načítám data...

Nový trend: veganská auta?

Pokud milujete stejky, kožené boty a V8, asi dostanete husí kůži. Ale pokud vám vadí zabíjet zvířátka a jíst je či na nich sedět, budete mít radost. A možná i v případě, že jsou vám zvířátka jedno. Ono to nakonec není jen o těch veganech.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Ne, zatím se nemusíte bát, že pro vás máme další děsivé zvěsti o nových nařízeních EU. Tentokrát bude věc o záležitostech zcela dobrovolných, na kterých některým zákazníkům skutečně záleží. Ale i tak je dost pravděpodobné, že někteří z vás budou nevěřícně kroutit hlavou. Trendem, který se intenzivně probíral například na poslední valné hromadě akcionářů společnosti Tesla, totiž jsou veganská auta

Podle článku v magazínu Business Insider prý někteří investoři, včetně zástupce organizace PETA (People for the Ethical Treatment of Animals – Lidé za etické zacházení se zvířaty), žádali vedení firmy o zavedení širší palety interiérů, jejichž materiály nepocházejí ze živočišných zdrojů. Tedy, přeloženo do řeči normálních smrtelníků, veganům příliš nevoní, že když už krávy nejedí, měli by na nich sedět. Nebo jimi řídit auto.

Jako vždy pokrokový Elon Musk milovníkům zvířat slíbil, že se záležitosti bude věnovat. Redaktoři Business Insideru se mezitím rozhodli zjistit, jak je na tom Tesla s veganskými automobily dnes, a jak jsou na tom konkurenti, kteří podle tvrzení ochranářů nabízejí syntetické materiály již celé roky. A výsledek? Poměrně překvapivý.

Tesla nabízí jen jednu variantu nekoženého interiéru – základní variantu, která kombinuje látku a koženku. Standardem však zůstává kožený volant, byť pro zákazníky, kteří trvají na nekoženém je takový možné dodat.

A ostatní dotázaní výrobci?

Lexus: “V tuto chvíli veganské interiéry nenabízíme.”

Audi: “I když je pro Audi vývoj ekologicky šetrných interiérů prioritou, nenabízí značka v tuto chvíli žádný veganský interiér.”

Jaguar: “V tuto chvíli jsou všechny vozy Jaguar vybaveny prémiovými koženými interiéry.”

BMW: “Značka v současnosti nabízí nekožený interiér nazývaný SensaTec. Tato látka je vyrobena z kombinace recyklovaných materiálů a vlny. Použité barvivo je z vyrobeno z rostlinných materiálů… SensaTec je nabízen jako jako volitelná výbava v řadách 2, 3, 4, 5 a modelech X1, X3, X5 a i3.

Infiniti: Modely Q50 a Q70 se nabízejí s nekoženými sedačkami, ale v rámci celé modelové řady montujeme výhradně kůží čalouněné volanty.

Mercedes nabízí v celé modelové řadě čalounění z umělé kůže MBTex.

Kdo by byl býval čekal, že si vlastně takový chudák vegan ani nemůže pořídit pořádné auto, protože mají všechny kožené volanty…

Není to jen o veganech

Zároveň to ale přináší ještě jednu otázku. Proč už se dnes téměř nevyrábějí luxusní interiéry z čehokoliv jiného než z kůže? Bývaly doby, kdy nejluxusnější a nejzajímavější interiéry byly z jemných a kvalitních látek. Proč si dnes nemůžeme objednat brokátové sedačky či hedvábné panely dveří? Proč nemůžeme mít v autě samet nebo nejkvalitnější Harris Tweed? Není ta všeobecná posedlost kůží už trošku přehnaná? Ano, máme sice Alcantaru, ale co když nechceme, aby naše auto působilo “sportovně”?

Co si o tom myslíte vy? Koupili byste si luxusní auto s nekoženým interiérem, kdyby bylo k mání?

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Caddy
24. června 2015, 15:11
0

Tohle jde mimo me, auto bez kuze bych nikdy nechtel. Snad mozna ten Talisman by se dal prezit, ale to jsou fakt hodne vzacne vyjimky :) (mimochodem zrovna vcera jsem narazil na jednoho s kuzi, jsem ani nevedel, ze to slo) :)

reagovat
JP
24. června 2015, 15:24
0

Musim souhlasit, většinu aut jsem měl s kůží a jediný místo kde ji mam rád je na volantu. Na sedačkách to jenom dobře vypadá, jinak to v létě pálí, v zimě studí a ještě po tom člověk klouže, vůbec nechápu co z toho kdo má...

reagovat
Nedy
25. června 2015, 11:28
0

No já měl většinu těch "rodinných" (ne firemních) s koženým interierem. Byla to spíš náhoda, ale mám ho raději. Nepopírám Tebou zmíněné nevýhody, ale nemusí platit vždy. Teď máme v autě béžovou kůži a ta v létě opravdu nepálí (v rámci možností samozřejmě). Navíc se kožené interiery o dost snadněji udržují (ano, i ten béžový). Jsou méně náchylné na drobné poškození - např. očka se z kůže nevytahují... A další výhoda je, že nechytají pachy. Pokud bývá v autě někomu špatně, tak tohle opravdu hoooodně ocení (tvrdí moje žena).

JP
25. června 2015, 18:40
0

Jo, to je pravda, udržuje se to líp a v autě to voní kůží i po 15 letech (když z toho teda někdo neudělal třeba kuřácký doupě).

St
Stefan
24. června 2015, 17:12
0

Pocit a radost z jízdy před pohodlím .Takže alcantara.

reagovat
briza
24. června 2015, 21:29
0

Je mi to jedno, tygrovaný potahy jsou základ :D

reagovat
Adam Forman
25. června 2015, 19:22
0

Zlatá kůže! Co mám na sedadlech nefalšovanou koženku, nebojím se neplánovaného rodičovství! Vejce mám po každém usednutí do rozpáleného vozu bez střechy uvařená natvrdo...

reagovat
František Čáslavský
26. června 2015, 00:14
0

co neplánovaného... jakéhokoli rodičovství :D

Adam Forman
26. června 2015, 06:28
0

Děti beztak způsobují minivany...

Trinom
25. června 2015, 22:03
0

Osobně mi nejvíc sedí kombinace koženej volant a mikroplyšový sedačky. Každopádně brokát je jinej level.

reagovat
mq
mq
26. června 2015, 11:25
0

Já bych kůži nechtěl, protože se mi líbí jen když je nová (a na nová auta nemám, takže se mi prostě nelíbí). Už jsem jedno auto v kůži měl a nelíbí se mi ty prasklinky a "vrásky", které v kůži začnou časem vznikat. Navíc jde kůže lehko zničit - stačí na to položit něco s ostrými hranami. Jediná výhoda kůže pro mě je, že se na tu sedačku může pasažér vygrcat a jde to utřít. Kožený interiér je pro mě důvod, abych si auto nekoupil.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem