logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Land Rover Defender má šanci na vzkříšení skrze movitého britského investora

Je to nějakých šest měsíců, co došlo k oné smutné události. Po 68 letech nepřetržité produkce byl definitivně zrušen legendární „Defík“.

Samozřejmě, že neměl současný modelový ročník příliš společného s původním vozem z roku 1948, ale i tak se jednalo o charakteristický britský off-road s pevnými kořeny a tuhým kořínkem. Jeho odchod rozesmutnil mnohé nadšence, jenže někteří smutní víc než jiní a někteří taky mají o dost víc peněz.

A tak se stalo, že se ozval Jim Ratcliffe. Chemický inženýr, v současné době podnikatel a CEO obrovské chemičky Ineos v hodnotě 4.2 miliardy dolarů. Tento pán, který jistě doma hlady neokusuje omítku, osobně jednal s hlavami Jaguar Land Rover a v jeho smělém plánu je vrátit Defender z mrtvých zpátky do výroby.

Jak to ovšem chce provést (a jestli vůbec provede) to zůstává drobnou záhadou. V současnou chvíli se vůbec neví, zda Ratcliffe od JLR vyzískává pouze intelektuální vlastnictví, či přímo nakupuje strojní vybavení na samotnou výrobu. Tak či tak je jisté, že jestli plán klapne, bude Defender opět vznikat a samozřejmě na britské půdě. Možná to nebude v původní továrně v Solihull, možná to bude pouze v omezené sérii a za víc peněz, ale vznikat bude.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
CerVus
13. 7. 2016, 12:31

Do mrtvoly se nemá kopat, ale ani by se neměla tahat z hrobu ve kterém měla být už pěkných pár let.

1
BigBang
13. 7. 2016, 14:06

to stejný můžeš říct o Gčku od MB...

0
CerVus
13. 7. 2016, 14:43

Ne, v tom za deště alespoň nezmokneš a v zimně nezmrzneš. Němci to auto drží s dobou, LR zapomněl 110 někde v osmdesátých letech.

0
JeepCH88
13. 7. 2016, 15:44

Si asi nejel offem z 80. let? :)
Defender, ale nikdy o luxusu nebyl, byl to vždycky hlavně pracovní nástroj do těžkého terénu a toho se drží.
Na luxus máš Range Rover.

0
CerVus
13. 7. 2016, 16:07

Mi ale neříkej, že to auto nejde udělat tak aby projelo vše co tenn defík zvládne, ale aby vevnitř bylo hodné roku výroby. Není třeba navigace a podobné nesmysly. Já mám na mysli takové ty maličkosti, jako funkční okna, těsnění kolem nich, fungující ventilace a nějaká ta izolace od počasí venku. Když už to auto stojí mega, tak po něm snad nechci tolik.

0
wlko
13. 7. 2016, 16:44

presne tak od auta za tie peniaze človek čaká niečo viac ako auto ktoré vyzerá ako keby si ho niekto vyrobil v garáži.

0
PeterLuk
13. 7. 2016, 17:43

Pravdou je, že na toto Defender vážne trpí a v tomto ohľade má bližšie k V3S než k iným modelom od LR: Ale tak to by sa snáš trochou snahy pri obnvoení výroby dalo nejak poriešiť. Otázkou je cena, predsa len, LR má aj iné modely, ale predpokladám , že tento pán bude vyrábať iba/primárne Defendra, a takto budú náklady vššie - pritom už predtým nebolo to auto lacné...

0
BigBang
13. 7. 2016, 22:02

Co tam není se nemůže porouchat :D Ano, trochu zaspali dobu s tím, že lidi nad 175cm maj problém se poskládat za volant a že tam občas prší. Ovšem co vím, tak puma se aspoň v tom zatékání poměrně zlepšila. Ohledně ventilace nevím o čem mluvíš. Starý defíky měly tu geniální věc - klapky pod čelním sklem, takže to větralo jedna báseň (puma o to s novou palubkou přišla) a topení nic moc teda, ale nic co by teplovzdušnej bufík nevyřešil :) Nicméně cenu by si vzhledem k poskytovaným kvalitám zasloužil tak 60% oproti tomu za kolik se prodával. Kdyby se namísto Solihullu vyráběl někde na východ od La Manche, tak by to asi nebyl problém.

0
CerVus
13. 7. 2016, 22:41

Jo, to je hezké mít na zimu bufík. Ale jeho účinnost dost sráží, když s tím autem jedeš 200km daleko a zvenku ti tam dveřmi profukuje. To je ideální na pěknou chřipku. Uprostřed auta vedro a u dveří zima.
To auto je prostě takový polotovar. Kdyby to prodávali jako kit car, tak by se to více blížilo realitě.

0
martin_100
15. 7. 2016, 01:37

Hele lidi tak mi napadá:
A nepřežil def tak dlouho právě pro všechny svoje nedostatky? Angláni sou docela magoři takže je docela možný že všechny tuty pochybení naopak u defa požadovali :-D
Proč by jinak stále vyráběli Morgan Threewheeler? Ta tříkolka ustrnula někde na přelomu 20. a 30. let a je díky tomu famózní... patrně stejnej příklad bude defík ale jen to zbytek evropy nechce pochopit :-D

0
CerVus
15. 7. 2016, 09:02

Tak toho Morgana bych do toho netahal. To je hračka pro zábavu, která v podstatě nemá obdoby. Deffender na druhé straně je offroad, která musí/musel čelit mnohem kvalitnější konkurenci. Hlavně mě nenapadá jediný důvod proč by si někdo pořídil defika a ne třeba 5D wranglera.
No naštěstí tohoe byl očividně blud a LR spekulace o prodeji popřel.

0
M P
15. 7. 2016, 09:11

Kdybych, čistě hypoteticky, byl někdy v situaci, že potřebuju podobně laděný stroj, Wrangler by byl mnohem příjemnější volba. Má jenom jednu nevýhodu, ale fakt jenom jednu, maličkou. A to skutečnost, že tohle je jenom koncept.

0
martin_100
15. 7. 2016, 12:20

Mno dobře CerVus ale to je furt tvuj subjektivní dojem. Jenže čísla prodejů a doby po jakouse tu auto udrželo ve výrobě mluví jinak. Pokud by to bylo vážně tak zlý tak by se def neprodával, tim pádem by nebylo moc rozumných důvodů ho vyrábět a dneskla už bysme na něj vzpomínali jen jako na veterána. Jenže ono se to ještě letos furt vyrábělo a prodávalo.... hmmmm tak mi vysvětli proč?

0
CerVus
15. 7. 2016, 12:25

Já to vidím, že ho primárně odebíraly armády. Jenže doba postoupila a nebezpečný, papírový offroad už není in. A další klíčový trh podle mě byla Británie protože tam jsou velcí patrioté a raději šáhnou po defikovi než po importu. V Africe nebo Jižní Americe je daleko populárnější toyota land cruiser, takže zbytek prodejů budou tvořit jen fandové.

0
CerVus
15. 7. 2016, 12:48


Land Rover Defender Europe sales:
1997 4.850
1998 5.428
1999 6.596
2000 7.350
2001 5.326
2002 7.446
2003 8.276
2004 9.006
2005 8.584
2006 8.663
2007 8.137
2008 8.089
2009 5.604
2010 4.117
2011 1.443
2012 971
2013 810
2014 1.147
2015 1.237

To mi nejpřííjde jako úspěšný model. Ty skoky napovídají armádním zakázkám....

0
martin_100
15. 7. 2016, 13:07

Inu dejme tomu že do roku 2011 to nebyly úplně zanedbatelný čísla když si vezmeme jak specifickej druh auta těžkej off je. Ano ty armády nepopíram.

0
BobAsh
15. 7. 2016, 14:02

Když pominu armády, je jeden z hlavních důvodů exiistence Defenderu to, že má "drsnou image". Je to stejný jako géčko - kdyby veškerou mechaniku z géčka zabalili do plastový kulatý kastle (která by v terénu klidně mohla bejt odolnější) s mnohem lepším interiérem a větším komfortem, tak to lidi nebudou kupovat, protože to NEVYPADÁ jako offroad. Velká část majitelů Defenderu si je kupuje kvůli image.

0
BigBang
17. 7. 2016, 21:10

a pak ho prodá, protože se v tom „nedá jezdit“ :D

0
martin_100
19. 7. 2016, 15:17

Mě spíš dostala příhoda známýho co si defa cca za 200 litrů koupil páč ho leta chtěl. Pak na parkovišti potkal typa ve funglový Q7 kterej se na defem rozplýval ve stylu: "Tyvole defíka sem vždycky chtěl" Tak mu odpověděl a proč sis ho nekoupil za tu olympiádu bys jich měl 10 :-D

0
BobAsh
20. 7. 2016, 01:30

Ze stejnýho důvodu, proč můj známej mluví o tom, že by si rád koupil Citroën DS21 a nemá na něj, když jezdí v novým Volvu XC60 Polestar. To nový Volvo je každodenní nástroj, Def nebo DS21 je hračka.

0
martin_100
20. 7. 2016, 20:46

To je jen výmluva. Pokud někdo jezdí autem kolem míče a dražšim a touží po střepu na 2 kila tak může svůj milionovej vůz vyměnit za půlmilionovej kterej mu bude sloužit stejně dobře a zbyde na hračku... teda pokud po ní vážně touží a jen tak nemele hubou ;-) Je to o prioritách....

0
BobAsh
20. 7. 2016, 20:50

Ano, pokud po ní nepřekonatelně touží, tak jo. Ale pokud by jí prostě jen chtěl a líbilo by se mu ji mít, tak chápu, že je pro někoho primární mít optimální daily driver a až někde hluboko za tím je mít věc, která sice neztrácí hodnotu, ale taky žere čas, peníze a energii.

0
PeterLuk
20. 7. 2016, 22:30

Každý má iné priority, každý má inú povahu. Ale niekto má odvahu na zmenu a niekto nie. Dnes máme vďaka internetu a slobode cestovania veľa príkladov ľudí, ktorí sa vybrali do sveta a prešli ho na bicykli, na Pionieri či na Trabantoch, sú ľudia, ktorí mali nato predať svojho moderného Bavoráka a presedlať na veterána a ľudia ktorí majú garáž plnú pokladov, ktoré chátrajú pod vrstvou prachu. Ľudia, ktorí si šroubik po šroubiku opravujú starý šrot a ľudia, ktorým sa auto rozpadáva preto lebo... Ako veľa iných vecí, je to len o ľuďoch.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte