logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

I Stellantis je nyní módní: V novém stylovém DS N°8 ujedete až 750 km a budete se v něm mít jako v pohádce

Další týden, další nový módní vůz, tentokrát v podání Stellantisu. Dojede daleko a je prý přímo pohádkový.

Také vám přijde, že se letos Ježíškovi rozthl pytel s novinkami z řad módních automobilů ještě dříve, než stihl přijít Štědrý den? Nejsou to ani dva týdny, co jsme poznali nový stylový růžový jaGUar Type 00  ušitý podle exuberantních a nic nekopírujících motivů. Prakticky hned na něj navázalo BMW se svým fialovým XM by Kith, vzniklým na základě spolupráce s newyorskou oděvní firmou.

Člověk by si až řekl, že toho stylu je na pár dní zbytečně hodně, že? Vidíte, chyba lávky! Naopak, je ho ještě málo. Alespoň si to zjevně myslí francouzsko-italsko-americký koncern Stellantis, protože i ten právě dnes představil nejnovější přírůstek do modelové řady své luxusní značky DS Automobiles, vrcholný typ zvaný N°8, který je také vytvořený podle nejnovějších módních trendů.

zdroj: DS Automobiles

Jedná se tedy samozřejmě o crossover se splývavou zádí, který, dle slov Oliviera Françoise, výkonného ředitele značky, dokonale snoubí eleganci sedanu a praktičnost SUV. Tak jako vozidla zmíněná výše pak i DS N°8, přirozeně, nabízí krásné stylové odstíny, jež můžou být na přání na karoserii až dva zároveň.

Designéři nezapomněli ani na dnes tolik populární světelný podpis. U tohoto vrcholného modelu šli tak daleko, že kromě svislých lišt sahajících od světel až dolů ke spodní hraně nárazníku, jež jsou pro značku charakteristické, ještě návdavkem přidali DS Lightblade – masku s podsvětleným logem a souborem svislých svítících proužků připomínajících spalovací auta historie, kteréžto rozhodně nemají nic společného s bavorskými ledvinkami.

zdroj: DS Automobiles

zdroj: DS Automobiles

Vysoce umělecký je i interiér. Vlastně až tak, že si Olivier François při své prezentaci neodpoustil citaci z díla francouzského básníka Baudelaira. Tak jako poezie je i vnitřek N°8 vybraný, vkusný a avantgardní. Jenže to jsem vám už psal zde. Proto to dnes vynechám a rovnou přeskočím na fakt, že hlavní snahou vývojářů kabiny bylo vytvořit to nejpohodlnější místo k pobytu, jaké je možné.

A vzali to skutečně od podlahy, protože kromě běžných postupů, jako je použití komfortních sedaček nebo pokročilého odhlučnění a kvalitní audiosoustavy, si troufli také myslet outside the box a předním cestujícím nadělili slavnou mercedesí sedadlovou šálu – výdech topení pod opěrkami předních hlav. Je sice pravda, že v Německu tuto funkci používají u kabrioletů jako bonusovou ochranu před větrem, což u uzavřeného DS jaksi nehrozí, ale příjemné to jistě bude i tak.

zdroj: DS Automobiles

zdroj: DS Automobiles

Aby toho moderního a stylového komfortu nebylo málo, Stellantis se zasoustředil i na techniku. DS N°8 je dle něj dokonce nejlepším elektrickým vozem současnosti. Vážně, nedělám si srandu, přesně tato slova při prezentaci padla. Výrobce si je ale tvrdošíjně obhajuje výbornou aerodynamikou s hodnotou odporu vzduchu Cx pouhých 0,24 a poslední generací čistě elektrického pohonu 4x4 s výkonem až 350k. Velkou parádou je i dojezd v rámci elektromobilů nejlepších 750 km (tento model však má jen 245 koní a pohon předních kol).

Je tedy pravda, že bylo tak nějak naznačeno, že ono fascinující číslo platí jen při jízdě převážně městem a předměstím a pan François se zmínil i o nějakých třiceti kilometrech denně (takže pak prý stačí nabíjet jen jednou měsíčně), zatímco na dálnici auto urazí pouze již o dost střízlivějších 500 km na jedno nabití, avšak to nevadí, vozidlo je módně elektrické a to se prostě počítá.

zdroj: DS Automobiles

Ať už je to jakkoliv, platí, že v novém DS se jednoduše budete mít stylově a jako v pohádce. Ani to mimochodem není má fabulace, pan výkonný ředitel mluvil o Popelce a naznačil, že N°8 konkurenční BMW i4 a Audi Q4 e-tron zastíní natolik, že vedle něj budou jen dýněmi přeměněnými na povozy čarovnou babičkou. To je vlastně také dost exuberantní tvrzení, že? No, tak uvidíme, jak se novému módnímu automobilu v podání Stellantisu bude dařit.

Co si o novém DS N°8 myslíte vy? A jak se vám líbí Ježíškův roztržený pytel s novými módními automobily? Dejte nám vědět v diskuzi.

zdroj: DS Automobiles

zdroj: DS Automobiles

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

VK
12. 12. 2024, 18:44 1 reagovat

Primárně pohon předních kol…proč? Proč?! Proč!!??

sheogh
13. 12. 2024, 10:01 5

Asi jen nechapes avantgardu :-))))

Jaromír Soukup
13. 12. 2024, 10:28 1

Tak! 😂

sheogh
13. 12. 2024, 10:00 0 reagovat

Vypada to jako Lexus LC, kterej pobodaly vcely

Marek Brunner
13. 12. 2024, 10:51 2

Srovnávat nádherné kupé, které předběhlo designem svou dobu a jehož křivky nezestárnou dle mého názoru ani za dvacet let s dalším crossoverem, kterému akorát svítí mřížka, protože "to tak dnes dělaj všichni" a za pár let bude design zcela okoukaný (ještě více než teď) protože nepřináší nic nového...tu podobu vidím akorát velmi, velmi, velmi vzdáleně v oblasti světlometů, ale i tak.
To nebyly včely, to muselo být jedině hejno sršní mandarínských!

sheogh
13. 12. 2024, 21:22 1

LC je bozi, souhlasim, to DS dost lichotilo, i pres ty vcely :-)

Pavlos
14. 12. 2024, 13:07 1 reagovat

Je to designově hezké a nápadité. Vyčnívá z řady, a to je dobře.
Ještě také zmiňoval v prezentaci, že díky tomu ofuku krku se budete cítit jako v lázních. :) A že baterie jsou vyrobené ve Francii, což může být plus.

ReVolte
15. 12. 2024, 13:24 0 reagovat

Jak exteriéru stále chybí to co z Francie dokázali vyprodukovat do konce tisíciletí. Tak interiér mi připadá parádní a konečně ne zbytečně nepřehledný, ale zároveň daleko od toho co se teď produkuje D3.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte