazníky je stále populárnější. Jedno “ale” by se však našlo. Velar přišel o benzinový šestiválec s kompresorem a chvíli byl vrcholem nabídky benzinový čtyřválec o výkonu 300 koní. Až doposud…
Land Rover totiž představuje nový vrcholný Velar s přídomkem SVAutobiography Dynamic Edition a to se vší parádou. V prvé řadě Velar SVAutobiography splácí dluh v podobě motorizace a činí tak přímo královsky. Pod kapotu se nastěhoval pětilitrový osmiválec přeplňovaný kompresorem, známý třeba z Range Roveru Sport SVR, nebo Jaguaru F-Type SVR. Zde produkuje výkon 550 koní a 680 Nm točivého momentu. Přes dvě tuny vážící automobil tak vystřelí ke stovce za 4.3 sekundy. Přenášet výkon motoru pomáhá rychleji řadící převodovka a posílené diferenciály.
Vzduchový podvozek nabídne jinou charakteristiku odpružení, přičemž by však stále měl zůstat dostatečně komfortní, jak se na Range Rover patří. Nové jsou samozřejmě i brzdy. Zajímavostí je, že zadní brzdové kotouče mají o milimetr větší průměr, než ty přední, 396 ku 395 milimetrům. Proč, to je nám záhadou. Výfukový systém obsahuje aktivní klapky, kdo má zájem, o hromové burácení osmiválce připraven nebude, a že by to byla obrovská škoda. Tento osmiválec spolu v kombinaci s továrními výfuky produkuje jeden z nejlepších zvuků dneška.
Aby bylo na první pohled patrné, že se nejedná o “běžný” Velar, SVAutobiography dostává také nové přední a zadní nárazníky, jiný volant a speciální čalounění. Asi více, než upravená aerodynamika a nový hliníkový dekor interiéru vás budou zajímat čtyři mohutné koncovky výfuku na zádi. Volit můžete mezi kovanými koly o velikosti 21” nebo si připlatit za dvaadvacítky.
Předběžná cena modelu Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic v ČR začíná na 2 910 171 Kč (včetně DPH). My už se nemůžeme dočkat, protože tohle bude velkolepé!
06. února 2019, 08:05
0
Akorát sem někde četl že ho budou prodávat jen 1 rok protože pak už nesplní emisní předpisy... škoda.
06. února 2019, 16:34
0
Prej se Jag chce tohodle motoru úplně zbavit. Nevim teda, co plánujou místo toho, ale bude mi asi trochu chybět. Ten kompresor je srandovní a v RR Sport byl zábavně sofistikovaně násilnej. Teda když zrovna fungoval.
06. února 2019, 20:47
0
Poslední zprávy o Ingenium R6 jsou snad 4 roky staré a pořád nic. Prý tam bude V8 od BMW.
07. února 2019, 10:23
0
Hodne znacek ted prechazi na R6 z V6, asi kvuli tomu ze to je levnejsi. Ale nedavno nekde psali, ze tenhle stredovekej motor skonci. Asi si nemuzou dovolit nemit osmival, takze jen prijde o trochu objemu a foukne se to turbem.
07. února 2019, 10:31
1
Jezdil jsem s tím jen v F-Type SVR. no, teda, "jen"... je to nejvýkonnější aplikace toho dinosaura :D AJ133 je tu s námi již od roku 1996. Miluju SVR, celé to auto působí jako muscle car, akorát k tomu ještě umí zatáčet. Zní to jako Shelby Cobra na drogách. Vůbec nechápu, že to někdo dokázal protlačit přes homologaci. Jediný, co mi trochu scházelo, byl zřetelný zvuk kompresoru. Nebyl slyšet vůbec
07. února 2019, 20:13
0
Nevím, jestli je R6 levnější jak V6, ale myslím, že například Mercedes takhle přecházel třeba i z toho důvodu, že mají prostě uprostřed motorového prostoru motor, na jedné straně od něj turbo, a na druhé elektroniku pro systémy na 48V, takže mají krásně uklizeno pod kapotou. A k tomu je R6 kultivovanější.