Myslím, že nejsme jediní, koho na inzertních severech zaujala nabídka neznámého českého supersportu. Co je to vůbec zač? Kdo za tím stojí? Jaké má ambice? Přesně tyhle otázky nám vrtaly hlavou. Proto jsme se rozhodli zjistit více informací, což znamenalo vyrazit do jedné dílny na okraji Berouna, kde Inferno vzniká. Na naše všetečné otázky odpovídal duchovní otec celého projektu, Petr Novák. Má Inferno šanci na úspěch? To zjistíte na následujících řádcích.
Co vás vedlo k myšlence postavit supersport? To není úplně obvyklá věc v našich končinách.
Je to výzva. Rád bych postavil auto, které bude dobře fungovat na okruhu a také v každodenním provozu. Většina malosériových výrobců se zabývá stavbou okruhových aut. Dělají to dobře, ale je jich hodně. Já chci zkusit něco jiného, něco, co by mohla zaplnit větší mezeru na trhu.
Kdo všechno stojí za tímto projektem?
Vývoj probíhá v naší vlastní režii. Ohromný kus práce odvedl Jan Hrbek, jako hlavní designér. Tomu patří velký dík.
Máte již nějaké zkušenosti se stavbou aut?
Od roku 2000 se zabýváme sportovními úpravami vozů, a to jak osobních, sériových, tak i závodních. Co se samotné stavby auta týče, dělali jsme například na projektu Innotech Aspiron, takže zkušenosti máme.
V jaké části vývoje se nacházíte, jak dlouho na něm děláte?
Práce na Infernu probíhají zhruba poslední dva roky. Rádi bychom vyjeli v dohledné době s prvním prototypem.
Jak velký zájem registrujete?
Už se o nás mluví v Americe, v Asii a zájem cítíme také ze Slovenska. Lidé se ptají a zajímají.
Kolik kusů ročně zvládnete vyrábět?
Maximální počet bude 5 kusů. Což závisí i na podmínkách homologace. Ale těch pět kusů ročně je reálné množství, které zvládneme vyrobit.
Cena, kterou jsem viděl na vašich stránkách, platí?
Ano, v současné době počítáme s cenou okolo 10 milionů.
Čím chcete zaujmout potenciální kupce? Přece jenom cena není z nejnižších a v této kategorii aut navíc často rozhoduje jméno. Jak přesvědčíte lidi, aby si koupili auto od vás?
Budeme jiní. Nesdílíme žádné díly s jinými auty, všechno bude originál. Vyjma motoru, samozřejmě, a převodovky, kterou budeme mít od ZF. Chceme nabídnout každodenní použitelnost a maximální výkony na závodním okruhu. Prioritou je také maximální kvalita zpracování. Individuální nabídka výbavy se bude specifikovat přesně podle přání zákazníka, od základní výbavy až po luxusní prvky. Hrajeme si také s myšlenkou na skleněné dveře.
Máte v plánu víc variant? S jakými parametry se setkáme?
Finální auto bude mít pod kapotou LS9. V základu počítáme se 638 koni. Silnější varianta by se měla pohybovat někde mezi 800 a 900 koni a vrcholem by měl být model One S. Tam jsme schopni nabídnout přeplňovanou 8,4 l a plánujeme se dostat někam ke 2000 koní. Základem je manuální převodovka, ale dokážeme nabídnout i automatickou variantu.
Kdy uvidíme první auto na silnici?
Pokud budu realista, první produkční auto by mohlo začít jezdit v roce 2020.
Kdo je vaším vzorem? Několika malosériovým výrobcům se ve světě podařilo prorazit, čerpáte u některých z nich inspiraci?
Především bych chtěl zdůraznit, že chceme být hlavně sami sebou a jít vlastní cestou. Co se ostatních malosériových výrobců týče, samozřejmě je sledujeme. Například dánské Zenvo. To je svým zaměřením podobný projekt, ale má mnoho problémů. A právě ty studujeme a chceme se z nich poučit, aby se nám nestávalo to samé. Samozřejmě nemohu opomenout Pagani, ale tam je to již o něčem jiném. Horatio Pagani má úplně jiné finanční možnosti. Nejvíc se mi zamlouvá vývoj Koenigseggu. Tam také začínali v podstatě z nuly a dostali se na vrchol.
Děkuji za rozhovor a budu držet palce aby všechno klaplo.
Díky. Až bude připravený prototyp, dáme vědět.
24. dubna 2016, 09:55
2
Podlě mě by malosériový výrobce měl prvně prorazit s nějakou cenově dostupnější stavebnicí, aby prokázal, že na to opravdu má zázemí, finanční rezervy a že výsledný produkt odpovídá tomu, čemu budou v budoucnu chtít dosáhnout. Už jen aby to neskončilo jako Innotech Mysterro.
24. dubna 2016, 10:18
2
Bojim se, ze na konci techhle snu bude jen hromada slz a obrovskych dluhu.
24. dubna 2016, 10:37
0
Taky bych řekl že se jim moc vést nebude,ale třeba se všichni tady pleteme. Třeba takový Spyker tak začínal od nuly a taky skončil (respektive téměř skončil,když v roce 2014 vyhlásil bankrot) a taková Arrinera je taky relativně neznámá firma a její jediný model Hussarya už je v několika mobilních hrách. Takže pokud budou mít dobrý promo tak by mohli uspět.
PS. Jsem jediný kdo v tom zepředu a z boku vidí Marussie B1 a trošičku i B2?
24. dubna 2016, 10:52
2
Tak pěkně navržené auto, které navíc nebude stát téměř nic na právech je vždy vděčným přírůstkem pro hry.
Mě stačí kam to dopracoval Kaipan. Začali s kopií lotusu 7, která byla sice dost daleko od britských konkurentů, ale měla potenciál. Ten nevyužili a místo toho postavili zrůdičku s náhonem na předek.
Jediná čs firma co stojí za zmínku tak zůstáva K1 engeniering s jejich K1 Attack.
24. dubna 2016, 10:53
1
A na zmenšených modelech v tom vidím LaFerrari.
24. dubna 2016, 10:55
1
Já bych řekl že za zmínku stojí i československá Praga Racing se svým modelem Praga R1.
24. dubna 2016, 11:18
0
Když to podle mě není silniční sportovní auto, ale okruhový speciál, který se snaží získat homologaci na silnice. Malá, okřídlená jednomístná placka asi nebude trhat prodejní rekordy takže se nedá moc brát vážně.
24. dubna 2016, 11:37
0
Ale vypadá božsky.
24. dubna 2016, 15:33
0
Ono Praga a K1 sú prepojené. ;) Úplne sa do toho nevyznám, ale Praga kúpila Race4Slovakia, ktorá bola akýmsi nástupcom K1 Engineering.
24. dubna 2016, 13:41
0
Brutal,Brutal,Brutal.. Já v tom prostě vidím tenhle slovenský projekt. Akorát tam bude výsledná cena tuším něco mezi milionem a dvěma. Vývoj trvá několik let, ale už mají funkční prototyp který je legálně přihlášený.. Celkově mi Brutal přijde, na rozdíl od Inferna, jako projekt který má šanci na (úspěšný) život.
24. dubna 2016, 17:45
0
Když už se tu s ním zaklínám, asi bych mohl nahodit i nějaké fotky a rendery, že?
Jinak cena za základní model se má pohybovat kolem 50 tisíc euro (cca 1 350 000 Kč). Výkon této verze je 300 HP, v nejsilnější by pak mohl být motor V8 s výkonem 600 HP.
FB https://www.facebook.com/brutalslovakia/?fref=ts
WEB http://www.brutal.sk/
29. dubna 2016, 00:44
0
Brutal je škaredý hnus (jakkoliv je to technicky zajímavé auto), Inferno vypadá perfektně.
Neprodejné jsou asi obě auta - Brutal z důvodu škaredosti a Inferno z důvodu, že se za ty prachy dají koupit dvě Ferrari.
29. dubna 2016, 09:34
2
Hlavně, co za člověka, pokud má jen špetku vkusu (a vzhled auta o přítomnosti vkusu příliš nesvědčí), pojmenuje auto "Brutal"? To ho mohl rovnou pojmenovat Kokot...
24. dubna 2016, 14:53
1
Ten název tomu sedne jak ušitý. Obzvlášť pokud jde o design. To je fakt peklo jak se sluší a patří :) Navíc když si vezmu, co se dá pořídit za tu cenu, tak nevím co by mě mělo pudit ke koupi. Možná patriotismus, ale tím naštěstí netrpím. Snahy mikrovýrobců jsou mi sice sympatické, ale zas to chce uvažovat v nějakém reálném rámci.
24. dubna 2016, 15:37
1
Vyzerá to zaujímavo a zakždý podobný projekt som rád. Samozrejme im držím place a dúfam, že to aj raz uvidíme na cestách-okruhoch. :) Čo je len podľa mňa škoda, že to má opäť dizajn ála HotWheels autíčko, ktoré sa zrazilo s čínskym študentským projektom a niekto to upravil ako kópiu La Ferrari s prvkami Pagani. Nevyzerá to najhoršie, ale ten dizajn proste na mňa pôsobí hrozne schizofrenicky, rozpoltene, nejednotne a lacno. Práve dizajnom, trebárs v štýle štarších áut by mohli podobné kreácie bodovať, ale na miesto tho mávajú väčšinou neičo takéto... A to na mňa žiaľ veľmi hodnotne a lákavo nepôsobí...
24. dubna 2016, 17:49
0
Teď jsem si tadal do Autíčkářova vyhledávače Inferno a vyskočil tam na mě text o nějakém mexickém Infernu.
http://www.autickar.cz/clanek/mexicti-nadsenci-predstavili-ambiciozni-hypersport-inferno/
Náhoda že se jmenují stejně a vypadají obě opravdu pekelně a u obou je napsaný výkon min 1400 koní a více? Nemyslím si. Třeba tohle Inferno je převzetí toho mexického projektu. Ale třeba to z názvem je opravdu jenom náhoda.
25. dubna 2016, 11:42
0
Včera večer jsem si ještě vzpomněl na dokument o nemeckém malosériovém výrobci, který se snažil vrátit na trh s reinkarnací modelu, který měl úspěch v 80 letech. Auta montovali v malé hale, cena aut vycházela zhruba na 2 miliony a přesto jich těch pár mechaniků a inženýrů dělalo nějakých 6 současně. Byla v různém stádiu, ale vypadalo to, že takových 8-10 měsíčně zvádnou. A také to byl supersport, né nějaká stavebnice, motor od mercedesu, interiér v kůži atd.
A tady plánují výrobu pěti kusů za rok. Tak si říkám: Dá se takováhle firma brát vůbec vážně, když jim jedno auto zabere 2 měsíce. Cena odpovídá tomu, aby se udržela marže vzhledem k počtu vyrobených kusů. Neměli by s autem jít do světa až budou mít alespoň dva vyrobené exempláře? Už jen aby se vědělo co dané auto umí. Mají zájemce, to je pěkné, ale očividně nikdo nesložil zálohu což bývá u takových projektů běžné.
Tohle prostě smrdí.
12. července 2016, 17:38
0
Ty vole 10 mega za auto co si vytiskly na 3d tiskarne a pak si nechají udělat díly, motor a prevodovku koupi od nekoho jineho pfffff amateri ale je pravda ze lide jsou blbí asi se to prodavat bude....
01. března 2023, 11:29
0
už se prodávají jako housky na krámě?
https://www.sportovnivozy.cz/74438-inferno-one-beroun?fotka=6#zalozkaFoto