načítám data...

Nová Toyota Century je venku. Císař a bossové Jakuzy se už jistě těší

06. října 2017, 10:21 6 komentářů Vavris Vavrisovic Novinky

Teprve potřetí během padesáti let se Toyota rozhodla vylepšit svou vlajkovou loď. Motor V12 odchází, ale na zadních sedadlech to vypadá zase o kousek lépe, než doposud.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Japonsko je zvláštní země. Na jednu stranu přehnaná a šílená, pokud se jedná o nejrůznější soutěže, reality show či tuningový styl bosozoku. Na druhou stranu střídmá a pragmatická, pokud jde o práci či diplomacii. Důkazem může být i Toyota Century. Ta nejlimuzínovatější limuzína ze všech asijských limuzín. Auto, které se vyrábí v omezených počtech a dostanou se k němu jen vysocí vládní představitelé Japonska a pár nejvýznamnějších průmyslníků a mafiánů. Zatímco v Evropě využívá každá generace státníků novější a designově progresivnější limuzíny od německé prémiové trojky, popřípadě opulentní monumenty z britských ostrovů, v Japonsku frčí konzervativní minimalismus až skromnost. Nový Mercedes S-class je moderní a technicistní, Bentley Mulsanne zase aristokraticky rozšafné až prostopášné. To Toyota Century bez ostychu ignoruje módní trendy a vypadá vlastně už půl století pořád stejně střídmě.

Však se podívejte sami. Do galerie jsem strčil i fotky předchozích generací a horká novinka pro rok 2018 vypadá přinejlepším jako větší facelift. Změny se však samozřejmě udály. Pro začátek můžeme zmínit, že zvýšené tempo generační obměny v moderním automobilismu se v jisté míře projevilo i na nejdražší Toyotě. Zatímco první generace čekala na vystřídání 30 let, ta druhá už na svých bedrech nesla reprezentaci státu ‘jen’ 20 let. Největší změnou je však jednoznačně pohonná jednotka. Doposud byla Toyota Century poháněna  pětilitrovým motorem V12 označovaným jako 1GZ-FE, který měl výkon 280 koní a byl unikátně používán právě jen v tomto modelu. Novinka se části exkluzivity vzdá – bude poháněna opět motorem o objemu 5,0l, avšak pohonné ústrojí bude tentokrát hybridní a dobře jej znají všichni majitelé Lexusu LS600h. Kombinace pětilitrového V8 a dvou elektromotorů pomůže třetí generaci Century k hezkému výkonovému skoku – bude disponovat 438 koni.

Řidič bude moci nově využívat služeb mnoha moderních elektronických pomocníků, kteří mu budou pomáhat v tom, aby jízda byla pokud možno co nejplynulejší. Ale to vlastně není až tak důležité. To nejpodstatnější se totiž v případě Century vždy odehrává vzadu. VIP pasažér na levém zadním místě bude moci opět využívat známých požitků v podobě sofistikovaných masážních funkcí své sedačky a své nohy bude moci znovu odložit na lenošku vzniklou odklopením kusu opěradla předního sedadla. Nově však bude mít k dispozici i velký displej informačního systému. Samozřejmostí je psací stolek s osvětlením, jehož směr a intenzitu lze nastavit.

Málo viditelnou ale možná nejmarkantnější změnou je zvětšení místa pro hlavu. Populace lidstva je stále větší a větší, takže elegantní svažující se linie původní Century už nebyla to pravé ořechové ani pro průměrně nižší japonské muže. Ještě bych zmínil materiály. V Evropě jsme zvyklí, že  synonymem luxusu je kůže. Proto vás možná překvapí, že nejluxusnější vozidlo z Japonska má sedadla potažená 100% vlnou lemovanou linkami z plyše. Další technické lahůdky už tisková zpráva nezmiňuje, je však velmi pravděpodobné, že podvozek bude mít opět sofistikované dvojité lichoběžníkové závěsy jako předchůdce a nějakou vylepšenou verzi tlumičů skyhook. A to by tak bylo všechno. Já jdu přemýšlet, jaké by to bylo tvořit obsah Autíčkáře na zadním sedadle Toyoty Century.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Testeuros
06. října 2017, 13:22
1

Kráska, ostatně jak tomu bylo u Century vždycky. Ovšem musím uznat, že u této nové generace mi chybí kousek "'nenucenosti" po designové stránce (byť ono to je víceméně jedno, protože budu rád už jen za vyzkoušení Century) a absence dvanáctiválce (tentokrát kvůli prestiži a jedinečnosti modelu, která v těchto kruzích hraje větší prioritu) . Pokud pominu můj subjektivní názor pp stránce designu (a svůj rozpočet), tak jde o vskutku úžasné dílo, které bych i měl jednou rád v garáži...nebo snad předchozí generaci?

reagovat
ja
jazet
06. října 2017, 14:43
1

Mě se moc líbí.

reagovat
skodafil
06. října 2017, 21:26
0

Ecce Auto.

reagovat
VK
VK
08. října 2017, 14:08
0

Jazykový koutek: 100%-ní vlna je příšernost, 100% (bez mezery) je jednak kratší, jednak jediný správný tvar.

reagovat
Vavris Vavrisovic
08. října 2017, 14:19
0

Ježiši, to je opravdu příšernost. Opraveno

Cu
Customman
09. října 2017, 14:21
0

Je to úžasné, že v dnešním automotive světě dokáže přežívat takovej endemit.
Střecha je trochu "high hat design" :/ Napsal bych, že mi to připomíná Continentala MkII, ale bojím se asfaltu a peří

U těch zadních světel by se měli učit mnozí... Snad časem vymizí móda světel, co vypadaj jako mimozemskej organismus, co se vám přicucne na ksicht.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem