Prakticky od doby, kdy se z nabídky hirošimské automobilky odporoučela Mazda3 MPS se spekuluje o tom, zda dostane důstojného nástupce a zda se automobilka vrátí do segmentu hot hatchů. Podle nejnovějších zpráv od zdroje napojeného na automobilku to vypadá, že by k tomu mělo dojít už příští rok.
Do Mazdy3 hatchback si kromě stávajících variant motorizací půjde objednat i dvou a půl litrový čtyřválec, kterému bude k ideální mrštnosti dopomáhat přeplňování. Motor bude naladěn na 250 koní a 420 Nm. To sice nejsou hodnoty z ranku těch nejostřejších zástupců kategorie, na svižnou jízdu by to ale mělo více, než dostačovat.
Nejsilnější motor bude vždy spojen s pohonem všech kol, což je veskrze dobrá zpráva. Už méně veselý je ale fakt, že přeplňovaný dvouapůllitr se bude prodávat výhradně v tandemu s automatickou převodovkou, což puristům jistě radost neudělá.
Spíše, než okresková zbraň tak bude nejsilnější verze trojky prostě jen hatchback osazený motorem, kterému nebude chybět síla za žádných okolností v běžném provozu. Takový vůz je sice lákavý, otázkou ale je, kolik si za něj Mazda bude účtovat. Už soudobé modely nejsou v rámci třídy zrovna nejlevnější.
A ještě mě napadá jedna věc. Silný motor, relativně lehké auto a přeplňování byly se specifickým stylem jízdy dříve receptem na překvapivě nízkou spotřebu. A pokud by tento dvouapůllitr navíc fungoval jako nové motory Sky-X, dost možná by šlo nakonec místo ostrého hatchbacku o volbu šetřílků. Ale to už předbíhám. Na to, jak to bude ve skutečnosti si musíme počkat do přístího jara.
11. června 2020, 22:24
8
Že bude jen s automatem je spíš lepší zpráva - čekal jsem, že tím háčkem bude to, že se nepodívá do Evropy.
11. června 2020, 23:53
0
No, měl jsem v Californii půjčenou Mazdu 3 z roku 2010 s 2.5L motorem a automatem a najezdil jsem s ní za víkend celkem dost a musím říct, že to působilo kvůli automatu překvapivě líně - i ve srovnání s mojí MX-5 NC 2.0. Takže za mě to je háček. Určitě by bylo lepší mít na výběr.
Samozřejmě lepší než nic, jako máme třeba smůlu s novým Legendem :(
12. června 2020, 10:15
3
Nechci být špatným prorokem, ale tohle se do EU podívá jenom přes šedý dovoz...
12. června 2020, 11:23
0
ad wdave_t
Tak zas hadam po 10 rokov uz tam daju trochu lepsiu spojku. Asi nie uplne PDK dvojspojku, ale hadam nieco sviznejsie nez tam bolo v nultych rokoch.
12. června 2020, 11:37
0
Řekl bych, že srovnání s 2.5l z roku 2010 není úplně namístě, to byla jiná konstrukce než skyactiv + tenhle bude mít turbo. Jinak to ale vypada, že tohle bude laděné spíš jako silný cruiser než hothatch.
12. června 2020, 13:33
0
Třeba Saab 900NG Aero taky nebyl zrovna hothatch, ale byl to turbobenzín s manuálem :) Taková receptura by byla fajn i dnes. Na druhou stranu si uvědomuju ironii toho co píšu a že ta automobilka už neexistuje :D
12. června 2020, 07:51
0
jediný normální silnější motor z US 6-ky a CX-9...
12. června 2020, 23:45
0
Libi se mi co Mazda dela. Cetl jsem ted nakou studii, ze s prichodem novych emisnich norem by se motory mely zase zvetsit. Mozna se pry vrati I 2 litrove a 2.5 litrove 6stivalce. To by mohlo byt fajn