reklama
načítám data...

Dieselgate, alias nekonečný seriál pokračuje. Viníkem tentokrát Mercedes

13. června 2018, 13:59 13 komentářů Daniel Borský Novinky

Dalším postiženým v kauze dieselgate je německý Mercedes. Skončí někdy tenhle novodobý hon na čarodějnice?

zobrazit celou galeriiNovinky: Dieselgate, alias nekonečný seriál pokračuje. Viníkem tentokrát Mercedes

Po emisním skandálu Volkswagenu tu máme další problém. Hon na vznětové motory očividně nekončí, německá vládnoucí garnitura si nejspíš dala za cíl vymýtit dieselové motory jednou pro vždy. Po včerejší schůzce CEO Daimleru Dietera Zetscheho a spolkového ministra dopravy Andrease Schuerera, bylo rozhodnuto o rozsáhlé a okamžité svolávací akci pro vybrané modely Mercedesu. Čeho se to přesně týká? 

Federální úřad pro motorovou dopravu v Německu (KBA) odhalil použití hned pěti nepovolených softwarových zařízení u naftových motorů, splňujících normu Euro 6, převážně u modelů GLC a třídy C. Takzvaným podvodným zařízením byly údajně vybaveny i některé modely Vito. Servisní úpravy by se měly týkat výlučně změny softwaru, takže netřeba se obávat zásahu do mechanických části vozidel. Celkový počet postižených aut by měl dosahovat číslovky 774 tisíc.

Daimler nicméně stále popírá, že by používal " ilegální vypínací zařízení" a je připraven bránit se i soudně. A dodává, že servisní úprava se týká jen a pouze vozidel prodaných na evropském trhu. Ptáte se tedy, proč vůbec souhlasil s úpravou softwaru, když prý nic špatného neudělal? Touto svolávací akcí se chce především vyhnout tučné pokutě, která podle prvotních odhadů měla dosahovat téměř 4,4 milardy dolarů. Tyto dodatečné opravy stávajícího stavu jej totiž vyjdou jen zhruba na 120 milionů dolarů. 

reklama

Mercedes se tak zařadí po bok Volkswagenu a BMW, kteří organizovali obdobné svolávací akce v minulých letech. My se jen ptáme, kdy tenhle hon na diesely dojde svého konce? Tipnete si, která automobilka bude řešit podobné problémy jako další? 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

bitner
13. června 2018, 14:43
0

Maserati

reagovat
beastar
13. června 2018, 15:21
0

:D jn jak maji těch 7 dieselovejch modelů a desetitisíce prodanejch aut.

bitner
13. června 2018, 15:46
1

To byl pokus o vtip.
Je to celkem prdel. Napred tu naftu vsichni (politici) tlaci 30 let horem spodem. Kdyz se jim to povede a kazdy druhy BFU musi mit turbodyzla (coz znamena, ze toho jezdi jak sracek), tak zjistime, ze tudy cesta nevede. Ted se bude 30 let tlacit elektro, abychom pak zjistili, ze nekde v nejake prdeli jsme zklurvili zivot nekolika generacim milionu lidi, ktere tam jebe nejaky sibnuty diktator, od nehoz bereme tezke kovy. Super.

beastar
13. června 2018, 17:55
0

Jo, jo souhlasim. Zase největší histerie jde z Německa jako ze vším. Ještě před pár lety si to všichni pořizovali jakože to žere málo a je to po všech stránkách super palivo. No právě si myslim, že s tim elektro hybridnim šílenstvím to dopadne stejně.

Inženýr
14. června 2018, 11:02
0

Beastar: Souhlas. Můj tip je ten, že až se elektro stane alespoň do nějaké míry mainstreamem, tak se bude elektřina prodávat jako určitá kapacita za nějakou cenu - podobně jako benzín. Samozřejmě tak, že to pro majitele elektromobilu bude všelijak, jen ne výhodně. Ale kdo ví, jak to bude. Třeba se mýlím.

beastar
14. června 2018, 11:09
0

Státy si nenechaj příležitost mega zdanit snadnej příjem. Tady si nabij za 13,50 a čau. Máš diesel? Plať. Vjezd, eko výpalný, dražší pojistku. Chceš benzín? Ok 44,80 litr. Takhle se dobrovolně tvoří fandové elektromobility. A za 30 let v Euro levičácko bolševickym parláči zjistí že to nevymysleli a třeba přijde masová tlačenka cng.... Nebo warpu.

David Marek
13. června 2018, 15:05
0

přitom by stačilo mít aktualizace jako tesla - over the air :)

reagovat
ma
martinw
13. června 2018, 15:32
3

...

reagovat
Knightrider
13. června 2018, 16:33
3

Jestli ono by nebylo lepší, kdyby se v tom Bruselu konečně chytli za rypáky a přiznali si, že ty jejich normy jsou naprosto mimo realitu všedního dne.
A kdo bude další? No já to vidím asi takhle. S vysokou pravděpodobností podvádí úplně všichni a je jen otázkou, na koho dalšího přijde objednávka na likvidaci. Takže vzhůru na "Klondyke", jak říkali Homolkovi. Kolo "Štěstěny" se opět roztáčí. :-)

reagovat
sp
spooon
14. června 2018, 10:09
2

přesně tak, nějak ocrmndávající soft má každý diesel (možná i benzín?), ono to je vidět na naměřených reálných emisích z provozu.

Jen mě trochu sere, že to tady X-let protlačujou jako nejlepší volbu, a přitom už docela dlouhou dobu je veřejným tajemstvím, že je na tom dieselu z hlediska ekologie na prd. A teď nevím, jestli jsou za tím jen prachy, a nebo to opravdu někdo myslel upřímně...

Knightrider
14. června 2018, 10:34
0

Tady o ekologii vubec nejde. Jen o prachy. Driv se dalo rejzovat na dieselech, protoze kazdej slysel na nizkou spotrebu a ted nekdo objevil dalsi diru na trhu, kde by se dalo rejzovat a tou jsou elektromobily. Jenze aby to financne klaplo, tak je potreba klasickej pohon zadrit, jinak elektro v dnesni dobe nema sanci.

beastar
14. června 2018, 11:04
1

Hlavně je potřeba tomu vždycky dát zelenou image a přidanou hodnotu. V případě nafty to bývala spotřeba. Lidi jsou naivní a firmám je to celý jedno hlavně, že to není drahý na provoz voe ne. 5 let a ono to vykrystalizuje.

Ronoath
14. června 2018, 09:28
0

Kdo bude další? Ten, u koho stojí za to ho poškodit. Nevidím v tom nic jiného než "trochu jiný konkurenční boj"

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Škoda Octavia RS 2003
Škoda Octavia RS

2003 rok výroby
180 koní výkon
132 ccm objem

MG ZS 180 2003
MG ZS 180

2003 rok výroby
180 koní výkon
2 498 ccm objem

Chevrolet Caprice Sedan 1990
Chevrolet Caprice Sedan

1990 rok výroby
172 koní výkon
5 001 ccm objem

Ford LTD  1972
Ford LTD

1972 rok výroby
215 koní výkon
6 ccm objem

Dodge Magnum 3.5 SXT 2006
Dodge Magnum 3.5 SXT

2006 rok výroby
254 koní výkon
3 518 ccm objem