načítám data...

Ford Fiesta nové generace oficiálně

30. listopadu 2016, 09:30 20 komentářů Dominik Valášek Novinky

Ford na speciální události představil Fiestu nové generace. Zevnějšek zůstal prakticky stejný, ale přesto se jedná o zcela nové auto.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Podíváte-li se na novou Fiestu zepředu, nenaleznete příliš rozdílů oproti té současné, odcházející. Světla působí o něco uhlazenějším dojmem, ale celkový kukuč zůstal, stejně jako rozměrná mříž chladiče, evokující sporťáky od Aston Martinu. Jenže tady podobnosti exteriéru končí a třeba horizontální zadní světla napoví, že se pod vnější slupkou jedná o zcela nové auto.

Zajímavý je přitom způsob, kterým Ford novinku představil. Fiesta se totiž ukázala ve čtyřech různých variantách, lišících se částečně vzhledem, výbavou, úpravou interiéru a vlastně celkovým pojetím. Na fotce je první zleva horká novinka s názvem Active, posouvající Fiestu k těm zákazníkům, kteří touží po prťavém crossoveru. Oproti zbytku je Active vyšší, má plastové ochranné lemy podvozku a také střešní nosiče. Jako druhá zleva je sportovně laděná Fiesta ST-Line, přinášející sportovně střižený přední nárazník, jiná kola, mříž chladiče a samozřejmě doplňky v interiéru. Vedle ní stojí bílá luxusní verze Vignale, směřující na movitější zákazníky, očekávající luxus i od malého městského auta. Vignale je především o vnitřním prostoru, kde se objevují lepší materiály, sedadla a výbava. No a úplně vpravo je „obyčejná“ verze Titanium, tedy jedna z klasických, nepersonalizovaných Fiest, kterých bude ve výsledku největší procento.

V rámci modernizace proběhla uvnitř vozu velká tlačítková čistka. Prostor mezi řidičem a spolujezdcem je o celých 20 fyzických tlačítek „lehčí“, což pochopitelně vyústilo v rozšíření infotainmentu. Vrcholnou položku v této oblasti tvoří systém Sync 3, jehož osmipalcový dotykový displej ční trochu „na hulváta“ z prostředka palubní desky. Z nových prvků výbavy stojí za zmínku třeba obří prosklená střecha nebo prémiový audiosystém Bang & Olufsen.

Je trochu škoda, že spoustu technických detailů si Ford nechal zatím pro sebe a vypustí je až před samotným vstupem na trh, plánovaným na polovinu příštího roku. Zatím tedy není známa ani kompletní paleta motorů, ačkoliv zcela upřímně, co by tady mohlo být za překvapení. Benzínové motory budou složeny převážně z přeplňovaného tříválce EcoBoost a doplňkem jim budou vznětové čtyřválce Duratorq.

Jediný uveřejněný technický detail zní poněkud hrozivě a týká se nového systému, který by měl u určitých verzí litrového EcoBoostu šetřit přibližně 6 % paliva. Tříválec od Fordu bude jako první svého druhu vypínat při klidné jízdě jeden válec a jezdit na dva. Tak si tak říkáme, jestli to za tu jednu deci ušetřenou při normovaném měření vůbec stojí.

Co se sportovní Fiesty ST týče, tady zatím žádné nové informace nemáme. Vypadá to, že si ještě pár let budeme muset vystačit s ST současné generace, prodávaným po boku nové Fiesty.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

M P
30. listopadu 2016, 18:36
0

Hurá. S novou Fiestou zlevní současná generace, což znamená, že si budu moct konečně dovolit tu předchozí :D Vignale a Titanium ještě pochopím, i současné vozy se tu a tam dají najít ve výbavě Individual s dvoubarevným koženým interiérem, ale existence verze Active je mi záhadou. Ale když to bude někdo kupovat, tak proč ne.

reagovat
krab
30. listopadu 2016, 19:42
0

FIestu mám taky rád. A ta aktuální verze je vyloženě moc pěkný auto. Takový hravý i v obyč verzi. Ve skutečnosti mi to připomíná, že v kategorii nových přibližovadel tíhnu k vlastnictví auta třídy supermini, protože skoro všechny ty auta v té třídě jsou příjemný a hravý na ovládání. A prostoru nabízej de-fakto víc než čtyřkovej Golf. Takže proč kupovat nižší střední a střední třídu!

Měl jsem rád Mazdu 2 ( ne tu vysokou, ale ta co přišla po ní) a s motorem 1.4 85k to byl docela zábavný auto. Teď jezdim v Yarisu aktuální generace a i když je to tupější než Mazda, pořád je to zábavnější řídit než něj nějakej já nevím Rapid či co... A navíc to má bezva převodovku Multidrive ( principielně variátorovou) která je super do města a tak..

No, a snad se u Fordu překonají a v téhle verzi představí konečně Fiestu RS , nejen ST. Recept by byl jednoduchej. odvážnější barvy, nějakej spojler a nacpat tam 2.0 Ecoboost z Focusu ST. No a trochu to celé vyladit podvozkově jak to Ford většinou umí. To by bylo skvělý auto! Nějakých 1250kg a 250koní (270 při overboostu) s nějakou sofistikovanou přední nápravou typu RevoKnuckle a samosvorný diferenciál.
Cenovka : 649000 korun českých

A je to, máte novinku doplňenou i o technické údaje :)

M P
30. listopadu 2016, 21:04
0

Přiznám se, ač si mě kvůli tomu někteří dobírají, třídu supermini jsem si opravdu oblíbil. A pomohla tomu právě pětistovka,auto ještě menší. Malé lehké auto většinou znamená elementární radost z řízení, jakkoli DNA těchto aut většinou mnoho zábavy neslibuje. Ale fyzika jen jedna, člověk nepotřebuje mnoho koní, široké pneumatiky a vysoké rychlosti, aby se trochu pobavil. Jen se to nesmí přehánět, jinak se cestou z globusu rozletí rohlíky po celém autě :)

krab
30. listopadu 2016, 21:40
0

Přesně tak :) Vůbec to, že tě napadne s tím nákupem profrčet kruháč od kaufu ještě dvakrát když je třeba náhodou namoklo...

Sportovní auto ti to sice nenahradí, ale pokud člověk má mít něco na denní pojížďky, tak už mě pustila chuť vozit zadek v ojetým autě vyšší střední třídy, lepší je daleko novější bezproblémový auto třídy Supermini. Často I běžný verze těch aut maj kolem 100koní, ale protože váží většinou tak 1.1tuny nepůsobí to lenivě, naopak.

Za plus/mínus 150 seženeš v krásným stavu právě nějakou takovou Fiestu 1.6 VCT nebo alespoň 1.4. Sice se dá vymyslet hromada jinejch alternativ až by člověk měl z toho hlavu jak pátrací balón, ale pokud bychom doma nepotřebovali denní běžný auto ve spojení s automatem, tak bych asi zůstal u Mazdy 2 nebo právě Fiesty.

....jenže, kdyby ... to mohl být manuál, tak bych stejně asi v reálu šel vyzkoušet verzi ST a za tu asi nakonec připlatil. Na druhou stranu ty stojí nové kolem 450 a ojeté ještě skoro nějsou. Takže je to zas na druhou stranu sakra rozdíl.... Hlava by asi řekla, kup zachovalou ojetou Fiestu 1.6 VCT se 120koni, asi něco jako tohle, I když taky by to mohlo stat teda trochu míň, takovej prcek :) : https://www.sauto.cz/osobni/detail/ford/fiesta/17062803?goFrom=list

beastar
30. listopadu 2016, 21:44
0

Ono Fiesta vždycky byla ve své třídě opravdu dobrá z dnešního pohledu působí opravdu až křečovitě když člověk srovnává ročník 1976 a tuhle poslední generaci i když základní motorizace se dobou a účelem moc nemění. Nejsem zrovna příznivcem těchto krabiček na kolech až na vyjímky jako je Mini JCW to sem řídil a až na ten hluk v celém autě a takovou syrovost to bylo super, Ibiza Cupra (6L) mě bavila a je to jediné auto co sem chvíli měl možnost vlastnit, Fiat 500 to je takový nezmar a samozřejmě Clio to sem měl teď po dlouhé době v létě pučené na Madeiře s trhačem asfaltu 1.2 16V ale tam to stačilo a bylo to super svezení. S Fiestou bohužel nemám praktickou zkušenost ale asi chápu proč to lidi kupují i vzhledem k tomu jak nám to vyrostlo do krásy a prostornosti akorát ten přívěs by mi to pořád neutáhlo ,D

beastar
30. listopadu 2016, 21:45
0

"Jediné opravdu malé auto" k té Ibize ... To že tady chybí editace příspěvku je v dnešní době trestuhodné i ten předpotopní "disqus" ji má :)))

M P
01. prosince 2016, 08:50
0

No nic, gumová hadice přijde zas jednou ke slovu, a pokusíme se její jemnou aplikací přimět redakčního IT k poslušnosti :) Uvidíme, co se s tím dá dělat.

beastar
01. prosince 2016, 11:54
0

:))) Ne vážně bylo by to super kdyby to šlo přece jen někdy něco napíšeš a minutu potom to chceš doplnit nebo třeba formulovat méně ostře nebo píšeš na mobilu a vyťukáš hrubost jako Fyesta:) atp

M P
01. prosince 2016, 12:00
0

My bychom to určitě chtěli, otázkou je vytíženost redakčního IT oddělení. Bylo mi sděleno, že je to aktuálně na seznamu priorit, jen poněkud vzadu.

beastar
01. prosince 2016, 12:05
0

Hale já tomu rozumím jestli na to je jeden člověk maximálně třeba dva tak na webu tohoto rozsahu je pořád co dělat a taky je mi jasné že to nebude věc na jedno kliknutí. Neejsem jediný kdo to bude vítat s povděkem.

jc
01. prosince 2016, 15:37
0

Ja jsem teda proti editaci. Ono se to da vyuzit pro opravu pravopisnych chyb nebo taky prekrucovani historie/diskuze. I kdyz se to omezi na editaci prispevku, na ktere jeste nikdo neodpovedel, i tak to prinasi zmatky (nactes clanek a nez ho doctes, posledni komentar dole se zmeni).
Snad si to po sobe umime precist nez zmackneme tlacitko ne? A pokud zmenim nazor, klidne to priznam.

beastar
01. prosince 2016, 16:08
0

To já taky nicméně několikrát se mi na mobilu stalo že díky problematického posouvání displeje a ještě textu sem odeslal nedokončenou věc a čte se to dost špatně po sobě když máš delší text. Na pc je to ok ale na Disqusu můžeš editovat a problémy to nepůsobí a je to platforma co využívá pro diskusi stovky webů. Ta změna názoru je podle mě okrajivá věc a není problém povolit třeba jednu editaci nebo přidat naposled změnil ... Je to jako říct na co schody když tam každý zdravý člověk vyšplhá po laně;)

beastar
01. prosince 2016, 16:12
0

Viz.: poslední příspěvek z mobilu a automatické dokončování slov mám asi jeden z největších displejů co mobily mají a číst to po sobě jde.... Ale no zkus to zdržuje to a vůbec kdo by chtěl něco takového dělat v době spěchu.

Ronin
30. listopadu 2016, 23:15
1

Pre mňa je to teda celkom prúser.Z fotiek to auto vyzerá "príšerne".Resp.dobre na malé auto,zle na fiestu.Je to nejaký mišmaš Hyundaia a Kie.Ale možno si musím len zvyknúť.Mimochodom,ako to teraz bude s Fiestou WRC 2017? K ktomu ešte ako sa tie autá majú zmeniť.Či sa im oplatí stavať na "starej".

reagovat
JayK91
01. prosince 2016, 14:03
0

V rallycrossu a podobně začal řádit Focus RS takže hádám, že to takhle bude i v dalších soutěžích anová Fiesta wrc nebude... ale možná se pletu?

Regular John
01. prosince 2016, 20:10
0

Fiesta WRC 2017 už existuje a vychází vzhledově z nové Fiesty.

Vo
Vojta
30. listopadu 2016, 23:21
0

S těma mrňosema souhlasím. Já provozuju Swifta 1,2 (poslední model) a před tím jsem měl zběsilou ledničku Ignise Sport (1,5 110k) a to bylo parádně hbité, jen mělo moc krátkou pětku. Swišť není tak hbitej (motor je přiškrcenej, proti Splashi je to sakra znát). A už pokukuju po novým Ignisu či lépe Swiftu Sport... Nemám rád velký auta, ne že bych je lidem záviděl, ale nějak se mi s nima blbě jezdí... Všude se protáhnu, zaparkuju, jezdí to za nula nula prd, a pobavím se i v legálních rychlostech. A že má Swift malej kufr? Nevěřte tomu :D

reagovat
JayK91
01. prosince 2016, 13:59
0

swifty se už jen doprodávají zásoby (minimálně u sportu nejsou už nové objednávky), takže pokud chceš fungl nový tak si naneštěstí budeš muset počkat na novou generaci (u sportu s 1.4 turbo)

Vo
Vojta
01. prosince 2016, 18:14
0

Však já vím ;-) Mám toho současného ve verzi SE. Ta 1,6 ve Sportu je perfektní avšak i Boosterjety se Suzuki povedli. Je až zarážející, jak třeba ten malý tříválec 1,0 v Balenu jede... Takže o SSS s 1,4T nemám strach a čekám naň :D I když mě láká i ten Ignác, jen lépe s tím litrem, ale to asi nebude...

JayK91
01. prosince 2016, 13:57
0

současná Fiesta je tak sexy, že se ve Fordu neovládli a prostě ji znásilnili. A proto teď vypadá jak po dvojnásobném porodu...

Přední úzká světla se ještě dají přežít, ale ten zadek ... jsem zklamán, byť je pravda že některé servery a informace mluvili o tom že Fiiesta končí a náhradou v segmentu bude Ka+ ... takže ve výsledku je to asi ta lepší možnost toho jak to dopadlo ... ale stejně, jak říká Matěj ... super že ta současná zlevní :D

jedinou nevýhodou tak na současné Fiestě bude, že nebude mít torzní tuhost té nadcházející :( ... což asi bude vadit hlavně u ST... ale kdo ví? :D

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem