S onou zvláštností mám na mysli pochopitelně vzhled. Ten v mnoha ohledech vychází z aktuálního modelu 720S, ale na první pohled je patrné, že zde musela forma uhnout funkci. Nespočet hodin ve větrném tunelu totiž vyústilo v instalaci mnoha aerodynamických prvků, které sice vypadají mocně agresivně, ale zároveň tak trochu zabíjí eleganci, která je 720S vlastní.
V přední části se pod „nevyspalýma očima“ nachází mohutný spojler, nechybí obrovské ploché nástavce prahů a samozřejmě zdvojený, několikapatrový difuzor. Vše potom završuje velké přítlačné křídlo s aktivními prvky, které však ze zadní části toporně trčí vzhůru.
Třešničkou na dortu jsou skleněné panely ve vzhůru otevíraných dveřích, mající údajně zlepšit výhled ven z auta. Je ovšem dobré vědět, že panely z tvrzeného skla Gorilla Glass lze nahradit karbonem. Přes něj sice není vidět, ale zase je lehčí.
A upřímně, právě na hmotnost se tady hraje vážně ve velkém. Gramy a kilogramy se šetřily všude, kde to jen trochu šlo. Prostý interiér obalený karbonem na jednu stranu disponuje infotainmentem, audiosystémem nebo překlápěcí přístrojovou deskou, známou ze 720S, ale na druhou stranu třeba krytky hydraulických vzpěr dveří bychom zde hledali marně. Zavazadelník neexistuje, místo něj je jen malá díra za sedadly, do které se vlezou dvě přilby. Samotná sedadla jsou opět jen minimálně tlusté skořepiny z karbonu, přičemž každá má být specifická podle proporcí zákazníka.
Výsledkem je, že se hmotnost zastavila na parádních 1198 kilogramech bez náplní. A to je opravdu málo, vezmeme-li v potaz, že se o pohon monstra stará čtyřlitrový osmiválec se dvěma turby, naladěný na 789 koní a 800 Nm točivého momentu. To znamená jednak nejvýkonnější spalovací motor v historii McLarenu, ale i poměr výkonu a hmotnosti 668 koní na tunu. Hybrid se nekoná, opět kvůli hmotnosti. Dynamické parametry bohužel nejsou známy, ale asi se netřeba dohadovat o tom, že Senna pojede opravdu strašlivě.
Aby se jeho strašlivost dala vůbec krotit, přichází ke slovu hydraulický podvozek s nastavitelnou tuhostí i světlou výškou, a také lehká kola se středovou maticí, obutá do pneumatik Pirelli P-Zero Trofeo R. Dlouhosáhlým vývojem prošly také kotouče karbon-keramických brzd, přičemž jeden kotouč se prý vyrábí sedm měsíců.
Asi se není čemu divit, že špičkový okruhový hypersport s SPZ, na jehož doladění se podílel Ayrtonův synovec Bruno Senna, není právě lidovou záležitostí. Vyrobí se všehovšudy 500 kusů, přičemž všechny jsou již rozprodány navzdory cenovce 750 tisíc liber (21 750 000 korun). Ruční výroba začne ve třetím čtvrtletí příštího roku a jen co ve Wokingu dodělají Sennu, vrhnou se na připravovaný třímístný vůz, vyvíjený pod kódovým označením BP23.






































Autíčkový Jelen
11. 12. 2017, 18:14Tohle je jedno z mála aut, které svým designem pěkně rozvířilo vody standartních měřítek designu v poslední době. A to dokonce tak, že když jsem viděl první fotky, tak se mi nechtělo věřit, že je to pravé a ne nějaký špatný nekvalitní fake. A nebyl jsem jedinej, jelikož hned po pár hodinách internetem koloval nespočet obrázků. zabývajících se otázkou jestli je hezčí Senna, nebo ta kráska co zadal vyrobit Homer Simpson v jednom z dílů této slavné série. Je to krásný důkaz, že nejdříve všichni koukáme na obal, a né to co je pod ním. To čeho ale dosáhli je famózní, zvlášť ta hmotnost. Rozhodně to bude řidičský dělo. A abych se přiznal...začíná mi být ten design pomalu po chuti. A to možná až do takové míry, že bych si i troufnul říci, že se mi trochu začíná líbit.
briza
11. 12. 2017, 22:43Budou k tomu dávat i mokasíny?
M P
13. 12. 2017, 09:39Jedině, pokud přijdeš v bílejch ponožkách ;)
briza
13. 12. 2017, 19:59A plísňáčích :)
Safa
13. 12. 2017, 22:56Tys vyměnil tesilky za plísňáče? Tomu říkám život na vysoké noze.
briza
14. 12. 2017, 10:25Styl je mi vším, i kdyby na chleba nebylo.
zimbic
13. 12. 2017, 09:30To jsem jediný komu se to líbí? Styl ustoupil funkčnosti a tak jízdní výkony budou neskutečné. Stačí přidat číslo a máme tu skutečný závodní stroj na značkách.
rock
13. 12. 2017, 10:13Líbit se mi to asi nelíbí, ale na druhou stranu tak odpudivý, abych na tom postavil titulek, mi to zase nepřijde...
beastar
13. 12. 2017, 20:14I na závodní stroj na značkách je to pořád dost hnusný na to aby se to prodávalo. Jako spoustu jinejch takovejch kreací.