načítám data...

Facelift Volkswagenu Golf – silnější GTI a chcípání při puštění plynu

10. listopadu 2016, 17:26 9 komentářů Dominik Valášek Novinky

Možná si teď říkáte, že máme špatné fotky, ale nemáme. Tohle je opravdu Golf po faceliftu, jen to na něm není moc vidět.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

V rámci ražení filozofie „Když se to nekazí, nech to být“ vypadá Golf současné generace po faceliftu prakticky stejně, jako před ním. Novinkou jsou jen pozměněné přístupy vzduchu v předním nárazníku a také tenká chromovaná linie, která auto opticky o píď rozšiřuje. Nová jsou také světla, nikoliv však tvarově, ale technikou. Zadní lampy svítí LED diodami u všech verzí, u předních nahradily LED světlomety příplatkové bi-xenony. Rozumné je také přesunutí radaru pro tempomat a bouracího asistenta za znak Volkswagenu. Až doteď byl radar umístěn úplně vespod v nárazníku, což si přímo říkalo o to, aby dostal kamenem odhozeným od náklaďáku.

Facelift interiéru se nese ve velmi podobném duchu, takže i tady spíše přibývaly technologie, než aby se měnil vzhled a uspořádání. Před řidičem se může nyní nacházet místo budíků jen velký displej, který si Golf vypůjčil z aktuálního Passata, a který nabízí několik režimů zobrazení včetně velké mapy. Infotainment na středovém panelu je nyní zcela prost tlačítek (a taky kolečka na ovládání hlasitosti, které nám chybí už teď), zato nabízí jako první v segmentu ovládání gesty.

Novinky se ale týkají i těch technických prvků, které reálně zasahují do jízdy. Máte-li automat, umí se Golf sám probíjet kolonou, zatímco vy můžete jen sedět a koukat do blba. Umí také sám couvat s přívěsem, přičemž pozici přívěsu za autem ladíte ovladačem od zrcátek. Všechny tyto serepetičky pochází z většího Passatu, stejně jako nouzový asistent. Když při zapnutém adaptivním tempomatu a vedením v pruzích za volantem usnete, nebo vás třeba klepne, auto samo rozbliká varovná světla a zastaví.

A teď už konečně motorizace. Golf jako první z koncernu obdrží dříve představenou novinku, kterou je benzínový čtyřválec 1.5 TSI Evo, nahrazující starší 1.4 TSI. Motor bude nabízen ve dvou variantách. Ta silnější má 150 koní a „pouze“ vypínání dvou válců při ustálené jízdě. Ta slabší s přídomkem BlueMotion má 130 koní a jen co pustíte při jízdě plyn (s automatem) chcípne úplně. Ale zase má ve světě papírových měření kombinovanou spotřebu jen 4.5 litru, což se určitě vyplatí.

No, možná nás víc zajímá, jak si polepšily sportovní verze GTI. Standardní GTI mělo doteď 220 koní, nyní má ale 230 koní. A GTI Performance mělo doteď 230 koní a nyní má 245 koní. Otázkou zůstává, zda podobným způsobem posílí i vrcholný Golf R. Dozvědět bychom se to měli příští týden na autosalonu v Los Angeles.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

podvlada
11. listopadu 2016, 11:34
1

Jak při úplném chcípnutí funguje posilovač řízení a brzd, případně - celá elektronika (které zřejmě není málo) pak funguje jen z baterie? Přijde mi, že takové spolehlivější a bezpečnější řešení je pouze vypnutí vstřikování, ale je mi jasné, že pak auto více brzdí, když přetlačuje motor, tady jede v podstatě na volnoběh. Jen se mi nějak příčí představa jet s autem na volnoběh s vypnutým motorem, ať už je za tím sebesofistikovanější elektronika a jakkoliv se to nedá srovnávat se starou š120, kde podobný systém fungoval otočením klíčku zpět.
V souvislosti s tímhle (a nejen tímhle) ekořešením by mě zajímal reálný dopad na ekologii, protože nižší spotřeba ještě nemusí znamenat, že je to víc eko, že. Jen pro doplnění, to jak je co eko mi fakt netankuje, samozřejmě je fajn, že se za stojícím autem dá dýchat, ale čeho je moc, toho je příliš. K čemu je, že to auto žere 4l/100km, když k tomu, aby ho vyrobili, spotřebovali víc fosilních paliv a propálili CO2 víc, než kdyby to auto nechali jak bylo a žralo 6l/100km... Samozřejmě to přeháním, ale asi všichni ví, jak to myslím.

Ještě pro odlehčení, kamarád se na FB děsně chlubil, jak ve Švédsku nebo kde měli ve fastfoodu u nabídky uvedeno, kolik CO2 bylo vyprodukováno při přípravě jednotlivých jídel. Tak uvedl, že si vybral jen nějaký miniburger, u kterého byla polovina CO2 co u ostatních. Určitě mu to na zbytek dne stačilo a neměl potřebu se za pár hodin dožrat něčím dalším, ve výsledku s daleko větší produkcí CO2. Určitě nebyla možnost si někde vedle koupit třeba okurku, která CO2 při svym růstu možná ještě snížila a ve výsledku by ho to vyšlo levnějš (ty peníze asi taky musel nějak vydělat, při čemž se určitě taky vyprodukovalo nějaký to CO2). Určitě nebyla jiná možnost, než tam letět letadlem, kde jsou produkce CO2 trochu jinde než u miniburgeru.

Jen jako taková analogie k té úspoře. Stejně jako nedávný článek o extrémní dani z emisí pro jednoho pána, co si naivně koupil elektrovůz. A tak dál, a tak dál...

reagovat
krab
11. listopadu 2016, 12:17
0

Mě to taky zaujalo jak to technicky funguje. Navíc Golf nevyužívá klasický automat s měničem točivýho momentu, ale dvojspojkovou manuální (principielně) převodovku ( DSG). V některejch USA autech a nebo třeba u Wartburga byla tzv. volnoběžka ( u něj kvůli tomu, že dvoutakt při brždění motorem nemaže). Jenže DSG nic takovýho nemá. Takže tam když vypnu motor, bude se dál jak motor tak převodovka otáčet. Tzn. že by běžel nasucho. Celej system musí fungovat nějak jinak. Pravděpodobně systém vyřadí elektronicky na neutrál, chcípne motor ale posilovače brzd a řízení budou poháněné z baterie. No jo, ale brzdy jsou posilované ( myslim snad stále) podtlakem ze sání motoru (benzínový motor). U dieselu je použita vakuová pumpa. Pravděpodobně tedy musí být ten Golf vybavený nezávislou elektrickou vakuovou pumpou, která dodává podtlak nezávisle na spuštěném motoru. Ale zajímal by mě fakt ten způsob jak to vyřadí.
Já bych takovej systém využil maximálně tak v koloně z Baranďáku dolů. ALe ušetřil bych stejně minimum.

No a pak je tu další věc. Přestane to topit a vypne se klimatizace. To znamená že se můžou v určitým počasí začít kvůli tomu mlžit okna. Což opět je řešitelný, ale auto by muselo mít komplet elektrický vytápění a nezávisle poháněnou klimatizaci, nějak ve stylu dnešních elektrovozů.
A to všechno zase běžná baterie neutáhne.

Takže mě to taky přijde jako pěkná blblost. I to vypínání válců mě nakonec přijde že musí mít v hodně dlouhodobým horizontu negativní vliv na otěr povrchu válců a pístů.

Mimochodem jak píšeš : je fajn že za stojícím autem se dá dýchat... Bohužel za novým dieselem využívajícím Ad-blue technologii vstřikování močoviny do výfuku před katalyzátorem se dýchat nedá. Smrdí to hnusně! A to navíc jsem četl že splodiny, malé částice vyloučené po filtraci systémem DPF , (čistič pevných částic) jsou víc nebezpečné zdraví ( rakovinotvorné) než viditelný černý kouř co vylučovaly diesely v minulosti. Mě teda obecně (můj názor) dieselový motor a ekologie nejdou k sobě, ale to je na jinou debatu....
To by asi šlo snadno vyřešit. Co mě ale vrtá hlavou jak

krab
11. listopadu 2016, 12:21
0

sorry, poslední větu vyškrtněte, kdo to budete číst, ta se tam vloudila omylem. Bohužel příspěvky nejdou editovat. (myslím)

JLK
11. listopadu 2016, 13:48
0

Myslim si ze technicky neni v tom zas takovy problem neni. Nejspis se vsichni budou ve vysledku ubirat smerem elektrifikace vsech agregatu tak, jak tu byl clanek ze chce delat Mercedes. Pak odpadnou problemy typu posilovac, vetrani atd.
Na webu VW k tomu pisou: " the engine is declutched, allowing the vehicle to coast and roll over a longer distance. The momentum of the vehicle is used to save fuel with a foresighted driving style. When the brake, accelerator pedal or the gear selector lever is operated, the clutch is re-engaged and engine braking / drive takes effect" tj. minimalne s posilovacem brzd problem nebude - podtlak tam bude i s vyplym motorem do prvniho brzdeni a to druhe uz bude s bezicim motorem.
Ja jsem spise skepticky ohledne prinosu tehle veci - v prohlasenich pisou, ze v realnem provozu to zere o litr min nez srovnatelny motor bez vypinani. Coz se mi moc nezda, zamyslim-li se nad tim, v jakych pripadech by doslo k vypnuti motoru. Navic, s touhle srandou v podstate nemuzete brzdit motorem "prirozene" - dojizdite na krizovatce na cervenou, sundate nohu z plynu, motor chcipne a auto vesele plachti na neutral skoro bez zpomaleni. Dotknete se pedalu a ono to nastartuje motor abyste mohli dobrzit motorem? A pri skakani v kolonach by to muselo chcipat/startovat tak casto ze by se z toho stala v podstate jizda na starter, takze at' tam daji radsi hned vetsi elektromotor a baterku dobiji tim tsi podle potreby.

Ka
Karda
14. listopadu 2016, 10:01
0

Ad klimatizace: už klasický start - stop v kombinaci s manuální klimatizací je děsně "příjemnej." Kvůli vypínání komresoru si člověk musí neustále ladit přísun studeného vzduchu a to není moc user friendly. Co mě pobavilo je možnost nastartovat motor ovldačem otáček ventiátoru. Stačí dát 3 a motor naskočí :)

Ev
Evlo
11. listopadu 2016, 13:15
0

Fakt se tesim na dobu kdy bude asistent pro jizdu v kolene dostupny i v sockam dostupnych autech, tj. tak to tech 6000 za mesic se vsim krom paliva. Nic nesnasim vic nez popojizdeni v kolonach.

reagovat
briza
11. listopadu 2016, 18:48
0

Tak pokud už má člověk automat, je myslím ten asistent skoro zbytečný. Přecejen to šlapání na brzdu už se dá přežít, nehledě na to, že třeba já v tyhle asistenty absolutně nemám důvěru.

Ev
Evlo
13. listopadu 2016, 12:58
0

Jenze treba v praze je ta kolona kolem nadrazi casto fakt divna a je potreba davat i plyn, hlavne zezacatku, dokopce a kdyz clovek necha jet jen na volnobeh, tak se tam hnedka zvedle radi lidi a tim to zase zaseknou, takze to doufam asistent resi.

beastar
13. listopadu 2016, 14:04
0

Dokud sem to nezkusil myslel sem si že je to zbytečné ale potom sem měl možnost okusit radarový tempomat v BMW 760 a následně sem si ho nadělil do ML a v koloně je to naprosto skvělá věc v létě sem si dával sedačku dolu a nohy z okýnka však auto to odřídí. V té 7 to nešlo to má moc široké dveře a hluboký posed....:))



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem