načítám data...

MX-5 Cup - 3. závod Písek 13.7.2019: Když si s vámi hraje počasí

19. července 2019, 17:52 10 komentářů Vavris Vavrisovic Trackday

Předpověď slibovala na druhý červencový víkend mokrý závod. Nakonec ale všechno bylo trochu jinak.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Bílá redakční Miata se letos účastní amatérské závodní série určené (nejen) pro piloty Mazdy MX-5. Třetí podnik letošního ročníku se konal na lesním okruhu v Písku a do jeho výsledků znatelně promluvilo nevyzpytatelné počasí. Pokud si chcete počíst, co vlastně MX-5 Cup je a jaká auta v něm jezdí, odkážu vás rovnou na report z minulého závodě v Mýtě a nyní už pojďme podrobně probrat ten Písek.

Z letošního závodu v Písku jsem měl smíšené pocity. Na jednu stranu to není moje oblíbená destinace – mám to více než 5 hodin cesty a trať je úzká a krátká. Na druhou stranu, pasáž pravá – levá za krátkou cílovou rovinkou mám velmi rád, stejně jako táhlou zatáčku na srdce v padáku v zadní části trati. No a navíc se závod trefil do víkendu, který všichni meteorologové předpovídali jako zamračený a deštivý. Na mokrý závod jsem se vyloženě těšil. Jednak tolik nedostanou zabrat pneumatiky a brzdy a navíc je lehce nevyzpytatelný kluzký povrch trati zdrojem mnoha překvapení.

Předpověď byla celkem jednoznačná, takže jsem nechal na Mazdě sadu silničních disků s novými Uniroyal Rainsport 3 a nenamáhal se zjišťovat, jak a zda vůbec lze v NC převézt čtyři kusy 7,5x17 kol s obutými semislicky od Federalu. Ráno nás na okruhu přivítala zamračená omloha a trať mokrá z nočního deště. Světlá místa na nebi však příliš nekorespondovala s výhledem na další přeháňky. První seznamovací jízdy se nesly ve veselém uklouzaném duchu. Mazdy stěží hledaly trakci a po trati krásně vlály. Další déšť ale nepřicházel a trať postupně začínala osychat. V boxech  na parkovišti před vjezdem na okruh probíhala u některých lépe připravených účastníků horečná dilemata, zda přezout na slicky či semislicky nebo zůstat na prořezanějších pneumatikách.

Chvilku před startem měřených jízd už nebylo pochyb, žádný dešťový mrak v dohledu a stopa vyježděná úplně do sucha. Při pohledu na Uniroyaly v podbězích jsem byl poněkud znechucen, protože na dobrý výsledek jsem na nich mohl na suchu při svých řidičských (ne)schopnostech zapomenout. Přitom ještě ráno jsem si docela věřil a těšil se na mokrý závod. Flašky bohemky či některé z věcných automobilových cen od hlavních sponzorů – DATO parts a servisu BM Motors, stejně jako dárky od Motulu, nakonec opět skončily u starých známých jmen.

Jako první odjely své měřené jízdy Mazdy kategorie ULTIMATE. Ty mají (nejen) letos svého dominantního vládce. Jindra Vít s šedou kompresorem dopovanou NBFL nenechal nikoho na pochybách, komu to jezdí nejrychleji a nechybělo mnoho, aby se stal vůbec nejrychlejším autem dne. Přestože mu vinou upadlého koncového dílu výfuku málem uhořel zadní nárazník (do cíle dovezl jen jeho vlající a teplem značně zdeformovanou atrapu), nadělil druhému Zdeňkovi Kořínkovi ve vyházeném a taktéž kompresorem dopovaném NA, více než 2 sekundy. Pro svou premiérovou bednu si v Písku dojel Adam Špaček, který také řídí NA s kompresorem, ale menším motorem 1.6 a jinak takřka v sériovém stavu.

Hned po nejrychlejších Miatách se na trať vydala auta kategorie RACING a také tady jsou letos, zdá se, karty rozdány. První místo s přehledem vybojoval Honza Masopust, jehož NA s motorem 1.8 VVT a kopou trakce doslova rozdrtilo zbytek třídy. O více než 5 vteřin zpět skončil Vojta Krokl a opět dokázal, jak umí být poslední generace ND rychlá, třebaže neměl nejkvalitnější gumy. Třetí místo bral další dlouholetý účastník – Radim Bráblík v červeném NA 1.6 přesnou jízdou ujel výkonějším sokům ve třídě. Já jsem ze svého výkonu po dojezdu překvapivě neměl až tak zlý pocit (navzdory těm nadávkám po nepřesném výjezdu v nejpomalejším místě trati), časomíra však byla neúprosná a na silničních pneumatikách jsem si proti semislickům takříkajíc ani neškrtnul a skončil hluboko v poli poražených.

;t=

Ani kategorie TOURING nepoznala jiného vítěze, oproti předchozímu podniku ve Vysokém Mýtě. Kuba Svoboda navíc zajel neskutečně, s obrovským náskokem a nechybělo mnoho, aby jeho čas stačil i na bednu ve třídě RACING. Druhý skončil Ondra Kála a třetí Milan Drbal – oba s NBéčky. Poslední na řadě byla kategorie OPEN, kterou ovlivnil déšť. Nakonec totiž přece jen sprchlo a většina účastníků se musela poprat s mokrou klouzající tratí – proto má většina Caterhamů tak mizerné časy a proto tolik aut porazila třeba Škoda 105. I přes mokrou trať to ale stejně opět zabil Kuba Křeček v zelené bestii, druhý skončil Roadsport od Itala Simoneho, který ještě stihl využít výhod suché trati a třetí místo uzmul starší z Křečkovic klanu, který úctyhodně ukočíroval splašený doutník, přestože se na zmáčený okruh vydal na hladkých slickách hned když začalo pršet.

Zvláštní zmínku si zaslouží Nikola Kotková, která jezdila v krásném červeném NB. Na okruhu byla vůbec poprvé a výsledek nakonec nebyl vůbec špatný. Čtvrtý závod je v plánu za necelý měsíc – 17. srpna ve Vysokém Mýtě. A já budu doufat, že napotřetí se mi letos konečně povede být spokojen.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Beny
20. července 2019, 10:54
0

Tak to já ten padák moc rád nemám, přijde mi trochu děsivej. :-) Už kvůli tomu že když vezmu levej a pak pravej obrubník tak se mi roztáčí auto a není moc prostoru na korekci a brždění.

reagovat
Ju
Junior
20. července 2019, 23:03
0

3:30, to ti vypadl kvalt? :-D

reagovat
Vavris Vavrisovic
22. července 2019, 09:04
0

??? Co teď myslíš? 3:30 jebla mikina do palubní desky a udělalo to zvuk, jinak tam nic nevidím :D

Ju
Junior
22. července 2019, 10:41
0

spíš 3:35 ok, mi ten pohyb šalpákou na 3 přijde takovej zmatenej :D

Vavris Vavrisovic
22. července 2019, 10:56
0

...no to jsem se jen netrefil :D

Ju
Junior
22. července 2019, 11:44
1

...jak se říká u nás. Lepší na trati než v ložnici.

beastar
22. července 2019, 12:57
0

Ty 105tky to jezdi ve stocku jen s pneu a odlehceny? Diť se to musi kroutit jak cvička ne...

reagovat
Vavris Vavrisovic
22. července 2019, 13:09
0

Neznám přesný setup, podle způsobu jízdy určitě proběhly změny na podvozku a brzdách. Ta rychlejší pak je velice hbitá i v přímce :-) Se sériovou 105 bych ale nedával do jedné věty ani tu pomalejší.

beastar
22. července 2019, 13:29
0

Ja si právě říkám když vidím ty časy. Série je sice lehoučká, ale taky 0 výkon, kroutí se a nebrzdí:)) Chtěl bych vidět co na tom dělali aby to bylo konkurenceschopny.

Tomino
22. července 2019, 13:55
0

No, já mám doma taky Š105 a asi to bude podobný případ jako u těchto stopětek.

Původní je akorát kastle. Vyztužené nápravy, zadní - výměna za úhlovou kyvadlovou, sníženo, rozšířeno, jiné brzdy, čtyřpístky, rozpěry mezi tlumičema, jiná převodovka, motor 1400 ccm. Měl jsem to jako na hobby vrchy a tak. Nevím, jaký to má výkon, ale na několikeré ukroucení poloos dostatečný :-) Teď nejezdí, ale zase bych tím rád projel :-)

Předpokládám, že kolegové stopětkáři na to šli asi nějak podobně. Už podle fotek z minulé akce jde vidět, že nemají standardní podvozkový Š105 setup :-)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem