Před několika dny jsem vám psal, že americká divize koncernu Stellantis se po odchodu Carlose Tavarese chytla za nos a vrací do hry své osmiválce HEMI. Tato zpráva byla pro automobilový svět natolik radostná, že skupině významným způsobem vyskočily akcie a fanoušci těchto motorů po celém světě pějí v diskuzích ódy.
Vedení Stellantisu si této situace všimlo a začalo zvažovat, jaké další legendární technologie by mohlo vzkřísit, aby šly prodeje a hlavně vnímání nabízených aut zákazníky po dlouhé době zase nahoru. A právě dnes díky nim koncern představil další, až nečekaně pozitivní novinku. Po motorech HEMI se v brzké době vrátí plynokapalinové zásobníky, lidově zvané koule! Dostane je samozřejmě značka, jež se jimi v minulosti chlubila — francouzský Citroën, a jeho luxusní odnož DS.
Protože je však skupina názoru, že její podvozky, osazené v případě Citroënu tlumiči s hydraulickými dorazy a u DS elektronickými tlumiči a chytrým skenováním děr ve vozovce, už v dnešní době dokáží svým komfortem původní hydropneumatické odpružení poměrně úspěšně nahradit (na debatu, ale dobře), rozhodla se, že s k nim u nových modelů vrátí v poněkud jiné formě.
Udělá z nich dekorativní součást interiéru. Kvůli momentálním trendům je nasvítí širokou škálou barev a umístí je na několika viditelných místech. Výrobce jde dokonce tak daleko, že v souladu s historií bude mít levnější Citroën vevnitř jen čtyři koule, tedy tak, jak bývalo zvykem u prostších modelů, zatímco dražší DS jich na počest nejpropracovanějšího řešení v Xantii Activa V6 bude vozit hned devět.
Všechna auta tak budou oplývat čtyřmi malými koulemi na vrchních hranách dveřního obložení, pokaždé ve vzdálenějším rohu, aby na ně bylo vidět; a u DS se k nim přidají čtyři ještě menší koule na středovém tunelu — dvě vpředu u přihrádky na mobil, dvě vzadu pod výdechy klimatizace, a velká centrální koule na vrcholu palubní desky, nad displejem multimediálního systému.
Tato koule navíc bude za drobný příplatek, tvůrci odhadovaný na v přepočtu přibližně padesát tisíc korun českých, obsahovat stylové ručičkové hodinky Quartz. Nahradí tak doposud používané výklopné řešení od společnosti BRM. Na internet už prosákla i první fotografie, byť ve zhoršené kvalitě, kterou vidíte pod tímto odstavcem.
To je zase exuberantní řešení, že? Tam, kde bychom je chtěli, tedy na podvozku, nám je nedají s vysvětlením, že to není potřeba, ale můžeme se na ně koukat vevnitř, kde vlastně k ničemu nejsou. No tak budiž. Nicméně pokud vám to přijde exuberantní až příliš…i na Citroën…tak se podívejte, kolikátého dnes je. ;-)








Peťas
1. 4. 2025, 18:48Celou dobu jsem chtel podvedome verit ze to je pravda. Vyrobce hodinek Quartz to uplne zabil....
S.h.I.t.
1. 4. 2025, 20:44Vyrobce Quartz to pokazil :) , jinak by toho Citroen schopny ale byl :D
Jaromír Soukup
1. 4. 2025, 21:31Mělo to být postupně zjevnější a zjevnější, že se jedná o apríl. Ale možná jsem to přehnal 😅 Nevadí, upraveno, aby to nebylo tak do očí bijící.
-
Komentář upraven 1. 4. 2025, 21:31:41
rivka
1. 4. 2025, 21:33"Ty vole, tohle mi nedělé..." :-)
Zamiloval jsem se na první pohled a pak mi zbyly jen oči pro pláč :-(
Ronoath
1. 4. 2025, 22:47Skvělý článek! Jsem nadšen, že tu ještě zůstává přítomen smysl pro humor.
afro-r1
2. 4. 2025, 07:51V dobe, ve ktere je svetelny podpis nejdulezitejsim parametrem automobilu, muze byt podobny clanek docela uveritelny.
mariov8
3. 4. 2025, 08:36Já se postupně více a více usmíval... ale je fakt, že na Citroen Xantia a i C5 BiTurbo vzpomínám... kvůli jejich podvozkovým koulím. Zvláště ten druhý už měl pro dálnici uctivý pohon a byl z něj opravdu létající koberec, ba možná i obláček...