Zcela konkrétně je současné Punto na trhu dlouhých 12 let. Ve světě aut znamená 12 let hroznou spoustu pokroku ve všech směrech, takže není divu, že v mnoha ohledech už Punto „nedrží basu“ s konkurencí. Jedním z těch ohledů je i bezpečnost, neboť jak se ukázalo, podle současných norem je Punto přinejmenším nevyhovující.
Po dlouhatánské době na trhu, prošlo si Punto třetí generace vůbec poprvé nárazovými testy Euro NCAP a odneslo si odtud vskutku tristní ohodnocení – nula hvězd z pěti. To je dané jednak nepříliš dobrou pasivní bezpečnostní, jednak i absencí jakýchkoliv jízdních asistentů. Bez něj už to na pět hvězd prostě není.
Smutné je, že se Punto stává za dobu aktuální metodiky Euro NCAP vůbec prvním autem, které si nula hvězd vysloužilo. Je proto oficiálně deklasováno v zásadě jakýmkoliv autem, které konsorcium Euro NCAP otestovalo od uvedení současného bodovacího systému v roce 2009.
A jaká jsou tedy konkrétní čísla? Punto vybavené benzínovým motorem 1.2 litru o výkonu 65 koní dostalo 51 % za ochranu dospělých cestujících a dokonce jen 43 % za ochranu dětí. V oblasti ochrany chodců si Punto vysloužilo 52 %, a jak bylo řečeno, za jízdní asistenty si odnáší 0 % – žádné totiž nemá.
Takže ano – Punto je sice velmi staré a tak lze s jeho neaktuálností do určité míry počítat, ovšem vyvstává otázka, jestli by s tím Fiat nechtěl začít něco dělat. Jen málo aut je totiž aktuálně na trhu tak dlouho, jako právě Punto.






feci
14. 12. 2017, 14:45Zabudli ste dodať, že 0 dostal pre absenciu hocakých asistenčných systémov. Ak by toto kritérium nebolo brané v úvahu Punto by dostalo 2*.
Veny22
14. 12. 2017, 15:31Skoro na každem webu o autech se tohle řeší. Podle mě je to nafouknutá bublina, kdy si po přečtení popisku člověk řekne, jak je to Punto vlastně smrtící auto. Faktem nícméně zůstavá, že většina aut z doby kdy Punto bylo aktuální, by dopadlo úplně stejně, tedy Nula hvězdiček. Souhlasím ovšem s tím, že je smutné vidět jak Fiat neustále dělá variace na 500 než aby uvedl nové Punto. Stejně jako tahle "aféra" je nesmyslná i metodika hodnocení Euro NCAP, kdy se bezpečnostním asistentům dává až božský význam. Radši bourat v autě které bude mít tři hvězdy jenom díky absencí těchto asistentů než v autě s pěti hvězdičkami které slabši pasivní bezpečnost dohání asistenty.
JayK91
14. 12. 2017, 19:26Smysl mi nepobirá proč je na autičkáři několik článků o tom jak lidi nemaj věřit hvězdičkám NCAP, v dalších x člancich to některy z redaktoru zmini v ramci tematicke diskuze a pak tady přistane v novinkach takove bahno ...
zrovna od autičkáře bych čekal spíš članek ve stylu "Mnoho povyku pro nic, aneb další dukaz o zrudnosti NCAP" ... jsem zklamán :(
Honza123
15. 12. 2017, 10:34Jestli mam spravne informace, ta Euro NCAP testy se delaji od zacatku za stejnych podminek (stejna rychlost, stejna prekazka). Staci se podivat skoro na jakekoliv auto vyrabene pred rokem 2000 a je videt, ze se pri celnim narazu vyrazne zdeformuji A sloupky, strecha, casto i prah, nebo se pootevrou dvere u ridice. Nic takoveho se u Punta nestalo. Takze hvezdickove hodnoceni je nejlepsi uplne ignorovat, jedina vypovidajici vec jsou videa crashtestu
Pro srovnani crashtesty prvniho Citroenu C5 a Peugeotu 406, oboje z roku 2001:
rock
15. 12. 2017, 14:23Kdysi ještě bývalo hezkým zvykem zvěřejňovat schematickou postavičku testovací figuríny s vyznačením poškození. Teď už to nevídám, tak se asi předpokládá, že řidič odejde bez odřenin ve všech případech. Pokud je tomu tak, tak je to milý progres...
XTad
16. 12. 2017, 14:57Jenom pro uplnost. Aktualni 5* Yaris ma z celniho narazu s prekrytim 6 bodu, z narazu celou siri 5.8. 0* Punto 6, resp. 6.1.
Ronoath
16. 12. 2017, 20:13Takový bulvár bych tu nečekal... Nadpisy se škodovkou už negenerují přístupy?