reklama
načítám data...

Nová Toyota Century je venku. Císař a bossové Jakuzy se už jistě těší

Teprve potřetí během padesáti let se Toyota rozhodla vylepšit svou vlajkovou loď. Motor V12 odchází, ale na zadních sedadlech to vypadá zase o kousek lépe, než doposud.

zobrazit celou galeriiNovinky: Nová Toyota Century je venku. Císař a bossové Jakuzy se už jistě těší

Japonsko je zvláštní země. Na jednu stranu přehnaná a šílená, pokud se jedná o nejrůznější soutěže, reality show či tuningový styl bosozoku. Na druhou stranu střídmá a pragmatická, pokud jde o práci či diplomacii. Důkazem může být i Toyota Century. Ta nejlimuzínovatější limuzína ze všech asijských limuzín. Auto, které se vyrábí v omezených počtech a dostanou se k němu jen vysocí vládní představitelé Japonska a pár nejvýznamnějších průmyslníků a mafiánů. Zatímco v Evropě využívá každá generace státníků novější a designově progresivnější limuzíny od německé prémiové trojky, popřípadě opulentní monumenty z britských ostrovů, v Japonsku frčí konzervativní minimalismus až skromnost. Nový Mercedes S-class je moderní a technicistní, Bentley Mulsanne zase aristokraticky rozšafné až prostopášné. To Toyota Century bez ostychu ignoruje módní trendy a vypadá vlastně už půl století pořád stejně střídmě.

Však se podívejte sami. Do galerie jsem strčil i fotky předchozích generací a horká novinka pro rok 2018 vypadá přinejlepším jako větší facelift. Změny se však samozřejmě udály. Pro začátek můžeme zmínit, že zvýšené tempo generační obměny v moderním automobilismu se v jisté míře projevilo i na nejdražší Toyotě. Zatímco první generace čekala na vystřídání 30 let, ta druhá už na svých bedrech nesla reprezentaci státu ‘jen’ 20 let. Největší změnou je však jednoznačně pohonná jednotka. Doposud byla Toyota Century poháněna  pětilitrovým motorem V12 označovaným jako 1GZ-FE, který měl výkon 280 koní a byl unikátně používán právě jen v tomto modelu. Novinka se části exkluzivity vzdá – bude poháněna opět motorem o objemu 5,0l, avšak pohonné ústrojí bude tentokrát hybridní a dobře jej znají všichni majitelé Lexusu LS600h. Kombinace pětilitrového V8 a dvou elektromotorů pomůže třetí generaci Century k hezkému výkonovému skoku – bude disponovat 438 koni.

Řidič bude moci nově využívat služeb mnoha moderních elektronických pomocníků, kteří mu budou pomáhat v tom, aby jízda byla pokud možno co nejplynulejší. Ale to vlastně není až tak důležité. To nejpodstatnější se totiž v případě Century vždy odehrává vzadu. VIP pasažér na levém zadním místě bude moci opět využívat známých požitků v podobě sofistikovaných masážních funkcí své sedačky a své nohy bude moci znovu odložit na lenošku vzniklou odklopením kusu opěradla předního sedadla. Nově však bude mít k dispozici i velký displej informačního systému. Samozřejmostí je psací stolek s osvětlením, jehož směr a intenzitu lze nastavit.

reklama

Málo viditelnou ale možná nejmarkantnější změnou je zvětšení místa pro hlavu. Populace lidstva je stále větší a větší, takže elegantní svažující se linie původní Century už nebyla to pravé ořechové ani pro průměrně nižší japonské muže. Ještě bych zmínil materiály. V Evropě jsme zvyklí, že  synonymem luxusu je kůže. Proto vás možná překvapí, že nejluxusnější vozidlo z Japonska má sedadla potažená 100% vlnou lemovanou linkami z plyše. Další technické lahůdky už tisková zpráva nezmiňuje, je však velmi pravděpodobné, že podvozek bude mít opět sofistikované dvojité lichoběžníkové závěsy jako předchůdce a nějakou vylepšenou verzi tlumičů skyhook. A to by tak bylo všechno. Já jdu přemýšlet, jaké by to bylo tvořit obsah Autíčkáře na zadním sedadle Toyoty Century.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Testeuros
06. října 2017, 13:22
1

Kráska, ostatně jak tomu bylo u Century vždycky. Ovšem musím uznat, že u této nové generace mi chybí kousek "'nenucenosti" po designové stránce (byť ono to je víceméně jedno, protože budu rád už jen za vyzkoušení Century) a absence dvanáctiválce (tentokrát kvůli prestiži a jedinečnosti modelu, která v těchto kruzích hraje větší prioritu) . Pokud pominu můj subjektivní názor pp stránce designu (a svůj rozpočet), tak jde o vskutku úžasné dílo, které bych i měl jednou rád v garáži...nebo snad předchozí generaci?

reagovat
ja
jazet
06. října 2017, 14:43
1

Mě se moc líbí.

reagovat
sk
skodafil
06. října 2017, 21:26
0

Ecce Auto.

reagovat
VK
VK
08. října 2017, 14:08
0

Jazykový koutek: 100%-ní vlna je příšernost, 100% (bez mezery) je jednak kratší, jednak jediný správný tvar.

reagovat
Tomáš "Vavris" Vavrečka
08. října 2017, 14:19
0

Ježiši, to je opravdu příšernost. Opraveno

Cu
Customman
09. října 2017, 14:21
0

Je to úžasné, že v dnešním automotive světě dokáže přežívat takovej endemit.
Střecha je trochu "high hat design" :/ Napsal bych, že mi to připomíná Continentala MkII, ale bojím se asfaltu a peří

U těch zadních světel by se měli učit mnozí... Snad časem vymizí móda světel, co vypadaj jako mimozemskej organismus, co se vám přicucne na ksicht.

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Oldsmobile Delta 88 General Motors 1965-70 1966
Oldsmobile Delta 88 General Motors 1965-70

1966 rok výroby
360 koní výkon
7 000 ccm objem

Ford Mondeo Enterprice 2011
Ford Mondeo Enterprice

2011 rok výroby
160 koní výkon
1 600 ccm objem

Fiat Marea Weekend 1997
Fiat Marea Weekend

1997 rok výroby
105 koní výkon
1 581 ccm objem

Chevrolet Express 6.5TD 1999
Chevrolet Express 6.5TD

1999 rok výroby
200 koní výkon
6 500 ccm objem

Audi A2 1,4 TDI 55 kW 2001
Audi A2 1,4 TDI 55 kW

2001 rok výroby
40 koní výkon
1 422 ccm objem