načítám data...

Dotazy z fóra: Targa místo roadsteru?

18. prosince 2015, 19:09 30 komentářů Vojta Dobeš Ptejte se

Roadstery a kabriolety jsou skvělé, pokud je hezky a vy se můžete projíždět s větrem ve vlasech. Ale přijde zima, déšť a nutnost parkovat na ulici, a vůz s plátěnou střechou najednou vypadá jako mnohem méně rozumná volba. Je řešením targa? A pokud ano, jaká?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

V rubrice “dotazy z fóra” se budeme věnovat zajímavým otázkám, které se vyskytly na našem diskusním fóru, a které si zaslouží vaši pozornost i na hlavní stránce. Tentokrát se podíváme na targu jako alternativu ke kabriu…

Yatka napsala:
Už se nad tím zamýšlím fakt dlouho a teď to Vavris rozsekl v diskuzi k náhradě za V960. Takže jsem sebrala odvahu a možná dost blbě se zeptám: Miata je samozřejmě etalon, ale co vám vyvstane na mysli, když se řekne targa? Nemaje totiž garáž, pořád mám s tím kabriem trochu problém. Jasně, vím, že se dá koupit hardtop, ale když jsem o tomhle tématu začala přemýšlet, původně jsem se poohlížela po autech s t-top, nebo targa. Přivedl mě na to ten chudák červenej 100NX (http://goo.gl/YUOXB1), co trčí na inzerátech už pěkně dlouho, anžto na něm plechu moc nezbylo, ale i když mám Nissany fakt v úctě, zrovinka 100NX mi nepřijde tak zábavnej… Tak co ještě je na výběr, krom DelSol (kterou mi Vavris pohaněl :) ), nebo nedej bože poršat, či Supry?

Přečtěte si celé diskusní vlákno.

Targa neboli T-tops patří mezi takové odkazy osmdesátých a devadesátých let jako vyklápěcí světlomety, Smrtonosná zbraň nebo Roxette. Do dnešního světa už se nehodí a asi o nich nebudete začínat konverzaci na firemním večírku, ale ve skutečnosti je tajně milujete. Dnes na ně automobilový svět – s výjiimkou Porsche 911 – zcela zapomněl a jejich místo zaujaly chytřejší, ale také dražší a komplikovanější kabriolety s pevnou skládací střechou. Vlna retro nadšení z osmdesátých let se ale možná již blíží a kdo ví, možná s ní přijde i obrození targa střech, když už nemůžeme mít vyklápěcí světla.

Ale i když na targy dnešní svět zapomněl, na trhu s ojetinami jich je stále dost a představují skvělý způsob, jak si užít jízdu s nebem nad hlavou, aniž by bylo nutné mít starost se zimními měsíci nebo nenechavci. Otázkou ale zůstává – kterou targu si vybrat? Úspornou a střízlivou Hondu Del Sol, která vám ale nepřinese zrovna tu pravou řidičskou nirvánu? Porsche 944, u kterého je Targa spíše obrovským střešním oknem? Klasickou Toyotu Supra Mk. 3, ze které osmdesátá léta sálají na míle daleko? A nebo jít do kýče naplno a sáhnout po placaté americké klasice v Corvette kterékoliv generace od roku 1968? Speciálním tipem pro nadšeného a odvážného řidiče je pak Toyota MR2 SW20, která vypadá tak trochu jako kapesní Ferrari.

Pro mě je volba jasná – pokud chci T-tops, je mým cílem ze všeho nejvíc stylový cruising pod nočními světly velkoměsta, s tím správným soundtrackem v podobě velkého osmiválce a nějaké další osmdesátkové legendy. Třeba Bruce Springsteena. A tudíž musím jednoznačně sáhnout po hrdinovi americké pracující třídy, Chevroletu Camaro (nebo jeho bratříčkovi, Pontiaku Firebird). Tahle auta jsou zatím relativně nedoceněná a mnohými zavrhovaná, ale mám podezření, že jejich štíhlé, ostře řezané tvary se ještě dostanou do módy. Ostatně kdy se tak úspěšně podařilo, aby levný pseudosporťák pro pracující lid vypadal skoro jako Ferrari, a nebyl o moc pomalejší? Pro nás, kteří jsme vyrostli na přelomu 80. a 90. let a “sporťák” pro nás znamenal placaté a hranaté auto, mají Camaro i Firebird navždy jasé místo v našich vzpomínkách a touhách…

A co vy, po které tarze byste sáhli? Nebo dáváte přednost pohodlí a tuhosti pevné střechy, či nekompromisní otevřenosti kabria? Odpovězte nejlépe přímo v diskusním vláknu na našem fóru!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

St
Standa
18. prosince 2015, 19:39
0

Jako majitel Firebirda 3. gen. s T-tops můžu potvrdit, že to je opravdu univerzální, elegantní a levně provozovatelné auto. I z pohledu řidičského auta dává smysl byť mrštnost MX5 nemá a ani výkon motorů z 80. let není nijak závratný. Ale jízdní vlastnosti jsou nezáludné a na slušném povrchu drží až překvapivě.

reagovat
Yatka
18. prosince 2015, 20:12
0

Hele ti dva Indové v Camaru, to je bomba :D

reagovat
BobAsh
18. prosince 2015, 20:42
0

To budou spíš Mexičani, je to z dobovýho prospektu :)

briza
19. prosince 2015, 16:24
0

Udělal bych kompromis...jsou to Mexičani s indickýma kořenama :)

Da
Dad
31. ledna 2016, 03:46
0

takze indiani

Kn
Knightrider
18. prosince 2015, 21:18
0

Ja mel pred lety 1999 Pontiac Firebird Trans Am 5,7L V8 a dodnes na nej vzpominam. Targa je strasne prijemna a navykova vec. Nedam na ni dopustit. Kdo jednou okusi, uz nikdy jechce zavreny auto. Kdyz jsem Firebirda po par letech vymenil za patou generaci Mustanga GT, tak mi tam targa strasne chybela. Dneska mam Corvette C4 cabrio, takze jeste o trochu dal, ale hodne jsem vahal, jestli targu nebo cisty cabrio. Garaz mam, k tomu hardtop, takze zimu neresim. Mam nakonec cabrio a rozhodne nelituju, naopak ho povazuju za dalsi dimenzi jezdeni, ale targa je perfektni kompromis. Pro mne je synonymem targy prave Corvette, popr. levnejsi braskove Camaro/Firebird. Rozhodne doporucuju, at uz to bude cokoliv z tehle trojky a jakakoliv generace. A s bublajicim V8 pod kapotou proste dokonalost sama.

reagovat
CerVus
18. prosince 2015, 22:10
0

Mě by se strašně líbila 4 generace corvetty s hranatýma svetlama vzadu, takže takový rok 94. To auto je nádherne ještě dnes, jen ty náklady asi nebudou pěkné.

reagovat
BobAsh
18. prosince 2015, 22:22
0

Na poměry sportovních kupé ani ne. Díly jsou za rozumný ceny, je to spolehlivý a ani spotřeba nebude ve výsledku nijak zásadně horší než u "konkurence".

Kn
Knightrider
18. prosince 2015, 22:46
0

S tou spotrebou u Corvetty C4 ti to reknu naprosto presne. Mam rok 1996, takze posledni rocnik C4 a motor LT4 Grand Sport 5,7L V8, cca 360HP. Na dalnici pri 130km/h jsem tam v prumeru za 8,5L na tempomat. Na dovolene do Italie jsem mel po dvou tisicich km prumer 9,3L. Oboji teda podle palubniho PC. Mnohem horsi jsou dily, i kdyz auto jako takovy je spolehlivy. Ale precijenom, platis za nalepku Corvette a vetsina dilu, krome motoru, neni kompatibilni s jinyma autama od GM. Kecy o tom, ze dily na americky auta jsou levny, v pripade Corvetty fakt neplati. Staci kouknout treba na www.corvetteamerica.com nebo www.ecklerscorvette.com, k tomu si pripocti nejakej peníz za dopravu, clo a DPH a uz to tak vesely neni. Ale jizda je uzasna. Nadherny placaty auto, kde i z Fabie na tebe lidi koukaji z patra. A ten zvuk V8. Pan zvuk.

BobAsh
18. prosince 2015, 22:59
0

Je mi jasný, že to nebude jako na Caprice nebo Camaro, protože jak se říká "Když to není drrrahý, tak to není na Korrrrvetu" (bonusové body za uhádnutí autora citátu), ale docela bych se vsadil, že to bude furt levnější než třeba na XJ-S, 928 nebo cokoliv podobnýho.

Kn
Knightrider
18. prosince 2015, 23:11
0

S jinyma, nez s US plechovkama nemam zkusenosti, co se servisu a cen nahradnich dilu tyce, ale Jag i Porsche asi budou vyrazne drazsi. Ale popravde, tady se ti u nekterych veci taky poradne protoci panenky. Kastle je kompozitova, coz je sice fajn, auto nerezne, ale C4 je celkem dost specificka v tom, ze treba predni blatniky jsou soucasti kapoty a ta stoji cela nejakych 70 tisic, zadni blatniky jsou taky v jednom kuse s celym zadkem, krome narazniku, hardtop taky za nejakych 75 tisic, hlinikovy podvozek taky fajn a u 30 let staryho auta to zni jako sci-fi, ale treba jen sada prednich ramen vychazi na 30 tisic, a tak dale, takze oprit to nekde do skarpy, tak si rovnou hodis masli.

Goldies
18. prosince 2015, 23:27
0

Když to tak poslouchám, á se to vůbec havarijně pojistit?

BobAsh
18. prosince 2015, 23:48
0

Nedá. U nás je víceméně nemožný havarijně pojistit cokoliv nad 10 let věku.

Kn
Knightrider
20. prosince 2015, 13:40
0

Ale jinak si myslim, ze je Vette C4 dobra volba. Silny motory, slusny podvozky, maximalni vybava, vice nez dobra spotreba, exot na nasich silnicich a hlavne je to porad pekny a zajimavy auto, za kterym se kazdej otoci. A kdyz se k nemu clovek nechova jako uplnej debil, tak neni duvod se bat nejakych dramatickych nakladu na udrzeni pri zivote.

Ni
Nickson
19. prosince 2015, 01:58
0

Yatka > No, jak Tě tak tady čtu, tak ideální volba pro Tebe je MR2 MkI. v tarze. Jezdil jsem s ní jedno léto. Když jsem ty skla sundaval poprvé, tak jsem si říkal "Pěkná (dámské přirození)ovina". A pak jsem se v tom projel... No pokud nepršelo, sundaval jsem to i když jsem třeba někdy spěchal :-)))))
Akorát se blbě sháněj. Našel jsem jednu pěknou, ale drahou... Ty kola jsou strašný, ale to je nejmenší problém.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=215342549

reagovat
Woyta
19. prosince 2015, 23:32
0

Pak je jeste kategorie prestavby. Mel jsem nejakou dobu moznost sledovat zivot 200SX S13 prestavene v nemecku, nez zhynula.
Podvozek nebyl vubec vyztuzen. Kdyb tam dali aspon vyztuhy z kabrio verze auta, tak by se snad kastle kroutila mene a na T topu by nepraskala barva. Panely strechy po trosce premlouvani sli nasadit a celkem snad i tesnili. Jen zajistovani bylo celkem na prasaka.

reagovat
Woyta
19. prosince 2015, 23:32
0

Miatu bych nevyhazoval z poradi.
Targa se na ni taky dela. :)
http://www.cardomain.com/ride/3847937/1990-mazda-miata-mx-5/

reagovat
Pe
Petr
20. prosince 2015, 08:27
0

Uplne stejny problem jsem resil minuly rok. V nejuzsim vyberu jsem mel del sol , mx5 na, mgf, mr2 sw20. Rozhodovani mi usnadnilo to ze jsem se s nandanou sterchou vesel jen do del sola. Takze jsem na jare jednoho koupil. Puvodni zamer byl ze ho budu provozovat celorocne. Po zjisteni ze voda honde celkem vadi jsem ji na zimu schoval pod strechu. Myslel jsem si jak se v tom aute vyblbnu ale jakmile je strecha dole je ze mne uplne jiny ridic a nikam nepospicham, dokonce posloucham jiny styl hudby nez normalne. Jenze ted zacinam slyset vzadu v hlave takovy hlasek: "koupil sis spatny auto... " a ten hlasek zesilil po shledni meziplynu s mx5. Musim zjistit jestli se nahodou nevejdu do mx5 nb.

reagovat
Yatka
22. prosince 2015, 20:39
0

AHA!! Tak to je zatím jeden z nehodnotnějších ohlasů na můj dotaz, protože co se CRX týče, tak mám děsivou pochybnost, že by se mi mohlo stát přesně tohle!!! Díky díky díky! CRX asi vyhodím z listu.

Nawi2203
20. prosince 2015, 13:46
0

Přijde mi že byl trošku diletantsky opomenut Nissan 300zx což je krásný auto a možná i jedno z nej aut tý doby ...

reagovat
Goldies
20. prosince 2015, 13:56
0

Rozpocet je 100k :-(

Nawi2203
20. prosince 2015, 14:05
0

Jsem asi slepej ale v článku jsem to nezahlídl...

Goldies
20. prosince 2015, 18:20
0

V článku ne, je to v diskuzi na foru :-)

Nawi2203
20. prosince 2015, 18:22
0

aha tak to se přiznám že jsem nesledoval ;)
ale pravda je že sehnat 300zx pod 300 v originálu je už dneska oříšek no

Goldies
20. prosince 2015, 20:40
0

Nicmene krasavice to je, jen co je pravda ;-)

St
Standa
22. prosince 2015, 19:09
0

Ono s tím 100k rozpočtem to není ani na Vette a Camaro/Firebird ve slušným stavu bude za ty peníze s V6. Ještě by se do tý cenovky vešlo pár dalších japonců z '80, ale tam bych se zase bál ceny a dostupnosti dílů.

reagovat
Yatka
22. prosince 2015, 20:41
0

Tak povídej, jakýpak Japonce jsi myslel? :)

St
Standa
22. prosince 2015, 21:55
0

Třeba na podzim byl v inzerci za 60 Nissan 300zx tuším rok 87.

St
Standa
23. prosince 2015, 23:40
0

Jo,to by mohl být on.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem