načítám data...

Green Shitter: Nejlepší klasické Porsche?

29. ledna 2017, 09:11 14 komentářů M P

Každý z nás by si přál mít auto postavené přesně podle svých představ, mít své sny zhmotněné v dokonalý automobil. Chris Harris takové má.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Poslední dobou se to nejrůznějšími klasiky se znáčkem Porsche jenom hemží. Singer, Magnus Walker, Rod Emory a další zásobují automobilový svět svými více či méně volnými kreacemi na téma Porsche. Ať už se jedná o klasickou 911, nebo dokonce starší 356, zdá se, že je každý musí mít. Samozřejmě, tahle auta nejsou levná, a proto je nepotkáte až tak často, ale virus Porsche je velice nakažlivý a extrémně přenosný. U méně movitých se objevují příznaky sklíčenosti, nechutenství a sklony k depresím, které náhle ustupují, je-li postižený postaven tváří v tvář pouhé fotografii vozu s motorem za zadní nápravou. Ti šťastnější si potom mohou dopřát lék v podobě pořízení svého vlastního vozu, jehož nenapodobitelnou siluetu bez váhání rozezná každý malý kluk. Pokud sledujete facebook, víte, že Jan Červenka už má taky svoje, červenou 964, která právě podstupuje kůru se záměrem vykřesat ještě více radosti z jízdy už tak dosti emotivního náčiní. A aby ani Autíčkář nezůstal pozadu, i tady se začalo poslední dobou jméno Porsche skloňovat nějak častěji. Posledním napadeným je totiž náš oblíbený blogger, krab. Přesto, že jeho 911 je vodou chlazená, a má podivně rozteklá přední světla, můžete si být jisti, že krab je zrovna teď moc šťastný chlap. Nabízí se otázka, co na to asi tak říká paní krabová, ale to koneckonců není naše starost.

Co by ale mohlo být ještě lepší, než mít svou vlastní 911, je mít 911 postavenou podle vašich představ. Zapomeňte teď na to, že jste 911 nikdy nechtěli, protože sami dobře víte, že to je blbost. Vždycky jste ji chtěli. A teď si představte, že byste našli někoho, kdo ji pro vás postaví (tu nepříjemnou drobnost týkající se platby za takový vůz pro dnešek taktně přejdeme). Jak by vypadala vaše vysněná 911 nám můžete napsat do diskuze, nyní se pojďme podívat, co se stane, když se s podobným rozhodnutím ráno probudí člověk, který umí perfektně řídit, miluje klasická auta a Porsche zejména, a hledá zábavný vůz na víkendové projíždky.

Příběh tohoto zeleného Porsche je příběhem pevného pouta mezi člověkem a strojem, stejně jako příběhem odloučení a následného shledání. Původní myšlenka zněla jasně: postavit klasické Porsche s výkony moderního. Zní vám tento recept povědomě, skoro jako Singer? Netuším, do jaké míry měla tvorba zelené 911 vliv na vznik Singeru, ale pravdou je, že Green Shitter, nebo také Kermit, jak se zelené auto nazývá, spatřilo světlo světa v roce 2008, a zhruba ve stejné době vznikl Singer Vehicle Design. 

O co se vlastně v případě Green Shittera jednalo? Nemělo se jednat jenom o rychlé auto, ale o precizní okreskový nástroj, tedy auto lehké a dostatečně výkonné. Celé to je okořeněno skutečností, že se opičák Harris dlouhá léta přátelí s Richardem Tuthillem, což je náhodou specialista na úpravy všech možných Porsche pro automobilové soutěže. Lepšího člověka pro svůj vysněný projekt by Chris těžko hledal. Základem pro stavbu tedy byla kastle připravená na rally, samozřejmě s klecí uvnitř. Tuhostí údajně daleko překonává tehdy aktuální model 911, tedy 997. Znalcům Porsche jistě neuniknou značně rozšířené zadní blatníky, narozdíl od 911 RS však chybí známý spoiler, označovaný jako duck tail/kachní ocas. Karoserie je totiž zpracována po vzoru 911 ST, což byla závodní verze z let 1970-71, ovšem Harrisovo auto nosí karoserii z roku 1972, nejedná se tedy o originální úpravu, výsledek je přesto geniální. O vhodnosti zelené barvy rozhodněte sami, opičák má zkrátka pro zelenou trochu slabost.

Vůz je poháněn šestiválcem o objemu 3.4 litru, a jeho 320 koní nemělo s autem vážícím pod tunu příliš práce, ostatně v přímém dynamickém srovnání s tehdejší novou M3 mělo Porsche navrch. Kliková skříň byla upravená pro větší odolnost, přibyly kované písty, nebo závodní olejový systém s oddělenou nádrží. Zvolená převodovka prý nutně musela být G50 známá například z modelu 930, nebo v upravené verzi z modelu 964. Auto jezdilo na plně nastavitelném podvozku EXE TC, což jsou specialisté na závodní a rallyové systémy odpružení. Interiér auta se držel jednoduchého receptu funkčnosti, který mu dává velmi čistý a úhledný vzhled.

A ten zajímavý příběh o rozloučení a shledání? Inu, Chris Harris je známý tím, že auta miluje, ale také je často prodává. Ani slavné GT3 4.0 RS mu nakonec nevydrželo a šlo z domu. Podobně to bylo i s Kermitem, ačkoli snad tohle auto mělo nejblíž tomu, aby si jej ponechal. V roce 2008 Harris odchází z Autocaru, pomáhá založit Drivers Republic, a také prodává své milované zelené Porsche. Sám toto období nazývá jako ‘doom of 2008’. Kam putoval zelený poršák? Nikam jinam, než do Švýcarska.

V roce 2015 se však na sociálních sítích objevila fotka zeleného Porsche znovu, a to na Harrisově twitteru. Fanoušci už tušili, odkud vítr vane. Porsche totiž bylo po letech opět na prodej, a Richard Tuthill přemluvil Harrise, aby jej koupili nazpět domů. A tak se Green Shitter a Harris opět potkali. Důkazem, jak moc své Porschě měl rád je i skutečnost, že po celou tu dobu bylo v jeho profilovém obrázku na twitteru. Auto prošlo lehkým servisem a opět dělá radost svému původnímu majiteli. Jeden by skoro řekl, že je to až dojemný příběh, krásně však ukazuje, že mezi člověkem a autem může vzniknout velice pevné pouto. Taky bych to chtěl někdy zažít.

 

Máte za sebou taky podobný příběh o shledání se svým bývalým autem? Podělte se v diskuzi!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
29. ledna 2017, 10:34
1

Krásná 911. Tohle video už znám dlouhou dobu a vtipný je tedy, že se vrátilo zpět! Móda "restomods", což jsou klasická auta upravená do modernějšího, schopnějšího provedení než originály je víc než zajímavá. Ať už Ian Callum a jeho MK2 Jag (4.3) , nebo firma Alfaholics, úžasný kalifornský Singer a nebo britský Autofarm...
Na "Ibalgin" Honzy Červenky jsem se kouknul. Bude to paráda až to bude. Porsche typ 964 je taková ta opravdu poslední skutečně stará 911, taky už delší dobu neplatí za tu lacinou 911...

A Nebojte, Autíčkář nebude pozadu! "Sally" 911 napjaťe čeká na hezčí počasí. Zatím dostala v jednom teplejším dni pořádné umytí a navoskování. Na další akce holt čekáme až bude zima pryč.

reagovat
Woyta
29. ledna 2017, 19:19
2

Restomods mam rad. Sam si ted s necim hraju, Jen urady nam nepreji. Jen zapsat vetsi kola je legalne neresitelny problem.

Ča
Ča Snač Aj
29. ledna 2017, 19:53
0

Dekra?

krab
29. ledna 2017, 20:19
1

Musím říct že Dekra , konkrétně STK na Praze 4 jsou dost hnidopichové! ( nebudu psát sprostá slova :-D)
Když jsem tam byl jen na evidenčce loni s BMW Z3 Coupe, tak jejich technik řešil že mám pneu Goodyear a v TP psaný buď Dunlop nebo Michelin, navíc typy co už se ani dneska nevyrábí. Je to 18let starý auto. Přitom rozměr a rychlostní index naprosto přesně podle velkýho TP. No a mrknutím do TP teď nově od 996, stejnej problém. Prostě český úředník přepsal doslovně z původního německýho TP (mám ho taky) přesně vše co tam bylo.

Tak doufám až za ca rok a něco budu muset s oběma autama na STK jestli mě bude někdo prudit a radit koupit si už dneska neexistující pneumatiky :) ... snad ne.

Takže úplně chápu, že nechat si zapsat jiný kola bude opruz par excellence!

Ča
Ča Snač Aj
29. ledna 2017, 20:49
0

Já s nimi zkušenost bohužel eh naštěstí nemám a asi nikdy mít nebudu, ale co tak sleduji, musí to být peklo. A ceník mají taky moc fajnový

H_F
29. ledna 2017, 22:00
0

zajdi si do alcaru nebo mistniho pneuservisu kde mas dobry vztahy, vem sebou tak par tisic a popros o typovy list na danou velikost kol
s timto jiz pak staci dojit na urad nechat zapsat zmenu do tp
nebo na to muzes srat, jednou za dva roky se clovek z prezouvani kol nezblazni

Franz Kafka
29. ledna 2017, 22:25
0

Krab: Stejná zkušenost z Června z Chodovce (předpokládám na P4 jediná DEKRA)jejich "technik" mě nevlídně vyhostil z haly kvůli tomu že Ibiza Cupra měla na zadní nápravě jiný rozměr než v předu a navíc ten rozměr vzadu není zapsaný v TP v tom přesném znění jaký disk a pneu je na vozidle nainstalováno(jeho slova) Zajímavé bylo, že v Mělníku na STK to potom normálně prošlo. Opruz to bude určitě, ale celkem dobře se to dá zařídit přes p.Stehlíka, ale mám pocit, že dělá jen BMW, Range a Jaguary a nejen kola.

Rien
29. ledna 2017, 23:21
0

Na chodovci jsem taky s e32 neprosel s originalnima kolama, protoze driv nekdo podelal dovoz a nedopsalo se tam vse. Jeste mi pak rekli, ze na tech kolech co jsou v tp by to vypadalo fakt divne jak by to bylo uzky.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
30. ledna 2017, 13:29
0

On ještě někdo jezdí dobrovolně do Dekry? Když jsem si před lety dovezl z USA Mustanga, tak po mně chtěli zrcátka, sklopitelný ke karoserii. Ať si je buď vyměním nebo ať si nechám udělat nárazovou zkoušku ve výzkumáku, kde mi ty originální z fabriky urazí a zjistí, jestli se ulomily podle předpisů. Tak jsem si zaťukal na čelo a zase šel.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
30. ledna 2017, 13:32
0

H_F: Typový list je fajn, pokud máš normální auto. S atypickým autem, který se tady oficiálně neprodávalo, jsi v pasti. Už jsem taky zažil. S úřadama je to labůžo.

Woyta
31. ledna 2017, 23:01
0

Na E36 jsem na slovenskem foru nasel dokument s povolenymy rozmery a typy disku primo od BMW. Zasel jsem s tim na uradm vybrali jsme par pro me zajimavych rozmeru (opsat vse by znamenalo asi 50 rozmeru) a za50kc jsem je mel v TP. Na Nissan budu muset jit asi cestou falesneho TP. (nejlevnejsi varianta) Stoji cca 1500 a dekra se vam nevrta v aute. Staci jen poslat typ disku + rozmery a prijde vam typovy list primo pro vase auto.

HT
HTR
29. ledna 2017, 16:24
0

Asi bych se držel při zemi stačila by klasická 964 v Rubystone red nebo Mintgrün, s náhonem jenom na zadek, bez střešního okna, v manuálu a s řadící pakou od pana Onassise z Německa, a možná bych ještě šáhl po decentní předním lipu od Rufu, nejspíše by vypadala skoro stejně jako ta od Briana majitele Fa Rotiform, tak nějak ho podezřívám, že všechny ty retro ála 911 ráfky vyrábí hlavně kvůli sobě.

reagovat
FamArt
29. ledna 2017, 17:47
0

to si vystihol



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem