načítám data...

Corvette ZR1 je tady a je nejvýkonnějším Chevroletem v historii

13. listopadu 2017, 16:55 12 komentářů Dominik Valášek

Po úniku v podobě obálky magazínu Car and Driver, ukázal Chevrolet novou vrcholnou „Vette“ v plné parádě a se všemi údaji. A s dokonale obřím zadním křídlem.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Nejprve ovšem k otázce výkonu. Ano, Corvette ZR1 má stejných 6.2 litru a kompresor, jako Z06, ale nejedná se o ten samý motor. Agregát dostal označení LT5, má úplně nový systém využívající dvojici vstřikovačů pro každý válec a v žádném jiném autě ho nenajdete. Pod karbonovou „halo“ kapotou ZR1 nabídne úctyhodných 765 koní výkonu a 969 (!) Nm točivého momentu.

Díky těmto číslům přepisuje ZR1 dějiny nejen coby nejvýkonnější Corvette v historii, ale dokonce jako nejvýkonnější Chevrolet v historii. A kdyby to náhodou nebylo celé dostatečně zběsilé, lze si obludnou Corvette dopřát dokonce s manuální převodovkou! Sedmistupňový fofrklacek je na výběr vedle osmistupňového automatu.

Možná se teď ptáte, jak se dořešilo ono nezbedné chlazení, které trápí už slabší Z06. Právě kvůli velké spoustě odpadního tepla přibyly do útrob ZR1 další čtyři chladiče. A stejně jako přibývaly chladiče pod kapotou, přibývaly také aerodynamické díly všude kolem. Pod nový přední nárazník se zabydlel karbonový spojler, nechybí nástavce prahů a samozřejmě ani mocné křídlo na zádi.

Zcela konkrétně jsou křídla dvě. Standardní varianta nazvaná Low Wing je nižší, pevná a umožňuje maximálku 338 km/h. Když ale v konfigurátoru zaškrtnete položku „ZTK Performance Package“, dostanete vysoké nastavitelné křídlo High Wing, sice s nižší maximálkou, ale až se 450 kilogramy přítlaku na zadní nápravu. Kit navíc obsahuje další rozšíření předního spojleru, jiné naladění adaptivního podvozku Magnetic Ride Control a pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2.

Další paket je i designový Sebring Orange Design Package, kombinující oranžovou barvu s různými doplňky a oranžovými detaily interiéru. Interiér sám o sobě je obložen karbonem snad na každém centimetru a dominuje mu dvojice skořepinových sedadel.

Nová „nej-nej-nej“ Vette se představila trochu nezvykle na autosalonu v Dubaji a pár detailů o ní nám zatím pořád ještě chybí. Nevíme třeba dynamické schopnosti (pojede to rychle) a nevíme ani cenu. Lze očekávat, že nejrychlejší Chevy historie nebude právě levný, ale pořád bude levnější, než porovnatelná evropská konkurence. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Safa
13. listopadu 2017, 21:35
0

Tak z tohohle zadního křídla si každý správný český tunič zákonitě kákne do textilu... :o)

reagovat
GanGreen
14. listopadu 2017, 08:50
1

to já sem si spíš káknul z toho že muže bejt i manuál :D jinak je to teda pěkná šílenost, ale když do pekla, tak na pořádnym koni že? :)

PeterLuk
14. listopadu 2017, 09:04
0

To somrád, že keď už musel skončiť Viper, tak to ešte neznamená koniec americkým autám so “šialeným výkonom”. A možnosť manuálu, v takomto, americkom aute a v dnešnej dobe je super!

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
14. listopadu 2017, 09:10
0

On i ten sedmisetkoňový Hellcat koupíš s manuálem, což je super a do nedávna jsem to ani sám nevěděl.

Autíčkový Jelen
14. listopadu 2017, 16:51
0

O maunálu v Hellcatu vím už od začátku...ale nikdy jsem ani na videu, ani na fotkách snad neviděl kus s manuálem.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
14. listopadu 2017, 17:44
0

Ja prave taky ne, proto jsem myslel, ze je to jen v automatu.

Autíčkový Jelen
14. listopadu 2017, 23:35
0

Pokud se nepletu tak se v manuálu dá koupit jen Challenger, Charger je jen v automatu.

Jejich Jasnost
15. listopadu 2017, 21:57
0

Tak tak, manual jen Challenger.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
14. listopadu 2017, 09:09
1

Ještě doplním pár informací. Sedmistupňový manuál i osmistupňový automat jsou známé ze základního modelu, potažmo z verze Z06, která sama o sobě dokázala spráskat kdejaký, několikanásobně dražší supersport. Výkonnové parametry ZR1 by měly být následující: 563 kW (755 koní) při 6300 otáčkách za minutu a točivý moment pak vrcholí na 969 Nm při 4400 ot./min. Zrychlení z nuly na 100 by údajně mělo proběhnout pod 3 sekundy. Cena ještě známá není, nicméně očekává se, že bude kolem 120.000,- USD a tedy dvojnásobná, oproti základnímu modelu. Vlastně se tak opakuje situace ze začátku 90. let, kdy i C4 ZR1 stála dvojnásobek oproti základní verzi. Pravdou ale je, že i ta C4 ZR1 byla na svojí dobu neuvěřitelně nabytá technologiemi. Ostatně které auto v roce 1989 mohlo nabídnout sériově tlumiče s nastavitelnou tuhostí pérování otočným knoflíkem na středové konzole, el. sedadla s dofukováním polštářů nebo systém odpojování poloviny ventilů! na válcích. Ten se ovládal klíčem ve speciální spínačce vedle řadící páky. Ve standardním jízdním módu měla C4 ZR1 250HP se dvěma ventily na válec (OHV). Po otočení klíčem ve spínačce se přeplo na "full". Tím se aktivovaly druhé dva ventily na válci (motor byl DOHC) a výkon se vyhoupl na 375HP, v letech 1993-1995 pak na 405HP. Problémem C4 ZR1 ale byla vysoká cena. Dát 60 tisíc USD mohl tenkrát málokdo a to byl hlavní důvod nízkých prodejů. Základní Vette tenkrát stála 30 tisíc. Z dnešního pohledu je 120 tisíc za současnou ZR1 naprosto fantastická cena, s ohledem na ceny konkurenčních supersportů, ale pro Američany je to i tak hrozná darda. Základní Corvette C7 stojí cca 55.000,- USD. Nicméně to auto bude strašlivé monstrum. :-)

reagovat
beastar
14. listopadu 2017, 23:46
0

Neni to moc výkonu? Pro jednu krevetu. A ta cena je darda nejen pro američany. To je rána jak z děla všude na světě.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
15. listopadu 2017, 06:48
2

Na poli extremnich supersportu je to naopak velmi lidova cena a pritom to auto s nimi dokaze drzet krok.

ToMyx
15. listopadu 2017, 11:01
1

Tady spojení "jede to jak prokopnutá svině" dostává nový význam:-D

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem