Francouzská odnož skupiny Stellantis v poslední době uvedla na trh hned několik nových modelů. Dočkali jsme se faceliftu Peugeotu 208, zcela nových generací Peugeotů 3008 a 5008, modernizace Citroënu C4, úplně nových Citroënů C3 a C3 Aircross a omlazením si prošla i kompletní modelová nabídka užitkových vozidel.
Na svou prémiovou značku DS Automobiles však výrobce skoro jakoby zapomněl. Od uvedení druhé generace modelu DS 4 už uběhlo několik let a od té doby jsme se dočkali jen malých vzhledových retuší typů DS 3 a DS 7 a implementace osobního asistenta s umělou inteligencí zvaného DS IRIS, jinak nic.
Právě dnes se ale tato situace mění. DS Automobiles již nějaký ten pátek vyvíjí novou vlajkovou loď, která v hierarchii nahradí dosluhující a nepříliš úspěšný sedan DS 9, a před několika hodinami publikovala první fotografie interiéru tohoto modelu. K tomu zveřejnila jeho název.
Jmenovat se bude DS N°8, přičemž N° bude nově tvořit osu všech budoucích typů, protože takto se ve francouzštině řekne zkráceně číslo. Osmička logicky značí zařazení auta v rámci nabídky tohoto prémiového výrobce, z čehož je jasné, že míří vysoko.
Jak už vidíte z fotek, interiér vypadá vážně zajímavě. Samozřejmě se jedná o první digitální obrázky, takže na bližší soudy si je ještě potřeba počkat, ale už tady je vidět sympatická designová čistota, čili atribut, na který se v prémiových kruzích v současné době nějak často zapomíná. Zákazník se zjevně dočká jen jednoho centrálního a nejspíš i docela vkusně podsvíceného dekoru (byť ano, pravděpodobně vyrobeného z výrazného materiálu) a jednoho typu kůže, kolotoče tentokrát ostrouhají.
Zároveň palubní desce nelze upřít v případě DS Automobiles tolik žádoucí avantgardu. Dočkáme se dokonce i historicky významného podivného volantu. Nemá pevný střed ani jedno centrální rameno, avšak minimálně se snaží být jiným, což je zrovna tady více než správně.
Automobilka tentokrát nijak nepřiblížila technické parametry, už z dřívějška však víme, že vozidlo bude primárně elektrickým (i když ve hře je i hybrid) crossover fastbackem stojícím na základech Peugeotu 3008, který by měl být díky baterii o kapacitě 96,9 kWh schopen na jedno nabití urazit až 750 kilometrů. Maximální výkon by poté měl být roven 320 koním.
Také ještě oficiálně nevíme, jak bude vypadat karoserie DS N°8, ale díky francouzskému magazínu Caradisiac, jenž si směl chvíli pohrát se zakamuflovanými prototypy, a jeho fotkám máme docela dobrou představu, z níž vyplývá, že auto bude stejně avantgardní a snad i nepřeplácané také zvenku. Že by se blýskalo na lepší časy? Uvidíme.
Ačkoliv tedy platí, že DS Automobiles stále tvrdošíjně odmítá probrat k životu své nejslavnější modely z minulosti (což ale vzhledem k tomu, jak to také může dopadnout, když se něco mrtvého oživuje, je nakonec možná i dobře) a naopak následuje nejnovější trendy, dá se nejspíš říct, že ji aspoň konečně někdo ve Stellantisu začíná brát vážně. Tak snad budeme brzy moct i my.
afro-r1
02. 12. 2024, 19:53 3 reagovatTipuji 1,2 PureTech, jak se na takovou vlajkovou lod slusi a patri.
rock
02. 12. 2024, 20:12 1Jo, bez sarkasmu si myslím, že to přesně tak dopadne. Je tomu tak u nové 5008 coby vlajkové lodi u Peugeotu a vzhledem k tomu, že dosluhující DS 9 má jenom 1,6 a že se vyvíjíme a kráčíme ke světlým zítřkům, tak...
Moses
02. 12. 2024, 22:57 0 reagovatVypada to ako Peugeot 408...
VK
02. 12. 2024, 23:38 0 reagovatJestliže je pětka nyní tak veliká, kdo jezdí aktuální sedmičkou?
rock
03. 12. 2024, 07:15 1Marně jsem hledal v modelové řadě DS "pětku" a až na třetí přečtení mi docvaklo, že tohle asi mělo být u článku o BMW 550.
A odpověď je prostá: ti, jimž nestačí status BMW 5er a vyžadují status BMW 7er.