načítám data...

Mini Remastered je britská klasika s novou duší

David Brown Automotive dělá překrásné hračky pro lidi, co chtějí úchvatnou klasiku s moderními schopnostmi. A nemusí to být zrovna velké sporťáky.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Posledním projektem malosériové automobilky, která vyrobila třeba odkaz na Aston Martin DB5, je klasické a rozkošné Mini. Navenek je nový kus od starého téměř k nerozeznání (jen na sebe části karoserie lépe pasují) a uvnitř se odehrály změny směrem k lepšímu, ovšem při zachování vkusu a charakteru.

Pod kapotou se třeba nachází prakticky stejný čtyřválec o objemu 1.3 litru, který bychom nalezli v původním Mini. U Davida Browna však motor značně vylepšili, osadili vstřikováním a jinou elektronikou, takže prťavý agregát podává nějakých sto koní výkonu. Vzhledem ke hmotnosti, která činí přibližně 700 kilogramů, to stačí zcela bohatě.

Podobným odladěním prošel i podvozek a brzdy. Zavěšení je zcela přenastaveno, aby poskytovalo soudobé jízdní vlastnosti a komfort. Staré bubny na novém autě samozřejmě nemají svoje místo, takže se Mini Remastered chlubí čtyřmi brzdovými kotouči a čtyřpístovými brzdiči.

V interiéru nalezneme stejně dobře klasický dřevěný volant, jako třeba moderní ovládání klimatizace a dotykový displej infotainmentu s konektivitou pro mobilní telefony. Auru luxusu dodává kožené čalounění sedadel, částí palubní desky a výplní dveří.

Suma sumárum udělal David Brown pro klasické Mini totéž, co Singer pro klasické Porsche. Stále tu před námi stojí neposkvrněná klasika let dávno minulých, ovšem vycizelovaná k dokonalosti, která v tehdejší době prostě nepřipadala v úvahu.

Bohužel stejně jako Singer či další produkty od David Brown Automotive, je i Mini Reborn vcelku drahou záležitostí. V Británii vznikne ručně a od píky maximálně 100 aut ročně a za každé zaplatí zákazníci přinejmenším 50 tisíc liber (1.6 milionu). Pokud se navíc dotyčný nadšenec rozhodne pro některou z verzí Cafe Racer nebo Monte Carlo, umí cena vyšplhat až na 70 tisíc liber (2.2 milionu).

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

JayK91
08. dubna 2017, 13:57
0

boží !!! :) jen ta cena je trošku přestřel (cena za exkluzivitu, já vím no, ale i tak)

reagovat
PeterLuk
08. dubna 2017, 14:10
0

Paráda, konečne vidím svetlo na konci tunela... Toto sa bude skvelo vynímať vedľa môjho Iconu BR a Singeru. Teraz ešte vymyslieť, ako nato zarobiť :D

reagovat
M P
08. dubna 2017, 19:56
0

Je to pěkné, dokonce moc, ale za mě to má pár ale... tak třeba zadní světla. To jako myslí vážně? Nemůžu si pomoct, strašně se mi nelíbí tahle trojdílná, přitom původní mini z prvních sérií má tak krásná zadní světla. A pak ta obrazovka uprostřed palubní desky. Kdyby použili ten retro Becker, co se dává například do Singerů, byl bych nadšen. A volant je na můj vkus trochu pouťový. Ale jinak? Nádhera! Jsem si jistý, že tyhle drobnosti dokáže David Brown vyřešit, jakmile složíte zálohu na dřevo, ale to já, stejně jako většina z nás, v praxi bohužel nezjistíme:)

Takže zase nezbývá než otevřít inzerci a hledat!

reagovat
PeterLuk
08. dubna 2017, 23:40
0

Áno, s tým súhlasím aj ja... Svetlá, obrazovka, volant. Ale ako každý Singer či Icon je originál, presne podľa priania zákazníka, verím že tu to nebude ináč. Čo to to stojí, ale nie len tak.

Franz Kafka
09. dubna 2017, 01:03
0

Docela odvaha srovnávat tenhle malý kus kýče a věci od Singera, ale každý to vidíme jinak.

M P
09. dubna 2017, 09:04
0

Tak samozřejmě, mini neni porsche, ale srovnáváme přístup k přestavbám klasických aut, a tady si myslím, že David Brown srovnání se Singerem snese.

Franz Kafka
09. dubna 2017, 09:17
0

To ano. Podle mě to je oboje na hraně kýče a trochu barbarství, ale lid si to evidentně žádá teda ten movitý zejména.

krab
09. dubna 2017, 09:43
0

Já si taky myslím, že ten příměr sedí. Je pár firem, které se na světě zabývají výrobou podobných replik. DB (David Brown engineering) na to jde ale jinak než tvůrci kalifornského Singeru. Singer spíš jen šetrně upravuje Porsche , typ 964, tak, že vzniká směs toho nejzajímavějšího ze světů vzduchem chlazených Porsche, šmrnclé moderní technologií. V podstatě je každý Singer nefalšované Porsche 911, takové jaké by pravděpodobně moc ráda vyrobila i sama automobilka.

David Brown vyrábí spíš výstřední díla, která ne každému sednou. Mě třeba právě ne. Projekt Speedback GT , volnější kreace na téma DB6/DBS na bázi Jaguaru XK (X150) mě prostě oku nelahodí. To Mini už o moc víc, až na ty zadní světla, ty jsou fakt otřesný. Jenže za 50-70tis liber mám ten nejlepší exemplář originálního Mini Cooperu S z 60tých let, tak proč objednávat tohle? Ale výstřední zákazníci se najdou. U takových projektů jde o exkluzivitu a zákazníky, kteří ji hledají.

M P
09. dubna 2017, 09:45
1

Jak jsem psal výše, ne všechno se mi na tomhle mini líbí, a třeba ten Speedback GT od Browna moc nemusím, ačkoli dříve jsem ho zbožňoval. A u singeru se mi líbí jen něco. Naštěstí si jen můžu prohlížet obrázky a vést hospodské řeči :D

krab
09. dubna 2017, 09:54
0

koukám to se nám Matěji ty komentáře sešly v jednu dobu :) ... stejné sdělení...

Co ale jsem chtěl dodat je, že svoje vlastní Mini si může vlastně postavit každý z nás. Stačí k tomu vrak s motorem a doklady a pořídit si od British Motor Heritage kompletní karosérii s pomocným rámem : http://www.bmh-ltd.com/minishell.htm Zaplatí cca 8tis Liber a pak už můžeš vesele nakupovat po UK e-shopech s díly na Mini a postavit si to podle chuti. Motor se dá výměnným způsobem pořídit za repasovaný, zrovna tak většina elektrických příslušenství, či karburátorů atd.. všechno může být nové nebo tzv. "reconditioned". No a tímhle způsobem budeš mít krásný originální Mini podle vlastního vkusu a chuti. Podle mě a pokud si na tom budeš pracovat sám, vyjde na nějakých 25tisíc liber se vším všudy. Což je teda taky dost masakr :)

PeterLuk
09. dubna 2017, 11:16
0

Ja som porovnával najmä prístup týchto úpravcov k autám. Každý z nich ho má samozrejme trochu iný, každý z nich má špecifickú klientelu. Ale robia v podstate to isté. Za veľké peniaze, ale za tie môže človek očakávať, že to auto bude presne také ako chce. Dať tam iný volant bude to najmenej...

Ináč mne to nepríde vôbec zlé. Moje ideálne Mini by vyzeralo trochu inak, ale mne sa to páči. Od filozofie pôvodného Mini, teda minimalistického lacného auta sa to trochu odklonilo, ale to platí aj o novom sériovo vyrábanom Mini "Maxi". A to má teda podľa ku gýču oveľa bližšie...

BobAsh
09. dubna 2017, 21:18
1

krab: Ne každý ale má čas nebo schopnosti si to auto sám poskládat - takže pro toho, kdo časem nebo schopnostmi nedisponuje, dává něco jako DBA nebo Singer skvělý smysl. Může se zdáte, že skoro dva miliony za Mini je moc, ale za auto, postavené přesně tak, jak člověk chce, a modernizované pro každodenní použití, mi to nepřijde tak mimo ,stejně jako mi nepřijde mimo těch 10 nebo kolik za Singer.

A co se týče srovnání s originálem, já myslím, že tohle je cílené na jinou klientelu. Originální klasické Mini je pro nadšence a víkendáře, tohle bych hádal, že bude spíš stylová věc pro ježdění po centru Londýna...

PeterLuk
09. dubna 2017, 21:42
0

Tak tak. :)

Woyta
10. dubna 2017, 08:58
0

Co na YT koukam na Project Binky tak na Mini tech plechu fakt moc neni. No a pokud se koupi rovnou cela kastle, tak to je pak opravdu pomalu detska stavebnice.

Franz Kafka
10. dubna 2017, 10:45
0

Pokud chceš skládat auta kup si Kaipana:) No jak to napsat kulantně Mini sucks, Singer rulez. A je jedno kolik to stojí. To nevadí i když se neshodnene mám vás rád:))

Woyta
10. dubna 2017, 21:06
0

Zatim si vystacim s velkoseriovou produkci. Ted se chystam zkrizit Malajce s Japoncem.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem