načítám data...

Camaro ZL1 opět na Nordschleife, tentokrát výrazně rychleji

23. června 2017, 11:39 9 komentářů Dominik Valášek

Chevrolet Camaro ZL1 je definitivním argumentem pro to, že pony cars nemusí jezdit vždycky jenom rovně. A s paketem 1LE se tato pravda ještě prohlubuje.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Když loni v říjnu zajelo standardní Camaro ZL1 na Nürburgringu čas 7:29.6, jednalo se o vpravdě špičkový výkon, kterým se americký sporťák vyhoupl mezi všechna ta nabubřelá Porsche a Ferrari. Jenže od té doby přibyl ještě okruhový paket 1LE a Camaro významně zrychlilo. Konkrétně o plných 13 sekund.

Abychom byli v obraze, paket 1LE sice pro Camaro neznamená vyšší výkon – neboť 650 koní z kompresorem plněného osmiválce stačí a vždy a všude – ale znamená zlepšení v těch oblastech, které se na trati počítají víc než výkon. V první řadě je tu plně nastavitelný podvozek Multimatic Dynamic Suspension Spool Valve, umožňující nastavit tlumení specificky pro Nürburgring.

Dále si Camaro dopřálo vylepšenou aerodynamiku v podobě velkého zadního křídla a předních křidélek a dokonce se snižovala hmotnost. Vyhozením zbytečností a přidáním karbonu na ta správná místa zhublo Camaro ZL1 s 1LE paketem o 27 kilogramů. Nakonec nechybí ani lepivé pneumatiky Goodyear Eagle F1 Supercar 3R, držící Camaro na silnici silou mnoha vteřiňáků.

A výsledek? 7 minut a 16.4 sekundy. To je naprosto obdivuhodný čas, kterým se Camaro nejen řadí ke špičce supersportů z celého světa, ale většinu jich dokonce předjede. Americký vyzyvatel za sebou nechal třeba Nissan GT-R, Ferrari 488 GTB, Corvette C6 ZR1, Porsche 911 GT2 RS, BMW M4 GTS, ale dokonce i kuriozity jako Radical SR3 Turbo nebo KTM X-Bow RR.

Samozřejmě nesmíme opomenout ani fakt, že Camaro jelo se starou dobrou manuální převodovkou! Ta může být sebepřesnější a řidič seberychlejší, ale změny rychlostí stejně nebudou nikdy tak rychlé, jako u moderních dvouspojek.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

zimbic
23. června 2017, 12:29
2

A pak, že je fofrklacek minulostí.

reagovat
Viper
23. června 2017, 14:37
0

Spíš je zajímavý, že od uvedení ZL1 předhazoval Chevrolet automat coby rychlejší převodovku. A pak najednou jedou Ring s manuálem...

JayK91
23. června 2017, 15:06
1

To aby mohli říkat: "podívejte co zvládne manuál a teď si představte jak to pojede s tou lepší převodovkou" :D :D :D

Adam
23. června 2017, 19:47
1

Cenim, že jste uvedli PONY car a ne muscle. Jedinej muscle car už je dneska Challenger

reagovat
saage
23. června 2017, 21:52
0

Ja se v tom trochu ztracim.. jakej je teda rozdil mezi Musle carem a Pony carem?

BobAsh
23. června 2017, 23:33
1

Definic je moře a dost se překrývají. Nejpůvodnější definice muscle caru je midsize (vzácně fullsize) auto ve dvoudveřové verzi, osazené mnohem větším motorem než mělo původně a prodávané za dostupnou cenu (což vyřazuje cokoliv evropského). Z klasického pohledu je tudíž opravdu Challenger jediný opravdový současný muscle car, protože je to pořád velké, plnohodnotně čtyřmístné auto.

Pony car jsou všechny klony a konkurenti Mustangu - tedy malé, levné, sportovně vypadající kupé, které je takovým "gétéčkem pro chudé". Typicky byla tahle auta kvůli rozměrům spíš 2+2.

Rozšířená definice muscle caru ale zahrnuje i výkonné pony cars - tedy z klasických aut třeba Mustang Mach 1 nebo víceméně libovolný Mustang s big blockem si může říkat muscle car, šestiválcový nebo základní osmiválcový Mustang je jen pony car.

SEMRY
26. června 2017, 09:50
0

Jede hodně agresivně, což třeba z videa Porsche nemám ten pocit. Každopádně je to mazec!

reagovat
rw
rwalker
26. června 2017, 13:32
0

A co to má za ty pádla pod volantem, když má manuál? To je volume, search na rádio?

reagovat
M P
26. června 2017, 14:52
0

To může být třeba volant z automatové verze. Ale je fakt, že jsem si pádel vůbec nevšimnul :) Dobrý postřeh



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem