logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Mazda3 dostane příští rok přeplňovaný dvouapůllitr. Je tu ale háček.

Stylový hatchback z japonska bude konečně trochu rychlejší.

Prakticky od doby, kdy se z nabídky hirošimské automobilky odporoučela Mazda3 MPS se spekuluje o tom, zda dostane důstojného nástupce a zda se automobilka vrátí do segmentu hot hatchů. Podle nejnovějších zpráv od zdroje napojeného na automobilku to vypadá, že by k tomu mělo dojít už příští rok. 

Do Mazdy3 hatchback si kromě stávajících variant motorizací půjde objednat i dvou a půl litrový čtyřválec, kterému bude k ideální mrštnosti dopomáhat přeplňování. Motor bude naladěn na 250 koní a 420 Nm. To sice nejsou hodnoty z ranku těch nejostřejších zástupců kategorie, na svižnou jízdu by to ale mělo více, než dostačovat. 

Nejsilnější motor bude vždy spojen s pohonem všech kol, což je veskrze dobrá zpráva. Už méně veselý je ale fakt, že přeplňovaný dvouapůllitr se bude prodávat výhradně v tandemu s automatickou převodovkou, což puristům jistě radost neudělá. 

Spíše, než okresková zbraň tak bude nejsilnější verze trojky prostě jen hatchback osazený motorem, kterému nebude chybět síla za žádných okolností v běžném provozu. Takový vůz je sice lákavý, otázkou ale je, kolik si za něj Mazda bude účtovat. Už soudobé modely nejsou v rámci třídy zrovna nejlevnější. 

A ještě mě napadá jedna věc. Silný motor, relativně lehké auto a přeplňování byly se specifickým stylem jízdy dříve receptem na překvapivě nízkou spotřebu. A pokud by tento dvouapůllitr navíc fungoval jako nové motory Sky-X, dost možná by šlo nakonec místo ostrého hatchbacku o volbu šetřílků. Ale to už předbíhám. Na to, jak to bude ve skutečnosti si musíme počkat do přístího jara.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

8 reagovat
Augi
11. 6. 2020, 22:24

Že bude jen s automatem je spíš lepší zpráva - čekal jsem, že tím háčkem bude to, že se nepodívá do Evropy.

0
wdave_t
11. 6. 2020, 23:53

No, měl jsem v Californii půjčenou Mazdu 3 z roku 2010 s 2.5L motorem a automatem a najezdil jsem s ní za víkend celkem dost a musím říct, že to působilo kvůli automatu překvapivě líně - i ve srovnání s mojí MX-5 NC 2.0. Takže za mě to je háček. Určitě by bylo lepší mít na výběr.

Samozřejmě lepší než nic, jako máme třeba smůlu s novým Legendem :(

3
motion
12. 6. 2020, 10:15

Nechci být špatným prorokem, ale tohle se do EU podívá jenom přes šedý dovoz...

0
ratan groch
12. 6. 2020, 11:23

ad wdave_t
Tak zas hadam po 10 rokov uz tam daju trochu lepsiu spojku. Asi nie uplne PDK dvojspojku, ale hadam nieco sviznejsie nez tam bolo v nultych rokoch.

0
Ča Snač Aj
12. 6. 2020, 11:37

Řekl bych, že srovnání s 2.5l z roku 2010 není úplně namístě, to byla jiná konstrukce než skyactiv + tenhle bude mít turbo. Jinak to ale vypada, že tohle bude laděné spíš jako silný cruiser než hothatch.

0
wdave_t
12. 6. 2020, 13:33

Třeba Saab 900NG Aero taky nebyl zrovna hothatch, ale byl to turbobenzín s manuálem :) Taková receptura by byla fajn i dnes. Na druhou stranu si uvědomuju ironii toho co píšu a že ta automobilka už neexistuje :D

0 reagovat
Jimi
12. 6. 2020, 07:51

jediný normální silnější motor z US 6-ky a CX-9...

0 reagovat
Cartman
12. 6. 2020, 23:45

Libi se mi co Mazda dela. Cetl jsem ted nakou studii, ze s prichodem novych emisnich norem by se motory mely zase zvetsit. Mozna se pry vrati I 2 litrove a 2.5 litrove 6stivalce. To by mohlo byt fajn

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte